Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012


benbri

Aanbevolen Berichten

Wat een heerlijke foto's elke! Weer gaan werken.... kan me voorstellen dat je geen zin hebt... Nog even heel hard genieten!

 

Fren: F op haar eigen kamertje: goed hoor! Hier nog steeds bij ons op de kamer, eens kijken wanneer ze naar haar eigen kamertje gaat.

 

Hier helaas nog steeds een ziek meisje.... afgelopen nacht weer een paar keer flink de sirene erop en willen drinken. Hoop dat ze zich snel weer beter voelt en ze weer door gaat slapen. Ze ligt nu in de wandelwagen te kraaien naar haar speeltje en tussendoor te hoesten en te niezen. Ik den kdat er dadelijk iemand heel erg moe is, haha.

 

Ik heb natuurlijk ook nog wat fotootjes :-) van ons meisje, van haar voetjes met haar gekke teentje (eentje staat scheef, ochgossie) en haar knuistje waar ze haar duimpje altijd zo schattig houdt :-). En staren naar haar zwart witte mobiel.

[ATTACH=CONFIG]3733[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3734[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3735[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3736[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

jeej, foto's! Ik doe mee!

 

Foto1: als een engeltje in de box

Foto2: lekker slapen in de (100-jaar oude!) familiewieg

Foto3: voor het eerst door papa in bad gedaan worden

Foto4: slapen op papa zijn borst

 

[ATTACH=CONFIG]3737[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3738[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3739[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3740[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk trouwens dat onze kleine meid ook iets meer last heeft van haar verkoudheid dan ik dacht, of ze heeft een regeldag, want ik heb vanmorgen bijna 2 uur met haar rondgelopen. Ze wilde niet slapen nl. Ze ligt nu sinds een uur in haar bedje en op de babyfoon kan ik zien (we hebben er 1 met camerafunctie) dat ze nog steeds klaarwakker rond ligt te kijken. Af en toe een kreetje, maar verder wel stil. Was voor het eerst dat ik haar niet getroost kreeg, en na de drukke nacht van vandaag zorgde dat bij mij wel even voor traantjes toen mn vriend belde hoe het ging... Ik moet erg wennen aan het huilen en vind het moeilijk om me er aan over te geven als er verder geen aanwijsbare oorzaak (luier, honger) is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden ook een moeilijke avond/nacht met Kaat... leek ook wel een regeldag... Niet slapen, huilen, waar is die relaxte baby van de eerste 2 weken? Was al bang dat het niet zo kon blijven... Maar uiteindelijk bleek haar een heleboel mosterd dwars te zitten: luier verschoond en er bleven maar stroompjes mosterd uitkomen... Daarna ging het beter, maar vanmorgen om 5 uur (helaas voor papa was ik er al 3 x uit geweest dus de dagdienst begon vroeg) wilde ze na de fles weer niet slapen. Nu gelukkig wel, maar ik hoor de eerste kreetjes alweer, terwijl ze om half 11 nog een fles heeft gehad...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, ik ben zooo trots op m'n kleine Vince, hij weegt 3010 gram!!

Sinds z'n afvaldip tot 2500 gram is hij dus al ruim een pond aangekomen in nog geen 3 weken!

 

Vince heeft z'n wakker uurtje altijd 's avonds, vaak op de tijden dat wij willen slapen. Gelukkig is manlief een avondmens en pakt hij de laatste voeding, deze mammie ligt om 21.00 uur voor pampus in bed. Ik kan overdag nl. niet slapen. Ik doe dan altijd de ochtendvoedingen.

 

Mooie foto's Fren, echt een prinsesje! Heb manlief nu aan 't werk gezet om het geboortekaartje in te scannen, zal je ff een PB sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha melis, die laatste foto van Vince is zoo herkenbaar! Als Fiene genoeg gegeten heeft, krult ze haar onderlip over haar bovenlip heen. Soort van melding dat de poort definitief gesloten is. Haha. Het is me nog niet gelukt dat op de foto te krijgen helaas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die leuke fotootjes die voorbij komen, kan ik natuurlijk niet achterblijven.

Hier een paar leuke plaatjes van onze kleine schat

 

 

[ATTACH=CONFIG]3747[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3748[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3749[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3750[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eef, hebben jullie een fotoshoot gedaan? Zijn zulke mooie beelden!

 

Ik was vanmiddag even in Amstelveen om m'n ring na te laten kijken, was verbogen (nu al, na 5 dagen!). Moest even de tijd doden tussendoor, dus ik naar de v&d. Kreeg ik een fotoshoot aangeboden. Leuk! Ik krijg 1 gratis foto, de rest is best duur, maar ik zie wel wat we doen. Ben no steeds zoekende naar een goede deal qua prijs/aantal beelden.

 

Was wel even lekker om er uit te zijn, de muren kwamen vanmorgen een beetje o me af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heftig voor haar zeg! Had het ook voorbij zien komen hier op het forum en dan voel ik me gelijk ontzettend schuldig als ik even baal van dat ik moe ben omdat hij elke 2 uur soms komt voor voeding - besef me dan extra hoe zeer wij in onze handen mogen klappen met zo'n gezonde uk!

 

Leuk al die foto's! Mooie shoot Eef!

 

Fren - wij hadden dat bij V&D ook aangeboden gekregen toen ik 39wk en 5 dagen zwanger daar rond liep. Volgens mij had iemand van ons topic het daar ook laten doen - Benbri met J.enna dacht ik. Waren mooie foto's, maar wel prijzig geloof ik. En ik ken mezelf - ik bezwijk dan toch voor die andere foto's, dus dat lokkertje van die ene gratis foto verdienen ze dan dubbel en dwars aan me terug, dus ik heb het gelijk maar afgehouden en niet gedaan...

 

Ik ken dat wel, van die muren die op je af komen. Heb daarom tot nog toe elke dag een klein uitje op de planning, zodat ik elke dag even naar buiten moet.

Heb voor mezelf een soort lijstje in m'n hoofd met dingen waar ik uit kan kiezen om elke dag buitenshuis te gaan doen. Zijn soms kleine dingen, zoals een brief posten, melk halen, bakkie koffie bij iemand doen etc, maar wel elke dag iets, zodat Levi ook elke dag even buiten is, en ik natuurlijk zelf ook ;-)...

 

Net besloten een kolf toch aan te gaan schaffen - ken niemand met een kolf en wil niet van een onbekende via marktplaats kopen ivm evt bacteriën ofzo.

Zal hem dan denk ik maandag binnen krijgen en wil dan gelijk gaan oefenen, maar hoe zijn jullie er mee gestart?

Want ik wil dus nog wel gewoon volledige borstvoeding blijven geven, maar dus een voorraadje in de vriezer aanleggen voor als ik een keer een dagje weg wil en ook om te gaan oefenen met een flesje voor als ik weer ga werken (wat gelukkig nog wel even duurt, want het idee om over 3 maanden weer te beginnen vliegt me gelijk al aardig aan!!!)...

 

Melis - fijn dat je ventje nu wel goed aankomt! Zal een gerust gevoel geven lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink, volgens mij kun je gewoon beginnen met kolven hoor. Maar ik denk sat dat op de diverse bv sites wel te lezen is. Marktplaats kan ook hoor; je koopt dan nieuwe schelpen, de onderdelen die hygiënisch moeten zijn dus (zo gaat t ook met verhuur nl) de kolf zelf kun je gewoon overnemen.

 

Heel heftig van esly, maakt idd dat je even niet zeurt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee ink.,

Het beste s ochtends starten met kolen nadat je hebt gevoed. In de ochtend heb je nl meestal het meeste melk.

 

Het is weekend!! Geniet er allemaal van. Ik krijg dit weekend een vriendin op 'kraambezoek'. Ze komt uiteraard ons meisje knuffelen, maar er gaan ook veel leuke dingen doen, waaronder op stap morgen met een grote groep meiden. Ben heel benieuwd! Is voor t eerst dat ok op stap ga en m'n moppie dus niet dicht bij me heb. Zal even gek zijn, maar heb veel zin in een leuke avond uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb er nog wel even gekeken, maar die ik wilde hadden ze niet 2e hands- wil de medela freestyle - een dubbele elektrische, zodat ik niet heel lang op m'n werk er mee bezig hoef te zijn. En die kan idd met losse onderdelen wel hygiënisch door verkocht worden had ik opgezocht, dus tegen de tijd dat ik hem niet meer wil, verkoop ik hem zelf en dan valt de nieuwprijs uiteindelijk wel mee...

 

Zal me dit weekend dan eens gaan verdiepen in die sites hoe te starten... Haha, weer wat te doen als de kleine slaapt behalve stofzuigen ;-)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink, ik kolf tussen 2 voedingen in! j.arno krijg nu sinds deze week de laatste avondvoeding met de fles! Ik heb de handkolf van avent en kolf makkelijk, binnen 10 minuten heb ik 100ml!

 

J.arno heeft sinds gisteravond van die krampaanvallen dat ie echt krijst, dan breekt mama's hartje wel als je hem niet stil krijgt! Germ!

 

Verder komt hij nog steeds netjes om de 3 uur,ook 's nachts! Er zit volgens mij een biologisch klokje in verstopt haha!

 

Ik lig nu lekker in bed, effe bijtanken tot de 1e nachtvoeding!

 

Welterusten meiden en een dikke kus voor al jullie mooie wondertjes! Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Relaxed Bikkel!!Wij hebben van het cb gisteren twee inbakerdoeken geleend, wat een uitviding is dat zeg!Vince gisteravond om 21.00 uur ingebakerd en manlief heeft hem om 22.00 slapend in bed gelegd. Hij kwam om 01.00 uur en meldde zich net, keurig 4 en 3,5 uur ertussen. Net heb ik Vince half wakkker weer in z'n bed gelegd en het is nog stil...Mammie gaat snel slapen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat inbakeren is idd echt een uitkomst. Wij doen t met een hydrofyl. Werkt ook goed.

 

Heb wat anders: vorige week had f snachts zoveel kramp dat ik haar in het kommerje van m'n arm heb laten slapen zodat ik tegendruk op haar beentjes kon geven. Sinds dat moment heb ik mega last van m'n linkerpols en t wordt steeds erger. Kan f nauwelijks in m'n linkerarm dragen en optillen uit bed is helemaal drama. Iemand tips? Ik smeer al arnicazalf maar dat helpt niet echt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend Fren..Heb geen tips voor je pols, maar toen Vince krampjes had deden we hem 's avonds in de tummutub. Dat ontspant en de krampjes lekker er minder van te worden.Maar.... Dé uitkomst against krampjes vinden wij toch echt ABC Dophilus. Duurt ongeveer een week voorsat het echt werkt, maar hier lijkt het echt aan te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden, even niet geweest, maar was nogal stressen hier (mensen van hyves en facebook weten het denk ik al) maar we zijn tot de ontdekking gekomen dat we een huilbaby hebben. kort verhaal, maar we zijn bij de osteopaat geweest die zij dat haar onderrug, heupen en bekken helemaal vast zit, dus ze heeft gewoon heel veel pijn vooral met de rugliggen. ze heeft een beetje zitten aaien en doen en daarna al iets ander kind terug gekregen, wat een verademing. inbakenen moeten we eigenlijk al vanaf het begin doen, maar lukt wakker nog niet echt en ik moet er ook nog advies voor vragen bij de cb, want dat had ik de eerste keer niet gedaan. ze krijgt dinsdag haar prikjes, dus ik zal meteen de ellende daaroverheen storten. maar goed...ze heeft sinds donderdag voor het eerst achter elkaar 20 minuten in de box gelegen ipv in iemands armen en ze heeft gelachen, gekraaid...geweldig gewoon, meteen was de wolk weer roze, helaas had ze gisteren weer een rotdag, waardoor het roze wel weer een beetje vervaagd werd *zucht* net heeft ze nog even 10 minuten gelegen in de box en gekraaid, hopelijk is ze de hele dag nog zo...

 

komt overigens nog bij dat ze ontzettend last heeft van spruw. ik smeer me helemaal ziek in haar mond, want dat moest, maar dat doet haar meer pijn dan wanneer ik het er gewoon op spuit met het spuitje en ik doe direct op mijn tepels, hopelijk gaat dat ook snel over (sommige baby's hebben 2x de dosis nodig en sja....ellende hebben we nog niet gehad sinds de geboorte, dus waarom dat er ook niet bij toch? :) overigens ook manliefs moeder overleden, maar dat hoorde wij pas een week nadat ze al begraven was, dus die ellende kregen we er nog bovenop...nu is manlief enig erfgenaam, maar ze hebben haar hele huis leeggeroofd tot aan de laminaat aan toe, heel vreemd en vervelend verhaal, maar daar zijn we ondertussen dus ook nog mee bezig (ik dan, want manlief heeft daar helemaal geen verstand van) daarbij zat hij behoorlijk rot in zijn vel de afgelopen weken, maar daar is hij gelukkig van bijgetrokken en heeft toch bedacht dat hij graag bij ons wil blijven en niet de boel kapot wil maken (sja, want het maakt meer kapot dan je lief is he) en op die rand zaten we wel.

 

sorry voor de klaagzang dames en weinig aanwezig en niet echt kunnen reageren op jullie, maar momenteel word ik een beetje geleefd en oh ja....dochterlief wil ook voor geen mogelijkheid de speen, maar ook geen fles (heb het ech geprobeerd, want soms werd ik helemaal gek van het huilen en aanleggen en niet meer weten wat ze nu wil) maar goed...hopelijk gaat nu alles wat meer in een rustig vaarwater komen, want word het nu wel beu al die ellende sinds de geboorte. gelukkig is ze niet meer verkouden, en eigenlijk niemand meer van het huis *klopklop* even afkloppen maar...dus dat scheelt. eindelijk na 8 weken ziek wezen hebben we dat niet...ingeruild voor de term huilbaby en overlijden.

 

verder ben ik heel tevreden hoor, zit nog steeds op de wolk, alleen geen roze...maar even een normale wolk, totdat ze lacht en kraait iig, dan word ie weer roze....word verkleurd dus ;)

 

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden