Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben fiene in t begin vrij veel op haar buik gekegd en toen kon ze al haar hoofd optillen. Sinds ze echter echt lacht en contact maakt leggen we haar op haar rug want dat is zo leuk. Gevolg: mevrouw wil niet meer op de buik en hoofd optillen lijkt ze haast verleerd te zijn. Nu weer aan t oefenen dus.

Ze grijpt nog niet gericht, maar pakt wel toevallig speeltjes op of zit met haar trui of tshirt te friemelen. Zd reageert wel al echt op spelletjes als kiekeboe en dergelijke.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ink, welkom terug uit Zeeland! Hoop dat jullie het lekker hebben gehad met z'n 3en!

Medusa, ook ik voel me weleens een alleenstaande moeder met al die onregelmatige diensten van Bart. Sinds gisteren zit hij in 4 nachtdienst met als gevolg dat ik alleen voor Vince zorg, zowel 's nachts als overdag. Maar 3 weken lijkt me echt onwijs zwaar, petje af meid!

Ben gesloopt, meneer kwam gisteren om 23.30 uur en toen heb ik 180+6 gegeven, om 4.00 uur wakker en 6.30 uur zat hij tot op z'n rug onder de stront, dus weer wakker. Ik viel pas om 1.00 uur in slaap dus 5,5 uur is niet veel.

Meiden, wat doen jullie? Vince z'n ritme is 7.00/11.00/15.00/19.00/23.00 uur. De voeding van 7.00 en 23.00 uur geven we 180+6, de overige 3 zijn 150+5. Vaak valt Vince na z'n voeding van 19.00 uur in slaap en wordt niet wakker voor de 23.00 uur voeding.

Zouden jullie hem wakker maken of laten slapen en hem (waarschijnlijk :-( ) 's nachts wakker laten worden?

Geplaatst

Melis, ik heb twee weken geleden besloten maar eens te kijken hoe laat fiene wakker werd als we haar niet wekten voor de 2330 fles. Mevrouw werd om 8 uur wakker... Sindsdien zitten we op 4 flessen van 200 en slaapt ze 12 uur achter elkaar... Zou t gewoon eens proberen!

Geplaatst

Ja, die voedingen zijn best pittig ja, zit nog steeds op 8 voedingen op een dag. Voelde me tijdens mijn zwangerschap 100% fitter dan nu - ben nu al een tijdje een levende zombie geloof ik, maar goed, als je dan 's nachts je bed uit stapt omdat meneertje huilt en je wordt vervolgens begroet met een lach, dan voel ik me weer even helemaal top (om vervolgens tijdens de bv zittend in slaap te vallen ;-P)...

3 weken is inderdaad wel lang zeg, alleen! Ik baal al als m'n man meerdere diensten achter elkaar van 9-23 weg is - dan heb ik al het gevoel dat ik er min of meer alleen voor sta... Maar die 3 weken er na lekker samen lijken me dan wel weer heerlijk - haha, kan je niet alleen dat laatste bestellen ;-)?

Melis - ik maak Levi nooit wakker 's avonds - heb gemerkt dat dat hier niet echt uit maakt, want dan drinkt hij minder, waardoor hij toch weer eerder komt, maar ja, met bv is dat misschien weer anders, dus aan mij heb je denk ik niet zo veel (haha, zowiezo ben ik geen voorbeeld met onze nachtvoedingen geloof ik...)

Ik vind het inderdaad ook zo leuk als je contact hebt met hem - dat lachen, volgen met zijn ogen en op zijn manier proberen te praaten: dat gaat alleen op zijn rug ;-). Maar goed, misschien moet ik het dus wel wat vaker gaan doen, maar de timing vind ik lastig: meneer wordt wakker om te eten, krijgt dan een schone broek, dan leg ik hem even in de box en dan gaat hij al weer naar bed. En zo kort na de voeding op zijn buik leggen is niet echt lekker voor hem, want dan ligt hij op een volle maag en spuugt hij meestal weer gelijk wat uit, mara als ik langer wacht, wordt hij moe en vindt hij er al helemaaaal niets aan...

Geplaatst

Melis, ze krijgt tussen half 9 en 9 uur 180/6, dan gaat ze terug naar bed en krijgt ze tussen 12 en 13 weer een fles, dan rond 16 (ligt aan hoe laat ze de vorige heeft gehad) en de laatste om 2000 en dan naar bed.

Geplaatst

Thanks, je tip ga ik morgen proberen Fren. Vandaag proberen we de fles van 19.00 uur met 120+4 in de hoop dat hij nog voor middernacht wakker wordt voor een fles van 180+6 en dan doorslaapt.

Geplaatst

Melis ik zou hem gewoon laten slapen zoals Fren zei. Wij doen dat ook. Gaat super. Ik kijk wel altijd even hoeveel flessen hij die dag heeft gehad. Gisteren had hij er pas drie op, dan maak ik hem wel wakker. Succes!!!!

Geplaatst

Melis zou het gewoon een keer proberen om hem te laten slapen.

Ink, maud houd het ook nog niet heel lang vol op haar buik, maar ze is wel super sterk in haar nek en rug. Wil eigenlijk altijd rechtop zitten als ze bij ons is. Zo liggend in je armen vind ze niks alles wil ze zien. In de box ligt ze wel gewoon. Als ik met haar loop houd ik haar alleen onder haar kontje vast en een hand tehen haar rug, maar dat is meer tegen onverwachte bewegingen.

Vandaag trouwens nog zo zitten lachen bij de ha, ze zat in haar maxicosi en er kwam een jongen binnen van een jaar of 16. Normaal kijkt ze wel naar mensen maar ze bleef nu echt strak naar hem kijken. Die knul die is natuurlijk veel te stoer om lief naar een baby te kijken, dus dat deed hij in eerste instantie niet. Maar Maud bleef maar kijken en uiteindelijk keek hij dan toch en glimlachte een beetje naar hem. Nou Maud begon te stralen en te lachen, armpjes gingen helemaal op en neer, nou toen moest die knul ook wel echt lachen, hihi ik kon natuurlijk niet laten om een beetje gek tegen maud te zeggen dat ze nog veel te jong was om zo te sjansen, hihi.

Geplaatst

hahaha die Maud, zit er vroeg in :-D

Pfff kan me voorstellen dat je inslaap valt Ink.

Ja hahaha dat heb ik al zo vaak voor gesteld alleen 3 weken thuis :-) opzich heb ik er geen moeite mee hoor, ben het gewend natuurlijk, maar nu ff met 2 kids is wel totaal anders, zal hier ff aan moeten wennen weer.

Ik loop zelf nog een schema uit te vogelen dus heb geen advies voor je.

Nu Rolf wat voller lees dikker geworden is, jeetje pffff wat lijkt hij veel op Ilona, ik moet af en toe echt denken o ja dit is Rolf en niet Ilona als baby

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Lekker geslapen? Ik heb voor de 2e nacht op rij een kort nachtje (5 uurtjes) achter de rug.

Gisteravond om 21.00 uur een 200cc fles gegeven die Vince voor 160cc opdronk, hij had nl. om 19.00 uur 120cc gehad, maar hij was kapot! Daarna is hij lekker gaan slapen, maar werd om 4.00 uur wakker. Klein flesje gegeven en weer gaan slapen en om 6.30 uur was meneer er alweer! Ik baalde als een stekker!!

Het schema van de 4 flessen is dus geflopt voor nu, aangezien hij om 6.30 uur al een grote fles heeft gehad en hij het niet redt om tot 12.00 uur te wachten voor de volgende fles.

Laat dit alles nou net gebeuren als manlief nachtdienst heeft, waardoor ik dag- en nachtdienst heb, pfff.... Mammie is gesloopt!

Nog plannen voor het weekend meiden?

Voor velen van ons is het volgende zondag onze eerste moederdag, bijzonder!

Geplaatst

Ink, Yente kon ook heel moeilijk haar hoofdje omhoog krijgen als ze op haar buik ligt. Maar nu leg ik een opgerolde handdoek/deken onder haar armpjes/bovenlijfje en nu lukt het haar opeens heel goed. Is blijkbaar een stukje makkelijker dan.

Hier hebben we het overigens ook over een brusje gehad. Maar stellen dit met name om financiële redenen nog even uit hoor. Eerst maar eens afwachten hoe we het financieel iedere maand gaan redden. Ik ga minder werken en manlief vanaf januari ook een dag minder (allebei dan 4 dagen werken) en er zijn wel enorme kosten van kdv. Dus eerst even aankijken hoe we dat iedere maand gaan bolwerken. Als dat nu allemaal best blijkt mee te vallen, zou ik best nog voor een 2e willen gaan.

Maar ook hier geen cryo's meer dus zouden we weer aan het hele circus moeten gaan beginnen....

Hier leggen we Yente rond 8 uur op bed, maar eerlijk gezegd slaapt ze dan nog voor geen meter. Ze krijgt om 22.00 uur haar laatste voeding en daarna gaat ze wel lekker slapen. Het lijkt wel of ze om 8 uur weet dat het nog niet echt bedtijd is ofzo....

Geplaatst

Hier kwam fiene ook ineens om half 7 ipv half 9... Ff wennen hoor! We hebben de rolgordijnen vastgeplakt aan t kozijn zodat t donkerder is, maar heb er gister een losgemaakt om te kijken hoe ze slaapt als t licht(er) is. Dan wordt ze dus kennelijk eerder wakker ;-) maar heb haar om 7 uur weer teruggelegd en hoor haar nu brabbelen, ze geeft dus toch weer ruim 3,5 uur geslapen. Ach, we zien t wel. Ga zo eerst met haar onder de douche en dan is t half 12 voor de volgende fles en lopen we weer op schema!

Geplaatst

M heeft gisteren om 20.30 uur zijn fles gehad en werd om 8.30 uur wakker. Dus dat was een genot en F werd ook pas om acht uur wakker, dus lekker kunnen "uitslapen"

Geplaatst

Haha, heb die tip gelijk uitgeprobeerd, met de handdoek onder zijn armpjes/ bovenlijfje. Meneertje zette zich boos af met zijn beentjes: schoot vooruit en belandde met zijn hoofd tegen de spijlen van de box en de handdoek onder zijn buik! Hm, sterke worstenpootjes geloof ik. Nog even de handdoek terug op zijn plek gelegd, maar dat wilde hij echt niet meer, dus volgende keer nog maar eens proberen, maar dan vanaf de overkant van de box ;-P...

Hier weer een rotnacht - hij kwam om 21:00, 1:00, 4:00 en 6:00. Heb vannacht liggen denken om misschien de laatste voeding van de avond kunstvoeding te gaan geven ipv de borst in de hoop dat hij dan langer verzadigd blijft, maar aan de andere kant vind ik het zonde, omdat ik weet dat dit gewoon iets is waar ik even door heen moet en dat hij het vanzelf wel een keer gaat leren om langer door te slapen...

Hij lag vannacht ook niet ingebakerd, dus misschien schrok hij gewoon telkens weer wakker - op vakantie lag hij ook los en hadden we het idee dat het wel goed ging (sliep snel in, maar kwam dus wel voor veel voedingen ook zit ik me nu te bedenken), maar we wilden we het hier dus ook proberen. Misschien vannacht toch maar wel weer bakeren en kijken of het verschil uit maakt...

Verder weinig plannen dit weekend. Man is weer lange dagen werken. Moet er vandaag even uit om boodschappen te doen en morgen is een nichtje jarig, maar is 1.45 min. rijden, dus weet niet of ik daar de puf voor heb om bijna 4 uur in de auto te zitten voor een bezoekje van 2 uur ofzo... Aan de andere kant vind ik het wel belangrijk dat de kant van de familie van m'n man Levi ook regelmatig blijven zien, zodat ze geen vreemden voor elkaar worden, alhoewel hij er nu nog weinig van merkt, maar toch, hij verandert wel snel natuurlijk... Bleh, twijfels over van alles en nog wat en moeilijk aan te zetten tot beslissingen en actie...

Medusa - grappig dat ze zo op elkaar lijken! Lijken ze ook op 1 van jullie? Hier zie ik eigenlijk niets qua op wie hij lijkt...

Meezie - leuk zeg, nu al zo naar de jongens aan het kijken! Hihi, hou haar maar in de gaten hoor!

Melis - ik zei tegen m'n man "bijna de 1e x moederdag voor mij, dus heb je er erg in?"... Hint hint... Zegt tie doodleuk "ja, en, heb ik toch niets mee te maken, dat moet Levi doen! Je bent mijn moeder niet"... Nou lekker dan... Ik weet dat hij dat ook kan zeggen om lekker te sarren, maar aan de andere kant doen we eigenlijk nooit wat aan moederdag bij onze eigen moeders, dus verwacht ik er eigenlijk ook niets van... Maar goed, we zullen zien ;-)...

Geplaatst

nou, wij hebben hier vannacht ook een doorslapertje gehad: Eef kwam na de laatste voedig om 22:00 uur pas om 5:00 uur......wat een weelde. Juul zat gewoon op zijn 'om de 4 uur' schema en was er dus ook om 1:00 uur, maar het scheelde al wel en het begin is er! Daarna kwamen ze om 9:00 uur, lekker in bad geweest en nu weer heerlijk in dromenland. Hopenlijk rusten ze goed uit, want vanmiddag hebben we ons babyfeestje voor de tweeling. We doen er twee, zodat we niet ieder weekend vol zitten met kraambezoek afspraken. Dat is ook te druk voor onze oudste. We hebben nu dus vanmiddag een vol huis voor een beschuit met borrel en dan over twee weken weer.

Ik denk dat ik de enige ben die het zwanger zijn niet mist.......maar ik had dan ook twee keer een K**zwangerschap met veel jeuk en tot het laatste moment risico's voor de kinderen. Wij zijn nu ook wel compleet hoor, 3 prachtige kids, dat had ik een paar jaar geleden echt niet meer durven hopen!

fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Mira, hier nog 1 die het zwanger zijn niet mist ;-)

Maar mijn zwangerschappen gaan ook niet van een leien dakje.

Gisteravond om 20.45 kwart over 4.15 en 8 uur nou vind het een mooi schema voor zover

ja ze lijken beide heel erg op mij, mijn neefje ( zoontje van mn zus ) lijkt ook heeeel erg op mij, bij mn zus hangt een foto en iedereen denkt dat het mn neefje is maar dat ben ik dat ik ongeveer 4 jaar ben.

Geplaatst

Melis, ik heb een paar keer toevallig hem laten liggen na de +- 19.00 uur fles, was zelf in slaap gevallen en hoorde hem om 03.00 uur, dat werd elke keer later, nu krijgt ie rond 20.00/21.00 de laatste fles, ( overdag een beetje schuiven met de flessen, niet langer dan 4 uur tussen laten en minimaal 3 uur) en nu slaapt ie tot 6.00/7.00 uur.

gisteravond rond 21.00 uur de laatste fles ( 180+6) en dat krijgt ie overdag ook, en vanmorgen om 07.15 werd ie wakker.

hij heeft om 10.15 weer gehad, dan straks rond 14.00 uur weer, dan tegen 18.00 uur en dan rond 21.00/21.30 en dan slaapt ie weer de hele nacht door en dat ritme zit er goed in.

vind ik het s' avonds te laat worden dan schuif ik overdag even met de fles, een half uurtje eerder bv, en dat vind meneer niet erg:)

hij krijgt ook nog een borstvoeding s' morgens en daar slaapt ie maar 2 uur op, vanmorgen heeft ie om 07.15 borstvoeding gehad geslapen tot 09.00 uur en na die tijd lekker vrolijk wakker geweest.

Geplaatst

Rustig hier... Ik heb ook weinig te melden... Heb Vince vandaag getrakteert op een speentje gedoopt in een peren fruithapje. Nou, hij vod het heerlijk en werd boos toen ik de speen 'blanco' terug stopte, haha. Ik ga lekker naar bed, weltrusten meiden!!

Geplaatst

Hoe kwam je erbij om dat te doen Melis? Mag dat al? Pas maar op dat ie het niet te lekker vindt inderdaad!

Hier dus inderdaad ongesteld maar geen zondvloed zoals bij Fren... Eigenlijk een normale menstruatie: de eerste 2 dagen heftig en nu begint het al iets minder te worden... Gaat bij mij altijd wel vrij lang door, met weinig, duurt altijd wel een week, ben benieuwd.

Ben jij er nou al van af Melis? Duurde toch heel lang bij jou? Ik moet zeggen dat ik het toch wel raar vind om na een jaar weer tampons te gebruiken...

Aapjes redelijk braaf vandaag, wel gehuil tussendoor maar vannacht in ieder geval lekker doorgeslapen, Bram tot half 8 Kaat zelfs half 9! Bram heeft nu 4 flessen op en Kaat 3... maar die derde was eigenlijk een dubbele zei papa, hij had nog bijgemaakt omdat ze op haar vuistje bleef sabbelen (ik was boodschappen doen) dus ben benieuwd of die nog komt.

Morgen opa en oma de hele dag (moeder en stiefvader van mijn vriend) hoop niet dat ze morgenavond dan net zo onrustig zijn als toen mijn moeder hier was... Hoop dat het wat beter weer is dan vandaag, er is hier een tweedaagse braderie, arme mensen vandaag de hele dag in de regen.

Geplaatst

Had toevallig een potje staan. En was benieuwd hoe hij erop zou reageren. Wilde hem niet meteen hapjes geven dus ff z'n speen erin dopen vond ik wel ff genoeg voor 11 weken.. Maar hij lijkt het lekker te vinden!!

Geplaatst

Wanneer mag het ook alweer, 4 maanden toch? Ik kan me niet herinneren wat ik bij de oudste heb gedaan, wel dat ik toen in het begin alles persé vers wilde maken en steeds met de blender in de weer ging. Na een paar weken pakte ik toch regelmatig een potje want niet altijd tijd en zin en nu kan ik me helemaal voorstellen dat ik niet altijd alles vers zal maken. Volgens mij zijn die potjes ook prima trouwens.

Ik voel een paar nieuw onderwerpen aankomen voor over een paar weken hier: welk merk potje voor de fruit- en groentehap? Olvarit of een ander, B-merk? Of maak je alles zelf? :-)

Geplaatst

Haha, ja, dat id weer een heel nieuw hoofdstuk... Ben wel van gemak dient de mens, dus kan me voorstellen dat ik in grote hoeveelheden Gs koken en invries. Lang leve de grote diepvries. Maar een potje af en toe moetprima kunnen.

Hier is fiene weer de halve avond geadoreerd door oma en tante. Vermoeiend af eb toe! Gelukkig heeft ze ook eenhalf uurtje geslapen, kind was bekaf van alle aandacht. Ook weer een tas met kleding gekregen uit Dubai (waren zd weer geweest) en op 1 satijnen (!?) jurkje na is alles wel redelijk mijn smaak.

Geplaatst

Fiene is zo te lezen weer goed verwend, altijd leuk!

Nou, als je kindje verstopt zit, kan je best ff een hapje fruit geven! Kreeg als dank voor die paar hapjes peer me toch een gigantische poepluier vanmorgen vroeg, bleggh!

Laatste dagje 25, maar ff een leuke dag van maken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden