Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ink - vergeet je onze beurs-date niet?! Haha.. Mensen zullen wel gek opkijken; 2 enorm lange vrouwen met een dikke buik, haha!

Das juist gaaf!! :D

Geplaatst

Meduus - ga je toch ook mee?

Is allemaal onder voorbehoud hoor - moeten wel even kijken of het haalbaar is, aangezien ik dan wel 5 dagen overtijd loop en als de kleine nog niet ingedaald is tegen die tijd, weet ik niet of ik wel zo ver weg durf ivm als evt vliezen breken...

Haha Elke, bedankt ;-)!

Geplaatst

Het lijkt me heel leuk,maar dat trek ik niet met lopen met mn bekken, bij het kruidvat kreeg je gratis kaartjes.

Kan nog amper een boodschapje doen laat staan over een drukke beurs heen slenteren :-)

Wel spannend hoor, stel je voor dat je vliezen breken terwijl je daar ben.

Geplaatst

Erg leuk en handig dat dit topic gestart is. Ik ben benieuwd of ik in februari of maart beval. Mijn man had 29 februari al geopperd, dan zouden ze schrikkelkindjes worden.

Geplaatst

Hee meiden,

al heel wat dames bevallen uit jan/feb/maart. Gister zowaar drie, wat is dat toch mooi!

Hier gaat het heel goed, het gaat eigenlijk allemaal best heel soepel met ons meisje. Waar ik nu wel een beetje aan wil gaan werken is het slapen overdag, dat is soms nog wel moeilijk. 's nachts gaat het heel goed, dus we hebben absoluut geen klagen! 's nachts gaat ze direct na het drinken (ze komt om de 3 a 4 uur) direct weer haar bedje in, soms is ze dan nog heel even wakker, maar dan valt ze ook lekker in slaap. Overdag heeft ze meer moeite om in slaap te vallen. Als ik met haar ga wandelen met kinderwagen of dragdoek dan slaapt ze heerlijk, maar uit zichzelf valt ze moeilijk in slaap. Maar daar gaan we ons ritme zeker in vinden! Vind het wel fijn dat ik haar nu wat beter leer kennen, dat ik in elk geval door heb wanneer ze moe is bijvoorbeeld.

Meiden, leuk om jullie verhalen hier te lezen!

Groetjes,

IVFSH

• 2 weken later...
Geplaatst

Ook ik mag me hier melden als kersverse trotse mama van Vince!

Alle mama's zijn natuurlijk volop aan 't genieten, hoop dat het hier heel gezellig/druk mag worden!

Geplaatst

hahahaha....ja, ik zit zelf ook nog een beetje vastgeroest in het uitgerekend topic....we hebben natuurlijk ruim 9 maanden daar geschreven (of iets minder lang, hihi) dus dan is het vrij logisch dat we nog even moeten afkicken...afgezien van het feit dat iedereen daar nog zit, dus het moeilijk is om hier te schrijven :) maar ik ga gewoon hardnekkig proberen hier te schrijven, hahaha

hier gaat het na vele weken van allerlei virussen gelukkig wat beter. j.enna lacht zelfs al en de afgelopen dagen gaat eigenlijk perfect. ze begint wel een klein ritme te ontwikkelen....ze gaat ca 9 uur onder de douche (badderen vind ze nog steeds helemaal niets, dus om haar te laten ontspannen durf ik eigenlijk niet meer, hahaha), dan even aan de borst en dan slapen en de laatste dagen proberen we haar dan ook in haar bed te leggen. probleem is alleen dat ze alleen maar op haar buik slaapt en op haar rug of zij ook standaard niet slaapt, dus leg haar maar gewoon op de buik. gelukkig hebben we een babyfoon die continue een open verbinding heeft en heel gevoelig reageert...maar ze ligt ook stil te slapen en niet draaiend of zo. en verdere factoren van wiegendood hebben wij verder niet (word niet gerookt, niet gedronken, etc..etc..) de dag verder is ze gewoon beneden...en gelukkig een stuk vrolijker. had eergisteren een broodje van de subway op die ik ook veel at tijdens de zwangerschap (spicy italian met chipotle) maar die vond ze savonds niet zo leuk...veel krampen en gisteren heeft ze haar darmen leeggepoept geloof ik, hahaha....ach ja :) zijn er nog veel meiden die borstvoeding geven eigenlijk? volledig? hier gaat dat gelukkig wel goed met lekkere onzekerheden zo af en toe tussendoor, maar gaat steeds beter zonder onzekerheden gelukkig.

ik heb wel een zwembroekje gekocht voor haar...wil gaan zwemmen met haar, maar moet nog even kijken wanneer en waar :) lijkt me wel leuk.

verder hier nog niet veel geschreven, dus kan even niet reageren hier en de vragen en verhalen van "mijn" topic (feb, duh) weet ik niet meer, dus die moet ik eerst gaan lezen, waardoor ik natuurlijk daar antwoord ga geven...en nou ja, hopelijk gaan we snel hier schrijven met zijn 3 topiccen :) anyway...welkom allen :)

Geplaatst

Ja, we moeten inderdaad hier ook wat meer gaan kletsen!

Met Yente gaat alles goed, al is ze sinds een dag of 4 wat uit haar hum. Nu heb ik gelezen dat ze rond 4-5 weken een sprongetje maken, dus daar houden we het dan maar op.

Hopelijk gaat het snel weer over, want nu wil ze de hele tijd bij papa of mama liggen en dan kom je dus echt nergens aan toe haha!

Bri, ik lees dat jij binnenkort met J.enna wil gaan zwemmen. Heeft ze bij jou al de eerste inentingen gehad (zal wel inmiddels he?).

Wij hebben voor april een huisje in een Landalpark geboekt en willen dan ook even met Yente naar het zwembad. Nu zat ik te twijfelen over de zwemkleding.

Je hebt natuurlijk zwemluiers en daar kun je dan een gewoon zwembroekje overheen doen. Nu zag ik dat die zwemluiers pas vanaf 6 kilo zijn en dat is Yente nog niet.

Bij de Prenatal zag ik ook een zwembroekje en luier in 1. Maar die voelde zo hard en stug aan dat ik me afvroeg of dat wel lekker zit.

Ook gelijk al ter voorbereiding op de zomervakantie. Zo'n broekje lijkt me op zich wel handig, dat scheelt weer slepen met pakken zwemluiers.....

Kortom, wat doe jij? En andere moeders?? Ben benieuwd naar de ervaringen.....

Geplaatst

hee meiden,

leuk om hier vaker te schrijven!

Benbri: ik las je vraag over borstvoeding in het feb topic. ons meisje slaapt nu 's nachts ook langer door (jihaa :clap2:), in de nacht slaapt ze zo'n zes tot zeven uur, soms zelfs meer. Ik let er wel op dat ze dan overdag voldoende komt.catootje neemt wel een speen, dus als ze moeilijk in slaap valt geef ik die even en dat helpt wel.

Dat af en toe een huil in de slaap herken ik. dan is er even een harde huil, maar slaapt ze daarna ook weer door. klinkt altijd zo zielig...

Arme yente uit haar hummetje... zou heel goed groeispurtje kunnen zijn idd, is wel zielig he. ik heb haar tijdens die dagen veel in de draagdoek bij me gehad, zodat ik ook nog wat kon doen.

Wij zijn afgelopen weekend voor het eerst een nachtje weg geweest met z'n drietjes: super leuk en ging heel goed! Smaakt naar meer :laugh:.

ik ga morgen starten met een pilates baby klas. ben eens benieuwd,de pilates is voor mij, maar babietjes komen mee, ideaal dus!

Geplaatst

Zelfde hier - dit topic wat vergeten, maar zal nu ook gaan overschakelen ;-)...

Heerlijk als ze wat langer slapen 's nachts lijkt me! En zolang ze goed groeien / poep en plasluiers hebben, zal het allemaal wel best zijn probeer ik maar nuchter te bedenken. Hier komt ons ventje nog elke 3 uur 's nachts. Zit dan dus wel een aardig ritme in, maar mag wel langere periode tussen zitten van mij.

Overdag komt hij wat vaker - soms zelfs bijna elk uur?!? Heb dan het idee dat het ook te maken heeft met niet goed in kunnen slapen, maar aan de andere kant eet hij dan wel echt telkens 5 minuutjes ofzo...

Hij heeft nu 4 keer sinds zijn geboorte heel erg gespuugd, met een boog en al! Zag er zo zielig uit, maar hij leek er zelf geen last van te hebben - wilde daarna gewoon alles weer bij drinken en ging daarna gewoon weer slapen (nou ja, nadat alle kleding weer verschoond was dan ;-()...

Wat doen jullie eigenlijk met kleding etc die onder de poep zitten? Wassen jullie die direct met de hand uit? Want ik ga echt niet telkens voor die paar kleertjes de wasmachine aan zetten, maar merk dat als het "indroogd" het er moeilijk uit gaat en durf het niet op 60 graden te wassen ivm krimpen...

Oh, etenstijd... Longinhoud wordt steeds groter / huilen steeds harder!

Geplaatst

Slagroom zit er weer in ;-)...

Heb hier ook van die zwemluiers gekregen. Geloof dat ze in de 3e maand ofzo de inentingen krijgen waarna je met ze kan gaan zwemmen toch?

Dan is die van ons denk ik wel al 6 kg. Zou verder niet weten van die andere broekjes voor kleinere kindjes - wordt het niet soepeler zodra het nat wordt? Is wel handiger als je m gewoon uit kan spoelen en kan hergebruiken... Zal het eens aan m'n zussen vragen wat die altijd deden...

Lekker hoor - samen weg. Wij gaan begin juli kamperen is het plan. Zit me nu al te bedenken wat we daar dan allemaal voor mee moeten - luiers etc??? Of gewoon alleen voor de 1e dagen en daarna daar halen ofzo...

Geplaatst

Fiene komt nu om de 4-5 uur, zowel snachts als overdag. We geven haar nu 120cc met 4 schepjes en dat gaat meestal helemaal op. Vind t ook geen ramp als ze uets Kaat staan, volgens de basisregel moet ze minimaal 550 cc binnenkrijgen en we zitten gem op 670-700. Prima dus van ons bootwerkertje. Oeps, hoor haar- later meer!

Geplaatst

Jeetje, we hebben ook een paar keer 120 cc geprobeerd maar dan gooien we weer veel weg. Ze doen het dus op 90 cc en dat gaat vaak wel (bijna) op. Bram krijgt steevast een voeding per dag meer, omdat hij gewoon korter slaapt en misschien nog een beetje aan het inhalen is. We voelen dat ze allebei zwaarder zijn dus maak me er niet druk om.

Moet 12 maart voor het eerst naar het cb (hoop dat vriend vrij kan nemen, zie het in mijn eentje niet zitten nog), heel benieuwd wat ze wegen dan.

Geplaatst

Ik heb nu bij de prenatal zo'n zwembroekje en luier in 1 besteld. Maar we gaan pas eind april een weekendje weg, dus kan daarna pas vertellen hoe het bevallen is......

Ik zal waarschijnlijk ook nog wel de zwemluiers uit gaan proberen denk ik zo.

Ink, wij gaan van de zomer ook op vakantie en zat ook te denken wat we dan allemaal mee moeten nemen. Ben bang dat de auto uitpuilt dan! Wat luiers betreft had ik bedacht maar een paar luiers mee te nemen voor onderweg en de eerste 2 dagen ofzo. Ik neem aan dat de kindjes daar ook luiers gebruiken en dat je ze dus gewoon in de supermarkt daar kan kopen. Misschien alleen een ander merk ofzo. Maar om nou voor meer dan 2 weken luiers in de auto te gooien....

Weten jullie trouwens tot wanneer de kindjes in de reiswieg van de kinderwagen liggen? Als dat ding deze zomer ook nog mee moet in de auto op vakantie..... Aan de andere kant kan ze daar wel lekker in slapen als papa en mama 's avonds nog uit eten willen ofzo.

Geplaatst

Ink, ik smeer de kleertjes in met zwitsal wascreme en leg ze in het water, daarna was ik het op 40 graden als ik voldoende was heb en dan gaat her er tot nu toe allemaal uit. Heerlijk die gele poep in je witte goed.

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we de voedingen best mogen rekken naar de 4 uur en dan 6 of 7 voedingen per dag. Als ze dat red, vanavond kwam ze weer om de twee uur dus ben benieuwd wanneer ze nu wakker wordt.

Zwemmen mag dacht ik pas na de eerste entingen met 8 weken. Maar zag ook staan dat ze pas met drie maanden mogen zwemmen.

Hier gaan we eind maart een weekje naar egypte, Maud is dan bijna zeven weken en mag dan net vliegen, ze krijgt ook met zes weken haar entingen. Maar ga daar niet met haar zwemmen, vind haar nog even te klein. Maar ook wij zitten te bedenken wat we mee moeten nemen en wat we mee mogen nemen in het vliegtuig. Deze week maar eens bellen. Luiers verkopen ze daar ook dus neem er niet teveel mee. Ben wel heel benieuwd hoe dat zometeen gaat met vliegen, hoop dat ze een beetje slaapt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden