Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden over die kruikenzakken. Hier werden ze gewoon in de keuikenzak gedaan en een hydrofiele luier ertegenaan gelegd voor get rollen. Dus geen zorgen dat ze straks ongebruikt de kast ingaan!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jeetje Nes wat een strenge mensen zeg pfoeee!

Enerzijds is het voor een week en zou ik zelf net als jij ook niet moeilijk gedaan hebben.

Ook zal traplopen voor jezelf misschien lastig zijn als je "zware" bevalling hebt gehad.

Anderzijds denk ik: kom op zeg het is jou huis en belangrijk dat jij je prettig voelt en als dat boven is, is dat zo!

Kruikenzakken, oooo ik had hele leuke gekocht en kreeg dus ook van de zakelijke mw van de intake;-) te horen dat het nu met een hydrofiel luier word ingebonden,in een zak kan het rollen ofzo? Wat een verschil he..

Ze willen ergonomisch werken!!

Tjaa kom eens bij ons op de afdeling waar ik werk, dan wil ik ook wel wat aanpassingen;-)

Ooo meiden wat komt t dichtbij, ik kan niet wachten.

En ben steeds nog onzeker dat ik te weinig van maat 50 heb. Ik heb voor 7 dagen een setje.

Ik legde ook maat 50 van verschillende winkels op elkaar. Jeetje wat een verschil zeg!

Hier gaat het aardig,veel maagzuur en pijn onderin.

Energy peil blijft 0,0 maar klungel lekker in huis. Deze week de kamer nog helemaal uitsoppen.

MAris dat jullie meisje al vast ligt! Wel fijn en spannend,maar dan kan het zeker nog wel poos duren of niet?

Checken ze standaard jou urine?

Dat moet ik ook nog: zeiltje in bed.

Limi fijn dat het zo goed gaat. En die huilbuien zoo logisch, meid hoe bijzonder een wondertje.

Klote van je bekken. Is echt vet pijnlijk.

Dit was het weer even! Groetjess

Kleertjes maatje 50 niet voldoende? Ik denk maar zo: of ze kunnen het niet aan omdat het misschien stevige kindjes zijn of ze zijn er binnen enkele dagen al uit. Nee, dan kan je beter een pijpje of mouwtje een keertje omrollen.

Marlijne, no worry!

Geplaatst

Leuk Marlijnne dat je tas binnen is. Ik ben benieuwd haha

Ik heb gewoon een hele goedkope van de kruidvat en die was nog extra goedkoop aangezien die de helft van de helft was haha dus uiteindelijk maar €4 voor betaald en ach laat die dan niet zo heel lang mee gaan dat zien we dan wel weer.

En maak je niet druk om de kleertjes je krijgt nog genoeg en anders inderdaad net wat Nes zegt een mouwtje of broekje omkrullen.

Maar je bent morgen alweer lekker 35 weken zwanger meid we gaan de goede kant op nog even volhouden en dan kunnen we onze kanjers ontmoeten.

Hier denkt ineens iedereen dat het binnen nu en 2 weken gaat gebeuren haha moet er wel om lachen want niemand kan dta bekijken en iedereen heeft wel een mening of advies.

Hebben jullie trouwens ook dat broeken niet meer lekker zitten?

Ik draag echt alleen nog leggings of mijn huispak iets anders zit niet lekker meer.

En nu had ik van de week een grijsjurkje gekocht (gewone dus kan ik straks ook nog aan is een voordeel van bescheiden buikje al groeit hij nu wel heel hard) en daar ga ik er nog maar 2 van bij halen in andere kleuren haha heerlijk.

Hoe is het met jullie allemaal?

abc alles nog rustig?

Volgens mij ben jij de eerste nu of niet?

Geplaatst

Nes, wat een gedoe zeg met die controle van de kraamzorg. Als je liever boven blijft zou ik dat gewoon lekker doen hoor. Je hebt je er helemaal op ingesteld, het is waar je voorkeur naar uitgaat en er kan niets geks gebeuren als je niet naar beneden verhuist. Bovendien is het jóuw huis, jóuw kraamweek. Succes/plezier bij de controle vandaag.

Marlijnne, last van last-minute-stress, moet er wel om lachen. Het klinkt alsof je in ieder geval goed voorbereid bent ;-)

Mari, als je binnen 2 weken gaat bevallen haal je me vast in hoor! Jullie baby is er al klaar voor, helemaal ingedaald en wel. Mijn broeken zitten inderdaad ook niet lekker meer. Ik trek alleen nog een fatsoenlijke broek aan als ik de deur uitga, verder thuis in sportbroeken.

Ik begin in mijn hoofd langzaam wat klaar te worden voor de bevalling, dus dat is mooi. Omdat we zo hard hebben gewerkt de laatste maanden was daar weinig ruimte voor en dan opeens ben je hoogzwanger... Gelukkig is het nu een stuk rustiger en kan ik mentaal ook naar de bevalling toeleven. Gisteren mijn man instructies gegeven over zijn taken ;-)

Ik ga mijn dochter eens uit bed halen want we gaan straks met vriendinnen en hun kindjes op stap, gezellig.

Geplaatst
Nes, wat een gedoe zeg met die controle van de kraamzorg. Als je liever boven blijft zou ik dat gewoon lekker doen hoor. Je hebt je er helemaal op ingesteld, het is waar je voorkeur naar uitgaat en er kan niets geks gebeuren als je niet naar beneden verhuist. Bovendien is het jóuw huis, jóuw kraamweek. Succes/plezier bij de controle vandaag.Marlijnne, last van last-minute-stress, moet er wel om lachen. Het klinkt alsof je in ieder geval goed voorbereid bent ;-)Mari, als je binnen 2 weken gaat bevallen haal je me vast in hoor! Jullie baby is er al klaar voor, helemaal ingedaald en wel. Mijn broeken zitten inderdaad ook niet lekker meer. Ik trek alleen nog een fatsoenlijke broek aan als ik de deur uitga, verder thuis in sportbroeken.Ik begin in mijn hoofd langzaam wat klaar te worden voor de bevalling, dus dat is mooi. Omdat we zo hard hebben gewerkt de laatste maanden was daar weinig ruimte voor en dan opeens ben je hoogzwanger... Gelukkig is het nu een stuk rustiger en kan ik mentaal ook naar de bevalling toeleven. Gisteren mijn man instructies gegeven over zijn taken ;-)Ik ga mijn dochter eens uit bed halen want we gaan straks met vriendinnen en hun kindjes op stap, gezellig.
Ik ben abuis, heb morgenochtend controle..
Geplaatst

zwangerschapsdementie;-) nes!! dagje later dus!

Heerlijk abc dat je er ook klaar voor bent en rust hebt!

Ooowjaa ik loop thuis ook in joggingbroeken, mijn 1e zwangerschapsbroek pas ik niet eens meer en idd niks zit lekker.

Vriendin komt zo op de koffie, die zal wel denken wat ziet ze eruit;-) heb amper geslapen en zo duf als een....

Vandaag beetje in huis klungelen. Wasje draaien etc. En vooral chillen...

Ik ben benieuwd wie de vlgnde is!

Hopelijk met alle beebs ook alles goed!

Greeetzz

Geplaatst
zwangerschapsdementie;-) nes!! dagje later dus!Heerlijk abc dat je er ook klaar voor bent en rust hebt!Ooowjaa ik loop thuis ook in joggingbroeken, mijn 1e zwangerschapsbroek pas ik niet eens meer en idd niks zit lekker.Vriendin komt zo op de koffie, die zal wel denken wat ziet ze eruit;-) heb amper geslapen en zo duf als een....Vandaag beetje in huis klungelen. Wasje draaien etc. En vooral chillen...Ik ben benieuwd wie de vlgnde is!Hopelijk met alle beebs ook alles goed!Greeetzz
Hier ook net visite van een collegaatje uitgezwaaid. Ik heb maar een jeanstregging aangedaan om er nog een beetje fatsoenlijk bij te zitten, haha! Over het algemeen ook mn joggingbroek aan hoor als ik niet weg hoef. Zo een wasje draaien en achter de kleine kattepoes aan om em op te voeden, pffff, druk ??? Neeeeeehhhh ;)De kleine in mn buik is rustiger deze ochtend.....
Geplaatst

Hoi Meiden,

Vandaag voor het eerst met het hele gezin dagje op pad.

We zijn wezen stadten en natuurlijk koffie drinken en lunchen.

Ging allemaal perfect, Imke dronk haar fles zo leeg in de lunchroom.

Leuke dingen voor haar gekocht bij lief en voor mijn andere dochter winterlaarzen(pfff kost ook een hoop)

Leuke gag gehad, daarna nog lekker boerenkool gemaakt en eigenlijk ben ik niet eens af.

Jeetje dat had ik ook niet verwacht 3 weken geleden.....ja Imke is 3 weken.

Morgen ff naar inlop spreekuur bij constinatie buro, even wegen.

ik denk dat het wel goed zit al drinkt ze nog te weinig.....ze is een tevreden baby.

Meiden hou jullie taai, met de laatste loodjes.

Ohja waar ik nu echt van geniet.......slapen.

Ik trek mijn benen in bed en ik slaap....word pas wakker als Imke huilt.

Echt genieten na zoveel weken k....t slapen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Esther wat gaat het hard alweer 3 weken! En ach ook nog maar 3 weken.

Heerlijk een dagje op pad en fijn dat het zo goed ging en jou het ook goed heeft gedaan.

Als ze tevreden is prima toch

Geeft zelf denk ik wel aan als ze niet genoeg zou hebben. Fijn morgen even inloop spreekuur.

En slapen heerlijk en dat met 2 kleine meiden;-)

Ik wil ook slapen....

Pff ik voel me zo raar, buik zit in de weg dan weer maagzuur, hoofdpijn,opvliegers blehhh.

Ik hang maar wat!

Net nog leuke kleertjes gekregen van Z8!! Zooo gaaf!!

Meiden,hopelijk lekker slapen allemaal!

Geplaatst

Esther wat fijn te horen dat het zo goed gaat en Jeetje 3 weken alweer wat gaat dat snel

Ja slapen dat zou ik ook wel willen maar helaas dat is bagger

Vandaag controle gyn gehad alles goed alleen krijg ik morgen eind van de middag nog de uitslag van mijn urine of er nog steeds eiwit in zit hopelijk niet want weet niet wat ze dan. gaan doen

Volgende week weer controle bij gyn en maandag voor het laatst naa4 de vlos

Geplaatst

NOu het eiwit is nog niet weg jammer genoeg ze doen alleen nu nog niks ik moet mij alleen heel rustig houden en zodra ik denk dat mijn bloeddruk omhoog gaat of ergere klachten krijg moet ik bellen.

Donderdag gaan ze het weer controleren en ook bloedprikken en dan horen we meer.

In het ergste geval zal ik dus eerder ingeleid gaan worden maar goed ben dan toch al 37 weken dus het is geen ramp dan maar goed we gaan het dus zien.

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Net terug uit zh. Kind is ingedaald, bloeddruk prima. Alleen voelde ik me niet zo lekker. Vannacht gemerkt dat ik steeds krampjes had na urineren. Dus urine wordt nagekeken. Morgen uitslag van staaltje en over een week vd kweek. Verder heb ik een standje gehad dat ik het minder voelde bewegen gisteren. Ik had moeten bellen....

Zo naar de kapper en dan he-le-maal niks meer. Ben doodop!

Geplaatst

Bedsteunen zijn net binnen evenals de ondersteek en ruggesteun. De moltonhoes, kruik en kruikzak zijn er ook. De hoofdbeschermer in het mozesmandje voldoet volgens de leverancier aan alle veiligheid dus die ga ik er mooi niet uithalen.

En we gaan toch eigenwijs kijken of we het bed waar we nu in slapen gewoon omhoog krijgen dit weekend. Alle verzorging voor het kindje is ook allemaal boven en wil er niet aan dat ik dan beneden moet liggen vanwege die bedverhoging en, jaja, omdat de kraamzorg anders 2 trappen op moet steeds.....

We gaan nu al de strijd aan met die conservatieve blik vd kraamzorg. Haha!

Zo, nu ff een dutje doen want heb redelijk slecht geslapen vannacht.

Geplaatst

Esther, dat klinkt heerlijk! Fijn dat het zo goed gaat.

Mari, vervelend van die eiwitten. Ik ken het alleen in combinatie met een hoge bloeddruk eigenlijk. Gelukkig is jouw bloeddruk in orde, hopelijk volgende week ook een goede uitslag van urine-onderzoek zodat de kleine uit zichzelf kan komen.

Marlijnne, lekker aan het online shoppen geweest? Heb je nu genoeg kleertjes in maat 50 ;-)?

Nes, groot gelijk dat jullie toch lekker boven blijven. De kraamhulp die je straks krijgt is misschien (hopelijk) niet zo stikt. Mijn ervaring is dat de dames van de intake nogal ouderwets zijn en dat kan nogal verschillen van de daadwerkelijk kraamhulp.

Afgelopen week heb ik 's nachts wat weeen gehad, aangezien de baby bij de controle van vorige week nog niet ingedaald was, vermoedde ik dat het indalingsweeen waren. En bij de controle vanochtend bleek dat inderdaad het geval, de baby ligt goed ingedaald. Fijn idee om weer een stapje dichterbij te zijn en ook prettig om alvast een voorproefje te hebben gehad.

Ik moest vroeg in het ziekenhuis zijn, dus heb ik van de nood maar een deugd gemaakt en heb ik met mijn dochter heerlijk ontbeten en wat geshopt in de stad. Nu even relaxen.

Geplaatst

Hoi hoi dames alles nog rustig bij iedereen?

Wat fijn dat jullie kindjes ook ingedaald zijn tenminste ik vind dat wel een fijne gedachte.

Ik had ook vannacht voor het eerst zoiets van wow ze ligt echt laag haha ze had de hik en dat voelde ik echt heel laag haha

Verder weinig nieuws hier heb maandag en donderdag weer controle. Maandag voor het laatst bij de vlos en dan alleen nog bij de gyn hopelijk is alleen het eiwit niet erger geworden ik weet ook niet wat ze dan gaan doen. Gelukkig gaat mijn man wel mee donderdag.

Vanmiddag hebben we het laatste vrijgezellenfeest pfff zo geen zin in maar heb besloten om alleen vanmiddag mee te gaan en daarna lekker naar huis te gaan want de avond er ook nog bij ga ik niet trekken. Gelukkig ben ik wel zelf met de auto dus kan ik gaan wanneer ik wil, maar ja vond het ook zo lullig om helemaal niet te gaan aangezien het een van mijn beste vriendinnen is. 12 okt hebben we daar ook nog de hele dag bruiloft van dus ben benieuwd of ik dat ga halen haha.

Mijn buik gaat nu wel hard hoor nu ik bijna niks meer doe ik kreeg van de week te horen dat ik er een mooie voetbal voor had hangen haha.

Van de week gaat mijn vriendin nog even foto's maken van de buik zij heeft ooit een cursus gedaan daarvoor en zj wilde dat heel graag wel doen. Ook straks als de kleine er is gaat ze dat doen zo leuk.

Maar goed fijne dag allemaal

Geplaatst

abc fijn dat kindje goed ingedaald is! Wat spannend zeg, komt dichtbij voor jullie!

Goed zo Nes lekker boven blijven..

Hier ook een hele slechte slaper en begin weer last te krijgen tijdens draaien tussen benen.

Daarnaast lekken mijn borsten als een malle;-)

Ik lag op mijn zij en mijn lief was me aan het masseren, nou ik wist niet wat ik zag daarna hele hoeslaken doorweekt;-)

Vandaag luiers gekocht, bij de dirx ook huggies in de aanbieding. Iedereen heeft het over pampers(die ook gekocht) Wat ik wel bijzonder vind is de kiloos die erop staan. Bij 1 is het tot 6 kilo geloof ik en nummer 2 begint al bij 3.

Ons kindje word aardig geschat dat ik dacht koop je dan 1 of 2! Je raad het al!! Allebei maar gedaan,maar vond het nog best lastig of klink ik nu heel dom.

Maris meid wat een feestjes nog. Goed dat je aan jezelf denkt! Met eigen vervoer gaan dan kan je terug wanneer je wilt.

Spannend of je de 12e gaat redden mbt bruiloft.

Leuk nog fotoos maken!

Hier ook maandag controle,ben heel benieuwd.

Hier ook met de vluchttas bezig,maak gebruik van de luiertas. Net kleine badschuim en shampoo gekocht.

Alleen nog een nachthemd kopen:-)

Ik sta vol trots die tas in te pakken en te scharrelen in de kast.

Verder voel ik mij heel wisselend van hoofdpijn nog misselijkheid en heel erg moe. Mn draai niet kunnen vinden etc. Volgende moment weer alles goed.

Morgen de douche schoonmaken en dan heb ik alles grondig gedaan. Dan kan ik om de dag alles even bijhouden whahahha.

Nog nooit zo n schoon huis gehad!!

Zooo heel verhaal, meiden fijn weekend!

Geplaatst

Hoi hoi

Pfff was toch zwaarder dan gedacht het feestje maar ik ben alleen mee gegaan met bonbons maken en daarna lekker naar mijn ouders gegaan hebben we daar pannenkoeken gegeten zo hoefde ik niet meer te koken haha

Volgens mij waren er wel een aantal dames wta het raar vonden dat ik niet verder mee ging maar daar heb ik niks bij de gezondheid van mij en vooral mijn kindje gaat voor alles.

Ik weet namelijk dat ze nu nog in het restaurant zijn en straks nog uit gaan bah moet er echt even niet aan denken ben blij in mijn bedje te liggen haha

Was er ook wle een beetje klaar mee met alle goed bedoelde adviezen en alle betweterige uitspraken. Mijn vriendin loopt namelijk 8 weken achter mij en zij gata er zo trots op dat haar buik dikker is als die van mij terwijl zij er niet bij nadenkt dat dit haar 2de zwangerschap is en dat zij minstens 50kg zwaarder is als ik en ik ben al niet de dunste je ziet mensen dan ook echt kijken zo van hallo kijk eens naar het verschil van postuur maar goed ik merk gewoon dat mijn lontje korter wordt en ik snel geiiriteerd raak en dat ik gewoon het liefste thuis ben op het moment lekker mijn eigen ding en niks geen verplichtingen.

Marlijnne wat vervelend die lekkende borsten heb ik nog geen last van gehad wel doen mijn tepels sinds een paar weken weer erg zeer vooral als ik het koud heb.

Draaien in bed heb ik ook last mee heb ook een kussen tussen de benen en onder de buik en in de rug haha en nog slecht slapen ach ja kunnen we vast wennen aan de gebroken nachten.

Wat luiers betreft ik heb nu aardig wat pakken in huis was laatst in de aanbieding en ik heb geloof ik 3 pakken maat 1 en verder maat 2 en 3 ach ik zie het wel hoever ik kom.

Hier de vluchttas ook helemaal klaar alleen de spulletjes van de kleine moeten nog in de tas het ligt wel klaar maar moet er alleen nog in.

Ik heb gisteren de laatste spulltjes gekocht zoals dextro energie en een flesje water, nachthemd had ik al gehaald.

Nu moeten alleen de badjes en mijn pantoffels er nog in maar ja die gebruik ik elke keer nog dus dat moet op het laatst maar.

Wel heb ik de buurvrouw even gevraagd of we haar kunnen bellen of even langskomen voor de hond als we naar het zh gaan dan laat zij hem uit tot dat we er weer zijn. Is wel zo fijn je weet maar nooit hoe lang het gaat duren. En mijn moeder bel ik liever niet als het begonnen is anders ben ik bang dat ze niet alleen de nagels op eet maar de vingers erbij haha

Verder heb ik wel echt elke keer krampen pfff en is ons kindje echt heel erg druk de laatste 3 dagen echt tot pijnlijke trappen aan toe maar ja het is niet anders komt ook wle weer goed.

Welterusten allemaal mijn ogen vallen nu echt dicht en hopelijk blijven ze dat ook even

Geplaatst

Goedemorgen!

Inmiddels heb ik de uitslag van het urinestickje gehad en dat was negatief. Geen bacteriën in eerste instantie dus. Nu de kweek afwachten.

Vandaag gaan we boven het bed verhogen. Maandag belt mijn vriend met de kraamzorg dat de plannen zijn veranderd V.w.b. het een verdieping lager slapen.

De controle afgelopen donderdag was overigens weer ok. Ik had al laten weten dat het ingedaald is. Wat de vk ook nog zei, dat ik tot de groep uitzonderingen behoor als het gaat om het ervaren van de krampen onderin m'n buik. Dit heeft men vaker na een eerdere zw schap. Zo nu en dan heb ik een zeer onbestendig gevoel en voel me dan ook niet zo lekker op dat moment.

Gisteren een druk dagje gehad. Ik ben toch meegegaan naar een verjaardag van een vriend van ons en toen naar Ikea gegaan voor bedpoten en door naar de supermarkt voor een bloemetje. Pfff, ik had geen zin meer om te koken, zelfs niet samen en zijn we lekker uit eten geweest!

Vandaag weer op pad voor een receptie van een oom die 80 wordt maar heb mij ingesteld dat ik niet lang blijf. Het is mooi weer vandaag en wil hier ook gewoon ff van genieten.

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het met iedereen?

Nes goed bekeken dat je in de eigen bed gaat ik snap wel dat het makkelijker is als zij maar 1 trap op hoeven maar het is jou huis en jou kamers en jij moet je prettig voelen bij de situatie.

Wel fijn dat je geen blaasontsteking hebt.

Hier net voor het laatst voor het laatst bij de vlos geweest nu alleen nog de gyn. Ze deed wel weer even moeilijk omdat het onze eigen keuze geweest is om bij de gyn te blijven, maar wij werden toen voor de keuze gesteld en mijn gevoel zei dat ik hier wou blijven ik loop al jaren in dit zh en ons gevoel is dara beter bij.

Maar goed ik heb een keer voet bij stuk gehouden (dat is heel wat voor mij haha) en nu komen ze alleen nog na de bevalling aan huis langs.

Verder was de bloeddruk wel goed hij was iets hoger als de vorige keer maar geen reden tot zorgen en met het eiwit in de urine moet ik donderdag voor bloedprikken en urine inleveren bij de gyn dus we wachten gewoon verder af haha

Ik ga maar eens aan de strijk dan heb ik dat ook weg

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Goedesmorgens,

Wij hebben een, voor mij, druk weekend achter de rug. En ik maar tegen Mari zeggen dat ze nog zoveel socialized, haha!

Zaterdag een verjaardag van een vriend van ons die 40 wordt. Daar waren we rond half 2 en zijn pas na vieren weggegaan. Vervolgens naar de Ikea om bedpoten te kopen voor onder onze boxspring die we nu naar boven hebben. Daarna naar de super voor een kleine boodschap en een bloemetje. Toen deed mijn onderbuik echt zeer.

Thuis gekomen zou ik spaghetti maken (ik draai pasta altijd zelf en moet dan dus even in de keuken staan) maar besloot met moeite om mijn vriend te vragen of we niet uit eten konden gaan. Om half 8 aan tafel en even na negenen weer naar huis, lang zat en lekker gegeten.

Zondag hadden we een receptie van een oom die 80 is geworden. Ik voelde wel een verplichting om daar even mijn gezicht te laten zien. Uiteindelijk is dit ook later geworden dan gepland. Maar omdat ik vanaf het begin gezeten heb, kon ik mijn spaghetti 's avonds gewoon maken.

Mijn vriend heeft in de ochtend het bed omhoog gezet (schoonpa hielp ff met de boxsprings naar boven sjouwen).

Het is trouwens niet de vereiste 80cm geworden. De bedverhogers hebben we eronder vandaan gehaald. Ik moet anders een flatgebouw opklimmen om in mijn bed te komen en dat kan niet de bedoeling zijn. Voor mij is 60cm voldoende en de kraamzorg kan naar mijn inzien prima werken zo.

Ik kan nu ook in het wiegje kijken wat naast mn bed staat.

Mijn vriend heeft vanmorgen de kraamzorg gebeld dat de plannen zijn veranderd. Er werden allerlei vragen gesteld over het hoe en vooral waarom. Uiteindelijk zag degene in dat het allemaal logischer was dat ik boven slaap. Alleen.........dan moet de kraamzorg wel steeds 2 trappen op met emmers water en moeten we een koffie/thee hoekje maken in onze slaapkamer.....Echt he!

Mijn vriend zei al dat kraambezoek bij ons wordt uitgesteld totdat de kraamzorg weg is. Wij kiezen ervoor om eerst een weekje bij te komen, mijn vriend blijft dan aan het werk en neemt daarna vrij.

Vandaag heb ik mijzelf beloofd om echt helemaal niks te doen. Er staat een wasje te draaien met handdoeken die zo de droger in kunnen en ik wil de kruiken vanmiddag even testen.

Toedels allemaal en rustig aan!!

Geplaatst

Jaja!!!! Vliezen zijn (al) gebroken. Net terug uit ziekenhuis voor CTG en echo.

Ik ging pas laat slapen ( na So you think ..) toen ons kitten de plant in onze slaapkamer aan het slopen bleek. Ik weer licht aan, loop naar de andere kant vh bed en.... FLATS! Meteen een schrikreactie en mijn vriend schoot ook wakker. 3 Golven warm water liepen langs mijn benen en kletterde op de grond.

In het ziekenhuis bleek net dat er nog voldoende aanwezig is en de CTG was prima.

Nu dus thuis proberen te slapen en wachten totdat er iets gebeurd. Morgen om half 9 moet ik het zh weer bellen om op controle te komen ( of alweer eerder mss).

Indien er niets gebeurd (weeen) dan wordt ik natuurlijk ingeleid.

Sjee, dat is dus 1, werd wel gelijk een beetje zenuwachtig hoor.....

Nu in bed met een druk kind in mn buik, voortdurend gevoel dat ik moet plassen.

Wish me luck dames!!!!!!!

Geplaatst

Wow nes, het is begonnen! Ik hoop dat de weeen verder vanzelf op gang komen en ik wens je een goede bevalling!!!Spannend, zet 'm op meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden