Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Op dit moment loopt de bv nog niet. Ik kolf, want Lisanne en Jasper zijn nog te zwak om aan te leggen. Ik zou 6 keer per dag moeten kolven om voldoende melk te hebben. Op dit moment haal ik dat niet. Ik kom tot 3 tot max 4 keer kolven per dag. De kraamverzorgster denkt dat het lastig wordt voor mij, omdat ik bij de bevalling zoveel bloed verloren heb. Ik kom energie tekort. Ik zat bijna op de grens dat ik een bloedtransfusie nodig had na de bevalling. Ik moet nu bedenken wat ik wil met bv. Op zich bevalt kv me ook wel en ik moet nu ook wel.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Chris, ik had hetzelfde 'probleem'.. Vince was niet sterk genoeg om aan de borst te drinken, maar moest hem wel aanleggen. Gevolg was dat hij uitgeput was toen hij nog de bijvoeding moest krijgen waardoor hij dit ook slecht kon wegkrijgen. Daarna moest ik elke 3 uur nog kolven.

Dit trok ik niet en Vince dus kennelijk ook niet, dit heeft ons doen besluiten om te stoppen met de bv.

Sindsdien drinkt Vince een stuk beter!

Geplaatst

Chris ik kan niet voor jou bedenken wat je moet doen maar ik ben zo blij dat ik overgestapt ben op de fles! Scheelt zoveel energie, die je hard nodig hebt met twee! Succes met beslissen!

Geplaatst

Hier nog een die heul blij is gestopt te zijn met bv. Genoeg productie, maar fiene snapte het aanhappen niet.

Als ik je een tip mag geven: stel t besluit niet te lang uit, als je wilt stoppen gaat dat t makkelijkste als je productie nog niet helemaal op gang is. Maar het id een besluit dat jij alleen kunt nemen... Succes!

Geplaatst

Hè Chris,

Je eigen gevoel volgen! Beide opties zijn goed en aan beide zitten voor en nadelen. Als je je gevoel volgt krijg je ook geen spijt. Wat zegt je partner ervan? Die hebben t vaak bij het rechte eind met dit soort keuzes.

Succes!

Geplaatst

Chris, ik ben ook begonnen met bv voor onze 2 kleintjes. In het ziekenhuis lukte het nog redelijk, maar eenmaal thuis viel het toch erg zwaar. Ik ben blij dat wij toen gelijk van de bv zijn afgestapt. Daar knap je zelf enorm van op! Ik heb na de bevalling wel een bloedtransfusie gehad, en je hebt je energie hard nodig, zeker met 2!!

Doe waar je jezelf goed bij voelt, maar wacht inderdaad niet te lang...

Geplaatst

chris, ben het met de fv-dames eens, als het teveel energie kost, dan zou ik echt overschakelen naar de fv. Hier geef ik gewoon nog bv (had ik al verteld, val in herhaling, hihi) maar ze begint vanaf de afgelopen paar dagen te klieren met haar "schema" ze slaapt ontzettend veel en heeft eigenlijk geen plasluier snachts, maar overdag volgens mij wel weer (ze plast wel, maar doordat ze best veel flodderluiers heeft die wij al verschonen zie ik niet echt de volle plasluiers. alhoewel ze mij wel regelmatig onderplast dan) maar ze komt niet ontevreden over, ze is gewoon alert en drinkt overdag wel genoeg...ze gaat alleen de tijden verschuiven nu.

even over zwemmen...ik dacht dat je met 6 weken gewoon mocht zwemmen en weet eigenlijk helemaal niets van inenten eerst? die heeft ze ook nog niet gehad. pas over 2 weken geloof ik (gelukkig...we zijn net van het ziekzijn redelijk af, dus) en qua regel-groei dagen...pf..zit ze volgens mij vanaf het begin al in, hahahaha...ze wil hooguit per dag 10 minuutjes in de box wakker en dan houd het echt op. wandelwagen wil ze ook voor geen mogelijkheid in. maxi cosi vind ze wel oke, maar daar mogen ze niet zo lang in en ze wil vooral gewoon niet liggen. wel ondekt dat ze echt goed diep slaapt op haar buik (leg haar sinds 2 dagen ook op haar buik in bed en ze slaapt vele malen beter) dus dat doe ik dan maar gewoon. overigens zou ik haar eigenlijk moeten inbakeren, want ze wappert zichzelf ook continue wakker en mij daarbij (omdat ze dus na haar eerste echte diepe nachtslaap voor geen mogelijkheid haar bed in wil, ook al blijf ik 2 uur met een diep slapend kind liggen, zodra ik haar wegleg in haar eigen bed gaan die ogen open *zucht*...op zich wel lachwekkend, want dat gaat echt met een oog eerst zo van "ahum...jij gaat mij niet wegleggen" hihi....

nou ja, ik vind dat ze nu wel lang genoeg geslapen heeft, dus ik ga haar wakker maken (maak me gewoon zorgen, erg he...hebben jullie dat ook?) ze ging om ca kwart voor 11 slapen gisterenavond, half 4 werd ze wakker, gegeten, schone luier (andere volgorde en flinke plasluier) en nu slaapt ze nog...tis al kwart over 9 bijna....dat terwijl ze 3 dagen geleden nog braaf om de 2 a 3 uur wakker werd (ze liep te klieren) dus mss hier ook wel een "regel" dag gehad zonder het in de gaten te hebben, maar vind het maar eng, hihi.

oh ja....die wascreme, welke wascreme is dat? niet voor de baby toch, bestaat er zoiets als wascreme voor de was dan? (noem mij maar dom hoor, haha) maar tis idd erg vervelend die gele poep, heb nu al aardig wat dingetjes met gele vlekken (vooral rompers en handdoekken, maar toch) want ze heeft af en toe dagen ertussen zitten dan hoor je "flets" en zit meteen alles onder, hihi..

Geplaatst

Hoi, ik heb begrepen je mag babyzwemmen vanaf 8 wkn, uitgaande van de uitgetelde datum! Dus in ons geval mogen we starten als j.arno 10 wkn is!

Hier gaat het eigenlijk best goed, hij heeft alleen wat meer moeite met inslapen en vooral overdag krijgen we hem op dit moment moeilijker in bed! Vannacht ging het wel goed! Hij krijgt sinds 2 dgn met de laatste avondvoeding 23.00 een afgekolft flesje, gaat heel goed en mama kan even een uurtje langer slapen!!! Verder valt het ons wel op dat hij erg veel "perst" terwijl hij wel goeie poepluiers heeft, herkent iemand dit? daardoor slaapt hij ook onrustiger want hij wordt er wakker van! hij loopt rood aan en je ziet hem duwen! We hebben sab simplex voor de krampjes maar heb het idee dat hij niet echt krampjes heeft!

Geplaatst

Grappig, t wordt hier ineens lekker druk!

Bikkel ik herken t wel hoor, dat persen. Fiene heeft t ook, maar t resulteert eigenlijk maar zelden in een poepluier (ze heeft er 1, max 2 per dag). Ik gebruik voor de krampjes infacol en dat helpt goed, hoewel we ook de fles morten onderbreken voor een boertje. Heeft m'n vriend vanmorgen niet gedaan eb de krampen zijn er in volle hevigheid nu, ondanks de infacol.

Verder met slapen hier echt geen klachten; ze krijgt de laatste fles tussen 23 rn 2330 uur en slaapt dan tot 4-430 uur en dan tot half 8! En ook overdag als ik haar in bed leg slaapt ze goed. Slapen doet ze eigenlijk va het begin in haar wiegje, dus geen problemen op dat vlak. Moet wel zeggen dat ik haar met een hydrofyl inbaker, want anders mept ze zichzelf inderdaad ook wakker.

Geplaatst

Nou, ik zweer bij de homeopatische poeder ABC Dophilus tegen krampjes!! Wat een wonderspul..

Vince had voorheen enorm harde ontlasting en gilde het uit van de pijn, nogal logisch. Sinds we die poeder door z'n voeding doen poept ie 2-3 keer per dag, mooi smeuig van samenstelling zeg maar. Het kost 'm ook minder moeite! Ook eet hij ineens een stuk meer/beter en 's nachts slapen doet hij prima!

Geplaatst

Nog even over dat zwemmen. Ik heb begrepen dat ze eerst de eerste inentingen moeten hebben gehad, voordat ze mogen gaan zwemmen. Nu krijgen de meeste kindjes deze na ongeveer 2 maanden. En dan kun je dus gaan zwemmen.

Anders moet je er maar even op googlen, dan vind je er vast ook wel iets over.....

Yente slaapt 's nachts ook wel goed hoor. Ze krijgt om 22.00 uur de laatste fles en meldt zich dan vaak tussen 3.00 en 4.00 uur weer. Vervolgens slaapt ze dan weer verder tot ongeveer 8.00 uur. Soms is dit ook iets eerder, maar niet voor 7.00 uur.

Overdag is het slapen heel wisselend. Tot nu toe lag ze overdag altijd in de box, maar ik probeer haar nu minimaal 1x per dag voor haar slaapje boven in bed te leggen. Het resultaat is wel dat ik dan geregeld naar boven moet lopen omdat ze ligt te huilen of haar speen kwijt is (wat een rotdingen zijn dat toch. Kan iemand iets uitvinden waarmee die dingen in de mondjes blijven zitten???)

Nu is ze bijvoorbeeld alweer in de box in slaap gevallen. Dan laat ik haar maar liggen....

Yente slaapt 's nachts nog in een wiegje bij ons op de slaapkamer. Vanaf volgende week willen we kijken of ze op haar eigen kamer kan gaan slapen. Wij slapen echter op zolder, dus dan ligt ze een verdieping lager. Lijkt me wel een gedoe als je er dan steeds uit moet als ze huilt. Nu is het lekker makkelijk nu ze naast me in de wieg ligt. Ach, we zien wel hoe het gaat. Het zal uiteindelijk vast allemaal wel in orde komen.

Geplaatst

Bikkel, L.ara perst ook altijd. Zij krijgt flesvoeding, en dan de Omneo van Nutrilon. Sinds wij die gebruiken gaat het een stuk beter en horen wij geen persgeluiden meer. Bij bv zal het wat lastiger zijn....

Babyzwemmen mag volgens mij ook pas na de inentingen. Babyzwemmen bij ons in het zwembad mag pas wanneer de kindjes 3 maanden oud zijn. Ik zou dus niet zomaar gaan zwemmen maar eerst goed informeren.

Wij hebben sinds gistermiddag meer in de flesjes gedaan. Ze hebben er wel moeite mee om op te drinken, maar wij gaven nog te weinig. Ze hebben vannacht wel vijf en half uur gehaald! Heerlijk is dat zeg! Hopelijk gaat het komende nacht ook goed, en slapen ze nog iets langer door :-)

Ik ga ze zo uit bed plukken en heerlijk een stukje wandelen! Het is hier heerlijk weer..

Geplaatst

Oh wat ben ik jaloers als ik lees hoe lang er bij jullie tussen de nachtvoedingen zit!!!

Levi komt elke 2 1/2 a 3 uur, reken dan een uur voeden (borst - luier verschonen - borst) en dan blijft er telkens nog maar anderhalf a 2 uurtjes slaap voor papa en mama over en dat begint me wel een beetje op te breken. Man wat ben ik moe!

Heb nu sinds 3 dagen een probleempje waar ik graag jullie mening over hoor:

Levi heeft nu al 3 avonden op een rij dat hij na 1 voeding projectiel spuugt - echt alles komt er dan uit! Gelukkig blijft het dus maar bij 1 keer op een dag/ avond, maar ik word er zelf zo onzeker van! Hij drinkt daarna gewoon gelijk weer, dus vult zijn schade wel bij en lijkt er zelf totaal geen last van te hebben (geeft geen kik), maar ik wil het graag proberen te voorkomen. Ik gaf hem telkens 1 hele borst die hij dan leeg dronk en dan nog een beetje van de andere. Kreeg zelf het idee gisteren dat hij dan misschien teveel binnen krijgt door die volle extra borst (dat het dan snel toestroomt ofzo) en ben nu dus daarmee gestopt: geef hem nu dus nog maar 1 borst per ronde, maar heb nu weer het idee dat hij daardoor te weinig binnen krijgt, want vanmorgen kwam hij elk uur!!! Twijfelde of het misschien ook wat door krampjes kwam, want hij trappelde een beetje met zijn beentjes, maar niet heel heftig en hij was ook wel echt aan het zoeken naar een tepel en als ik die gaf, dronk hij direct / was hij ook weer stil, dus dan zijn het toch geen krampjes? Pff, volgen jullie het nog?

Moet ik hem 1 borst blijven aanbieden of gewoon die 2e ook en dan dat spugen er maar bij voor lief nemen omdat het toch slechts 1 keer op een dag is???

Welke wasgel is dat inderdaad die je dan gebruik Meeziet? Die je ook voor het badje vd kleine gebruikt? Want die mooie gele vlekken in je witte was staan idd niet echt lekker fris...

Hier trouwens af en toe ook een rood hoofd als hij wat aan het persen is, ondanks dat de luiers regelmatig echt met de dunne spuitpoep gevuld zijn!

Geplaatst

Fiene slaapt ook nog bij ons op de kamer, maar ze begint steeds meer slaapgeluidjes en kreuntjes te slaken in haar slaap. Denk dus dat we haar inderdaad ook met wieg en al naar haar eigen kamertje gaan verplaatsen. De deur daarvan is 4 meter van die van ons af, en als er echt iets is, dan laat ze zich wel horen, haha

Wij gebruiken nu de speciale voeding (hypoallergeen) van kruidvat. Kost een stuk minder dan nutrilon en ze doet het er prima op. Heb wel gemerkt da je het schepje da meegeleverd wordt moet gebruiken; ik gebruikte het nutrilon schepje voor de kruidvat voeding en kennelijk is die ne iets groter dan hè kruidvat schepje, want ze kreeg de voeding niet op. Sinds gister gebruik ik het goede schepje en gaat het drinken weer als vanouds.

Het weer is hier grijzig, niet heel anlokkelijk om naar buiten te gaan... Vandaag wel voor het eerst in 3 weken een dag waarop ik niets moet en er niemand langs komt. hEERLIJK! Ik ben vanmorgen lekker met Fiene tot 11.15 uur in bed blijven liggen. Daar knapt een mens van op zeg!

Geplaatst

zooo, lekker druk hier!!!

Ik gebruik dus de zeepvrije wasgel of de shampoo van de zwitsal voor die gele vlekken, hihi, dacht dat ik dat erbij geschreven had, maar ik denk tegenwoordig wel vaker iets wat dan niet zo blijkt te zijn. Haha HORMONEN

Gewoon een klodder erop smeren en lekker opschuimen en in laten trekken. Daarna laten weken in het water of gelijk in de wasmachine, anders droogt het alsnog in. Ik heb zo tot nu toe alle gele vlekken eruit gekregen gewoon op 40 graden, super tip van de kraamhulp.

vanmorgen een fotoshoot gehad met Maud, wauw wat was ze wakker de hele tijd. Pas na ruim anderhalf uur gaf ze het op. Alles wilde ze zien en meemaken, nu slaapt ze alweer sinds half twaalf. Tussendoor een keer gevoed, maar toen sliep ze ook heerlijk verder.

Geplaatst

hi ink,

ons meisje heeft ook vaak last van dat spugen: alles in 1 keer met veel kracht eruit. ze heeft sowieso ook wel wat last van reflux, dus haar hele maagje enzo gaat nog niet helemaal goed. iets waar ik wel achter ben gekomen is dat ik haar heel goed moet laten boeren, want ondanks dat ik borstvoeding geef, moet ze soms toch flink boeren, maar dat gaat niet zo makkelijk. Als ze goed boert heeft ze ook minder last van dat spugen heb ik het idee.

wat betreft zwemmen: lijkt me heerlijk met zo'n kleine, maar wel goed uitkijken dat het zwembad warm genoeg is, dus niet alleen het water, maar ook de ruimte zelf. Als ze zo klein zijn kan dat blijkbaar nog wel eens tricky zijn. Ik ben afgelopen week voor het eerst met haar in het grote bad geweest: wat een feest :-) Zowel mama als baby vonden het heerlijk.

Ik ben hier naar mama en baby pilates geweest, echt erg leuk. Ga ik nog wel een paar weekjes doen. Prima manier om weer wat aan oefeningen te doen en heel leuk dat je je kindje mee kunt nemen. Het is wel een zooitje zo'n klasje, haha. Dan huilt er eentje, de ander is volop aan het kirren en nog een ander is aan het eten :-)

Leuk die fotoshoot Meezie! Wil ik ook graag gaan doen binnenkort.

Geplaatst

http://in2pictures.blogspot.com/2012/03/mooie-maud.html

een klein voorproefje!! ik zet dit niet op facebook omdat de foto met de draak een verrassing moet zijn voor mijn ouders. Bij het begin van ons ivf traject heb ik die namelijk van mijn ouders gehad ter ondersteuning tijdens het traject. Nu wil ik hun bedanken voor alle lieve dingen die ze voor ons hebben gedaan dit leek me wel een leuk cadeautje voor ze. Ook voor mijn schoonouders laten we een foto uitvergroten ook als bedankje, alleen wordt dat een foto van ons drieen denk ik

Geplaatst

De link bekeken, wat een super foto's!

Toeval wil dat ik met mn broers ook een fotoshoot wil doen voor mn moeder. Mag ik vragen wat jij hebt moeten betalen? En moest je naar rotterdam of kwam de fotografe naar jou? En krijg je een cd et de foto's, of maakt zij een selectie?

Ik hoor graag!

Geplaatst

fren, thanx we zijn ook al heel blij met deze foto's

We zijn naar hoogvliet gegaan voor de shoot, voor ons een half uurtje rijden maar vond haar foto's zo mooi. Daar heeft ze ook een studio en alle spullen. Voor de shoot betaal je 100 euro, maar daarvoor is ze twee uur met je bezig en bewerkt ze de foto's. Eventueel kan ze bepaalde bewerkingen ook op andere foto's toepassen voor dat geld.

De foto's kunnen we bij haar nabestellen, maar we kunnen ook een cd bestellen, die kost ook 100 euro. Ze kiest zo'n 30 a 40 foto's uit maar als ik die allemaal in 10x15 zou bestellen dan ben ik ook al honderd euro kwijt. Dus wij gaan voor de CD, kan ik ze ook in Maud haar foto boek gebruiken en net zoveel nabestellen voor iets minder

Geplaatst

hier ook rood aanlopende j.enna en regelmatige volgespoten gele luiers die bij haar rug er weer uit komen, hahaha...krampjes ook regelmatig, maar waar het aan ligt? niet aan mijn eten, soms wel maar dat is een kwestie van uitproberen (ui kan ik dus absoluut niet eten, frik. speciaal zit er dus niet in voor mij :()

die wasgel is een goede meez, die ga ik dus ook uitproberen, nu gooi ik het regelmatig in een emmer met veel waspoeder en die ariel troep erop, werkt overigens niet

ink...het kan ook zijn dat je regeldag hebt he (nou ja, jij niet, maar de uk) en sommige hebben het veel en lang, andere hebben hooguit een dagje in de zoveel tijd. j.enna heeft gevoelsmatig ook ontzettend veel regeldagen en soms twijfel ik echt of ik dan maar aan de borstvoeding moet, maar dan doe ik het toch maar niet en geen spijt tot nu toe, ze doet het op zich goed ermee.

alleen is ze nog steeds verkouden, heeft wat taai slijm en hoesten nog steeds en de laatste 2 dagen heb ik het idee dat ze minder plast en drinkt, maar doordat ze zoveel poept krijgt ze ook veel schone luiers (ze vind het niet prettig om zelfs in die losse flodders te liggen en dan is het toch echt bijna niets) dus nu twijfel ik zo wat ik nou moet doen...hoort een verkoudheid nu inmiddels niet eens over te zijn? en ze krijgt over 2 weekjes (of volgende week, durf niet in de agenda te kijken,haha) haar prikjes en die andere 2 waren daar zo ziek van, dus daar ben ik nu ook zo bang voor en ze was even een paar dagen tevreden, maar nu is ze weer zo "ontevreden" . niet zolang ze bij ons zit, maar zodra ze in de box ligt of wat dan ook...ze kan bijna alleen maar huilen. ze vraagt zo ontzettend veel aandacht :(.....enige tips? behalve laten huilen, want ze huilt zich nogal snel overstuur en dan houd ze toch niet meer op.

Geplaatst

Benbri, drinkt ze wel je hele borst leeg?? Of drinkt ze steeds maar beetjes. Maud heeft ook van die dagen dat ze maar kleine beetjes drinkt, dan heeft ze ook veel van die groenige ontlasting en laat ze veel windjes. Dat komt omdat ze dan alleen de voormelk (eerste melk) drinkt en niet de achter melk(de melk die later uit de borst komt. In de voormelk zit veel water en weinig vetten en voedingsstoffen in de achtermelk weer wel.

Als ze wel goed de borst leeg drinkt heeft ze hele mooie gele luiers. Maud drinkt een borst per keer. Gister heeft ze steeds maar weer kleine beetjes gedronken en niks leeggedronken, dat merk ik gelijk aan haar en aan haar poepbroeken, o ja en aan mijn borsten, brrr stuwing (auuuuuwww) hihi.

Sorry lang verhaal maar ben altijd opzoek naar info, hihi heb geloof ik bijna heel borstvoedings.com al bestudeerd.

Geplaatst

Mooie foto's hoor!!

Wij hebben 90 euro betaald voor de newbornshoot en hebben alle foto's op dvd, 250 foto's!! Dus als je in de buurt van Limburg woont is het een aanrader!!!

Geplaatst

heb jullie gevonden, loopt al een maand achter ongeveer:)

hier alles wel goed, heb even een emomomentje!

heb Matthias in zijn eigen ledikantje gelegd ipv in de kinderwagenbak in de box, voor hem wel goed om in de rust te liggen aangezien Lucas hier ook rondsjouwt en ik niet elke keer wil " stttt" tegen Lucas.

hij moet ook kunnen spelen en met een vriendje hier kunnen spelen.

nu is Lucas nog op school maar voor mezelf ook wel even fijn dat ie boven is maar heb er ook veel moeite mee!

heb het idee dat ik hem in de steek laat, hem aan zijn lot overlaat terwijl dat helemaal niet zo is, heb net huilend mijn man gebelt dat ik me zo'n slechte moeder vind.

maar ja weet dat dat helemaal niet waar is, dat het voor hem ook goed is om in de rust te liggen, hoeft ook niet gelijk bij elk slaapje maar hij moet er ook aan wennen.

Met Lucas had ik daar helemaal geen moeite mee, ik denk persoonlijk dat het komt omdat we zo lang voor hem bezig zijn geweest, dat we 8 jaar op hem hebben moeten wachten en dat ie er nu is leg ik hem apart...voelde me echt even een ontaarde moeder:)

vanavond komt die film op tv " de gelukkige huisvrouw" maar ik wil hem niet zien hoor, moest bij het voorstukje al huilen!!

verder gaat alles goed, de verdoving er nog steeds niet helemaal uit en rond mijn wond voelt het ook nog verdoofd ( zenuwen) en de buikspieren zijn erg gevoelig, nou ja een keizersnee is ook niet niks!

inbakeren doe ik ook soms met een molton luier, net als Fren.

en kolven doe ik s' morgens voor de avond of nachtvoeding want merk dat Matthias s' nachts minder drinkt en wel elke keer gaat huilen als ik hem in bedje leg, dan wil ie toch weer drinken en dat gaat dan anderhalve uur lang, dus heb besloten om hem dan de fles te geven dan drinkt ie beter.

soms denk ik wel eens, " ik geef hem maar kv, dat gezeur met de bv, aanleggen en de spruw, onrustig ritme, dat kolven en ik die het altijd maar weer moet doen.." maar vind bv geven ook wel heel mooi om te doen.

wil nog niet opgeven eigenlijk!

maar het vreet wel energie, ben veel duizelig en aldoor trek in eten en snoep...

vraag aan de keizersnee mama's hebben jullie al weer auto gereden? ik nog niet na ruim 3 weken.

hier ook maar even gepost aangezien in het andere topic minder actief gereageerd word en heb wat aanvulling gedaan:)

Geplaatst

Fren, ben je niet vergeten hoor! Zal je straks f PB'en..

Net voor het eerst na de bevalling heel erg knus geweest met manlief.. Was spannend, maar superfijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden