Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaaaa honger!!!! Ik word echt wakker van een letterlijk knorrende maag. Bizar toch! Maar ook hier gesnaai, heb in normaal echt geen last van.

Ik schommel een bertje qua gewicht tussen 81 en 83. Zal wel met DE tijd vd maand te maken hebben.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren, ik ben ook even gaan kijken....erg leuk idee! Vind het alleen zo duur ( foto's + lijst) , zou je bijna zelf op pad gaan met een camera ;) Maar wie weet....

Geplaatst

Zo, ff een aantal dagen te druk geweest om op de site te komen

Heb wel terug gelezen maar kan niet alles onthouden.

Chrish, jeetje wat een heftige reaktie op de antibiotica, gelukkig is dat over maar toch nog last van de knip.

Ink, potje voor de spruw stuk laten vallen, eglukkig kon je nog nieuwe halen, wij hebben het 2 weken gegeven aan hem.

Gister zijn wij naar een crazy cross festival geweest, was erg leuk en gezellig.

Wij geven druppels van vsm dat helpt heel goed tegen verstopping.

Geplaatst

Het is inderdaad mooi, wij hebben de voorkant van Rolf zn geboorte kaartje 1 bij 1 m af laten drukken en die hangt op zn kamertje

Geplaatst

Ink, de calendulazalf heb ik al in huis, maar nog niet gebruikt. Omdat ik naast tabletten ook een antibioticum zalf had. Ik wacht eerst mijn bezoek aan de gyn af. Verder voel ik de knip gelukkig niet de hele dag.

Gisteren zijn we bij mijn ouders geweest, het eerste uitje met de kinderen. Het was erg goed te doen. Mijn ouders wonen aan de rand van het bos op de Veluwe. Dus we konden heerlijk wandelen. Ik hoop dat jullie allemaal ook een fijne, ontspannen Koninginnedag hebben gehad.

Mijn man was vorige week bij het CB geweest. Het blijkt dat Jasper zijn hoofdje aan beide kanten wat aan het afplatten is. Dus a.s. donderdag komt er een kinderfysiotherapeut. Ik ben benieuwd.

Geplaatst

ik begin nu serieus jaloers te worden op alle doorslapers.....hier komen ze nog allebei rond 3:00 uur en dan weer om 8:00 uur. 's Avonds hebben ze inderdaad een bunkermoment: dan komen ze rond 20:00 en dan weer om 22:30. Iedere avond zeggen mijn man en ik tegen elkaar: ik denk dat ze gaan doorslapen hoor!!! Beetje positief blijven want dat slaapgebrek begint me nu wel op te brken. Ze zijn nu ook allebei snotverkouden dus hebben ook weinig lucht. We zuigen de neusjes leeg en doen er zoutoplossing in, maar vaak komt er na het eten een golf uit met veel slijm erin. De hemel van de wieg was daarnet aan het druppen, zoveel en zo hard had Eef een golf gespuugd....hihi wist niet wat ik zag. Koninginnedag zijn we over de vrijmarkt gelopen met tweeling- en eenlingwagen, het was allemaal erg krap dus we zijn maar snel op een terras gaan hangen, totdat de tweeling zich weer aankondigde. 's middags hebben we lekker in de tuin geklust, onze oudste zoon vind dat superleuk: met zijn papa een beetje aanrotzooien.

Chris, wat vervelend dat je nog zo'n nasleep hebt van die bevalling. Ik had gelukkig nergens last van, dus het is bij mij ook alweer zo ver op de achtergrond geraakt.

O, hoor weer een golf uit een van de twee komen, kijken wat ze nu weer geraakt hebben....

Geplaatst

Oh Mira wat jammer maar het gaat echt gebeuren... een keer! Dan word je ineens wakker 's morgens en denkt: HE??? Ik heb geen kind gehad vannacht! Dat had ik tenminste, heerlijk gevoel was dat.

Dat spugen herken ik van Kaat, die heeft ook een keer de bekleding van haar wieg kletsnat gespuugd, pfff... Maar 2 tegelijk lijkt me erg vermoeiend.

Sterkte meid, maar je klinkt niet wanhopig en alsof je het hoofd koel houdt, heel goed! Kan ook niet anders met 2 he...

Chris aan beide kanten een afgeplat hoofdje, huh? Kan dat ook al? Ik dacht dat afplatting door een voorkeurshouding kwam en zou dus juist goed moeten gaan als hij op beide kanten ligt?

Kaat is haar voorkeurshouding gelukkig kwijt, ze ligt nu net zo vaak op links als op rechts, nog wel een beetje afplatting maar duidelijk verbeterd. Bram helaas nog niet, ondanks maatregelen ziet hij nog regelmatig kans op rechts te gaan liggen. Ik voed hem nu dus standaard op de andere arm.

Leuk trouwens dat ze allebei vandaag ineens met veel belangstelling op het speelkleed liggen! Bram ligt er nu op, ik hoor kraakgeluiden... Ze kijken zelfs in het spiegeltje en proberen tegen de papegaaitjes aan te slaan. Grappig ook dat ze dat volkomen onafhankelijk van elkaar op dezelfde dag ineens leuk gaan vinden, Kaat ligt gewoon te pitten nu. Wil zo naar buiten, helaas met een slapende Kaat, hoop maar dat ze doorslaapt...

Geplaatst

Chris, had ook nog nooit gehoord dat er aan beide kanten een afplatting kan zitten. Ben benieuwd wat je daar dan tegen doen moet...

Mira, het komt echt vanzelf. Heb je ook het idee dat ze ook echt honger hebben in de nacht? Wij hebben in de nacht de voeding langzaam afgebouwd, elke keer wat minder in de flesjes. Ze dronken bijna niet meer in de nacht, en met minder namen ze ook genoeg. Het was gewoon een gewenning van nog wakker worden. Vervelend dat ze zo spugen! Je klinkt inderdaad rustig!

Caro, ik heb ook meer honger hoor! En vooral lekker honger...... Werkt niet echt goed wanneer je wilt afvallen...

Slaapt Kaat niet standaard door wanneer je gaat wandelen? Bij mij zijn ze altijd gelijk weer stil zodra ik 5 stappen gezet heb... :-) Echt ideaal wanneer ze jengelig zijn!

Heb jij een babygym waar ze leuk onder kunnen liggen?

Fren, inderdaad erg leuk dat schilderij! Met de namen ben ik alleen al over de €100 kwijt.....

Geplaatst

Mira, het doorslapen komt vanzelf... die van mij slaapt ook nog niet door 's nachts. Joël komt ook ongeveer om 3 uur 's nachts als ik hem 's avonds om een uur of 11 de laatste voeding heb gegeven. Tot nu toe heeft hij twee keer doorgeslapen 's nachts maar vooralsnog zet hij die trend niet door. Het begin is er en het komt vanzelf.

Caro wat leuk dat je kleintjes nu ook steeds meer gaan ontdekken. Joël slaat ook af en toe al tegen een hanger aan in de box. Of hij het bij toeval doet weet ik niet, maar hij zit wel met grote ogen naar al die bewegingen te kijken.

Ink, het stelt me wel gerust dat L ook alleen nog grote dingen volgt en nog weinig belangstelling heeft voor kleinere voorwerpen. het zal dan nog wel bij de leeftijd horen denk ik en ik moet me ook maar niet te veel zorgen maken.

Geplaatst

Ja als ik wandel gaan ze slapen maar helaas als ik thuis ben worden ze tegenwoordig wakker... Nu al! TErwijl ze pasgeboren rustig twee uur doorsliepen in de wagen, de oudste heeft dat heel lang gedaan! Helaas...

Heb nog geen babygym maar wil die wel kopen om boven de wipstoelen te zetten binnenkort.

Oh, mijn oudste wil op de computer, later!

Geplaatst

Rustig hier... ben ik alweer?

Zo... dat was niet zo leuk: Bram die zichzelf helemaal over de rooie huilde... en Kaat ook behoorlijk overstuur maar liet zich sneller troosten. Nog nooit meegemaakt. Mijn moeder was hier om de oudste terug te brengen van haar logeerpartij en die heeft de hele tijd met ze gezeten, fles gegeven, met ze gekletst, kortom heel veel aandacht. Na de laatste fles naar bed en huilen, maar dat doen ze altijd. Mijn moeder uitgezwaaid, nog even met de buurman gekletst en toen weer gaan kijken: BRULLEN!!! En van die hele diepe uithalen en snikken van Bram, echt verdrietig, zo zielig! Ik zei tegen mijn vriend dat we ze iets te lang hebben laten huilen denk ik (hoewel niet langer dan normaal) misschien in combinatie met alle aandacht de hele middag? Pfff... was niet leuk.

Ben met Bram op bed gaan liggen en man is toch maar weer flessen gaan maken. Toen hij terug kwam boven was Bram in slaap gevallen en die heb ik slapend in bed kunnen leggen, Kaat heeft nog wat gedronken en is toen gelukkig ook snel gaan slapen.

Ik was juist zo blij dat ze nooit echt over de top waren gegaan tot nu toe, nu dus wel. Volgende keer eerder kijken!

Geplaatst

caro, misschien net even teveel indrukken voor de kleintjes if te druk.

M heeft het heel af en toe, zo zielig is dat, helemaal klammig is ze dan.

Geplaatst

Zielig is dat hè, van die kleintjes die niet tot bedaren te brengen zijn. En dan die grote tranen... Zo sneu! Kan idd vd indrukken komen. Te veel prikkels, dZn kunnen ze ze niet verwerken.

Geplaatst

caro, wat sneu dat ze zo verdrietig waren. Gelukkig dat ze toch nog in slaap gevallen zijn. Hebben ze wel een goeie nacht gehad?

Ik mag Lauren nu wel aansluiten bij de doorslapende kindjes. Ze krijgt om 23 uur nog een fles en dan komt ze pas weer om 6.30. Dit is nu al drie nachten zo, heerlijk.

Chris, ben benieuwd wat de fysio zegt. Lauren heeft nog steeds een lichte voorkeur voor rechts. Het is minder afgeplat dan eerst maar wel nog te zien

Geplaatst

Caro ze zijn echt zielig als ze over hun toeren zijn. Hebben ze wel doorgeslapen?

Mira ze gaan vast snel doorslapen ....

M heeft gisten om half acht zijn laatste fles gehad. Ik was zelf bekaf dus ik dacht, zie wel hoe laat hij komt. En hij kwam pas om half zeven vanochtend..... Hij doet dat wel vaker. Hij slaapt in ieder geval al een week door. Nu heeft wel gisteren maar 4 flessen gehad, wel goede volle plasluiers dus ik laat het maar zo. M is volop aan het kletsen en lachen, heel schattig.

Vandaag alleen thuis met twee kids en nu is de oudste niet te genieten. Die werd om acht uur wakker en heb ik om haf tien weer terug in bed gelegd. De hele tijd krijsen en huilen, zat zichzelf in de weg.

Geplaatst

Maud hoort niet meer bij de doorslaap kindjes :( sinds mijn spiraalte en mijn ongi is de bv een beetje terug gelopen, helaas viel dat ook net samen met haar sprongetje en een regelperiode. Een paar dagen gehad met heel vaak de kleine meid aan de borst, maar geloof dat het nu weer op pijl is. Alleen s nachts komt ze nu na de voeding van 12 uur weer een keer rond 5 uur. En begin nu langzaam aan een mijn energie kwijt te raken. Ik hoop dat ze snel weer gaat doorslapen, want je voelt je dan echt een ander mens.

Geplaatst

Morgen komt de fysiotherapeute bij mij thuis. Ik denk dat ze een soort van kussentjes om zijn hoofdje leggen, zodat hij alleen nog maar richting het plafond kan kijken.

Hier wordt doorgeslapen tot ongeveer 5 uur in de ochtend. De laatste voeding is dan tussen elf en twaalf in de avond. Ik ben er tevreden over. Soms kunnen ze al wat langer slapen. Vooral Jasper heeft in de late avond en vroege ochtend weinig belangstelling voor voeding. Als het donker is, wil hij slapen. Lisanne wil ook slapen wanneer het donker is, maar voeding gaat er bij haar altijd wel in. Dus ook in de late avond en vroege ochtend.

Caro, bij mij was het gisteren ook brullen. Ik denk dat ze aardig wat indrukken hebben opgedaan bij opa en oma. Toch ruim een halve dag in een ander huis geweest met andere bedjes.

Geplaatst

Hallo,

Gelukkig hebben ze wel lekker doorgeslapen weer!

Bram kwam om half 8 (had 'm om kwart over 6 al een beetje horen murksen maar hij sliep weer door, misschien was ie niet eens echt wakker) en Kaat vlak na de fles van Bram dus dat kwam mooi uit. Wel raar dat Bram om 10 uur alweer wakker was en niet stopte met huilen. Denkend aan gisteravond hem er maar uitgehaald, even op het speelkleed maar weer huilen dus maar weer een kleinere fles gemaakt (150 cc) en die ging bijna op. Nu slapen ze allebei maar verwacht Kaatje dus zometeen weer.

Ga gauw even wat doen!

Geplaatst

Even voor de mama's die borstvoeding geven...zijn jullie al weer ongesteld geworden en zo ja hoe lang was dat na de bevalling? Ik ben gisteren weer ongesteld geworden (10w en 3 dagen na bevalling) Ik heb wel het idee dat ik nu wat minder melk heb. Is dat normaal?

Geplaatst

Hoi Ansje,

Volgens het nutricia boekje zou je met ongeveer 3 mnd ongesteld moeten worden. Dit is gelukt

Hierin staat ook vermeld, dat je tijdens je ongesteldheid minder melk hebt, dit komt weer goed.

E.e.a. is geen reden voor ongerustheid.

Is het heftig, of vind je het meevallen.

Gisteren bij de Gyn geweest ter afsluiting van mijn bevalling.

Vandaag bij de huisarts geweest, ik ben klaar met de bloeddrukverlagers, 130/85, dat is voor mijn doen keurig.

De kraamvisite loopt een beetje op zijn einde, gelukkig maar kan ik ook zelf weer lekker weg, ipv beschuitjes smeren en thee zetten.

Afgelopen zaterdag alle cadeautjes opgeruimd en maandag alle pakjes gewassen, alle waslijnen hingen vol.

Droogde lekker met die wind en zon.

Van doorslapen hebben we hier nog niet gehoord.

Ik ben blij als ze 5 uurtjes doorslaapt, gemiddeld komt ze dus 1x per nacht.

Nu ga ik mijn avond eten klaar zetten, om 16.30 uur is het weer etenstijd voor Inge.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden