Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je wel Meezie.

Het is wel mijn bedoeling te gaan zwemmen donderdag.

We hebben elkaar inderdaad een hele tijd niet gezien, volgens mij de hele maand december niet.

Mijn moeder vertelde me vandaag, dat je vorige week helemaal alleen was.

Mocht ze morgen moe zijn, dan optijd naar bed en donderdag er weer met frisse moet tegenaan.

Donderdag, word Inge dag, dus gezellig samen op pad, zwemmen/samen fietsen, naar de eendjes of de kinderboerderij.

Echt nodig met ouders die een stal vol beesten hebben, maar ze beestej wel heel erg leuk, ze kiert naar ze en kijkt ze vervolgens aan jou heb ik vaker gezien.

Witlof maak ik klaar volgens het opperdepop recept, met appel en aardappel en ik doe er vlees naar keuze doorheen, net wat wij eten.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Allereerst, voor iedereen hier de beste wensen voor 2013. Ik hoop voor iedereen een goede gezondheid. Dat is toch het belangrijkste.

Hier geven we nog wel de laatste avondfles. De ene keer gaat die bijna leeg, de andere keer niet. L.isanne en J.asper eten nog niet met de pot mee. Dat is iets om de komende maanden nog aan te gaan werken.

Helaas heeft J.asper vanmiddag, na bijna 6 weken, toch weer een aanval gehad, gelukkig niet een hele zware. We wisten dat het kon, maar toch een flinke domper. Nog twee nachtjes slapen en dan gaan we naar Utrecht voor 7 tot 10 dagen. Verder is het hopen op het beste.

Geplaatst

Chris wat balen dat hij toch weer een aanval heeft gehad! Maar er zit wel steeds langer tussen of lijkt dat maar zo? Heel veel sterkte alvast!!

Met de pot mee eten is trouwens in principe pas als ze 1 jaar zijn he, hier ook echt nog niet hoor! Dat is voor de snelle henken onder ons ;-)

Geplaatst

Hier ook al een tijd geen avondfles meer. Yente krijgt nog 2 flesjes melk. 's Ochtends en 's middags als ze ook een boterhammetje eet.

Ander drinken zoals diksap drinkt ze ook wel, maar het moet wel in een fles zitten. Een tuitbeker ofzo snapt ze helemaal niks van, dus boos en dan wordt dat ding al snel op de grond gesmeten.

We proberen nu wel steeds meer dat ze de fles zelf gaat vasthouden, want het liefst doet ze lekker niks, lui ding..... Maar ja, dan moet ze wel in een soort ligpositie liggen, want als ze zit houdt ze de fles niet hoog genoeg en komt er dus niks uit en wordt ze dus ook weer boos haha.

Verder koken we in principe nog apart voor Yente, maar gisteren heeft ze toevallig met ons mee gegeten. Vond ik wel erg gezellig hoor! Niet dat je dan zelf aan eten toekomt.....

En sinds een paar dagen kan Yente staan! Ze trekt zich op aan bijv. de spijlen van de box.

Cris, de operatie is bijna. Wat spannend zeg! Heel veel sterkte de komende dagen.

Geplaatst

Caro, bijna 6 weken zonder aanval, dat is goed. Maar er gebeurt nu toch wat neuroloog van SEIN en de artsen van het UMCU voorspelden: J.asper wordt nooit aanvalsvrij met medicatie en zonder operatie.

Eef, knap dat Yente kan staan en zich kan optrekken.

Vandaag wasjes draaien en spullen pakken voor morgen.

Geplaatst

Goedemiddag, iedereen een mooi en verspoedig en gezond 2013

Chrish, toch jammer nog net een aanval voor vrijdag.

Heel spannend, heeeeel veel succes en sterkte gewens en hoop dat J.asper daarna epileptie vrij is.

Rolf eet al vanaf 7,5 maand met de pot mee, we waren vorige week bij de kinderarts in ZH en die zij ook dat het helemaal prima is dat hij mee eet.

De zouten die standaard in eten zit en juist goed, die heb je nodig, als je verder zelf geen zout door ht eten doet is met de pot mee eten geen probleem.

Bij zn nier is het nog steeds verwijd, over 1 jaar terug komen is het nog steeds stabiel of verbeterd hoeven niet meer terug komen.

De "problemem" die hij hier mee kan krijgen is als hij in korte tijd teveel vocht krijgt kan zn nier het niet verwerken, heel erg pijn in zn zij krijgen, als het hiet bij blijft ben ik helmaal gelukkig :-)

Hij is gemeten cm niet goed, denk zelf iets van 73 cm en was 9,5 kilo

Geplaatst

Chris spannend!!! Veel succes de komende dagen, hoop dat de operatie goed gaat verlopen! Hou je ons op de hoogte?

Hier hebben we ook wel een probleem. Ik vermoed dat L.ara in de gaten heeft dat wanneer ze lang huilt in de avond/nacht ze dan uit bed gehaald wordt. Ze valt alleen op de arm in slaap wanneer ze wakker wordt en kan haar pas weg leggen als ze in een diepe slaap is... Gevolg: uur lang per keer dat ze wakker is bezig met haar ( als we pech hebben meerdere keren per nacht ), slecht humeur van manlief, wat dan ook weer niet goed is voor ons... Volgende week naar cb toe, maar eens even vragen hoe we hier mee om moeten gaan...

Geplaatst

Chris, spannende tijden breken aan voor jullie..heel erg veel sterkte en kracht voor vrijdag en op naar een aanvalsvrij leventje voor jullie prachtige kleine man!!

Hier eet Sofia alles wat los en vast zit en als we zelf aan het eten zijn kijkt ze en maakt ze geludien net zo lang tot ze ook wat krijgt. Giada krijgt nog 6+ potjes want ze kan nog niet zo goed tegen stukjes, wel krijgt ze cracottes en broodkorstjes om op te sabbelen. Bij ons werkt met de pot mee eten niet want mijn man is nooit om etenstijd thuis en alleen met een tweeling avondeten zie ik niet zitten. Misschien als ze ouder zijn.

Lianne wat een ellende met l.ara. Wij hebben het met Sofia meegemaakt en het enige wat je kunt doen is voet bij stuk houden en weer terug leggen onderdekken over het hoofdje aaien en weglopen. Dat ging soms wel 5 keer achter elkaar en de 6e keer was ze zo moe van het janken dat ze voorover zittend in slaap viel, heb haar toen voorzichtig plat gelegd en toen sliep ze verder. Dit is een paar weken zo geweest en toen werd het steeds beter. Het is vermoeiend en soms hard want het gehuil gaat door merg en been maar als je weet dat ze geen honger, pijn of een vieze luier hebben moet je ff doorpakken.

Medusa mooi dat rolf pas weer over een jaar terug hoeft te komen, is toch een geruststelling

Eef ik moet lachen om jouw opmerking van die tuitbeker dat ze dan boos wordt omdat ze er niks van snapt..haha zie het helemaal voor me. Ik heb het ook geprobeerd maar dat werd ook niks, de een begon erop te kauwen en de ander moest heel hard lachen als ze de tuit op haar tong voelde, geen succes dus!

Fren die van mij zijn dol op liedjes zingen, zodra iemand gaat zingen dan breekt de hemel open. De een heeft een smile van oor tot oor en de ander gaat maar haar hoofd zwaaien en ahahaaahhhh zingen..hihi

Geplaatst

Chris, heel veel succes en sterkte de komende tijd.

Hier nu ook een meisje dat erg ziek is. Sinds gisteren hoge koorts ( vanmiddag zelfs 40,6). Gelukkig eet en drinkt ze wel nog goed. Verder alleen maar hangen en slapen.

Geplaatst

Chris, veeel succes de komende tijd en heel veel beterschap voor j.asper! Dat 2013 een gezond jaar voor jullie mag worden!

Allemaal nog de beste wensen!

Terug uit Turkije en lig ziek op bed, morgen moeten Jarno en ik samen naar de dokter want we piepen, hoesten en roggelen! Ik ben erg kortademig dus inspanning is lastig en ben doooodmoe!

We hebben vandaag besloten de komende jaren met de auto op vakantie te gaan want dit was slopend!!!!

Het was een leuke vakantie maar ben nog nooit zo moe geweest erna haha!

Tot zover vanuit mijn bed!

Misschien tot morgen! Xx

Oja tand 2 ontdekt vandaag dus waarschijnlijk had Jarno daarom koorts!

Geplaatst

En ik ben net ondergekotst door Kaat... avondeten en fruithap over mij en haar heen... pfff gaat toch lekker hier he, we zijn er nog niet!

Iedereen sterkte maar weer!

Geplaatst

Lekker Caro! Hopelijk is het éénmalig.. succes iig!!

Hier liggen ze lekker in bed, ben benieuwd hoe de avond/nacht gaat! Dank voor de tips stiertje, zal het zeker gaan proberen vanavond. Hoe lang liet je haar huilen?

Bikkel beterschap!

Geplaatst

P zei al ik hoop niet dat Kaat net is als de oudste was: die kon soms zo hard huilen en boos zijn of heel hard hoesten dat ze er van moest spugen. Had een tijd lang een hele lage kotsgrens zeg maar... :-)

Nu was het ook zo dat ik Kaatje van het kleed had gepakt, eerst had ik ze uit elkaar gehaald want ze lagen te ruzieën om hetzelfde speeltje. (Gebeurt gelukkig niet vaak). En Kaat was degene die ik ergens anders legde en daar werd ze boos om. Meestal is het snel weer vergeten maar nu bleef ze huilen dus nam ik haar op schoot, stom... Maar ja, wasmachine draait morgen weer hoor, vind het altijd zieliger voor het kind...

Geplaatst

Hier was het weer ouderwets gezellig: Bram bleef huilen, vanaf 8 uur dat hij er in lag... twee keer een chillsessie met hem gedaan en mocht niet baten, nu net een aflevering van Nijntje en een stukje Teletubbies gekeken op de computer en wonder boven wonder... nu hopen dat het zo blijft! Ik neem nog een bakkie.

Geplaatst

Iedereen een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2013 gewenst!!!

Dat had ik hier nog niet gedaan.

We hebben drukke weken achter de rug met mijn verjaardag de 22ste dan kerst, toen mijn man jarig en toen oud en nieuw en vandaag een crematie van een oud client van mij waar we nog steeds contact mee hadden.

Matthias gaat goed!!

16 januari weer naar het cb voor prikjes.

Hij begint al meer dingen te eten buiten zijn potjes en flesjes en vers eten.

Laat hem ook al meer met de pot mee eten en hij is gek op boerenkool en dat verdraagt ie ook erg goed, hij heeft het 2 x gehad en beide keren geen last van gehad.

Nibbit chippies ( die staafjes) vind ie ook lekker kwamen we met mijn man zijn verjaardag achter maar hij krijgt daar maar een paar van en niet een heel zakje hoor:)

Dochter van een kennis at een hele oliebol en kleine frikandellen en die is een weekje jonger dan Matthias maar dat krijgt ie echt nog niet.

Hij krijgt weer een tandje erbij en daar heeft ie wel wat last van maar ja dat hoort erbij!

schema ongeveer en afhankelijk of ik moet werken:

8.00 papfles 200 cc

even spelen en soms een tukkie tussendoor.

10.00 uur fruithapje

spelen of wandelen of boodschapje do en

11.30 boterham + fles van 200 cc voeding ( gaat ook helemaal op)

12.00 slapen tot soms 15.00 uur

koekje en drinken

spelen en als het mooi weer is even wandelen

16.30 klein flesje van 100 cc voeding ( niet altijd hoor hangt van zijn bui af)

17.30/18.00 uur warme hap + toetje

nog 10 minuutjes in de box dan wassen en naar bed. en dan weer meer dan klokje rond slapen.

soms word ie pas om half 10 wakker!!!! en dan passen we het schema even aan en krijgt ie in de middag zijn fruithap en slaapt ie s'morgens niet meer en gaat tussen de middag na brood en fles gewoon naar bed.

Ben hem "klap es in je handjes"aan het leren en dat kan ie al aardig:) zo lief om te zien.

Hij kan nog niet op de knietjes kruipen maar tijgerd lekker rond, wel gaat ie op zijn knietjes zitten maar erop kruipen lukt nog niet en als ie in de box ligt gaat ie op zijn tenen en handen staan:)

De eerste van ons kluppie is straks al weer jarig he!!

Jenna van Benbri.

Wat is dat jaar snel voorbij gegaan zeg!!!

Sterkte Chrish de komende tijd!!

Geplaatst

Hier is het ook gezellig. L.ara hangt bij manlief op de arm. Ik hoorde haar krijsen terwijl ik in de douche was, die zit in het onderhuis. Ze krijgt zelfs een rustgevend drankje 1 uur voordat ze naar bed gaat. Werkt dus niet. S.ven ligt alweer in de maxi cosi nadat ik hem 4x heb geprobeerd weg te leggen. Nu zit hij weer helemaal vol met snot. Wanneer houdt het toch een keer op en worden onze kindjes weer helemaal bacterie vrij en gaan ze weer lekker slapen!

Geplaatst

Lief dat je er naar vraagt Caro, heb het wel ff pittig gehad de afgelopen weken, ben al wel aardig opgebouwd met medicatie en eigenlijk geen last van bijwerkingen meer.

Alleen zoals de afgelopen weken, zo druk en de stress dat trek ik niet echt M heeft ook gezegd dat we dat niet meer doen zoals nu.

Rolf ook de afgelopen weken elke avond uurtje nadat hij op bed lag huilen huilen, uiteindelijk uit maar, beneden en later op de avond de fles dan slipe hij pas.

Geef hem nu weer een volle avond fles inplaats van halve en hij slaapt weer gewoon, blijkbaar toch niet genoeg voeding voor de nacht anders.

Geplaatst

Beterschap voor alle kindjes die niet lekker zijn.

Alle mama's en papa's wens ik een goede nachtrust.

Chrish, wat heftig voor jullie en Jasper.

Hoe gaat het nu met Jasper, al zenuwachtig voor wat gaat komen deze week.

Wat is de prognose voor herstel van de operatie, ik ga ervan uit dat hij wel even moet blijven.

Meezie, kom je morgen nog zwemmen, ben reuze benieuwd hoe Maud zich heeft ontwikkelt de afgelopen weken.

Inge ligt al sinds 19.00 uur op bed, helemaal op van haar eerste dagje KDV.

Ze heeft het wel naar haar zin gehad, goed gegeten en heel veel geslapen.

Zelf ben ik blij dat de kop eraf is en dat ik kan gaan wennen aan mijn nieuwe ritme.

Geplaatst

"Hij kan nog niet op de knietjes kruipen maar tijgerd lekker rond, wel gaat ie op zijn knietjes zitten maar erop kruipen lukt nog niet en als ie in de box ligt gaat ie op zijn tenen en handen staan:)"

Echt exact wat Bram doet!! Wat grappig.

Hier is het stil gebleven sinds mijn laatste berichtje dus ik hoop dat ze lekker doorslapen...

Ze hoesten allebei echt al weken, je raakt er aan gewend gewoon, mijn moeder was hier vandaag en die vroeg of ik me geen zorgen maak? Nee, eigenlijk niet maar ik ben het wel zat! Vind het ook zielig, vooral Bram heeft voor het eerst van zijn leven veel snot en hij vindt het vreselijk als ik het schoonmaak, dan gaat ie altijd huilen maar ja moet wel anders loopt ie vol... Geen idee hoe lang het nog duurt ik geef ze niks eigenlijk volgens mij moet het vanzelf over gaan.

Meiden welterusten, goeie nacht gewenst allemaal!

Geplaatst

Lianne, ik liet sofia dan wel een minuut of twee huilen ..echt volop..en dan ging ik heen,,snot afvegen.traantjes drogen plstleggen, speen erin en wegwezen. En dan duurde het de tweede keer íets langer voordat ze begon met huilen en bleef ik ook iets langer weg. Elke keer als ik haar ging onderdekken zei ik helemaal niets. Het heeft hier echt wel geholpen.

Caro die van mij hoesten ook vreselijk en giada zit vol met snot, daar heb ik een perfect dingetje voor op aanraden van een andere moeder zo'n snot uitzuiger van O.trivin. aspirator3.jpgdeze dus. Zo krijgen ze geen rauw neusje van het afvegen en slurp(getsie) je al het snot eruit zodat er even geen last van hebben.Ideaal ik heb altijd navullingen (zitten voorop) in huis.

Geplaatst

Ik laat ze ook even huilen, als ik dan kom zijn ze helemaal overstuur. Als ik ze niet heel even pak dan blijven ze gewoon door huilen. Frustrerend hoor...

Gelukkig een aardig goede nacht gehad. S is nog 1x wakker geweest vannacht en heb hem toen uit de maxi cosi gehaald en lekker in bedje gelegd. Hij is lekker gaan slapen. L is 2x wakker geweest en lag ze op de buik. Heb haar omgedraaid en toen weer weggegaan. Nu nog even van de avonden af en dan gaat het hopelijk beter!

Dat is een mooi apparaatje stiertje! Deze ziet er ook niet heel vervelend uit, ik heb een peertje gekocht, maar dat werkt echt voor geen meter.

Chris, succes!!!

Ga straks even naar de speelgoedwinkel kijken voor een verjaardagskado voor S en L. We willen graag een activiteitentafel kopen. Ze vinden het leuk om staand te spelen, en bij die tafel die wij willen kunnen ze en staand en zittend spelen en het is goed voor de motoriek en educatief.

Geplaatst

Snotpeertje werkt hier ook niet echt goed, waar koop je dat ding? Ziet er goed uit!

Hier een klotenacht gehad, de kat die ineens weer ging miauwen eerst om 3 uur, toen was ik op tijd, toen verd.. weer tegen half 4 en helaas: Bram wakker en man chagrijnig hij wilde er al een fles in stoppen maar haalt 'm dan net iets te ruw uit bed waardoor hij harder gaat huilen, dus Bram wilde niet slapen en maakte ook Kaat wakker dus toen dacht ik ik ga ook eens een andere methode proberen dus in hun kamer zitten, zonder iets te zeggen behalve af en toe ssshhh... Nou dat duurde helaas een half uur voordat ze allebei stil waren...

En nu heb ik een heeel kort lontje. Dus ga zometeen nog maar even mee naar bed hopen dat ze in ieder geval hun ochtenslaapje gaan doen...De oudste is bij oma dus dat komt mooi uit. Ik ben zo klaar met die kat! Eerst werd Bram er nooit wakker van maar nu hij ouder is dus wel.

Lianne ik ben ook wel geinteresseerd in die tafel, welke gaan jullie kopen?

Geplaatst

die snotzuiger koop je bij de E.tos en de navullingen (voorstukje) ook. Het is wel prijzig het apparaat kost 8 euro en de navullingen 4 euro per doosje en daar zitten dan 8 in en volgens het doosje moet je elke keer een nieuwe gebruiken maar dat doe ik dus niet. Ik blaas het snot er gewoon uit op een zakdoekje en dan gebruik ik hem weer, na een dag gooi ik hem wel weg.

ja leuk lianne welke tafel wordt het?

Ow caro wat shit zeg dat je zelf nu ook zo brak bent bah! ff lekker bijslapen als het lukt!

Geplaatst

Ga het nu proberen, ze liggen er net weer in...

Ja wel prijzig maar als het werkt. Ik had bij de oudste zo'n peertje en dat werkte goed, weet niet meer waar ik die vandaan had, nu die van de Hema en dat werkt voor geen meter...

Overigens pak ik meestal een snoetendoekje en wriemel ik de harde stukjes er uit en dan komt de rest wel mee... Eet smakelijk haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden