Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hartstikke rossig! Net als hun grote zus en ikzelf bij de geboorte... Bram is zelfs rood af en toe, Kaat wat blonder...

Nutrilon gaat zelfs tot 6! Maar dat is peutermelk, weet niet of ik dat ga doen. Wat drinken ze bij jou dan Stiertje?

Ik ga als ze 1 jaar zijn gewoon over op Nutrilon 4, dat is vanaf 1 jaar. En ik zal ook wel gewone melk gaan geven, maar het schijnt toch goed te zijn voor de afweer etc. om nog Nutrilon (of ander merk) te blijven geven.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Lianne het is niet echt een activiteitentafel die jij in gedachten had denk ik. Dit is niet om staand te spelen. Maar er stond 30x30x50 cm dus dat klopt wel. Ach zo duur was hij niet dus je kan altijd nog kijken naar iets anders toch?

Geplaatst

Meezie, Yente is in 2,5 maand zo'n 2,5 cm gegroeid en zo'n 450 gram aangekomen. De meting van haar hoofdje liet zien dat die bijna niet gegroeid was en ze heeft al zo'n klein hoofdje (43,5 cm). Had wel zoiets van: O jee, moet ik me zorgen maken?

Maar ach, we moeten vrijdag weer naar de helmcontrole en zal het daar nog eens navragen. Ik ga ervan uit dat ze daar toch wel iets gezegd zouden hebben als de groei niet goed zou verlopen aangezien we daar iedere maand voor controle heen moesten....

En volgens mij heb je zo een cm verkeerd gemeten als je een beetje meer naar de bovenkant of onderkant meet.

En papa en mama hebben ook allebei kleine hoofden en met ons is het toch ook goed gekomen haha.

Geplaatst

Haha hier juist grote hoofden!

Bij de laatste meting liet de groeilijn van Kaats hoofd ineens een enorme stijging zien dat ik zoiets had van, mmm klopt niet volgens mij. Toen ging de arts nameten want die vond het ook raar. Bleek dat de verpleegkundige over de bult op haar achterhoofd had gemeten en de vorige keer onder die bult, ja dat scheelt nogal. Ze heeft dus een behoorlijke bult op haar achterhoofdje, vroeg zelfs aan de arts of ze niet toch een helmpje had gemoeten destijds maar die wuifde dat weg. Nou ja, zal wel dan. Je ziet het niet nou ze meer haar krijgt maar je voelt het alleen.

Geplaatst

Hier ook terug van cb!

Jarno was ook maar 300 gram aangekomen en 1 cm erbij! Dokter maakt zich geen zorgen aangezien hij heel goed eet, hij is gewoon zo ontzettend ondernemend, kind kan geen minuut stilzitten dus alles wat hij eet en drinkt wordt meteen weer verbruikt!

Prikken ook weer gehad...nu weer met 14 maanden!

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9210 gr (9,5 mnd)

S.ven: 72 cm - 8878 ( 9 mnd )

L.ara: 71 cm - 8726 ( 9 mnd )

Ik heb gisteren trouwens een leuke app gedownload, igrow, gewoon via playstore!

Kun je alles invoeren en dan heb je alle grafieken etc op je telefoon...erg leuk!

Geplaatst

Hey dames,

lang geleden.... Heb wel meegelezen maar ben op wintersport geweest en daarna nog een heerlijk weekje thuis gehad met man en kids. De laatste dagen van de vakantie was ik zelf niet echt lekker... Rondje gyn, neuroloog en vk gaan maar ze kunnen niets vinden.

wat gaat het hard bij de kids.... M drinkt uit een rietjesbeker ( hij was er mee aan het spelen en in een keer lukt het) verder eet hij stukken peer uit het handje, eet stukjes mee met ons tijdens het avondeten. Hij doet het echt goed. Loopt acht de Nijntje looptauto, kortom een snelle Jelle....

M is ook over op Nutrilon 3 en we gaan bij 1 jaar Over op gewone melk. Bij de oudste ging dat prima. Ons cb vind de peutermelk onzin.

fren: die Fiene gaat een keer hard...zul je zien dat ze straks alles lust

caro: weer een mijlpaal voor Bram..... Tsja dat echte baby is er wel vanaf. Ik kan dan ook intens genieten als M tegen mij in slaap valt dan is het nog een beetje baby. Heerlijk!

Voor de tweelngmoeders met de zieke kindjes: hulde!!!! Ik vind het regelmatig zwaar met twee maar die zitten wel in verschillende fases. Maar jullie hebben alles dubbel. Hoop dat de kids snel weer beter zijn.

o, ja: ik probeer M s ochtends pap te geven, maar dat wil hij echt niet. Heb nu bambix granen pap. Iemand nog tips om er wel pap in te krijgen. Nu krijgt hij een boterham maar dat kost zoveel tijd s ochtends als ik moet werken.....fles en dan nog pap geven.

Geplaatst

Gewone fles met een paar scheppen Bambix fijne granen, dan lijkt het niet echt op pap... Dat geef ik ze, tenminste Bram nu want Kaat drinkt zo slecht haar papfles dat ik haar weer gewone fles geef tijdelijk...

Bram bijt overal in! En gisteren echt het vel van mijn hand en hij trok er aan met zijn tanden alsof hij het er af wilde scheuren als een leeuw!. Is nu nog grappig maar ben nu toch wel begonnen met 'niet bijten' en 'nee' te zeggen...

Geplaatst

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 69 cm - 8500 gr (10 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 73 cm - 8500 gr (8 mnd)

Giada: 70cm- 8580 (9 mnd)

Sofia: 76cm- 9195 (9mnd

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9210 gr (9,5 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Geplaatst

Haha Fred hier ook een bonker, als het even niet gaat hoe zij het in gedachten heeft of als ze iets niet mag gaat ze in de kruiphouding zitten en bonkt ze even met haar hoofd op de grond. Daarna gaat ze weer verder met wat ze aan het doen is.

Eef zou me geen zorgen maken hoor over haar hoofdje. Zeker niet als jullie zelf ook niet zo'n groot hoofd hebben.

Bikkel ook als zo een lekker actief mannetje, die ligt zeker alleen stil als hij slaapt. Maud kan ook geen seconde stil zitten ook in de kinderstoel moeten haar voetjes heen en weer gaan of ze zit te swingen.

Geplaatst

Zo even weer het lijstje aangepast. Ze zijn toch iets gegroeid gelukkig ondanks dat ze zo ziek geweest zijn. L.ara zit nu op de gemiddelde lijn met gewicht en S.ven zit er iets onder. Qua lengte net zo!

Ik mag nu overgaan op gewone melk, opvolgmelk hoeft niet meer. Moet er dan wel vitamine D bij geven. Heb het gelijk geprobeerd net en het ging er heerlijk in! Verder mogen ze mee-eten met ons, maar dat deden ze al wel een beetje. Gewoon rustig opbouwen met zout en kruiden.

Ik heb het slaapprobleem nog maar even aangekaart. Het begint al met haar gedrag overdag. Ze kan heel kattig doen en ook zomaar beginnen te krijsen zonder dat er wat is. Negatieve aandacht vragen. Dit doet ze dan ook wanneer ze voor de nacht gaat. Als ik maar genoeg lawaai maak moeten ze komen. Nu komt er binnenkort iemand langs thuis om te kijken hoe het gaat thuis en eventueel filmen, om te zien wat onze reactie hierop is. Wanneer ze in 's avonds weer in de weer is moeten we overwegen om een campingbedje in de woonkamer te zetten en haar laten huilen. Vind dat nog wel moeilijk, maar zo kan het ook niet langer meer. Dat ze nog niet uit een andere beker willen drinken was geen probleem. Gewoon aan blijven bieden, dan gaan ze het vanzelf wel een keer doen.

Moontje je bent alweer bijna op de helft! Wat gaat dat snel zeg. Je zegt dat je je niet lekker voelde, in welke zin? En gaat het nu alweer beter?

Hier bonken ze ook met het hoofd overal tegenaan. Schijnt dat ze dan in een nieuwe fase gaan. Heb info van cb gekregen en daar staat het in. Zal het wel even doorlezen en dan hier melden!

Fijn stiertje dat het alweer wat beter gaat met de ziekenboeg! Het is wel vermoeiend he! Zijn jullie zelf ook weer een beetje opgeknapt of ook niet helemaal lekker nog? Ik zou met eten ook niets gaan forceren hoor, zolang ze nog goed drinken is het prima toch? Ze worden vanzelf wel groot!

Ik heb ook stukjes druif geprobeerd vandaag. S.ven eet het heerlijk op, L.ara heeft nog moeite met het velletje. Nog maar even wachten dan. Stukjes mandarijn gaan er goed in, vindt ik ook prima!

De activiteitenkubus is inderdaad niet helemaal wat ik in gedachten had, maar we doen het er gewoon mee. Volgende week met hun verjaardag zullen ze wel flink verwend worden met nog meer speelgoed. Dus het is prima zo. En heel veel ruimte om iets heel groots neer te zetten hebben we ook niet.

Geplaatst

Lianne, heb al 5 weken hoofdpijn maar ze kunnen niets vinden. Verder vaak wat duizelig. In het weekend had ik nog wat bizars: ken je dat gevoel van rusteloze benen? Nou dat had ik in mijn buik....maar weer niets te vinden. Heb nu een homeopathisch crempje.

Geplaatst

Ik ken dat gevoel wel ja! Vervelend dat je dat in je buik hebt en dat er niets te vinden is. Hopelijk helpt het crempje dat je hebt, en als je het nog niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken!

Wat een rust hier trouwens, iedereen druk?

Wij hadden het weer erg gezellig gister. L. was weer enorm in de weer. Om 19.00 lagen ze in bed en om 20.00 begonnen ze beide. S gelukkig snel in slaap gekregen, maar L was klaar wakker. Op de arm gezellig kletsen en in bed brullen. Om 21.30 nog een fles warme melk gegeven maar dat hielp niet. Uiteindelijk hebben we haar om 22.00 uur maar in het campingbedje in de woonkamer gelegd en haar laten huilen/hysterisch krijsen. Na 10 minuten was ze 10 minuten stil. Toen heel even en om 23.00 uur nog even. Veder is ze de nacht stil geweest. Ben nog even gaan kijken om half 3. Lag ze ontspannen te slapen. Het was erg moeilijk om te doen, maar het is wel even nodig denk ik. Anders blijft ze dit gedrag vertonen en daar zitten wij niet op te wachten.

Hoe is het met de rest? Zieke kindjes?

Geplaatst

hier hetzelfde lianne; fiene wil ook al dagen niet slapen. Brullen en als we haar uit bed halen is ze stil. Wat bij ons (soms) helpt om het te doorbreken is haar een kwartier in de box te laten spelen, dan nog een paar slokjes warme melk en dan tukken. Maar dan is het al snel tegen tienen, dus heb je niks meer aan je avond...

Geplaatst

Hier heeft giada trouwens ook weer iets nieuws, sinds 3 dagen gaat ze snachts liggen gieren en niet van verdriet maar omdat ze klaarwakker is en zich verveelt..alle toonladders komen voorbij...zucht..giada pavarotti!!

Geplaatst

Hier ging het in het begin goed, na even brullen nog wat sputteren tot ik zo dom was om boven naar het toilet te gaan en Bram me hoorde, toen begon hij weer opnieuw. Volgens mij zijn ze nu op de leeftijd dat ze door hebben dat je vlakbij bent en dat ze willen dat je ze er uit komt halen als ze niet willen slapen... Bram in ieder geval wel. Gelukkig werkte het chill en kriebelritueel op ons bed, een paar minuten en dan heb je het, net als Fiene in de box, even doorbroken.

Hoe is het met de meiden Stiertje?

Geplaatst

Ze slapen op dezelfde kamer, hebben nog wel een kamertje over maar qua lawaai kan ze dan net zo goed in haar eigen bedje liggen. Ben wel blij dat we gister het zo hebben aangepakt, maar met pijn in mijn hart.

Fren, helaas werkt het bij haar niet. Ze vindt alles leuk en gezellig wanneer ze eruit is. Bij S.ven werkt dit nog wel, even op ons bed met de wekker spelen en daarna gaat hij meestal wel weer slapen.

Haha, al een nieuw Italiaans zangtalentje ;-) over een paar jaar kan ze meedoen met de Voice Kids!!! Maar wel lastig als ze midden in de nacht aan het oefenen is....

Geplaatst

dames ik krijg van de fysio net een hele leuke tip kijk maar eens op toys42hands hele leuke en educatieve dingen die we/jullie misschien ook voor de kids hun verjaardagen kunnen vragen/kopen.

Geplaatst

Zal morgen eens kijken!

Nou we hebben hier iets raars. Omdat Kaat lang geslapen had en Bram 's middags niet, ging Bram om kwart voor 8 naar bed en hield P Kaat nog even beneden. Ze wil nou al een paar avonden geen fles meer 's avonds trouwens dus daar is ze klaar mee volgens mij, Bram nog wel.

Maar goed, Bram huilde maar kort, hij sliep vrij snel. Kaat ging om kwart over 8 maar die ging huilen en haar speen uitspugen, wat ze nooit doet. En toen werd Bram wakker en hij begon me hysterisch te huilen! Heb hem er uit gehaald en hij was zowat aan het hyperventileren, best eng.

Allebei rustig gemaakt, weer terug en nu huilen ze nog steeds allebei, pfff... Zo raar! Denk dat Kaat toch te moe is en tegelijk met Bram naar bed had gemoeten...

Geplaatst

Hier ook wat raars, sinds een paar dagen word Matthias na 2-3 uur wakker als ie s'avonds in bed ligt.

Hij gaat meestal rond half 7-7 uur op bedje.

Rond half 9-half 10 s'avonds word ie dan wakker, is ontroostbaar en laten liggen en troosten helpt niet, even mee naar beneden en hij is na een half uur weer rustig en gaat weer lekker slapen en s'nachts rond 01.00 - 02.00 uur word ie weer wakker, weer erg huilen en dan volstaat het muziekklokje aan en een aai over de bol en eventueel schone luier. en heel soms is een fles voeding nodig maar daar wil ik geen gewoonte van maken, dus dat stel ik ook zo lang mogelijk uit. maar meestal is dat niet nodig.

en dan slaapt ie weer tot 08.00 uur of langer.

Zou het een sprongetje zijn?

weet het niet meer van Lucas, maar ja die word ook 11 in juni dus beetje lang geleden.

Misschien toch tandjes krijgen....

herkenbaar?

verder is ie overdag erg vrolijk, lekker spelen, goed slapen en eten en drinken.

en als ie naar bed moet huilt ie nooit, slaapt binnen een paar minuten zowel s'middags als s'avonds.

Geplaatst

Nou we zijn nog steeds bezig hoor, pfff hoop toch niet dat dit de nieuwe trend is! Het is nu Kaat die hysterisch huilde... en steeds haar speen weggooit dat doet ze anders nooit!

Bram uiteindelijk mee naar beneden voor een halve fles, komt P met Kaat naar beneden maar hij ergerde zich zo dat hij haar niet echt troostte. Zucht dus toen Bram weer naar boven, die was stil, Kaat overgenomen, voor de spiegel gaan staan, dat helpt wel als ze hysterisch zijn dat vinden ze zo raar dat ze er stil van zijn...

Uiteindelijk met Kaat een paar afleveringen van Nijntje gekeken, terug in bed, over haar bol geaaid tot ze stil was, doe de deur dicht, slaak een zucht en WEEEHHH Bram weer verdorie!

Ik word effe niet goed nu, heb nog niet eens koffie gedronken! Hoe laat is het? Half 10 geweest! Maar ook de oudste slaapt natuurlijk niet en daar baal ik van. Heeeee stil? Zal toch niet waar zijn? Nee inderdaad, nog gepruttel maar dat is niet erg. Ga toch lekker slapen schatjes!

Geplaatst

Oh ja en ik heb Difrax fles nummer 3 gemold... Wilde gewoon de dop er af trekken en krak! Dit was overigens nog voor de huilparade dus was niet heel woest ofzo... ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden