Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro jeetje dat is wel heftig, hopen dat de fysio snel kan.

Marjan, gaat mij ook niet om een cadeau van hem maar inderdaad iets van de kleine een foto of hand/voet afdrukje. Hij was 10 dagen na haar geboorte jarig en zijn ouders in maart en april en voor hun allemaal iets gemaakt met maud, afdrukje voetje en handje. Zou bij wijze van al blij zijn met een afdrukje van het puntje van haar vinger. Hihi

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kaat is alweer wakker en heeft een fles op en ligt nu rustig in de box naar de nieuwe mobiel te kijken. Wat een genot dat ding: niet steeds opstaan en ze vinden het langer leuk, hoewel ik moet zeggen dat Kaat het langer volhoudt dan Bram. Hij slaapt nog. Maar ja, ik juich nog niet hoor, de vorige keer had Bram pas midden in de nacht last, dus we zijn er nog niet...

Geplaatst

Lang leve de Tiny love ;-)

Wbt Moederdag, vind het wel speciaal dat ik na al die jaren eindelijk moeder ben. Dát vieren we. Krijg van vin een boek, opvolger van mijn zwangerschapsboek, over baby's eerste jaar. Kleinigheid dus.

Hè, verdorie, fiene net met wandelwagen en al haar kamertje in gereden omdat ze sliep, maar hoor haar nu al weer. We zijn 5 minuten verder... Heel even afwachten, misschien valt ze weer weg.

Geplaatst

Hey Meezie,

Als ze mag gaan zwemmen kom ik naar Brielle, qua afstand maakt het weinig uit.

Onze eerste les zal woensdag 27 juni zijn of donderdag 28 juni, daar Inge morgen 7 weken is.

Welke dag ben jij aan het zwemmen, woensdag of donderdag.

Chrish, lijkt mij allemaal heel pijnlijk, hopelijk gaat het snel beter.

Wij doen ook niet aan moederdag, mijn moeder boos....

Ja, kraamvisite 'smorgens en smiddags, volgende week staat de agenda ook nog lekker vol, hopelijk kan ik dat per 01 juni ook afsluiten.

Onze kleine dame heeft nu drie nachten doorgeslapen van 23.30 - 05.45 uur.

Ze drinkt tussen de 135 en de 165, ik probeer er 165 in de krijgen maar als het niet lukt, proberen we het weer bij de volgende fles.

Haar schema is als volgt: 06.00 - 09.30 - 13.00 - 16.30 - 20.00 - 23.30, vandaag woog ze 4705 gr.

Ansje, succes met het uitzoeken, wat je graag zou willen gaan doen.

Dit ga ik ook doen, vanaf 21 juni, ben ik boventallig, nu al een beetje aan het rondkijken.

Geplaatst

Nou, inderdaad! Levi vindt op zijn buik ook echt niet heel leuk. Houdt het hoogstens 1 minuut vol ofzo. Maar ik beken: ik ben er ook erg slecht in om het hem dagelijks te laten doen, dus zo went hij er ook niet aan natuurlijk. Maar op dit moment ga ik het al zeker niet doen: op zijn rug heeft hij het al erg benauwd nu hij zo vol snot zit, dus ik denk dat op zijn buik alleen maar erger is...

Ik merk helaas nog weinig vooruitgang bij hem qua hoesten. Vind het echt zo zielig voor hem! Hij heeft mij nu ook lekker aangestoken. Heb denk ik momenteel niet zo veel weerstand nu ik al bijna 3 maanden max 3 uur aaneen kan slapen... Ben echt moeeeeee......

Geplaatst

Hier ook geen blije buikliggers hoor! Knap dat ze dat al doet met 6 weken!

Even een vraag voor de tweelingmama's die hun HCG hebben laten meten in het begin: hoe hoog was die? Vriendin van mij is net zwanger en heeft vandaag gehoord dat haar HCG 1200 is! En aangezien ze alleenstaand is, is ze erg zenuwachtig dat ze een tweeling krijgt... Helaas is het bij mijzelf nooit gemeten...

Geplaatst

Helaas kan ik je daarmee niet helpen.

Heb alleen een uitslag, waarna ik een miskraam heb gekregen, HCG was toen 4538.

Onze dame vind het super op haar buik, zou het liefst ook de hele dag op haar buik en dan op mijn buik liggen, kan ze de hele wereld in kijken.

Sinds afgelopen week hebben we een schommelstoel, van de Intertoys.

Dit vind ze super, tussen 12.00-13.00 uur komt het vaak voor dat ze erin zit.

Ze gaat rond dit tijdstip altijd een beetje pruttelen, als wij zitten te eten, wil dan mijn handen even vrij hebben om ook even op mijn gemakt te eten.

[ATTACH=CONFIG]4050[/ATTACH]

Geplaatst

Shit heel bericht getypt ben ik ineens offline en is het weg.

JAAAAAAAAAAAA, is die Noorse vriendin. Ze heeft heel sneaky een derde poging gedaan zonder dat iemand het wist. Ik wilde Ursela al een pb'tje sturen maar die leest dit misschien wel?

Ze is nu erg in de war dat het toch gelukt is, ze baalt dat ze niet jonger is, in januari uitgerekend en dan wordt ze 45. En ze maakt zich erg druk om wat iedereen zal zeggen dat ze dit alleen doet, op haar leeftijd... En nu een hoog HCg, ze is, begrijpelijk, bang om een tweeling te krijgen. Ik kan nu uit ervaring spreken dat dat in je eentje echt heel heel zwaar zal zijn...

Geplaatst

Vlinder wat een heerlijk poppie is inge, maud ligt ook graag op haar buik, nog niet te lang maar ze vind het wel erg leuk. Ze is ook super sterk en wil ook steeds staan.

Gezellig dat je mee gaat, duurt inderdaad nog een paar weekjes maar lijkt me leuk. Ik heb nog geen vaste dag net hoe het uitkomt. Deze week was het donderdag en aankomende week ga ik woensdag ivm sluiting door hemelsvaart. Ik ben toch tot 11 uur vrij die dagen dus maakt bij mij niks uit.

Geplaatst

Wow caro, fantastisch nieuws zeg! Daarmee is het nieuws over eigen bijdrage voor 41+ weer even gepareerd!

Snap dat ze het nu even benauwd heeft... Hoever is ze?

Geplaatst

Wauw caro, wat een byzonder nieuws jeetje en dan misschien wel twee, oei dat is wel spannend. Hoeveel heeft ze er terug laten plaatsen?

Geplaatst

Hee meiden,

CARO: wat super voor je vriendin!!

Wat een poppetje is Inge: super schattig!

Ik zag jullie posts over Moederdag. Ik vind het ook wel bijzOnder hoor. Ik hoef zeker geen grote cadeaus, maar vind het wel leuk als er iets aan gedaan wordt. Ontbijtje op bed ofzo

Heb een vraagje aan jullie. Hebben jullie kindjes wel eens last van een 'sprongetje'? Vreselijk woord, maar dan weet iedereen wat ik bedoel :). E is echt zo vreselijk onrustig sinds gister. Meerdere keren per keihard krijsen, niet rustig te krijgen, dikke tranen en dat houdt wel een half uur aan. We zijn het echt helemaal niet gewend, normaal is het zo'n makkelijk meisje. Geen verhoging. Sommige momenten super vrolijk, volop lachen en andere momenten dus krijsen zoals we het nog nooit hebben gehoord. Ze ligt nu volledig uitgeput te slapen. Zo zielig.

Geplaatst

Ivfsh, hier momenteel ook een sprongetje. Vince wordt enorm woest als hij iets wil maar het hem niet lukt, bijvoorbeeld brabbelen. Vaak komt er wel geluid uit, maar als dat niet het geval is wordt hij driftig. Ook erg hangerig en wil alleen maar bij mij zijn. Gaat vanzelf wel weer over. Succes!!

Geplaatst

Meezie, dat bespreken we dan nog wel even.

Caro, spannend hoor, ben benieuwd, schuldig om haar leeftijd moet ze zich zeker niet voelen.

Ze kan ze nu ook heel veel liefde geven.

Ivfsh, gaat over maar kan soms wel erg vervelend zijn.

Je hele agenda wordt door elkaar geschudt.

Geplaatst

Ze heeft er twee terug laten plaatsen dus het is heel goed mogelijk... ik ben het levende bewijs! Ze is nu 4 weken en 4 dagen... 16 dagen NOD geloof ik, klopt dat? Nou ja, ze leest natuurlijk verschillende berichten op het forum waar ze zit van: oh, ik had ook zo'n hoog HCG en heb er maar 1, tot: nou, dat zouden er wel eens 2 kunnen zijn! Ze heeft over twee weken pas een echo geloof ik dus dat wordt nog een tijdje in spanning zitten...

IVFSH Babeth weet volgens mij alles van sprongetjes... Ik had laatst een moeilijke dag met Kaat en ze had het over een sprongetje...

Zit overigens weer te twijfelen nu om ze nog wakker te maken voor een laatste fles... ze slapen zo lekker en hebben prikjes gehad dus misschien slapen ze wel door? Vriend zei net: kijk maar even hoe ze erbij liggen. Ga maar eens even kijken nu...

Geplaatst

Ik had 15 dagen na tp van een cryo van drie dagen een hcg van 1200. Dus hoeft geen tweeling te zijn, maar als het verse tp is zal de waarde anders zijn

Geplaatst

Caro, volgens mij is dat behoorlijk hoog hcg van je vriendin. Volgens mij zijn er op internet wel schemaatjes te vinden hoe hoog hcg bij de duur van de zwangerschap hoort. Maar een tweeling is niet ondenkbaar en die kans is groter als je ouder bent. Ben benieuwd, wanneer mag ze voor een echo komen?

Vlinder wat een bos haar heeft Inge zeg, wauw, kan je mooi op tijd beginnen met staartjes, speldjes en vlechtjes hahha.

Wat voor werk doe jij? Dat je boventallig bent? Dus jij moet ook op zoek naar wat anders? Weet je al wat je wilt gaan doen?

Ivfsh, ik merk aan Joël nooit zo heel veel als hij een sprongetje heeft, hoogstens dat hij iets meer huilt en wat meer bij ons wil zijn. Dat echte krijsen en boos doen heeft hij niet.

Melis gefeliciteerd met je grote man!

Geplaatst

Caro - geen idee, bij mij zijn er nooit waardes geprikt. Positieve test thuis en daarna echo in het zh en dat was het... Ben benieuwd!

Ansje - je vroeg over hoe dat zat om gastouder te worden? Je kunt je opgeven bij een gastouderbureau als gastouder. Je hebt dan een kinder EHBO nodig en een opleidingetje, maar met jouw opleiding denk ik dat dat al niet eens meer hoeft (weet niet of je kinder EHBO hebt?). Daarna komen ze bij je thuis om te kijken of je woning geschikt is, dus kindvriendelijk met traphekjes, deur/lade klemmetjes etc. En dan kan je vervolgens aangeven wat je wilt qua tijden / dagen / leeftijd etc. Dus je kan er zelf ook nog eisen aan stellen, dus dat is best fijn lijkt me... Je kan kiezen tussen een landelijk gastouder bureau - dan doe je zelf veel via hun internetsite, zoals reageren op oproepjes van mensen die een gastouder zoeken, of juist zelf een oproepje plaatsen dat je beschikbaar bent voor opvang van... / op... etc. Via een plaatselijk bureau doen zij de matching voor je. Als je daadwerkelijk op iemand gaat passen, volgt een startgesprek waarin je in een contract vastlegd hoeveel uur etc. Daarna vul je maandelijks je uren via internet in, die de ouders moeten goedkeuren en dan krijg je vervolgens je geld via het bureau. Geloof gemiddeld iets van 4,35 / 4,50 per uur ofzo (per kind dus hè, dus als je meer kinderen hebt kan dat leuk oplopen...). Wij hebben een gastouder gevonden via 4kids - een landelijke, net zoals flexmoeders. Dat zijn geloof ik 2 van de grootste landelijke. Staat ook veel info op als je gastouder wilt gaan worden hoe dat an gaat... Succes!

Sprongetjes heb ik hier tot nog toe nog geen ene keer iets van gemerkt... Hij heeft gewoon wel eens iets lastigere dagen, maar dat stelt nooit zo veel voor bij hem. En misschien is het nu toevallig tegelijk geweest met dat hij zo verkouden is, dus dan merk ik het al helemaal niet. Hij lijkt nu overigens wat op te knappen: maakte vannacht eindelijk weer wat geluidjes in zijn bedje voor hij ging slapen en lachte ook weer, dus daar ben ik erg blij om natuurlijk! Ga nog wel even door met het doorspoelen van zijn neusje: echt vreselijk zielig om te doen, want hij stikt bijna in al die vloeistof, maar daarna hoor je dat het wel oplucht, dus ja, even tanden op elkaar elke keer dus... e

Ben zelf ook lekker aan de snotterij (hij heeft mij aangestoken ipv andersom!), dus hoop dat we niet door gaan in een cirkeltje van elkaar aansteken...

Heb vanmorgen voor moederdag een bos bloemen, chocolade en een lief kaartje gehad van mijn zoon ;-)... Ik kwam uit bed en m'n man moet vandaag en morgen om 10:00 beginnen, maar hij was er al niet meer - bleek dat hij even snel boodschappen was halen incl dit dus - erg lief! Vind het erg bijzonder om als mama moederdag te mogen vieren, ondanks dat we er eigenlijk nooit echt wat aan doen, is dit nu wel erg speciaal...

Geplaatst

tja, moederdag...ik heb weer een prachtknutsel gekregen van onze Hidde, twee vlinders die hij heeft ingekleurd en daar hebben de juffen dan met een wasknijper een soort 'blaadjesvasthouder' memoblokje van gemaakt, erg leuk hoor! Ik heb voor mijn moeder een mooie foto van Hidde ingelijst en opgestuurd, met de melding dat er ook nog een mooie foto van de tweeling aankomt. Van mijn man krijg ik een mooie doos van rituals, daar ben ik gisteren over gestruikeld......stond erg onhandig geparkeerd in de gang. Het is inderdaad wel commercieel, maar mijn man zei: ik ben er zo trots op dat jij de moeder bent van mijn kids, dat is zeker wel een kadootje waard...en dat vond ik wel weer heeel lief!! En eigenlijk vind ik het ook wel heel leuk, heb er toch aardig wat jaartjes op moeten wachten om 'mama' genoemd te worden!

caro, wat fijn voor je vriendin!!! en die leeftijd, ach daar moet ze niet zo zwaar aan tillen. Er zijn altijd mensen die er raar tegenaan kijken en dat is dan hun probleem. Bij ons word er ook regelmatig raar gekeken hoor: een downie, een tweeling en dan ook nog eens oudere ouders.......je ziet ze soms denken: ' tja, dat krijg je ervan' ( over onze Hidde) en 'tttssss, zeker niet natuurlijk gegaan' ( over de tweeling, hahahaha en dat was het nou net wel!)

Over HCG: ik heb 1 keer de waarde gehoord: 2100 bij 5 weken, en dat was uiteindelijk mijn miskraam van 1, dus dat zegt nog niet zoveel.

Ink, ik spoel de tweeling nu met physiomer, (gewoon bij de Etos) en dat werkt super!! Ze vinden het hier ook niet leuk, maar ze worden wel een stuk rustiger als ze weer normaal kunnen ademen.

We gaan richting de rustige nachten, vannacht hebben ze van 22:00 tot 5:00 geslapen, heerlijk!! Alleen zijn ze 's avonds hier wel erg onrustig en willen ze continu drinken, van een uurtje of 7 tot 10, heeft nog iemand dat? Als ik dan lees dat jullie de kinderen om 8 uur op bed hebben en dan lekker voor de buis kunnen.....nee, daar herken ik nog niet veel in!:laugh:

Geplaatst

Goeiemiddag,

Meiden het is toch pas morgen moederdag? Ik heb een zelfgemaakte knutsel op de koelkast liggen van de oudste, krijg ik morgen. We zitten nu te wachten op de babies, als ze wakker worden gaan ze douchen met papa, fles en op naar opa en oma! Ben niet eens zenuwachtig terwijl het de eerste keer is dat we ergens anders slapen maar ik heb zoiets van: luiers, doekjes, slaapzakjes, kleertjes en eten en de rest zien we wel!

Gisteravond trouwens inderdaad gaan kijken, Kaatje was wakker, Bram wakker gemaakt door papa, allebei een fles en weer slapen tot kwart over 7 vanmorgen. Niets gemerkt van de prikjes! Alleen Bram zijn beentjes zijn gevoelig op die plek want hij ging twee keer even kort huilen toen ik hem daar aanraakte. Erg fijn, geen koorts, geen gekrijs...

Geplaatst

Ik ga zo gelijk even kijken Mira, voor dat spul bij de etos...

En die tijden, sja, zit hier nog totaal geen ritme regelmaat in hoor. Vannacht was het 20:30, 1:00, 5:30 en 8:30, dus voor Levi's doen erg netjes ;-)...

Caro - ja, morgen pas moederdag, maar hier zijn de winkels morgen niet open en hij kon ze niet een dag verstoppen ;-)...

Lekkere nacht weer voor jou! Fijn dat ze geen last hadden vd prikjes.

Levi vind de mobiel die hij heeft nu eindelijk ook interessant worden, maar de batterijen zijn leeg haha, maar desondanks zit hij er toch heerlijk naar te kijken en druk te bewegen / oefenen om te kletsen ;-). Lekker rustig hoor, zo zonder geluid hihi... (overigens niet de tinylove, maar een winnie the pooh die we hadden gehad)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden