Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier slapen ze in een romper met korte mouw, pyjama of kleertjes van de dag en een slaapzak zonder mouwen. Heb die met mouwen wel klaar liggen maar vind het nog niet koud genoeg, vooral Bram heeft het snel warm, die kan zo'n vochtig zweterig koppie hebben, ook als ie een tijdje gehuild heeft...

Ik heb nog twee losse buggy's van de oudste. Heb ze allebei uitgeleend maar al gezegd tegen eentje dat ik hem terug wil. Dat kind wordt in januari 4 maar ze gebruiken 'm nog steeds... Had ik niet gedacht toen ik 'm ruim 3 jaar geleden uitleende maar ja, ziet er op zich nog goed uit. En ik denk dat we toch vaker een tweelingbuggy gebruiken dan 1, hoewel als we er met z'n allen op uit gaan 2 losse denk ik wel handig is.

Heb een bod gedaan op een Nijntje buggy gister op MP maar ze vragen maar 25 euro dus kan me bijna niet voorstellen dat er niks mee is...

Geplaatst

Goed idee Medusa! Moet ik ook eens doen, 's avonds heb ik er geen fut meer voor. Wat heb je gemaakt?

Ik heb net een mail gekregen dat ik kan komen kijken naar de tweelingbuggy. Kan me toch bijna niet voorstellen dat ik een Nijntjebuggy ga scoren, in goede staat, voor 25 euro? Straks bellen voor een afspraak, wie weet heb ik geluk!

Geplaatst

waarom kan dat niet kloppen Caro??? heb je al gekeken wat ze nieuw kosten??

Ik heb 15 bakjes in de vriezer gewoon simpel, verschillende groentes met aardapel en kip of rund , gemengde groentes met rijst en kip , tagliatelle met rundergehakt en gewokte groente tomaten puree waar geen zout aan toegevoegd is.

2 uurtjes bezig geweest en weer voor 2 weken eten.

Ik wist niet of ze ook al varkensvlees mogen, weet iemand dat?

Ik heb wel wat andere groentes ook gebruikt dan de vorige keer, toch varieren.

De hema heeft van de handige bakjes groot genoeg voor 1 portje avond eten.

Geplaatst

Dames bedankt voor de reacties. Vanmiddag toch maar de wandelwageninzet erop gedaan. Groot succes ze vond het helemaal super.

Hier ook de bugaboo, wat je zegt meezie die kan eigenlijk zo goed als plat.

Medusa ook jij vandaag aan de kook geweest voor de kleine. Ik ben ook bezig geweest en heb weer een aantal bakjes in de vriezer staan. Altijd makkelijk.

Geniet van jullie kindjes!

Geplaatst

Medusa hij is van Topmark en nieuw zijn ze rond de 130 euro. Inmiddels heb ik een afspraak voor morgenavond, ik heb gebeld, het is een oma die 'm gebruikte voor haar kleinkinderen en zij had 'm zelf ook al op MP gekocht. Vandaar. Ik heb het zelf ook: als ik iets van MP heb zelf hoef ik er minder voor te hebben dan als ik iets nieuw heb gekocht. Ik hoop dat het wat is dan ben ik superblij!

Gelukkig is de andere kinderwagen weer gemaakt en extra vastgeschroefd door P vanmorgen dus ik kon gewoon boodschappen met ze doen.

Ik wilde eigenlijk gewoon aardappels met verschillende groentes koken om in te vriezen en dan geven met vlees dat wij die avond zelf eten. Maar dat is qua timing misschien niet handig.

Hier slapen ze trouwens sinds lange tijd weer voor de derde keer vandaag, we weten eigenlijk niet wat ons overkomt... Ze waren vanmiddag vrij druk en Bram pieperig en we hebben om 6 uur een fles gegeven en om half 7 in bed zo van we zien wel, we gingen toen zelf eten. Tot onze verbazing gingen ze nog slapen ook en ze slapen nog!

Geplaatst

Dan is het een mooi prijsje Caro.

Wij eten zelden groente aardappel en vlees dus dat gaat sowieso niet en ik geef Rolf zn avond eten vlak voor ik ga koken of tijdens het koken, dan maak ik het mijzelf wel moeilijk als ik hem vlees van ons eten wil geven.

Ik heb van die kipblokjes en runderreepjes gekocht en dat gebakken zo klaar en al makkelijk te verdelen bij de groentes.

Geplaatst

Goeie tip, bedankt!

Nou, hier net wakker gemaakt voor de papfles, willen ze allebei maar de helft! Ik zei nog: weet je wel hoe duur die pyjamapapjes zijn? Niet onder de indruk. Dus net weer terug gelegd, Bram ligt een beetje te kletsen, Kaat slaapt alweer volgens mij...

Geplaatst

Wat heb je allemaal voor groente gebruikt? Wil binnenkort ook bami gaan proberen, staat in Opperdepop. Of ze al varkensvlees mogen weet ik eigenlijk niet... Vindt het sowieso lastig met wat ze wel en niet mogen. HEb het op het cb gevraagd en daar zij de arts probeer maar gewoon kool soorten, boerenkool, maccaroni (zonder kruiden met zout, dus verse kruiden). Ook ui, paprika maar geen prei. Als ze last krijgen, gewoon niet weer proberen!

Caro, ben benieuwd of de buggy een succes is! Wel goed van je dat je alleen op pad gegaan bent met de kids. Ik doe het regelmatig, en vindt het gewoon heerlijk en gezellig!

Bij mij slapen ze in een romper met korte mouw, pyama (trui en broekje) slaapzak en lakentje en dubbel dekentje. Normaal is het rond de 17 graden, nu iets warmer omdat het buiten warm is!

Woensdag op cb geweest en ze was helemaal verliefd op mijn schatjes! Ze doen het goed, helemaal tevreden. S weegt 8878 en is 71 cm en L weegt 8727 en is 70 cm. Verder nog lekker zo doorgaan en in januari pas weer heen. Dan ook weer prikjes.

Zal even boven kijken, L is alweer wakker. Ligt er nog geen uur in....

Geplaatst

mijn spookje heeft vannacht gelukkig weer goed geslapen. Ze was werkelijk gesloopt, maar wat wil je; ze heeft van woe op don bijna de hele nacht liggen huilen, arm wurm. Ik werd net gebeld door de creche, ik schrok me dood! Niks aan de hand; een van de kindjes dacht bij het zien van Fiene haar fles, 'he, lekker, ik heb nog dorst'en hup, fles leeg... Nu krijgt fiene HA voeding en die hebben ze niet op de creche, dus vandaar dat ze belden om te overleggen. Maar je hart slaat wel even over hoor!

Ik heb het idee dat Fiene inderdaad lang en dun is zoals ze bij het CB zeiden; want ze weegt minder dan de meeste kindjes (8500) , maar is wel langer (73 cm) (op Inge na dan, maar die is wel heel lang!)

Geplaatst

Haha, kan me voorstellen dat je schrikt wanneer ze bellen van de opvang! Dan hadden ze het wel laat in de gaten wanneer de fles al helemaal leeg was!

Fiene is inderdaad lang! Maar qua gewicht zijn S en L op de gemiddelde lijn voor de 9 maand die ze nu zijn... NOu ja, zolang ze het allemaal goed doen is er niets aan de hand!

Geplaatst

Caro wat grappig, ik heb ook de Nijntje van topmark via marktplaats gekocht!! een super ding en ze vinden het geweldig om in te zitten, zitten constant met elkaars benen te spelen. Hij klapt ook heel fijn in en is lekker compact mee te nemen. Ik heb er 50 euro voor betaald maar hij was ook nog in erg goede staat.

Fren, jouw kleine dame is idd lang en dun net als die van mij. Sofia is 8500 en 75cm (3 weken geleden) en Giada is echt een kleintje met haar 69cm en weegt ook maar 8100. Ach als ze het goed doen dan prima toch?!

Hier zoiets raars, Giada leg ik op bed 's avonds want ze is dan moe en huilerig (tegen uurtje of 6) en dan valt ze in slaap doet een powernap van 20 minuten en is dan wakker en kan wel tot half 8 liggen ouwehoeren..schreeuwen jammeren maar soms ook gewoon kletsen..snap ik dan niet, helemaal total loss en na 20 minuten weer bijgetankt??? Ik laat haar maar liggen jammeren omdat ik denk dat ze vanzelf weer in slaap valt en dat gebeurt ook alleen soms duurt het erg lang. Zolang ze haar zusje niet wakker schreeuwt laat ik het maar zo...gelukkig hebben ze ieder een eigen kamer haha!

Lianne ik wist niet dat ze ook al ui mochten..ben vandaag wel overgestapt ook kindertoetjes van eigne merk AH ipv al die dure speciale baby vla enzo. Sofia vond het prima die eet echt alles (ons klikootje) maar Giada was er niet kapot van ..nou ja alles went..hopelijk.

Morgen ee familieportret van mijn gezin samen met die van mijn broer voor mijn moeder haar 65ste verjaardag..ben benieuwd.

liefs stiertje

Geplaatst

Pfffffffff, wat een avond!

laat thuis met fiene, eten gegeven (8+ potje), waarbij ze zich bij hap 2 verslikte en begon over te geven. Overgeschakeld naar een potje fruit, dat ging er half in. Daarna in bad, was wel heel leuk, we hebben een bibabath sinds vorige week en mevrouw tijgert op haar buik achter de badeendjes aan.

daarna papfles, geen probleem. En op het moment dat ik met haar in de gang sta, komt de fles er in 3 golven weer uit. Ik was doorweekt! Fiene ook uiteraard. Alles uit, fiene inmiddels even op de vloer in de badkamer gelegd, plas melk opgeveegd, fiene omgekleed, in bed. Was in de wasmachine, zelf omgekleed, vloer gedweild en nu net een hap eten op. Ze zal wel snel wakker worden want heeft natuurlijk weinig in haar buik, maar ben blij dat ik even zit!

Geplaatst

Jeeh! Geweldige rode Nijntje buggy gescoord voor... 20 euro! Superdeal van het jaar!

Stiertje heb jij ook een rode? Ik had voor deze ook best 40 of zelfs 50 euro willen betalen, is nog in prima staat maar ik heb geluk gehad...

Ik ging kijken, klapt die mevrouw 'm in en uit, breekt er iets doormidden aan de achterkant, waarschijnlijk om 'm met de hand in te klappen maar dat doe je altijd met je voet. Man erbij gehaald, we konden niet precies zien waar het nou voor was, zat ook maar aan 1 kant.

Zei die vrouw heel beteuterd: nou ik wist het echt niet, het moet net gebeurd zijn. Anders mag je hem wel meenemen voor 15 euro... Vond ik zo sneu dat ik zei: ok zullen we dan in het midden gaan zitten? En dat vond ze goed. Volgens mij is het een onderdeel dat er gewoon af gehaald kan worden maar P gaat morgen in het licht nog kijken. Verder is ie in prima staat, schoon ook, maar ik ga 'm toch maar een sopje geven, wel zo fris. Ben helemaal blij!

Oh Fren balen is dat, wij hadden het dus bij oma... Kaat moest huilen en hup daar ging alles... Er is niet zoveel nodig bij die kleintjes helaas. Ik kan het me nog herinneren van de oudste die had het als ze hard moest hoesten...

Heb je Fiene nog een fles gegeven?

Hier kwam ik terug met de buggy en tot mijn verbazing hadden ze gegeten en lagen ze in bed, om kwart voor 7... Kaat werd wakker om 9 uur en Bram helemaal niet, dus die heb ik om half 11 wakker gemaakt en de andere helft van het pyjamapapje gegeven. Kennelijk hebben ze aan een halve ieder genoeg want nu slaapt alles weer... En ga ik ook zo.

Geplaatst

Och arme Fiene, en jij ook natuurlijk alles er zo uitgooien.

Ja kan me voorstellen dat je ff schrikt als ze van kdv bellen.

Ik heb de groentes sperziebonen,spinazie,rode kool, bloemkool, doperwten, wortel, en groente mix met tauge kool soorten en paprika.

Sommige groentes echt enkel met de aardappel en vlees en sommige groentes heb ik door elkaar gedaan met de rijst en of aardappel.

en de groente mix met gehakt tagliatelle en tomaten puree zonder toegevoegd zout, dat is van jumbo merk.

Geplaatst

We zijn in dubio. Heb fiene wel in bed gekegd na het spuugdrama in de veronderstelling dat ze een uur later wel wakker zou worden. Maar ze slaapt nog... We zien wel. Ga haar niet wakker maken.

Goeie deal Caro!

Geplaatst

Ik ken het in dubio zijn. Meestal bij twijfel laten we ze slapen, maar ik had nog een half pyjamapapje over en ik ben bang dat Bram de hongerlap anders 's nachts wakker wordt... En eigenlijk gaan ze altijd meteen weer slapen als je ze laat wakker maakt. Gelukkig zit het dag- en nachtritme er nu aardig is...

Maar hier zijn ze de laatste paar dagen dus toch weer terug naar 3 x slapen op een dag...

Geplaatst

En hoe is de nacht gegaan Fren???

Caro, heb je de nijntje buggy nog gekocht???

Valt wel mee hoor, is zo gemaakt, je zet een pan met aadappel op en ik gebruik allemaal diepvries groente, steeds 3 pannetjes met groentes zet je op is het gaar, ga je pureren.

Geplaatst

Uhm Meduus... ja, heb ik gisteravond geschreven :-) Ben er heel blij mee, morgen uittesten! Straks high tea-en dus vandaag lukt niet...

Hier hebben ze geen zin om te slapen nu... Bram was ineens huilend wakker om kwart over 6, P was al op dus halve fles, toen allebei wakker om kwart over 8 en hele fles plus spelen nu er een kwartier in maar ze blijven eikelen...

Geplaatst

Het gaat hier al weer wat beter. J.asper heeft minder huil- en woedebuien. Misschien toch niet de medicatie, maar eerder van een nachtje slapen bij SEIN.

Verder gaat het hier goed. L.isanne doet nog niet veel wat omdraaien betreft; J.asper is aan het ontdekken. Hij gaat steeds meer richting echt kruipen.

De warme hap van zalm, courgette en aardappel beviel goed deze week. Verder geef ik altijd gewone yoghurt met een beetje roosvicee als toetje.

Ik merk dat L.isanne en J.asper niet meer goed in het babybadje passen. Ik heb daarom het BiBabad gekocht bij de Prenatal. Dat is een bad wat je in elkaar kunt zetten en dan onder de douche kunt zetten. Helaas heb ik geen bad in mijn badkamer.

Nu moeten L.isanne en J.asper alleen nog zelfstandig kunnen zitten...

Geplaatst

goh, wat slapen jullie kindjes allemaal warm zeg. Lauren ligt in een romper met korte mouwen, pyama jas en broekje en een dunne zomerslaapzak. Haar kamer is doorgaans zo'n 16 a 17 graden.

Vandaag ook maar weer eens in de keuken gestaan. Brocolli, courgette en rijst, macaroni met groenten en tomaten en aardappels met verschillende groenten en vis. Staat nu weer voor 2 weken in de vriezer.

Ik pureer helemaal niets meer. Vlees snij ik in kleine stukjes en groenten worden geprakt met met de vork.

Ook fruit eet ze nu in stukjes en dat scheelt toch weer.

Geplaatst

Yente heeft het ook altijd vrij snel warm. Slaapt nu in een romper met lange mouwen en een dunne slaapzak. Daaroverheen alleen een lakentje, maar dat is gedurende de nacht al vrij snel weggetrappeld. En als ik haar dan 's ochtends uit bed haal heeft ze superwarme beentjes. Het is op haar kamertje vaak zo'n 19 graden.

Hier blijft het brood eten drama en dat terwijl ze op kdv en bij opa dus wel brood eet. Ik vind het zo frustrerend! Kijk, dat ze brood niet lekker vindt of niet snapt vind ik niet erg. Komt vanzelf wel denk ik dan. Maar hoe is het mogelijk dat iedereen zegt dat ze lekker brood eet en thuis moet ze het niet? Ik ga vandaag eens andere boter kopen, zou ze nu al zo verwend zijn dat ze Becel-boter wil? (dat heeft opa) Kan het me haast niet voorstellen eigenlijk.... En tja, het brood. Ze krijgt gewoon lichtbruin. Het maakt niet uit, kleine stukjes in haar wang. Een groter stuk in haar handje.... ze spuugt het allemaal weer uit.

Nou ja, het zal uiteindelijk vast goed gaan komen. Volgend weekend is opa hier. Kan hij mooi eens voordoen hoe hij het doet (met ons brood en onze boter). Kijken of ze dan wel wil....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden