Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het snotpeertje ligt bij mij ook in de vuinisbak, wat een onding.

Gelukkig niet vaak nodig gehad, maar deze ziet er wel handig uit Stiertje, ben ook blij dat jij vindt dat hij goed werkt.

Als we hem nodig hebben, op naar de Etos.

Caro, heb je nog een beetje kunnen slapen, gaat jullie kat ook naar buiten, anders zeg ik vanacht naar buiten dat beest.

Lianne, leuk zo'n activiteiten centrum, maar ik vind deze wel erg duur.

Ze spelen er wel langere tijd mee, maar er is vast wel een leuker geprijsde variant.

Het zwemmen was vanochtend erg gezelllig, Inge heeft het prima naar haar zin gehad.

Leuk om Maud weer gezien te hebben en dat ze hey zegt helemaal leuk.

Wij bakken er nog niets van behalve tata, maar wel zwaaien, dat is ook zo leuk.

Geplaatst

Jeetje wat is die leuk! En jeetje wat is die duur!! Ga ik meteen denken: even op Marktplaats kijken... Maar laat maar weten welke het wordt, idd wel een ding waar ze heel lang mee spelen en waar ze ook heel fijn tegelijk mee kunnen spelen zonder elkaar in de weg te zitten...

Jullie hebben het verhaal van de kat niet meegekregen denk ik, heb ik het andere topic al vaker over geschreven.

In het kort: hij is 17 jaar, heeft een veel te hoge schildklierwaarde waardoor hij veel honger heeft, dus ook 's nachts. Hij krijgt daar al een tijdje pillen voor maar die lijken niet te werken, ja hij wordt iets dikker (was supermager) maar niet rustiger.

's Nachts buiten zetten deed ik eerst en liet hem daar miauwen tot een van de buren aan de deur kwam of ik wist van wie die irritante kat was die hem 's nachts wakker hield... Uhm... ja dat weet ik. Sindsdien ga ik naar beneden (of P maar die slaapt vaak er doorheen, ongelofelijk maar waar), geef hem eten, laat hem even buiten om iets te doen en laat hem weer binnen en weer naar bed. Vervelend maar ach.

De laatste paar nachten echter gaat ie ineens keihard miauwen en wordt Bram huilend wakker en die is moeilijk stil te krijgen en dan wordt P chagrijnig dat Bram begint te huilen terwijl zijn klo..kat de aanleiding is! Ik ben gehecht aan dat beest hoor, maar begin het nu wel zat te worden.

Dus.

Gelukkig heb ik inderdaad vanmorgen een uurtje tegelijk met de kids geslapen en nu liggen ze er net in voor hun middagdutje maar ja, nu ga ik maar wasjes vouwen enzo...

Geplaatst

Gaaf is hij he!! Maar ook erg duur. Hier in de speelgoedwinkel hadden ze maar 1 tafel, en eigenlijk niet wat ik zoek. Misschien morgen even in de auto met de kids en naar de stad toe.

17 jaar is al wel oud zeg! Wel zielig hoor! Misschien gewoon een keer een tik uitdelen naast je en net doen alsof je aan het dromen bent? :-)

Geplaatst

Hij is super gaaf lianne, maar ook duur. Wel is dit iets waar ze een hele tijd mee kunnen spelen en wat super steffig is. Als je kijkt naar die plastic tafels, die zien eruit of ze wankel zijn en minder lang mee gaan. Ook vervagen de kleuren van de stickers snel op het plastic spul.

al vind ik die deur van fisher price wel hEel erg leuk en ik weet van het werk dat die veel kan hebben.

Caro, moeilijk met de kat. Je bent gehecht aan zo'n beestje en wil hem niet zomaar opgeven, maar soms is het wel lastig. Wij hebben een kat die niet met de hond kan. Gaat steeds op zijn kleed plassen als er niemand is en hangt in de bank. Gevolg is dat ze als wij er niet zijn boven zitten en dat terwijl de andere katten geen probleem veroorzaken. Het liefst wil ik ze alldrie houden, maar ik merk dat ik het nu voor de katten ook zielig ga vinden en ga misschien toch kijken of ik voor hem een ander huisje kan vinden. Nu is jou verhaal wel anders natuurlijk omdat jullie kat ziek is.

Chris, ben je helemaal klaar voor morgen?? Sterkte de komende dagen.

Vlinder, vond het ook leuk om jullie weer te zien, inge is ook veel gegroeid. Ik vond het wel grappig dat iedereen zo enthousiast reageerde op het 'hey' van Maud. Het is iets wat ons bijna niet meer opvalt. Ze is dat rond 7 maanden gaan zeggen en zegt nu vaak tijdens het winkelen idereen gedag. Het is een tik van mijn vriend en mij om elkaar steeds gedag te zeggen als we alkaar zien. Aangezien we hele dagen samen zijn zeggen we dat dus heeeeeeel vaak. Blijkbaar zeg ik ook vaak kijk en wat is dat, want ze zegt ook vaak kiek en daaaat en wijst dan dingen aan.

Fren hoe zijn je twee dagen bevallen?? Een beetje bijgekomen

Geplaatst

Haha, bijkomen? Wat is dat?

gister met m'n moeder de stad in geweest en naar de bios, vanmorgen met fiene naar de kinderarts, daarna kerstcadeautje ruilen, boodschappen doen, 4 manden vouwwas wegwerken, tassen inpakken voor morgen... Dusseh, nee, niet heel erg, haha!

Geplaatst

Lianne haalt het niet bij die ander qua hoeveelheid activiteiten natuurlijk!

Fren met wie en ter gelegenheid van wat gaan jullie naar E.urodisney eigenlijk? Leuk, N en ik zijn toen met mijn moeder geweest toen N 6 was en mijn zus sloot zich nog een dagje aan. Wel balen van je enkel, lekkere timing...

Nou ga twee apen uit bed plukken, zijn net pas wakker...

Geplaatst

Met vin z'n zus en moeder. Zij wordt maandag 30 en m'n schoonmoeder werd een week nadat fiene geboren is 60, maar dat hebben we toen niet gevierd. Vandaar nu dus een weekend weg, waarvan 1 dag eurodisney.

Geplaatst
285073_z_1.jpgKijk nou hoe leuk, 29,95!! Ok, wat minder activiteiten maar schattig toch en wat een verschil in prijs... Als je houten activiteitenkubus intikt op Google krijg je er heel veel in alle prijsklassen...
Geplaatst

Maar dit is misschien niet echt een tafel, hij is 30x30x50 cm. Ik denk overigens dat ik hem ga kopen voor hun verjaardag, heb hem nog beter bekeken en vind hem superleuk! Er zitten wel wat losse onderdelen bij maar die kun je er af halen en bewaren tot ze de alles-in-de-mond-stopfase voorbij zijn...

Welterusten meiden, in de hoop op een betere nacht dan vannacht!

Is iedereen trouwens al naar bed? Meezie??

Geplaatst

ow leuk ding Caro!! lijkt me ook wel wat.

Ga nu snel douchen moet om 9:20 met giada bij de ha zijn, haar hoest is alleen maar erger geworden ze heeft vanochtend alweer 38.7 en ze piept en rochelt...

Geplaatst

Die is ook leuk Caro, en de prijs ook!! Wil vandaag even naar Zwolle bij een speelgoedwinkel kijken. Daar hebben ze vast wel iets!

Klinkt niet echt goed stiertje. Ik ben benieuwd!!

Hier ook weer een k*t avond achter de rug. Vanaf 20.15 tot 23.30 uur met de kids in de weer geweest, en vooral met L.ara. Ik ben er zo klaar mee! Ik heb haar wel 6x terug gelegd, bij haar bedje gezeten, laten huilen, helemaal niets helpt. Ik heb haar om half 12 slapend in bed gelegd. En dan komt ze niet meer. Wanneer ik haar (half) wakker in bed legt begint ze alweer voordat ik met de kont beneden op de bank zit. Je kunt je voorstellen dat de sfeer in huis ook niet beter wordt, manlief heeft een heeeel kort lontje.

Iemand tips wat ik hier aan moet doen, het gaat al 2 maanden aan. Ik kan zo niet eens een avond weg en normaal een oppas vragen...

Geplaatst

Stiertje, succes bij de ha, hopenlijk krijg je iets van een pufje dat geeft vaak al wat meer rust.

Lianne, ik zou het echt niet weten. Waar je nog aan zou kunnen denken is of ze niet te moe zijn. Als ze te weinig slapen overdag zou dat s avonds voor ptoblemen kunnen zorgen. Je moet toch vandeweek naar het cb. Ik zou het met hun even overleggen, want het moet wel leuk blijven.

Hihih caro, ik was nog wakker, maar had niet meer gekeken. Ik was druk met het tweede kwartaal van maud haar fotoboek. Ik wil nog even gebruik maken van de 25 % korting van de hema op l en xl fotboeken.

Gister dus druk aan het uitzoeken geweest, wat trouwens ook wel weer erg leuk is om te doen, wat een frummeltje was het zeg. Ben nu door de meeste foto's heen. Van aug tot nu zijn het wat minder foto's dus die gaan in een boek.

Geplaatst

Oh Lianne wat balen! En dat korte lontje is heel herkenbaar! Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten, Bram huilt altijd als hij in bed wordt gelegd 's avonds, de ene keer lang,dan haal ik hem er even uit en ga met hem op ons bed liggen in het halfdonker en kriebelen en chillen, soms helpt dat en is ie stil, soms niet maar dan laat ik hem nog een tijdje huilen. En soms huilt ie 10 minuten en is ie stil. Sterkte, misschien op internet naar tips zoeken? Ik ben laatst wel bij ze gaan zitten en niks gezegd maar dat duurde wel een half uur, pfff...

Vannacht werkte de truc met de deur dicht: de kat heeft wel 2x gemiauwd en ik ben er ook uit gegaan maar Bram werd niet wakker! Gaan we dus elke avond zo doen.

Benieuwd wat de ha zegt over Giada want je beschrijft wat ze hier ook hebben alleen is Bram nu al 2 dagen koortsvrij en had hij vanmorgen voor het eerst geen snotneus. Maar Kaat piept en hoest ook, de assistente zei in de gaten houden of ze geen hoge koorts krijgen en verder gewoon uitzieken dus dat doen we maar.

Ga even de eerste poepluier van de dag verschonen en kijken of ze al zin hebben in een ochtendslaapje...

Geplaatst

thanks, ja ik was 2 weken geleden al geweest want toen hoeste ze al en toen zei de ha dat ze het zelf kwijt moest raken. Nu is er koorts bijgekomen en ze piept erover en dus ben ik maar weer heengegaan en is er nu longontsteking geconstateerd. Maar ..ze ligt alweer in bed boos te doen omdat ze niet wil slapen dus zo fit is ze nog wel haha.

Maar houd Kaatje idd goed in de gaten hoor want je kunt beter te vaak naar de ha gaan als dat je straks grotere problemen hebt.

Lianne wat vervelend zeg, en dat korte lontje ken ik hoor..komt bij ons ook regelmatig voor zowel bij mij als bij mijn man. En ik zou het wel vol houden hoor met terug leggen, het is even zwaar en kan wel een tijdje duren voor ze doorheeft dat haar huilen niks uithaalt. Sterkte

Chris..moet de hele tijd aan jullie denken..

Geplaatst

Chris sterkte vandaag!

En ik heb net de boerderij activiteitenkubus besteld! Nog even naar andere gekeken maar ik vind deze zo schattig met die diertjes en zie voor me hoe ik straks zeg: 'wortel, broccoli, ui...' hihi.

Kreeg natuurlijk meteen andere aanbiedingen en zit nu te twijfelen over de Kietel Elmo, die is normaal 35 euro en nu 17,50. Heb ik altijd zo'n leuk ding gevonden! Heeft iemand van jullie die?

Moet oppassen want er zijn zo ontzettend veel leuke dingen voor die apen en ik koop bijna nooit wat aangezien we nog heel veel van de oudste hebben bewaard, maar nu zijn ze bijna jarig en het is uitverkoop dus dan mag ik!

Geplaatst

Oh longontsteking, bah!! Wat zielig voor je meisje. Haha wel grappig en vooral fijn dat ze zich nog boos kan maken omdat ze het er niet mee eens is!! Dan is ze nog wel in goede conditie ;-)

Ik zou denk ik niet voor de kietel elmo gaan. Aan de tafel hebben ze veel langer plezier denk ik... en daar kunnen ze ook samen mee spelen, wat ook weer goed is.

Vanmorgen in een mega speelgoedwinkel geweest. Lara heeft bijna de hele tijd rondgekeken en blijde geluidjes gemaakt, vooral toen we bij de poppen waren :-). Sven heeft wat zitten brommen en af en toe een kreet gegeven. Helaas geen activiteitentafel die ik zocht. Dus dan denk ik maar op de gok online bestellen en hopen dat het ook waar voor je geld is.

Ik ga zeker nog volhouden met weer terug leggen. Ben alleen enorm verdrietig en teleurgesteld over het korte lontje. Ik kan maar niet bij hem doordriingen dat hij daar echt op moet letten, en helemaal wanneer het om de kinderen gaat. Maar ja zeggen en dan ook daadwerkelijk doen is erg moeilijk blijkbaar. We zullen wel weer zien wat vanavond op ons pad komt....

Geplaatst

Ja grappig he elinorac:)

dat ze hetzelfde doen.

Beterschap met jullie zieke kindjes allemaal!

Matthias krijgt een boventand door en heeft daar erg last van.

Heb hem gisteren maar een zetpil gegeven voor het slapen gaan en dentinox maar een uur daarna weer wakker en overstuur, na een poosje weer in bed en om 22.00 uur werd ie weer overstuur wakker met alle vingers in zijn mondje, toch maar een fles voeding gegeven die er graag in ging en na een half uur weer naar bed.

Om 5 uur vanmorgen werd ie weer wakker, knuffel weer gegeven en in gestopt en wat dentinox en na wat gejengel viel hij weer in slaap.

en om 9.15 werd ie weer wakker.

Wij wilden de baby walker kopen voor zijn verjaardag maar begin te twijfelen.

Even een vraagje, waar zitten jullie kindjes in?

Matthias is bijna te groot voor de wipstoel, hij mag er nog graag in liggen maar vind het link worden, de hele tijd in de box is niet leuk en op de grond spelen gaat heel leuk maar als ik moet koken is dat iets onhandig en dan wil ie niet meer in de box dus leg ik hem in de wipstoel voor JimJam ( tv zender wat ie erg leuk vind) zitten zonder steun kan hij nog niet.

Geplaatst

"Ben alleen enorm verdrietig en teleurgesteld over het korte lontje. Ik kan maar niet bij hem doordriingen dat hij daar echt op moet letten, en helemaal wanneer het om de kinderen gaat."

Lianne we kunnen elkaar de hand schudden. Ik heb er vooral in het andere topic al vaak over geschreven maar P kan helemaal uit zijn dak gaan en boos worden en dan ook echt de kinderen - meestal Bram - heel ruw oppakken en meenemen, wat ik heel erg vind. En zij onthouden het niet, maar we hebben een dochter van 8 die het wel allemaal onthoudt hoe papa soms doet. Ik ben ook vaak boos en teleurgesteld en verdrietig geweest, zeker omdat we zoveel moeite hebben moeten doen, ik zo blij ben en hij het deels voor me verpest... Gelukkig gaat het wel steeds beter en hij kan gewoon niet wachten tot ze ouder worden. Heel vervelend!

Marjan ook hier weer precies hetzelfde met Bram! Ze zitten nog in de wipstoelen maar zijn al een tijdje te zwaar, vooral Bram en regelmatig zakt de bovenkant dan ook ineens in. Maar in de losse fauteuiltjes gaat nog niet en naar de keuken kruipen doet hij het liefste. Ik zet hem dan toch maar even in de box, hoewel onder protest maar je moet wat. Ik weet ook geen oplossing eigenlijk.

We zouden eigenlijk een hoek van de woonkamer gaan afschermen maar hebben besloten dat niet te doen, veel werk en in de praktijk kan ik hem net zo goed even in de box zetten. Weet nog niet wat ik ga doen als Kaat net zo ver is... die houdt het voorlopig op rollen door de woonkamer...

Geplaatst

Chris, was benieuwd hoe het vandaag is gegaan. Hopelijk was de operatie succesvol. Heel veel sterkte, ik denk aan jullie.

Hier zware dagen. L werd op 1-1 ziek, ruim 40 graden koorts. Gelukkig nu koortsvrij maar nu is de oudste doodziek. Ook ruim 40 graden koorts, niets willen eten en steeds overgeven. Aangezien hij een lege maag heeft doet het vooral zeer.

Tot overmaat van ramp manlief ook nog griep met hoge koorts dus alles komt op mij...

Geplaatst

Ik denk dat die van mij ze ook wel groot kan kijken, maar vooral eerst dat ze gaat doorslapen! Die van mij doet precies hetzelfde! EN dan de volgende dag gaat hij extra slijmen bij haar, want dan heeft hij er zoveel spijt van! Hopelijk komt er echt snel verandering in!

Hier kruipen ze aan het eind van de middag ook op de vloer. Het eten heb ik vaak al helemaal voorbereid wanneer ze nog in bed liggen. Ik kan het dan zo opzetten en er eventueel bij weg lopen. Scheelt wel dat we een open keuken hebben, ze zien mij dus altijd en spelen dan bij mij in de buurt.

Simonja, bij jou ook alles al ziek! Hopelijk gaat het aan jou voorbij! Beterschap!

Hier liggen ze er bijna een half uur in. Ben benieuwd voor de avond. Ga nu even snel zuigen en dweilen in de kamer. S. van aan het spelen met de tuitbeker en die is open gegaan. Alle sap op de vloer. Lekkere pikvloer nu..... bah

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden