Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben inmiddels ook de tiny love classic ( met die zwart witte schijven) en ze vinden het helemaal leuk. De muziekjes zijn ook goed te doen. JRN, leuk weer wat van een andere tweelingmoeder te horen. Hoe heb jij dat toen met de BV gedaan: allebei tegelijk of om de beurt aanleggen/. Hier hebben ze nu ieder een ' vaste borst' (raar verhaal dit...) en ik heb het idee dat ik dit moet gaan afwisselen maar omdat ik ze om en om doe en er soms een uur tussen de twee zit, komt het er niet echt van.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, jullie zullen de Tiny love echt fantastisch vinden! Fiene raakt er niet op uitgekeken. Wij hebben de roze met elfjes en aller fijnste is dat de muziek ook uitkan terwijl hij draait!

Geplaatst

Ik heb al een paar dagen mijn schoonmoeder op bezoek en zij helpt nu mee met de verzorging. Dus ik heb niet veel tijd gehad om te lezen en mee te schrijven. Van het weekend hebben we ook nog wat visite gehad. Dus al met al best druk.

Hier gaat het goed. Lisanne en Jasper vermaken zich prima in de box, maar ook het speelkleed en de babygym bevallen goed. Ze worden helemaal rustig van de mobiel van Tiny Love, een echte aanrader.

Jasper komt ´s avonds nog wel eens moeilijk in slaap. Dus wij gaan een verduisterend rolgordijn aanschaffen.

Zelf mis ik het zwanger zijn niet meer. En wat mij betreft, blijft het bij deze twee. Zeker na de heftige bevalling en alle kwaaltjes na de bevalling. Misschien denk ik er over twee jaar nog anders over... Maar dan moeten we wel verhuizen. Met een derde kind erbij is ons huis te klein.

Geplaatst

Jrn- wat een leuke uitgebreide reactie ;-)! Wie weet he, met moederdag, of onze stoere mannen er nog wat aan doen ;-)... En fijn te lezen dat ze in het zh ook de thermometer truc wel gebruikten. Meningen verschillen er dus over, maar het werkte de vorige keer super goed bij hem, dus ga ik denk ik nog maar eens voorzichtig proberen hier, want 8 dagen vind ik echt heel lang...

Caro - ja, dat van die suikers en snaaien in combi met moeheid heb ik ook begrepen: dan krijg je een snelle energiestoot, waardoor je er weer even tegen kan. Ik heb er ook last van. Zit nog anderhalve kilo aan vd zwangerschap. Op zich niet veel ofzo denk ik nog, maar die weigert weg te gaan, maar ik heb ook weinig puf er wat aan te gaan doen.

Levi is echt heel erg verkouden geworden. Lag vannacht constant te hoesten, echt zo'n vervelende vastzittende hoest. Weet niet zo goed wat ik er mee moet - zo zielig! Soms lijkt hij er bijna in te stikken!!! Gelukkig komt hij wel vaak genoeg om drinken vragen, want dat is geloof ik wel extra belangrijk nu. Nou ja, gelukkig...? Voor hem goed natuurlijk, maar voor onze rust wat minder: 22:00, 0:15, 2:00, 4:30, 6:45, 9:00.. Hoop dat hij snel opknapt. Vandaag ook nog maar binnen blijven met hem denk ik en eens kijken wie ik kan vragen om wat boodschapjes voor me te halen, want m'n man werkt weer tot 22:00...

Geplaatst

Even een ego berichtje, ik heb vanmorgen te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd zal worden. Per 1 sept geen werk meer. Hoe moet dat nu met een kleintje? De tranen zitten even hoog hier.....

Geplaatst

Jeetje ansje wat een rot nieuws!! Hebben ze ook een reden gegeven.

Ze hebben het wel heel vroeg aangegeven, kan je in jou beroep makkelijk werk vinden of niet?? Als het makkelijk is dan heb je in ieder geval 4 maanden om iets te vinden.

Digitale knuffel vanaf hier, ga lekker met je kleintje kroelen want dat geeft wel een hoop troost.

Geplaatst

Ansje wat rot voor je! Gooi die tranen er uit! Maar maak je geen zorgen om hoe het financieel moet hoor, ze hebben echt nog niet zo veel nodig nu. Wij zitten al jaren financieel slecht, zonder in details te treden en we redden het ook met 3 kids! Hoop dat je snel wat nieuws vindt.

Ink wat vervelend die verkoudheid, zo zielig is dat. Wat betreft dat poepen: mijn oudste had dat regelmatig, met borstvoeding poepen ze veel minder toch? Kan me herinneren van de oudste dat ze wel een 8 dagen niet poepte maar dat was altijd wel de grens. Nu wist ik eerst niet wat ik meemaakte: 1 of 2 poepluiers per dag met de fles. Maar dat is nog niet eens zoveel geloof ik. Vriendin vertelde laatst dat haar dochter iedere luier een poepluier had! Pfff dat lijkt me ook geen feest...

Geplaatst

Volgens mij mag je idd tijdens bevallingsverlof niet ontslagen worden. Maar Ansje haar verlof loopt bijna af, toch?! Enorm klote dit, maar zoals Caro al zegt; het komt echt wel goed meis.. Ga vast op zoek naar een andere baan en vraag voor de zekerheid alvat een uitkering aan aangezien daar een x- aantal weken overheen gaan! Sterkte meis!

Geplaatst

Ansje, wat vervelend! Dat wil je nu even niet. Je wilt ombekommerd van de kleine kunnen genieten en dat wordt nu even verstoord. Maar wat de andere meiden al zeggen, ga alvast rustig op zoek naar iets anders. Ik weet niet in welke branche je werkt en of daar makkelijk iets in te vinden is?

Hier net naar cb geweest vanwege de voorkeurshouding van Yente. Hebben de afgelopen 2 weken veel met haar geoefend en we hoeven niet naar fysio gelukkig. Heb wel een beetje het idee dat zij alleen maar afgaan op wat je zelf zegt. Want ze zei dat alles mooi recht/rond was nu, maar dat lijkt me een beetje stug binnen 2 weken.... Volgens mij was er sowieso gewoon niet zoveel aan de hand.... Mijn ervaring is dat als je jezelf geen zorgen maakt om je kindje je het beste gewoon kan zeggen wat ze daar graag willen horen, want er is iedere x iets anders aan de hand. Dat is in ieder geval de ervaring van veel moeders in mijn omgeving en begin dat nu zelf ook wel te ervaren.

Eerst keek Yente teveel naar links en nu zien ze aan het kale plekje op haar achterhoofd dat ze teveel recht ligt. Tja, zo is het nooit goed natuurlijk....

Ik zal eens even dat lijstje met afspraken gaan opzoeken

Geplaatst

He Ansje, wat ...! Moet er bezuinigd worden in het bedrijf ofzo?

Volgens mij zit het zo dat ze niet tijdens je verlof mogen zeggen dat je na je verlof niet meer terug kunt komen, maar kunnen we wel zeggen zodra je weer begonnen bent dat je contract niet verlengd wordt en dan is dit op zich wel netjes dat ze het al eerder melden, alhoewel zulk nieuws natuurlijk nooit fijn is! Ik hoop dat je inderdaad ergens werkte waar een hoop in te vinden is qua vacatures?

Geplaatst

07 mei P. & A. (zoon & dochter van Jrn 26-12-2011) controle CB (3e prikjes)

08 mei Maud (dochter van Meezie 07-02-2012) controle CB (2e prikjes)

10 mei Fiene (dochter van Fren-1976 14-02-2012) controle CB 2e prikjes

11 mei Kaat & Bram (dochter & zoon van Elinorac 14-02-2012) controle CB (2e prikjes)

18/25 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) provocatietest kma

21 mei Yente (dochter van Eef78 01-02-2012) - controle CB (3e prikjes)

21 mei Inge (dochter van Vlinde 24-03-2012) controle CB (1e prikjes)

21 mei: M.atthijs (zoon van Moontje 28-2-2012) controle CB (2e prikjes)

22 mei Vince (zoon van Melis25 18-02-2012) controle CB (2e prikjes)

23 mei Julius & Evelijn (tweeling van Mira 28-02-2012) controle CB (2e prikjes)

29 mei Matthias ( zoon van Marjan77 13-02-2012) controle CB (3de prikjes)

Geplaatst

Ik werk in de kinderopvang en in die branche gaat het erg slecht momenteel. Ze geven geen vaste contracten meer en werken op oproepbasis is met een kleintje ook niet te doen. Mijn contract is nu 2 x verlengd en in september zouden ze me dan in vaste dienst moeten nemen. Ik werk dan na mijn verlof als ik mijn vakantie uren aftrek nog 8 weken. Gelukkig nog wel tijd om wat anders te vinden maar het zal wel omscholen worden vrees ik. Ik heb alleen een kinderopvang gerichte opleiding gedaan op MBO niveau. Heb ook geen idee hoe dit allemaal in zijn werk gaat..heb nooit zonder werk gezeten. Uitkering aanvragen is geen probleem, maar verder?

Geplaatst

Nee dat is inderdaad op het moment ggen fijne branch, misschie kan je eens kijken naar gastouder. Er zijn vast wel organisaties waarbij je je kan aansluiten en ideaal met de kleine denk ik.

Geplaatst

Wat een vervelend nieuws Ansje, zo midden in je 'roze wolk' tijd. Bij de kinderopvang waar onze zoon zit, zijn inmiddels ook twee hele leuke meiden weg, hetzelfde verhaal als bij jou, contract niet verlengd. Er zijn best wat ouders die minder uren afnemen of het heel anders gaan doen, en zo hebben ze dus minder mensen nodig. Helaas blijven degenen waar ik zelf minder tevreden over ben, want die hadden al een vast contract....Ik ga voor de tweeling voor de eerste 2 jaar op zoek naar een gastouder. Dat is qua logistiek veel makkelijker en ook goedkoper. Misschien inderdaad iets voor jou om je in te verdiepen?

Ink, ik zou misschien toch even met je mannetje naar de huisarts gaan. Mijn oudste zoon had in zijn eerste jaar twee keer een dubbele longontsteking, en dat begon met veel hoesten. De eerste keer heb ik hem er te lang mee door laten lopen, toen dacht ik dat het een verkoudheid was die wel over zou gaan. Bij de controle door de huisarts bleek het toch een pittige longontsteking te zijn.

Hier heb ik een snotterende tweeling: de creche verkoudheid van mijn oudste. Ik ben ook druk met de snotzuiger en zoutplossing.......En mijn man doucht vaak met ze, komt alles lekker eruit en los. (Ink, misschien voor jou ook nog een tip?) Ze vallen alleen beiden lekker in slaap onder de douche, zo heerlijk tegen papa aan....

Geplaatst

Ja, gastouderbureau's zijn altijd wel op zoek naar mensen. Je hebt ook van die landelijke - kan je via internet naar oproepjes zoeken van mensen die gastouders in jullie buurt zoeken (wij hebben zo onze gastouder gevonden waar we straks gebruik van gaan maken). Maar je moet het natuurlijk wel zien zitten om thuis dus te zitten met andermans ukkies...

Of in de gehandicaptenzorg als assistent begeleidster - heb je geen opleiding voor nodig... Weet natuurlijk niet of je dat wat vindt, maar roep maar even wat...

Mira- had hij toen ook koorts, bij die longontsteking? Want ik heb hem wel getempt - had 37.4, dus was op zich nog netjes. Vanavond nog maar een keer kijken. En hoe lang hoestte hij toen? Hier is het gisteren begonnen, dus heb nu een gesneden ui op zijn kamertje en heb de douche heet aangezet en ben met hem daar gaan zitten, zodat hij wat van de stoom in kon ademen. Hopelijk komt het zo wat los en anders morgen inderdaad misschien maar even naar de huisarts... Zielig he, die snotterende kleintjes?!? Succes ook met de snottebellen ;-(...

Geplaatst

Ansje wat een k.. Nieuws. Mmmm echt balen. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Het komt vast wel goed maar nu is dat misschien niet wat je wilt horen. Inderdaad via een gastouderbuau proberen kan een goede optie zijn.

Eef: dat heb ik ook wel geleerd bij het cb gewoon de antwoorden geven die het cb wil en je bent overal vanaf. Anders praten ze je een schuldgevoel aan. Fijn dat het oefenen van Yente nut heeft gehad!

Jrn: leuk, dat je weer meeschrijft. Ik kan me voorstellen dat je het erg druk hebt gehad....

M heeft ons weer te pakken de afgelopen twee nachten, twee keer wakker om 4.15 uur....grrr waren we niet meer gewend na aanhaken week doorslapen. Poeh hopen dat hij nu weer gaat doorslapen. Vorige week had hij trouwens in een keer eczeem, wilde vandaag naar de ha gaan, maar ben gaan smeren met vaseline en nu is het weg. Dus dat is wel fijn. Verder bent hij naar de figuurtjes van het mobiel te slaan en ligt hij heel veel te "kletsen" echt gezellig. En ja uitgebreid liggen lachen. Heerlijk!

Geplaatst

Ink, nee Hidde had toen geen koorts, alleen erg benauwd en veel hoesten, of eigenlijk meer blaffen..... wij zijn na 4 dagen ofzo naar de huisarts gegaan, en de tweede keer al na een dag: liever een keer teveel dan te weinig!! De eerste keer ben ik 5 dagen met hem in het ziekenhuis beland (omdat hij zo benauwd was moest hij aan de zuurstof) en de tweede keer kregen we een antibiotica en konden we gewoon met hem naar huis.

Moeilijk he, om te bepalen wat nu goed is en wat niet.....

Zolang wij hier alleen snottebellen hebben zonder hoest en verhoging modder ik zelf aan met de snotzuiger en zout, als er maar iets van verandering inzit, ben ik ook zo bij de dokter hoor!

Geplaatst

Getsie - hij heeft nu ook ineens koorts - 38.3. Nog niet zo heel hoog, maar vind het geen fijn idee zo de nacht in te moeten gaan. Huisartsenpost gebeld of ik paracetamol mocht geven en ze wilden dat ik voor de zekerheid met hem langs zou komen omdat hij nog onder de 3 maanden is... Om 19:05 een afspraak, dus hoop dat het niets is en hij met een paracetamolletje terug naar bed mag...

Geplaatst

Ink: hoe was het bij de huisartsenpost? Mijn dochter heeft vorig jaar met 7 weken ook in het ziekenhuis gelegen met koorts van 38,3. Ze konden toen niet vinden waarom ze koorts had en ze was heel rustig. De huisartsen moeten een baby van onder de drie maanden altijd zien en ze zijn heel voorzichtig. Gelukkig maar. Hoop dat het god gaat met hem!

Geplaatst

Moontje - ja, op zich wel goed natuurlijk dat ze die zekerheid inbouwen, ze zijn nog zo kwetsbaar! Moest ze lang blijven toen? En vonden ze toen uiteindelijk wel wat bij haar?

Zoals ik al hoopte leek het tot nog toe alleen een flinke verkoudheid, waardoor hij erg benauwd is en een erg nare hoest heeft. Ik heb geconcentreerde zoutoplossing gehad, waarvan ik een hele flacon in 1x in het neusje moest druppelen. Dat was natuurlijk een drama, maar goed, hopelijk komt het daar wat mee los en wordt zijn oogje dan ook beter (die zit helemaal dichtgekoekt) en kan hij hopelijk beter slapen en drinken...

Anders mag ik voor zijn oogje morgen een antibioticum zalfje bij m'n eigen huisarts vragen.

Verder zijn temp goed in de gaten houden en als het hoger wordt, weer opnieuw langs komen. Het stelde me wel gerust dat ze naar zijn oortjes heeft gekeken en nara zijn longetjes heeft geluisterd en dat dat oke was... Nou, op naar weer een feestnacht ben ik bang!

Haha, ik kom trouwens zelf echt nooooit bij mijn huisarts en nu met Levi vorige week al de noodapotheek nodig gehad ivm flesje spruw kapot laten vallen op een zondag en nu weer ineens koorts om 18:15... Gaat al lekker zo! Maar gelukkig om geen ernstige dingen, dus laten we dan maar zo houden als het even kan...

Geplaatst

Ink, gelukkig niet ernstigs. Hoop dat komende nacht een beetje te doen is voor je! Succes.. Volgens mij heeft Vince last van de 12 weken sprong; hij is heel huilerig, drinkt onrustig, slaapt amper en is erg druk met geluiden maken en praten.. Als er geen geluid uit komt, wordt ie woest.. Ben benieuwd wat de nacht brengt..

Geplaatst

gelukkig ink dat het meevalt, kan je hem niet een nachtje bij je in bed nemen. Dan kan je hem gelijk voeden als hij komt en hem gelijk goed in de gaten houden. Dan hoef je niet steeds je bed uit en is de nacht misschien iets minder heftig en zo'n klein (hihi) mannetje kan je nog niet verpesten met 1 nachtje vertroetelen.

Ik kwam ook bijna nooit bij de huisarts maar ben er nu al 4 x met M geweest, steeds voor hetzelfde dat wel, maar onze huisarts is zo'n stijfkop die niet graag medicijnen geeft, terwijl ze uiteindelijk wel nodig bleken te zijn, zucht!!

Geplaatst

Balen Ink, hoop dat je de nacht goed doorkomt! Altijd fijn idee dat ze even worden nagekeken...

Hier weer flink krijsen na de avondfles, man over de zeik, het was weer ouwerwets gezellig hier... Heb Kaat fles gegeven tot ze sliep, man lukte dat niet bij Bram(goh...), overgenomen, Bram slaapt nu bijna, beetje gemiemel nog, hoop dat de rust zo helemaal weerkeert...

Nou, ik heb de Tiny love mobiel voor 15 euro! Kreeg net een mail dat mijn bod is geaccepteerd, das mooi! Nu even afwachten wanneer ik 'm kan ophalen.

Had zelf twee voedingsnachthemden op MP gezet, met knoopjes van voren om bv te geven, niet gedragen, kaartjes er nog aan en kreeg na een uur een bod van 10 euro en daarna 10,50... laat 'm nog even staan want ze waren 17,50 per stuk...

Geplaatst

Lekker Meezie, zo'n huisarts die niet mee wilt werken! Zielig dan voor Maud, maar goed dat je dan wel aanhoudt...

Ik durf hem niet goed bij ons in bed te nemen: m'n man slaapt erg onrustig en ik ben dan bang dat hij er zo bovenop rolt of de dekens hoog optrekt, zodat het over Levi heen komt ofzo... Hij maakt ook veel geluidjes - op vakantie sliep hij 1 nachtje op onze kamer en toen sliep ik al amper, omdat ik dan de hele tijd lig te luisteren... Hoop dat het niet slechter wordt dan afgelopen nacht met de 4 voedingen en dat hij snel wat opknapt, want dat geblaf is echt zielig om te horen...

Melis - een sprongetje van Vince voor je verjaardag? Achos - ook voor jou succes vannacht dan! Heb je verder wel een leuke dag gehad vandaag?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden