Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik stop de stukjes in het mondje. Heb geprobeerd het zelf te laten pakken en dat doen ze ook wel maar dan knijpen ze hun handje dicht met het stukje er in haha, is nog iets te hoog gegrepen...

Nou vandaag voor het eerst een fles minder, noodgedwongen, ben benieuwd of ze doorslapen... Ze werden vanmiddag pas om half 6 wakker, dus heb ze avondeten en toetje gegeven en daarna spelen. Om half 8 begonnen ze te jengelen/huilen dus een pyjamapapfles gemaakt en om 10 voor 8 in bed. Zaten een beetje te eikelen maar dat doet vooral Bram meestal wel even maar al vrij snel sliepen ze. Ik wil ze eigenlijk niet meer wakker maken maar P vraagt zich af of ze genoeg hebben gehad. We zullen het zien...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breek ff in ;)

Caro ik begreep dat je de oplossing hebt voor je "box". Dat je idd dat stuk van je woonkamer gaat afzetten? Geen moment te laat als ik het zo lees haha snelle bram! Dat gaat niet lang meer duren!!

doet hij zich nog steeds in je nek verstoppen? Hihi was zo'n lief gezicht ;)

Breek uit ;)

Geplaatst

eindelijk effe weer tijd om bij te lezen en te schrijven, dames zijn bij opa en oma aan het logeren geweest en wij zijn met vrienden op stap geweest was erg gezellig!!

Hier stast sofia wel op handen en knieen en dan is ze een beetje heen en weer aan het schommelen en erbij aan het giechelen! Giada ligt nog relaxed op haar buik en maakt geen aanstalten tot optrekken van knieen.

Wij hebben geloof ik elke 5 a 6 weken een controle bij het cb.

Heb de dames gisteren lid gemaakt van de bibliotheek, kregen ze een heel leuk koffertje met knisperboekjes en cd's met kniderliedjes echt leuk.

Fren, ik stop bij Giada stukjes in haar wang en dan maakt ze kauwbewegingen en als we mazzel hebben slikt ze het door en zop niet dan werkt ze het er weer uit. Op advies van de fysio die zei tegen ons dat we het in haar wang moesten stoppen. Sofia bijt zelf gewoon hele stukken van het broodje af wat ik haar voor houd..bijdehandje!

Goed toch dat F zowel fruit als groente heeft opgegeten.

Geplaatst

Fren, gaat al beter met eten geven, wij geven Rolf nog geen brood, omdat wij heel langzaam moeten opbouwen met eten vanege maagzuur maar als ik af en toe geef dan van een vork.

Was het stappen leuk stiertje??

Wij hebben ook de trap in de woonkamer en hebben daar een flexibel traphekje op, als hij open is is hij opgerold net als een rolgordijn maar dan rechtop.

Rolf is nu een paar zelf gaan zitten en zit ook aardig stevig.

Als M over ruim een week weer thuis kom de fiets maar vast gereed gaan maken dat Rolf ook op de fiets kan.

Er bestaan ook van die voetenzakken op voor op de fiets, gaan jullie die gebruiken???

Geplaatst

Haha, ik moet eerst een fiets kopen... Heb al jaren geen fiets meer, omdat ik vanwege een gebroken stuitje niet meer kon fietsen. Ik hoop wel dat dat in het voorjaar gaat lukken.

gewoon eten gaat wel ok, maar een veelvraatje zal het wel nooit worden...

overigens, dé speelgoed tip van het moment: stapelbare bekertjes van de Ikea... Fiene vindt ze fantastisch en volgt ze de hele kamer door. Gek genoeg is ze gaan kruipen nadat we die bekertjes aan haar gaven. Ze gaat ook met de dag sneller nu!

gisteravond van ze om 6 uur helemaal stuk en heeft, op even wakker zijn om 11 uur na, doorgeslapen tot half 9! Gister was het ook al 9 uur! Merk wel dat het ritme iets verschuift; na de eerste fles gaat ze niet meer slapen, maar eerst een uur spelen. Daarna fruit en weer naar bed van ca 10-12.30 uur. Kost veel energie, dat getijger, haha!

Geplaatst

Hier ook tot half 9 geslapen! En dat met een fles minder. Ik zei al tegen P: volgens mij maakt wat je overdag geeft niet zoveel uit als je maar rond slaaptijd een dikke papfles geeft, daar komen ze de nacht wel mee door.

Hier beginnen ze ook richting 2 x slapen per dag te gaan, spelen steeds langer na de eerste fles, ze liggen er nu net weer in. En dan in de middag slapen ze nog een paar uur en dat was het, zo gaat het de laatste dagen.

Zal mijn moeder vragen even naar IKEA te gaan, die zit bij haar vlakbij en woensdag ga ik naar mijn ouders om de oudste te brengen die daar een paar dagen gaat logeren...

Geplaatst

Hebben jullie ook zo,n probleem met luier verschonen/aankleden hij draait contstant om is echt een heel gevecht om het voor elkaar te krijgen

Geplaatst

Same here Fren! Ligt altijd iets op de commode...

Weer 3 flessen vandaag, ze sliepen weer tot kwart voor 6... Om kwart over 8 met pyjamapapje in bed. Kaat sliep meteen maar Bram zit nu bij mij op schoot... die weigerde. Ga 'm d'r zo weer in gooien...

Fren trouwens gefeliciteerd met onze drieling! Acht maanden vandaag... niet te geloven hoe hard het gaat!!

Geplaatst

Caro, nog even terugkomend op de pap. Ik kan zeker een keer proberen er 1 schepje bij te doen.

Medusa, Jasper draait ook voortdurend op de commode. Lisanne werkt juist erg mee tijdens het verschonen.

Jasper stond vandaag voor het eerst op zijn knietjes, het echte kruipen kan niet lang meer duren, hopelijk. Helaas had hij ook weer een aanval. Er zit weer 10 dagen tussen. Stiekem hoopte ik dat het niet zo gebeuren en dat de termijn langer opgerekt zou worden. Gisteren hebben we een fotoshoot gedaan met mijn ouders, oma, en zusjes en vriendjes van mijn zusjes. Mijn zusjes hadden het georganiseerd, want ze wilden mijn oma nog een leuk verjaardagscadeau geven voor haar 90 e verjaardag. Dus straks hebben we allemaal een mooie familiefoto met 4 generaties.

Morgen om 13.30 uur moeten we ons melden bij SEIN. Jasper krijgt dan een 24 uurs EEG. En er moet 1 ouder bij zijn als begeleiding. Dus vanaf morgenmiddag tot dinsdagochtend rond 09.00 uur ben ik bij Jasper in de epilepsiekliniek. Ik ben benieuwd hoe het gaat morgen.

Geplaatst

Chris heel veel sterkte morgen!! Leuk die foto.

Vanavond trouwens als toetje een bordje yoghurtpap gegeven, ik had alleen bananenkwark met caramelsaus dus dat leek me niks. Vonden ze prima. Ach eigenlijk lusten ze alles wel.

Dacht dat Brammetje sliep maar ligt ie weer te kletsen!

Geplaatst

Speeltje in de hand helpt niet, hij blijft draaien en wiebelen word er echt niet goed van.

Chrish, helaas weer een aanval ik hoop voor je dat ze echt iets kunnen doen bij SEIN.

Sinds een paar dagen kruipt Rolf en vanmiddag stond hij ineens tegen de trap aan, heel ff paar sconde maar, maar hij stond wel, weet niet wat ik zag, was echt stom gezicht.

Fijn he caro dat ze zo alles lusten

Geplaatst

Is toch ook wel erg snel hoor, nog geen 7 maanden is ie! Jeetje... Ik vind alle baby's hier snel gaan...

Nou, half 10 sliep het hele zootje eindelijk... nu zelf naar bed, welterusten!

Geplaatst

Pff, mevrouw was klaarwakker om 3 uur. Heeft eenuur liggen zingen, wat uiteindelijk over ging in gehuil. Wat bleek: eerste puntje van de eerste tand voelbaar. Getroost, schone luier en weer terug naar bed, was inmiddels 4 uur. Om half 5 weer gehuil, dus uiteindelijk maar een zetpilletje, daarna sliep ze. Mijn wekker gaat net eb ik ben moehoe!!!

Geplaatst

Jeetje Fren, dat is niet fijn, nachtrust van Fiene, is ook belangrijk voor de ouders.

Tanden komen niet zonder ongemakken, is mij vertelt.

Heb je vandaag een drukke agenda, anders zou ik vanmiddag je rust pakken.

Medusa, Inge ligt niet stil op de commode.

Als ze zo ligt te draaien, geef ik haar een tube of een plastic flesje. Dan ligt ze ineens helemaal stil.

Moet ik wel opschieten, want voor je het weet is de aandacht weer voorbij.

Grappig, dat hij zo snel gaat.

Chrish, succes bij Sein.

Gisteren hebben we twee verjaardagen gehad.

Vandaag is mijn nichtje 2 geworden, dus op naar U.trecht, naar mijn tweelingzusje.

Ik ben de komende dagen niet veel online, daar ik reuze druk ben.

Morgen is mijn moeder jarige en heb ik een afspraak met de S.mart en vervolgens een sollicitatie, woensdag heb ik een afspraak met mijn nicht uit Vancouver.

Donderdag gelukkig nog een solliciatie, meerdere visjes in de vijver, Vrijdag is mijn schoonmoeder jarig.

Zaterdag en zondag heb ik een perenschil afspraak met mijn vriendin. We hebben stoofperen gekocht en deze moeten klaargemaakt worden voor in Hakpotten.

Meezie, ik ga deze week woensdag zwemmen en vervolgens naar mijn nicht.

Donderdag ga ik niet redden, daar ik om 10.00 uur een gesprek heb.

Geplaatst

Ik ben moe!!! Jarno is nu al weken consequent de nachten aan het komen, gisteren 22.30-1.30-4.30!

Ik ga vanavond toch eens een flesje kolven en rijstebloem erin..... Ik heb wel het idee dat er een tandje onderweg is want hij zit iedere keer met zijn tong erover te gaan..... Laten we het hopen want ik begin nu echt moe te worden en ben zelfs af en toe kriebelig!

Geplaatst

Bikkel en Fren, kan me voorstellen dat jullie moe zijn, Bikkel hopelijk lukt het met rijstebloem

Fren, 1e tandje van Fiene door misschien slaapt ze daarna weer.

Speeltje of iets in handen lukt echt niet het bijft in de houdgreep leggen :-S

Ja Is ook erg snel, ht is ook geen gezicht als je hem ziet staan, het "hoort"nog nie bij een baby van 7 maanden.

Sinds dat hij kruipt is niets meer veilig in huis echt alles probeerd hij te grijpen en in zn mond te doen

Geplaatst

Crish, sterkte en succes vandaag!

Blijft lastig als de kids niet goed slapen, want tja wanneer slaap je zelf even bij? Hopelijk gaat het snel weer beter Fren en Bikkel...

Vandaag weer bij het cb geweest voor de controle van 8,5 maanden. Yente is bijna 72 cm en 8,3 kg. Dat zit keurig op het gemiddelde.

Verder moest ze blokjes aanpakken en overpakken van haar ene hand naar haar andere hand. Dat ging prima.

Verder eigenlijk geen nieuws te horen gekregen. Behalve dat we de komende tijd moeten gaan toewerken naar het laten vervallen van de avondfles. Dan krijgt ze dus avondeten en toetje en dan naar bed. Nou, dat ga ik nu nog niet doen hoor. Komt over een tijdje wel.

Bij 11 maanden weer terugkomen bij cb. Dan krijgt ze inderdaad ook weer prikjes.

Mijn man is nu even met Yente naar de huisarts vanwege haar rochelhoest die ze nu al ongeveer een maand heeft en niet minder lijkt te worden. We dachten dat we het bezoek aan cb even zouden afwachten, dan kon de cb-arts misschien even naar haar longetjes luisteren. Maar die was er dus niet vandaag, alleen de wijkverpleegkundige en die mag dat dus niet en adviseerde even langs de huisarts te gaan. Dus nou ja, dat doen we dan nu dus maar. Ben benieuwd of ze misschien iets voorgeschreven krijgt of dat het toch gewoon vanzelf moet overgaan....

Wat is die Rolf trouwens snel!!! Hier wordt wel een beetje getijgerd (althans, ze komt op de een of andere manier toch bij een speeltje dat in eerste instantie buiten haar bereik ligt) maar nog niets dat lijkt op kruipen of staan hoor. Ach, vind ik ook niet zo erg. Dan is het natuurlijk helemaal gedaan met de rust haha!

Geplaatst

Van mij had Rolf er ook mee mogen wachten, het is inderdaad gedaan met de rust, vanmorgen in bad draaide hij zich en ging op zn knietjes en dacht kijk ff wat hij gaat doen, pakte de achterrand van het bad trok zich omhoog stond en schiet naar voren naar het rek met badspulletjes, het is nog maar een paar seconde wat hij volhoud hoor, gelukkig.

En buiten dat het hoort gewoon nog niet, laat hem eerst maar eens lekker poosje kruipen :-S

en heeft Yenthe wat gekregen voor dr hoest??

Geplaatst

Bikkel, Jarno is de dag aan het verwerken met dromen.

Je ziet een keurig patroon van 3 uur, schijnt heel normaal te zijn.

Ligt hij ook weleens te brullen met zijn ogen dicht.

Fren, Medusa, sterkte de drukke periode van werk/kindjes.

Medusa, Rolf heeft wel een geweldig voorbeeld en ze heet Ilona.

Eef, dat is nog een lekker meisje voor 8 maanden.

Ik ook nog niet stoppen met de avondfles, veel te vroeg, met 11 maanden is dit vroeg genoeg.

Net terug van de kinderverjaardag, Isa is gigantisch verwent.

Poppenkinderwagen met maxi cosi, een bedje, een baby born pop, kleertjes en een keukentje..

Het was leuk om iedereen weer even te zien, nu ga ik eten koken.

Geplaatst

Nou papfles geen succes, meneer heeft 30 ml gedronken van de 180! Dus maar weer de borst!

Ik accepteer maar gewoon de situatie des te sneller zijn we er doorheen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden