Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geeft niet melis, heeft geen haast ;-)

Wij ook al een paar keer "knus" maar dé bewuste actie is nog te pijnlijk door de hechtingen en mag ook nog niet aangezien ik nog steeds vloei. Jij had helemaal geen hechtngen, toch melis?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik had één hechting ivm een mini-scheurtje, maar die was er de 1e week al uit.

Merk wel dat het een stuk 'droger' is van onderen, komt dit nog goed, haha?! Het was iig erg fijn, voelde zelfs een beetje stiekem en voor de eerste keer..

Geplaatst

hee meiden!

hier wel knussheid, maar nog niet volledig :-) ondanks dat ik natuurlijk geen hechtingen heb oid. weet niet, ik ben nog niet helemaal in de mood. misschien ons meisje eens vd slaapkamer af, denk dat dat wel helpt.

marjan: ik mocht hier (ierland) zes weken niet rijden vd verzekering, vond ik te lang hoor, maar heb uiteraard braaf gewacht. verder heb ik ook echt niets getild, geen zwaar huishoudelijk werk, alleen maar kleine boodschapjes doen enz. ben nu ook weer echt helemaal fit. buik wel nog wat gevoelig, maar dat hindert me niet in mn doen en laten. en inderdaad die gevoelloosheid, is gek he.... die zenuwen hebben echt wel lang de tijd nodig om weer aan elkaar te groeien.enneuh: je bent zeker geen slechte moeder!!!

hier een verkouden meisje, zo zielig! neusje zit dicht, dus ademen en drinken is lastig, ui naast het bed, om badkamer in stoom van de doucge gestaan, druppeltjes neusspray: het helpt n klein beetje, hopelijk morgen beter! ze is hangerig vandaag, wil vaak kleine beetjes drinken(das heel goed natuurlijk!) en wil vooral bij mama zijn. dus vandaag niets gedaan, afspraak afgezegd en lekker met mn meisje bezig geweest.

sorry voor t gebrek aan hoofdletters! zit met 1 hand te typen.

fijne avond!

Geplaatst

Gek genoeg was ik tijdens de zwanegrschap helemaal nie in de mood en nu juist wel. Maar goed, het mag dus nog niet. Mijn hechtngen zijn er inderdaad ook al op dag 6 uitgehaald, hoewel ik er een paar dagen geleden nog ineens een tegenkwam. Maar ik heb natuurlijk ook die ontsteking gehad, misschien da het daarom wat gevoelig is. He, wat zijn we weer heerlijk eerlijk, haha!

Ik denk dat we de wieg van fiene straks verplaatsen naar haar eigen kamertje. Met name mn vriend wordt wakker van elk piepje, kreuntje, zuchtje en huiltje. En is dus heel moe e moet natuurlijk wel aan het werk.

Geplaatst

Heel herkenbaar, ik moest er tijdens de zwangerschap ook amper iets van weten. Ondanks lekkende borsten, een zachte buik en andere kleine ongemakken net na de bevalling heb ik er enorme behoefte aan!

Ivfsh, hoop dat je kleine prinses snel weer beter is!

Geplaatst

Marjan mijn kinderen slapen altijd in hun eigen bedje boven, ook overdag! Dus waarom zou je een ontaarde moeder zijn? Welnee!

We hadden ze de eerste twee weken op onze kamer 's nachts, Fren, maar inderdaad vooral vriendlief werd wakker van elk kreuntje en geluidje en ze maken heel veel geluid met z'n tweeen! Vooral Bram kan echt mekkeren als een geitje en ze doen ook dolfijngeluidjes en nog veel meer... Geeft behoorlijk wat rust en je gaat toch regelmatig kijken. Ik heb wel de babyfoon naast mijn bed staan trouwens.

Geplaatst

ja weet wel ben geen ontaarde moeder maar op dat moment voelde het wel even zo, in het zkh aldoor naast me ( bedje vast aan mijn bed) en thuis eerst ook niet trap kunnen lopen dus ook bij mij in de woonkamer, en aldoor gezellig in de woonkamer in de kraamtijd.

nu af en toe boven maar vanmiddag had ik even een emo moment, hormonen denk ik.

babyfoon idd ook gewoon aan.

ach morgen gaat het vast beter.

ik moet morgen medicatie halen voor lucas, mijn man is daarvoor niet op tijd thuis en zonder medicatie kan Lucas niet dus ga ik op mijn gemakje even met Matthias heen. is maar een klein eindje.

Geplaatst

Vandaag de laatste vergoede kraamdag gehad, de 10e dag. Morgen en overmorgen nog kraamzorg die wij zelf betalen, 4 uurtjes per dag. Gelukkig komen mijn schoonouders morgenmiddag om me nog wat te ondersteunen. Ik zie er nog wel een beetje tegenop om overdag alles zelf te gaan doen. Mijn man gaat morgen weer werken.

Vandaag ook een belangrijke beslissing genomen. Ik ga stoppen met bv. Ik moet eigenlijk 6 keer per dag kolven om de bv goed op gang te brengen voor 2 kindjes. Nu is het zelfs nog te weinig om 1 kind volledig van te voeden. Het kost me teveel energie na de bevalling. Ik ga over op flesvoeding. De kraamverzorgster heeft mij op het hart gedrukt de komende 5 weken nog elke middag tussen 13 en 15 uur te rusten.

Ik merk ook dat Jasper zijn regeldag heeft. Hij begint flink te vervellen en volgens de kraamverzorgster heeft dit met zijn groei te maken. Mijn man was gisteren nog met hem naar het ziekenhuis geweest om voor een echo op zijn niertjes. Tijdens de zwangerschap werden verwijde niertjes bij hem ontdekt op de echo. Volgende week weer afspraak voor Jasper en dan zullen we de uitslag horen. Hij plast gelukkig goed. Mijn man had gisteren, naar eigen zeggen, behoorlijk wat bekijks in het ziekenhuis. Iedereen die Jasper zag, vond hem prachtig en schattig.

Geplaatst

Goed zo Chris, wijs besluit! Je zult zien dat het veel meer rust geeft! Hoop voor je dat je niet teveel stuwing krijgt, bij mij viel het enorm mee maar heb natuurlijk ook maar 3 dagen bv gegeven.

Dat rusten probeer ik ook maar in de praktijk lastig, vooral als je alleen bent met ze. Er zit nog geen regelmaat in, dus je kunt eigenlijk niks plannen. Zou ook graag rusten tussen 12.00 en 15.00 uur, zoals op mijn geboortekaartje staat, maar als er een kind wil eten om die tijd... De truc is om relaxed te blijven, ook als ze allebei tegelijk wakker zijn en je bent alleen, je wordt vanzelf inventief: eentje even op het borstvoedingskussen op bed, of in de box, af en toe een speen... Je gaat het redden!

Geplaatst

eindelijk ik heb dit topic ook gevonden...

hoewel ik hier eigenlijk niet thuis hoor met mn december bevalling...

Met onze twins gaat het goed.

Ze groeien goed en drinken steeds meer. Wel zitten we nog op 7 voedingen per dag.

Het huilen is gelukkig veel minder geworden sinds we ze inbakeren. We hebben dat eerst met een hydrofieldoek geprobeerd, maar met de Pacco gaat het nog veel beter. Ze worden daar erg rustig van. En van krampjes hebben ze meteen veel minder last. Ook hebben ze vorige week hun eerste inentingen gehad. Dat vond ik wel even spannend!

Caroline wat knap dat je al alleeen voor de twins zorgt. Mijn man is gelukkig nog een aantal weken thuis. Ik merk dat ik zijn hulp hard nodig heb. Ik ben vaak erg moe. Volgens de artsen als gevolg van de hellp, dus slaap nog veel. Ook moet ik nog erg wennen als ze huilen. Als ze beide tegelijk honger hebben vind ik het moeilijk om de een voorrang te geven op de ander. Maar stapje voor stapje gaat dat gelukkig wel beter!

Geplaatst

jeetje caroline ik zie nu pas in je handtekening dat kaat en bram bij de geboorte het gewicht hadden waar A. en P. nu op zitten. Als ik naar ze kijk kan ik me bijna niet voorstellen dat ze met hun huidige gewicht bij me in de buik zouden zitten. :)

Geplaatst

Goedemorgen meiden, goede nacht gehad?

Hier wat minder, Vince wilde tussen 12-2 niet slapen :( Niks was goed, wilde alleen maar bij ons zijn. Verder komt hij om de 3 uur (uit zichzelf) voor een fles en drinkt dan 80cc. We willen de tijd er tussenin natuurlijk wel wat oprekken, maar zodra we hem meer voeding per fles aanbieden (wat hij gewoon wegdrinkt) krijgt hij last van krampen.

Las trouwens dat het kindje van Lala (april 2012) vandaag wordt gehaald met 34 weken. Best spannend...

Geplaatst

Goedemorgen!

Vriend eb ik waren gister allebei zo moe dat we al voor 10 uur in bed lagen... Ik moest dus wakker worden voor de laatste fles en madammeke maakte daar een feest van zodat ik bijna een uur met haar bezig geweest ben en drie luiers verder was. Fles om half 4 ging prima, maar va 5 uur ging ze spoken... M'n vriend is er om 6 uur uitgegaan en heeft met haar op de bank gelegen zodat ik nog 2,5 uur kon slapen. Was ff lekker.

Vanavond gaat ze naar haar eigen kamertje. we merken dat ze groter en krachtiger wordt en daardoor meer geluid produceert. Waar wij dan weer wakker van worden...

Ga er nu uit, ff douchen eb dan naar buiten. Ti's lekker zonnig hier!

Enne, idd heftig van lala!

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Hier zelfde nacht als hiervoor, maar die korte rukjes/ gebroken nachten vallen me wel zwaar! Zou wel weer eens wat langer door willen slapen!

Gisteravond miscommunicatie met m'n man- ik zei om 21:00: laten we hem in zijn eigen bedje leggen voor het nachtritme, dacht hij dus zijn ledikantje. Kom ik boven, zie ik hem daar dus instoppen en schoot spontaan vol- vond het helemaal niets en bedoelde dus gewoon zijn reiswiegje op onze kamer! Gelukkig vond manlief het ook nog niets, maar dacht dus dat ik dat bedoelde! Wordt dus nog wat als we besluiten hem wel voor de 1e x daar te laten slapen! Maar zover is het nog niet - willen dat er eerst meer tijd tussen de voedingen zit, want is nu nog maar om de 2 1/2 a 3 uur...

Gisteren moesten we naar het zh in utrecht - zijn "verwekkingsplekje", om te kijken naar de cyste in de prostaat van m'n man die tijdens de mmm aan het daglicht was gekomen. Misschien moest hij er aan geopereerd worden en zou dat positief effect kunnen hebben op z'n zaad, maar gisteren daar uitsluitsel van gehad. Hij hoeft dus niet geopereerd te worden, maar betekent dat een brusje ook via de mmm zal moeten.

Trouwens wel een drempel over - op tijd ergens op een afspraak zijn, anderhalf uur in de auto met hem gezeten en gevoed in een volle wachtkamer met allemaal vreemden - ging allemaal gelukkig erg soepel, alhoewel ik wel wat onrustig werd toen we in een lange file terecht kwamen, maar Levi sliep gelukkig door...

Nu twijfel ik sterk over of we nog anti conceptie moeten gaan gebruiken tot we toe zijn aan een brusje.

Kan is natuurlijk zeeeeeeeeeer klein dat het spontaan zal gebeuren (eigenlijk vrijwel niet bestaand - volgens de arts 1x in de 10 jaar), maar toch, het zou maar wel het geval zijn terwijl Levi nog zo klein is! Dat zou dan best pittig zijn... Mag ik vragen wat jullie doen?

Heb hier verdre ook wel veel behoefte aan seks, maar vloei nog en ben nog wat beurs, dus dat wordt m nog even niet, maar denk juist omdat we nu minder tijd hebben voor elkaar ivm de kleine, dat die behoefte aan even helemaal tijd voor elkaar juist sterker is, maar goed, nog even wachten dus...

Gisteren ook de gehoortest op het cb waar hij voor geslaagd is, maar dat dachten we al - hij reageert goed op geluid.

En thuis met hem op de weegschaal gestaan- hij zit gewoon al boven de 5kg!!!

Zelf zit ik nog 3,5 kg boven m'n "startgewicht", dus dat schiet gelukig ook al op in die 2 1/2 week...

Maar m'n buik blijft wel erg slap - doen jullie daar oefeningen voor? Of is dat nog te vroeg?

Nou, m'n moeder komt zo, gaan we kijken of ze hem in het badje kan doen ;-)...

Geplaatst

ik ga zo weer even wegen met Fiene, ben benieuwd. We ontdekten gister een onderkinnetje en een rolletje in haar nek, dus aankomen doet ze wel, haha!

wbt de buik; je mag pas oefeningen gaan doen na zes weken, ink. Al je organen moeten weer terugzakken naar hun oorspronkelijke plek namelijk en je buikspieren hebben ook een optater gehad.

Hier zelfs 2 kilo onder mn startgewicht! Moet dringend sjoppen, want heb alleen warme vesten om aan te trekken. Als de lente doorzet heb ik niks meer om aan te doen. Luxeprobleem, haha!

As zaterdag is de verjaardag van mn schoonzusje. ZIj viert het altijd overdag met als gevolg dat er een soort kinderexplosie is. Haar nichtje heeft er drie van 3 en 4 en die maken alleen al herrie voor 10. Ik denk dat ik maar alleen ga en Fiene bij vin thuis laat... Ze is nog zo klein! Wat zouden jullie doen?

Overigens, tipje: de zomercollectie bij zeeman is binnen: onwijs leuke dingen voor geen geld!! Heb net een te cute tuinbroekje voor fiene gekocht!

Geplaatst

Ben benieuwd hoeveel Fiene nu weegt, wij wegen Vince elke vrijdag dus ben benieuwd morgen.Wij hadden afgelopen zaterdag ook een verjaardag met veel kids; ik heb Vince bij Bart gelaten en ben zelf ff een cadeautje gaan brengen. Voor zulke kleintjes zijn dat veel te veel prikkels denk ik. En dat moeten ze ook maar weer kunnen verwerken, waarschijnlijk 's nachts als papa & mama willen slapen...

Geplaatst

Ik zit bijna 10 kilo onder mijn startgewicht!! Gevaar is wel dat ik nu, de keer dat ik zelf boodschappen doe, allemaal lekkere dingen ga kopen, omdat ik denk het maakt toch niet uit maar das niet waar natuurlijk. Wel heb ik weinig tijd om te eten en loop ik heel vaak de trap op en af... dat zal wel helpen.

Kaat heeft ook een behoorlijke onderkin en zelfs Bram krijgt bollere wangen en iets dat lijkt op een dubbel kinnetje... Ik wacht rustig af tot maandag, dan voor het eerst naar het cb.

Oh ja, Bram is vanmorgen eindelijk geslaagd voor de gehoortest! Zijn linkeroortje kon steeds niet gemeten worden, door oorsmeer, vocht of wat dan ook? Vorige week de mevrouw bezig geweest met elektroden op zijn hoofdje en nek en oor, lukte weer niet, vanmorgen had ik er een hard hoofd in dat ie zou blijven slapen, omdat ie bijna weer een fles moest maar met enig gedoe en een speen bleef hij net lang genoeg rustig: ook zijn linkeroortje is 100 %, gelukkig.

Geplaatst

4020 gram was ze, ons kleine speklapje!!! Ok, wel net gegeten, maar toch ruim 400 gram in een week tijd!

Nog een vraagje trouwens: zweten jullie 's nachts ook zo? Als fiene komt voor de nachtfles ben ik letterlijk doorweekt: shirt, dekbedovertrek, kussensloop, alles is nat of op z'n minst klammig. Heel vervelend,te meer omdat ik dan m'n bed uitmóet en het dus ijskoud krijg...

Geplaatst

Hihi Fren - dat is nog onder het geboortegewicht van Levi, dus moest wel lachen dat je haar speklapje noemt ;-). Dan is hij een heel varkentje denk ik ;-)...

Jeetje, jullie er al onder qua gewicht?!? Dacht dat ik het netjes deed, maar dat valt dus tegen...

Ik zweet niet heel erg veel in de zin dat ik nat ben ofzo, maar merk dat ik wel sneller ruik naar zweet, dus is blijkbaar wel meer dan anders...

Oh ja Melis- tip als Vince volgende x niet wilt slapen - stofzuigen? Haha, zit je man, buren en ijzelf 's nachts waarschijnlijk op te wachten, maar hier werkt het goed, alleen is dat dan overdag ;-)...

Geplaatst

Haha, ink, fiene was echt een klein poppetje met haar 3260 gram en 49 cm bij geboorte. We zien haar dus echt groeien en bolle wangetjes krijgen!

En ik doe niks om af te vallen hoor, maa wellicht dat dat zweten ook wel vooor wat gewichtsverlies zorgt. Ik heb heb namelijk echt letterlijk de druppels op m'n borst en in m'n nek staan snachts...

Geplaatst

Is inderdaad niet lekker dan als je er 's nachts uit moet en je bent helemaal nat! Maar wel lekker van dat afvallen! Sja, ik was op het einde al met al ook nog best wat aangekomen in die laatste week dat ik uitgerekend was - precies de kilo's die er nu aan blijven plakken...

Ja, dat is nog lekker klein - onze joekel hier past nu al 2 shirtjes mt 56 niet meer en luiermaat 1 ook echt niet meer! Van mij hoeft het niet zo hard te gaan hoor, maar ja, doe er weinig aan... Vind zowiezo dat die gezichtjes zo snel veranderen nu - die bekkies die ze soms trekken en inderdaad die toet die steeds boller wordt!

Geplaatst

Nou, Fiene is nog een flinke meid vergeleken met mini baby Vince met z'n 2795 gram vorige week vrijdag! Laat staan hoe groot L.evi naast Vince is, haha.

Ink - thanks voor de tip over het stofzuigen, we gaan 'm zeker proberen als het nodig is!

Vanmiddag een draagdoek gekocht; Lodger Shelter. We hebben Vince in de winkel erin gedaan en zo de Prenatal doorgeshopt, hij vond het heerlijk. Zo'n mini baby trekt natuurlijk veel bekijks! We mogen hem een aantal dagen proberen en als we het niks vinden mogen we hem terug brengen.

Verder hebben we nieuwe spenen gekocht voor op z'n flessen, Vince dronk namelijk enorm gulzig. Nu moet hij meer moeite doen om melk te krijgen, wie weet helpt het.

We hebben Vince net in z'n eigen kamer gelegd en hij slaapt als een roosje, nu al ruim 2,5 uur! Ben benieuwd of dit eenmalig is of gewoon de uitkomst.

Oh ja, wat betreft zweten, dat had ik voornamelijk de eerste week. Nu af en toe nog klotsoksels, maar eigenlijk mogen die geen naam hebben. Wel heb ik het vaak koud als ik er 's nachts uit moet.

Geplaatst

Fren ik zweet ook nog steeds, kraamhulp zei dat dat door de hormonen kwam en goed was maar inderdaad heel irritant koud 's nachts. Benieuwd hoe lang het nog duurt. Hier ook een speklapje, benieuwd hoeveel ze weegt. Ze ligt nu bij papa in het grote bed want ze is niet echt lekker, we denken dat ze iets te veel/te gulzig heeft gegeten want het komt er met golfjes uit. Was wel al ruim 2 uur geleden, pfff...

Geplaatst

Nou eerste nacht op haar eigen kamertje ging eigenlijk heel goed! Heb besloten geen babyfoon naast m'n oor te zetten want dan hoor je nog steeds alles. Met de beide deuren open hoor ik niet t gepruttel maar wel t echte verdriet. Prima dus.

Was desondanks wel een druk nachtje: vin sliep al om half 10 en ik heb op de laatste fles gewacht, maar t draakje werd niet wakker! Uiteindelijk heb ik haar om half 12 slapend uit de wieg gevist, maar toen dronk ze dus maar een halve fles. Gevolg: om 2.15 al weer wakker. Weer geen hele fles naar binnen gekregen en om 5.45 meldde madammeke zich weer. Ik had m'n vriend beloofd alle voedingen te doen, dus weer eruit. Na die fles wilde ze niet meer op haar eigen kamertje, dus heb haar uiteindelijk om half 7 tussen kans ingelegd. Nu slaapt ze nog, dus ik hoop haar fles te rekken tot 10 uur zodat ze daarna een lekkere lange ruk maakt.

Heb de tussenliggende uren wel dieper geslapen en sliep ook sneller weer in, dus ben blij dat ze op haar eigen kamer ligt!

Geplaatst

Heej dames,

Wat heerlijk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat! Een jaar geleden nog niet zwanger en nu allemaal een kindje!!

Hier gaat alles goed. Helaas komt Bram nog wel 's-nachts, niet elke nacht maar wel veel. Ik hoop dat ie over 2 weken wel gaat doorslapen, want dan moet ik weer gaan werken. Daar heb ik echt totaal geen zak zin in!!! Ik hoor iedereen in mijn omgeving zeggen: "daar heb je zeker wel zin in?" En als ik dan zeg nee, dan kijken ze me aan of ze water zien branden. Acht het zal vast wel goed komen.

En over dat zweten: ja doe ik ook. Schijn normaal te zijn. Iedereen zweet 's-nachts, maar het is idd niet fijn als je eruit moet, want dan krijg je het koud!!

Ik vind dat het tijd is voor wat foto's en jullie?

Grote zus die kleine broer mee in bad doet. Ze vinden dit samen heerlijk!

[ATTACH=CONFIG]3731[/ATTACH]

Op deed even oppassen toen ik naar de tandarts moest en maakte toen deze foto :-D

[ATTACH=CONFIG]3732[/ATTACH]

Wat veranderen ze toch snel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden