Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat zou gek zijn als Yenthe jullie brood thuis wel eet als opa het geeft, ben benieuwd of ze het doet.

Ik geef Rolf sinds het weekend een boterham, er gaat een heel sneetje in best grote stukjes.

Ik pureer het eten wel maar heel grof, vind ik makkelijker dan prakken :-)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier is het het hele weekend al drama. Gewoon eten en fruit gaat er niet in en heeft hele kokhals- en bijna stikneigingen tot gevolg en de flessen komen er ook met zeer grote regelmaat uit. Morgen dus naar de dokter, want dit schiet niet op en zaterdag gaan we op vakantie...

Geplaatst

Oh zaterdag dus, heb ik mijn antwoord. Dan hebben jullie gelukkig nog even maar zou zeker naar de dokter gaan ja.

Hier tot mijn verbazing gaat het brood erg goed, ik maak nu twee boterhammen zonder korst en die gaan allebei op, iets meer bij Bram dan bij Kaat maar ook die eet wel goed, veel beter dan de oudste op die leeftijd, dat was altijd een toestand.

Doe je er wel wat op behalve boter Eef? Ik doe er nu jam of smeerkaas op, heb je dat al geprobeerd?

Geplaatst

Ik heb Jarno nu weer onder een dekentje liggen en een normale slaapzak dus geen winterzak! Vond het dekbedje toch wat eng!

Jarno kruipt nu echt door de hele kamer en begint van alles te ontdekken, gordijnen, schuifpui en dan ziet hij de konijntjes rennen!

Verder is het echt een goeie eter, hele boterham met jam, gekleurde muisjes, stroop of leverworst, fruit, en warm eten met toetje! Gisteren had ik geen vers eten meer en heb ik een potje opengemaakt en dat was de 1e keer dat meneer weigerde haha, hij vond het echt niet lekker! Tja heb het toetje wel gegeven en daarna maar de borst extra dus toch genoeg binnen!

Hij begint langzaam weer wat langere nachten te maken, gisteren/vandaag was het 19.15-0.15-5.45-8.00-10.30! Ik heb hem bewust niet wakker gemaakt voor een droomvoeding omdat hij toch de nacht komt dus heb ik gekeken hoe laat hij kwam nu hij al om 19.00 in bed lag, op zich heeft hij het helemaal niet slecht gedaan!

Fren, waar gingen jullie ook al weer naartoe? Misschien is een kinderdietiste iets voor jullie. Vervelend want je wilt natuurlijk dat er iets in gaat, wel weet ik van omgeving en werk dat je met dwang nergens komt....

Ik bedacht me misschien dat je wel eens baadt kunt hebben aan een osteopaat, misschien zit er toch iets scheef of zit er een zenuw bedrukt waardoor ze last heeft met eten.....

Een vriendin van mij is toendertijd naar een energetisch therapeut geweest en haar dochter is weer gaan eten maar daar moet je wel open voor staan want dat is wat meer zweveriger...ik heb er wel baad bij gehad met ons hele endometriose en zwanger worden avontuur!

Ik heb 2 vraagjes; welk traphekje gebruiken jullie?? mijn man heeft nu de kiddy guard gezien maar is dat wat?

Vraag 2, wij gaan einde van het jaar naar Turkije, nu kan ik van een collega de bugaboo reiskoffer lenen maar ik hoor dat je niet met de kinderwagen tot aan het vliegtuig mag maar wel met een buggy.

Welke buggy raden jullie aan want Jarno moet er wel in kunnen slapen, vooral omdat we 's nachts om 3.45 vliegen!

Geplaatst

Ze verzamelen alle buggy's inderdaad aan de trap van het vliegtuig en je krijgt 'm weer terug als je er uit gaat. Ik zou gewoon een buggy nemen die in slaapstand kan en met een kap erboven tegen de zon. Meeste buggy's zijn wel goed volgens mij hoor. Ik heb nu toevallig eentje van Topmark, prima ding maar er is zo veel keus... Gewoon een keer rondstruinen in een babywinkel...

Het is sowieso fijner om een buggy erbij te hebben voor in de auto, niet alleen vakantie, ik laat dat grote ding voortaan thuis!

Geplaatst

Jeetje fren klinkt niet fijn, hopenlijk kan de huisarts er iets mee!!

Bikkel, wij hebben de eerste keer de bugaboo meegenomen, met maxicosi erop. Bij de gate moesten we hem inklappen en daar alles achter laten. Ik heb hem niet in zo'n tas gedaan. De maxicosi en de kar kwamen er goed weer uit.

houd er wel rekening mee dat hij als je het vliegtuig uit gaat mee gaat met de bagage. En dus niet naast het vliegtuig op je ligt te wachten.

wij vlogen vanaf brussel, maar als je vanuit nederland vliegt zou ik gewoon even bij de luchtvaartmaatschappij vragen of je de bugaboo mee kunt nemen tot aan te gate.

de laatste keer hadden we de buggy mee. Dat vond ik zelf makkelijker, omdat die uit een deel bestaat en wij nog al regelmatig met de taxi of bus op stap gingen.

Geplaatst

we gaan naar gran canaria. Wij nemen ook de buggy, in ons geval de nuna, inclusief maxicosi adaptors en mc mee. We hebben daar een auto, en vind die gehuurde dingen altijd vies.

Wbt het eten, we dwingen niks, maar het is wel echt om moedeloos van te worden. Volgens mij vindt ze alles wel lekker nl, maar ze weigert gewoon haar mond open te doen. Als je haar afleidt dan lukt het wel er een paar happen in te krijgen, maar verder... Wij staan echt te juichen als er een keer een half potje 6+ in gaat, dat is echt een record!

Geplaatst

En als je het eten gewoon voor haar legt zodat ze zelf kan pakken? Er gaat dan niet zoveel in maar misschien dat het experimenteren iets los maakt waardoor ze uiteindelijk wel gaat eten!

Ik denk alleen maar mee he is geen kritiek naar jullie toe want ik kan me voorstellen dat je moedeloos wordt!

De kleine van vrienden van ons is 3,5 jaar en eet kroepoek, komkommer, kipnugget, vlees in de vorm van olifant (jumbo) en gebakken aardappelen! Brood eet ze wel heel goed!

Het cb heeft toen geadviseerd om het bordje weg te nemen en wel met zn 3 en aan tafel gaan en er een gezellig moment van maken, als ze niet eet gewoon zo laten en wel haar toetje geven! Is nl een onderdeel van je voeding dus niet mee straffen, koek en snoep is een ander verhaal! Er komt een tijd dat ze wil meeeten, en nu wil ze inderdaad af en toe wat proeven waardoor ze dus ontdekt dat het toch wel lekker is! Oke ze is nog steeds geen grote eter maar het begin is er!

Mijn vriendin kan elk moment bevallen en wil met haar 2e de rapleymethode proberen om dit te voorkomen maar ieder kind is toch anders...dochterlief heeft wel al vanaf dag 1 problemen met stukjes dus zodra er ook maar iets van structuur in zat kokhalzen!

Succes en hopelijk komt er gauw verbetering!

Dus een buggy is beter, kunnen ze daar wel redelijk in slapen?

Geplaatst

En als je het eten gewoon voor haar legt zodat ze zelf kan pakken? Er gaat dan niet zoveel in maar misschien dat het experimenteren iets los maakt waardoor ze uiteindelijk wel gaat eten!

Ik denk alleen maar mee he is geen kritiek naar jullie toe want ik kan me voorstellen dat je moedeloos wordt!

De kleine van vrienden van ons is 3,5 jaar en eet kroepoek, komkommer, kipnugget, vlees in de vorm van olifant (jumbo) en gebakken aardappelen! Brood eet ze wel heel goed!

Het cb heeft toen geadviseerd om het bordje weg te nemen en wel met zn 3 en aan tafel gaan en er een gezellig moment van maken, als ze niet eet gewoon zo laten en wel haar toetje geven! Is nl een onderdeel van je voeding dus niet mee straffen, koek en snoep is een ander verhaal! Er komt een tijd dat ze wil meeeten, en nu wil ze inderdaad af en toe wat proeven waardoor ze dus ontdekt dat het toch wel lekker is! Oke ze is nog steeds geen grote eter maar het begin is er!

Mijn vriendin kan elk moment bevallen en wil met haar 2e de rapleymethode proberen om dit te voorkomen maar ieder kind is toch anders...dochterlief heeft wel al vanaf dag 1 problemen met stukjes dus zodra er ook maar iets van structuur in zat kokhalzen!

Succes en hopelijk komt er gauw verbetering!

Dus een buggy is beter, kunnen ze daar wel redelijk in slapen?

Geplaatst

Bikkel wij hebben de kiddy guard, werkt super.

Ik zou inderdaad kijken welke buggy een ligstand heeft en verder ff in de winkel rondje lopen door de zaak, ze zijn nogal verschillend in duwhoogte zeg maar.

Geplaatst

wbt buggy: kijk ook vooral naar hoe je van zit naar ligstand kunt: bij sommige buggys heb je daar 3 handen voor nodig om bijv een slapend kind te laten zakken. Wij gaan de nuna waarsch verkopen en een chicco lightway kopen: die kun je met 1 knop stapsgewijs in ligstand laten zakken. Veel fijner dan maclaren.

Geplaatst

Fren, da's wel vervelend zeg! Helemaal nu Fiene ook nog aan het spugen is... Hopelijk is het weer over voordat jullie op vakantie gaan! Heerlijk naar Gran Canaria.... ben beetje jaloers hoor!

Ja, dat zou wat zijn. Als Yente het wel eet als opa het geeft.... Ik geef boter, of soms smeerkaas en vandaag appelstroop geprobeerd. Maar het is allemaal niks. Bij opa eet ze gewoon brood met een beetje boter. Vandaag dus Becel-boter gekocht (dat heeft opa ook).

Gelukkig eet ze verder alles lekker op qua groente en fruit, hoewel het de laatste dagen iets meer moeite kost dan voorheen. Toen bleef dat mondje maar open gaan. Nu geeft ze op een gegeven moment toch aan dat ze niet meer wil. Nou ja, alleen maar goed lijkt me.

Geplaatst

Bikkel: wij hebben de kiddy guard dat is toch dat oprolding? Wij hebben hem maar op 1 plaats omdat ze duur zijn en omdat ze lastig met 1 hand open te maken zijn.... Wij hebben ook een gewoon traphekje en die zijn makkelijker. De kiddyguard neemt wel weinig plaats in en het zwaait niet open, dat is ideaal!

Geplaatst

Bikkel, zou inderdaad even met de buggy lopen voor je hem koopt, ik had een laatste moment buggy gekocht (laatste dag voor de vakantie kreeg ik een ingeving) die kan alleen recht of half ziiten/liggen en de afstand tussen de twee achterwielen is erg krap, waardoor het minder fijn loopt. Maar was al blij dat we niet de hele bugaboo mee hoefte te nemen.

Fren, wat bikkel zegt zou een optie kunnen zijn, gewoon eens proberen en lekker laten kliederen. M vind het ook heerlijk om haar eten te voelen. Sommige boterhammetjes worden helemaal uitgeplozen, geplet, geknepen en het beleg overal gesmeerd. Lekker laten kliederen, en daarna een washand erover en eventueel een ander shirt.

M krijgt hier haar boterham in reepjes. Ik vouw hem dubbel en dan reepjes van een centimeter. Ze vind het geweldig en heeft nu ook goed door hoe ze de stukjes allemaal in haar mond moet krijgen.

Maar misschien heb je dat allemaal al geprobeerd.

Geplaatst

Ik geef Matthias ook vaak een stukje boterham in handen, of leg het op het blad van de kinderstoel en dan pakt ie het zelf en stopt het in zijn mond.

Maar ik stop ook met enige regelmaat een stukje in zijn mondje.

Hij krijgt ook alleen maar boter erop, jam en appelstroop enzo vind ie nog maar niks.

Ik heb de buggy van Lucas nog en daar zit Matthias ook in nu, makkelijk voor in de auto als je even de stad in moet, voor de lange echt wandeling heb ik een andere wandelwagen waar ie ook in kan liggen.

Geplaatst

Fren, heerlijk om naar Gran Canaria te kunnen. Het wordt hier wat kouder en dan zit je daar natuurlijk helemaal top.

Zelf gaan we hopelijk volgend jaar weer eens op vakantie. Mijn laatste vakantie was Spanje in maart 2011. Vorige week vrijdag zijn de flessen zuurstof geleverd voor Jasper. We hadden al een fles zuurstof in huis, maar die had mijn man via bevriende zakenrelaties geregeld. Nu hebben we eindelijk zuurstof op recept en krijgen we gemakkelijk nieuwe flessen als deze leeg zijn. Zolang J.asper nog regelmatig aanvallen heeft en zuurstof daarbij nodig heeft, zit er voor ons geen vliegreis in naar een warm land zoals Spanje. We willen kijken of we volgend jaar in het voorjaar ergens naar toe kunnen met de auto.

Inmiddels is L.isanne begonnen met mama zeggen. Het is wat vroeg, maar de m-klank is goed te horen en met welwillendheid hoor ik daar mama in. Ze is dan nog niet zo bezig met rollen en draaien, maar ze is dus erg veel bezig met het proberen mama te zeggen. J.asper tijgert de hele kamer door en zit overal aan waar hij bij kan komen.

Geplaatst

de dokter zegt dat F gewoon snotverkouden is, oortjes zijn schoon, dus we mogen gelukkig vliegen. Hij geeft ook aan dat warmte en zon waarschijnlijk al veel goed doen.

Gisteren heeft ze uiteindelijk 's avonds wel gegeten en de papfles ging helemaal op. Mn schoonmoeder liet haar drinken uit een bekertje, een gewoon plastic bekertje en ze heeft een paar slokken water op!!! Kennelijk wil ze gewoon geen tuitbeker ofzo :-)

Fiene brabbelt heel wat af, maar heel herkenbvaar is het nog niet. Ik hoor wel papapapapapa en amamamamamama, maar dat is nog niet gerichtb ofzo

Geplaatst

Hier ook beetje papapapa en mamamama of mmmmmmm of pehpeh, wel leuk om te zien en horen.

zijn eerste boventand is door sinds vandaag, onder heeft ie al 2 hele mooie tandjes, in augustus waren die er al.

Lucas, de oudste had met 2,5 maand al 2 tanden en met 4 maand boven ook 2 dus Matthias is wat dat betreft iets langzamer, schijnt erfelijk bepaald te zijn wanneer ze tanden krijgen zeiden ze op het bureau, nou in dit geval:) geeft niks hoor, vind een tandloos bekkie ook lief:)

Vandaag niet al te fit, hele dag al vreselijke hoofdpijn, tis vakantie dus Lucas is ook gezellig thuis en die zorgt een beetje voor me, geeft me een glas drinken en pepernoten:) zo lief van hem!

Geplaatst

Oh wat lief van Lucas! Jeetje die was wel erg snel dan met tandjes? Hier denk ik soms dat ik bij Bram wat voel maar toch steeds niks... Ik zit er ook niet mee hoor, komen doen ze altijd.

Beterschap! Jammer met dat mooie weer als je ziek bent.

Oh, ik hoor weer gerammel aan de tralies: apies zijn wakker. Heb ik toch een kwartier geslapen zeg!

Geplaatst

Wat lief van Lucas om voor je te zorgen.

Chrish, wat fijn dat je nu zuurstof op recept heb

Rolf maakt alleen nog maar geluiden nog totaaaal niets wat op een woord lijkt

Vandaag rolf voor het eerst voorin het winkelwagentje gehad, helemaal blij zat steeds te stuiteren.

Geplaatst

Haha, pepernoten als doktersrecept.... Moet ik ook eens proberen als ik me niet lekker voel!

Grrr.... Yente gisteren op kdv weer 2 boterhammen op! En thuis loopt ze zo te sukkelen. En nu niet alleen met brood, sinds een paar dagen gaat het eten van groente en fruit ook een stuk minder goed. Gisteravond wilde ze helemaal niks. Ja, een fles.... die ging er wel in. Geen idee wat er nu opeens aan de hand is. Ik hoop maar dat het een fase is en dat het vanzelf weer beter gaat. Nu maak ik me absoluut geen zorgen dat ze te weinig binnen krijgt ofzo, maar snap gewoon niet waarom dat eten opeens een stuk minder gaat. Voorheen deed ze overal haar mondje wagenwijd voor open (oke, behalve voor brood dan haha)

Crish, fijn dat jullie nu zuurstof hebben!

Fren, hopelijk doet de zon Fiene goed!

Geplaatst

Zo zeg rustig hier.

Wat vreemd van Yente dat ze ineens niets wilt, inderdaad misschien fase.

Ik heb een gefrustreerde baby, contstant janken en pak je hem op en laat je hem staan is hij blij.

Maar hij kan nog niet overal aan optrekken dus dan maar kwaad worden.

vanavond via MP een loopstoeltje ophalen, kijken of hij dat wat vindt.

Geplaatst

Jeetje, die Rolf die houdt het tempo erin!

heb net ontdekt dat tand 2 in aantocht is. Ze haalt de tijd dus snel in.

Pmeezie, jij bent net met maud weggeweest toch? Wat had je bij je voor haar? Ik ben begonnen met pakken, maar overzie het ff niet...

Geplaatst

Ja hij houdt de tempo erin, maar van mij mag het rustiger aan, hij kan het gewoon niet en jank dan, dus hoop dat hij rustiger is als hij met de loopstoel vooruit kan.

Spannend Fren zo met een baby op vakantie, wel lekker ff naar de zon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden