Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Oh ja en ik heb Difrax fles nummer 3 gemold... Wilde gewoon de dop er af trekken en krak! Dit was overigens nog voor de huilparade dus was niet heel woest ofzo... ;-)
Ow caro wat een gedoe zeg! Misschien toch op aparte kamers leggen of kan dat niet bij jullie? Zijn ze al stil?
  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oeps elinorac, das balen van de fles en die dingen zijn al zo goedkoop ( not) ik heb een paar weken geleden de papfles op de plavuizen laten vallen....nou alles zat er onder ! en uit de aventfles wilde hij niet drinken dus gelukkig had de buurvrouw ( hebben een kinderopvang) nog een fles waar dezelfde speen + ring op kon.

Ja en dan heb jij er 2 die elkaar wakker houden, das ook niet prettig!

hoop dat ze lekker doorslapen vanavond/vannacht.

Matthias maakt Lucas ook wakker met zijn gehuil ook s'nachts dus ik laat hem niet lang huilen.

en mijn man word er niet eens wakker van dus moet het dan even alleen doen of maak mijn man wakker als ik hulp nodig heb, maar ja di moet de volgende dag ook weer aan het werk, en ik kan als ik wil nog ff weer mijn bed induiken als Lucas naar school gaat, hoewel hij nu naar een nieuwe school gaat sinds van de week en een uur later weg kan 8.00 ur ipv 7.00 dus dat is voor hem wel weer een verbetering.

en ach als ik nog moe ben ga ik in de middag als Matthias slaapt nog ff op de bank.

Geplaatst

JAAAA, ssshhhh... Ik zat ook te denken ik hoop toch niet dat ik er eentje in de woonkamer moet gaan leggen ofzo... Normaalgesproken heeft Kaat weinig last van het gehuil van Bram, en gaat ze gewoon slapen maar nu was het voor het eerst andersom en kennelijk kan Bram daar niet tegen...

Ga eindelijk een bakje koffie drinken, wat een gedoe zeg! Dat hysterische gesnik, bijna hyperen, is hier bijna onbekend, denk dat dit de derde keer ooit was ofzo... niet leuk!

Geplaatst

Marjan ik heb al 2 keer een nieuwe fles van Difrax gekregen dus hoef geen nieuwe te kopen. Ze hebben een klachtenformulier op de site en je moet een foto meesturen en een paar dagen later krijg je een nieuwe, das wel service he! Maar Bram drinkt ook niet uit een Aventfles, ja zijn sap wel maar melk niet... Rare kinderen. Dus morgen maar weer een foto maken en invullen... En zijn eerste kleine babyflesje weer gebruiken een paar dagen, wel irritant is dat daar maar 180 cc in kan... met moeite dus moet je bijvullen.

Geplaatst

Ja op den duur word je daar echt zelf onrustig van.

Ik heb een stoel staan op Matthias zijn kamer en daar ga ik ook vaak even met hem zitten, rustig wiegen en wat zachtjes zingen.

maar ja als je 2 op 1 kamer hebt is dat ook niet echt ideaal, mss is het ook wel aandacht vragen en mss doet Matthias dat ook wel maar het is soms echt hysterisch huilen zodat je denkt dat er echt wat aan de hand is.

je weet het niet he?

Geplaatst

Hier was het voor het eerst in daaaagen eindelijk op een normale tijd stil. Maar ja, kan ook bijna niet anders want mevrouw heeft zeggen en schrijven een half uur geslapen op de crèche. Dus om kwart voor 7 een fles, kwart over erin. Na 45 minuten weer heel erg huilen, maar wiegen en sussen hielp gelukkig en sindsdien is het stil.

Wbt de flessen, ik heb er maar 3 en daar dien we al 11 maanden mee: een heel kleine, een middelmaat en een heel grote voor de pap. Wel een batterij aan spenen, maar dus nog steeds de eerste avent flessen.

balen is dat hè, als je gewoon niet aan je avond kunt beginnen vanwege het niet slapen van die kleintjes. Vind F heel lief enzo, maar na 7 uur, half 8 moet ze gewoon tukken!

Geplaatst

ja das super service van difrax.

ja ik liet hem zelf vallen dus gevalletje eigen schuld.

Ik heb een aventfles waar ik de voeding in klaar maak, omdat ik de openening van de difrax te smal vind en als je dan moet schudden blijft alles in de speen hangen en als ik de voeding klaar heb giet ik het in de difrax fles. en de difraxfles mag ook niet in de magnetron ( fles met ventiel in de bodem) maar ik maak de voeding met kraanwater klaar.

Ik heb 2 soorten spenen, de 1-2-3 speen voor de voeding en een papspeen voor de pap. pap van rijstebloem ging prima op stand 3 maar met de granenpap wil dat niet.

en ik heb een klein difrax flesje met opening in het midden ( handgreep) voor de sap en dergelijke.

Geplaatst

Marjan, klinkt wel bekend hoor, hier doet ze dat ook af en toe. Ik heb het idee dat ze dat bij ons vooral doet na een dag met veel indrukken en als ze last heeft van haar tanden.

Vaak is het inderdaad ineens heel hard brullen en niet stil te krijgen echt met van die hoge uithalen. Ik ga altijd even zitten kroelen op de stoel in haar kamer. Als ze haar speen niet wil dan is het tandenpijn (door het zuigen aan de speen gaat het alleen maar meer zeer doen, caro, weet niet hoe kaat zit met haar tanden) en doe ik wat dentanox op. Beetje luuf erop en haar verder even laten uitrazen. Als ze rustig is, gaat ze vaak zelf al naar achter hangen, zodat ze ligt ipv zit en dan valt ze in slaap.

vanaf dat ze heel klein was hebben we haar al niet meer mee naar beneden genomen nadat ze voor de nacht was neergelegd, om het verschil tussen dag en nacht duidelijk te maken. Maar ik kan begrijpen dat het met een tweeling en andere kinderen in huis vaak niet te doen is om boven te blijven met een huilend kind, de rest van het gezin moet ook aan zijn rust komen.

Lianne hoe gaat het vandaag met jullie kleine meid.

Zijn alle zieke kindjes weer opgeknapt.

Vlinder een drukke dag vandaag of is een van jullie ziek, heb jullie gemist vandaag.

Hier zondag voor een weekje naar egypte, ben benieuwd hoe maud het gaat doen met vliegen. We vliegen om 7 uur dus dat wordt vroeg het bed uit.

Geplaatst

Caro, hier ook al twee keer een nieuwe fles van de difrax gekregen, de kleine fleskes hebben geen maatstreepjes meer bij mij, zijn helemaal weg. Die kan je ook omruilen bij de winkel, maar vind het eigenlijk niet nodig, ik gebruik ze nooit meer.

Frn heerlijk zo'n avondje voor jullie zelf.

Geplaatst

Volgens mij is het hier stil...... Ik ben om 20.45 weggegaan om te sporten. Heb daarvoor L even goed in bed gelegd. Manlief ligt al in bed, zal zo even vragen hoe het gegaan is. Bedje in de woonkamer is nog leeg, dus verwacht dat ze heerlijk heeft geslapen ;-)

Ze was ook heel relaxed vandaag, niet kattig of wat dan ook. Schijnt dat het gedrag dat ze overdag vertonen ook in de avond voortzetten. Volgende week donderdag komt er iemand langs om met ons kennis te maken en kijken hoe ze het doen en eventueel bij een vervolg afspraak een video opname maken om te kijken hoe het daadwerkelijk gaat overdag en wat we kunnen doen om het te veranderen. Ben benieuwd.

Duik nu mijn bedje in, ben bekaf van de waterpolo training!

Geplaatst

Meezie, Inge is vreselijk verkouden.

De groene slierten snot lopen langs haar gezicht.

Snuiten kan ze nog niet, dus ik ben met doekjes in de weef

Vanavond heb ik haar lekker mee onder de douche genomen.

Nu doet ze haze slaapjes en wordt ze vervolgens huilend wakker en gaat ze direct staan.

Best wel zielig.

Heerlijk dat jullie een paar dagen de zon op gaan zoeken.

Wel vroeg weg, maar dan ben je er ook optijd, Hopelijk heb je nu meer geluk met de duikspullen.

Chrish, ik las op FP dat jullie weer thuis zijn.

Wat super, ik hoop dat het met Jasper is, want dat zou reuze fijn zijn.

Weltrusten allemaal.

Geplaatst

Ze schreef thuis met de kids dus neem aan Jasper ook? Is best snel eigenlijk!

Oh echt? Mag die niet in de magnetron? Zou dat het probleem zijn, dat doe ik namelijk altijd wel! Misschien dat ie daarom poreus wordt... Is ook wat, nooit geweten.

Lianne ik moest nog aan je denken en vertelde P net dat L in de woonkamer sliep, dat leek hem helemaal niks! Nee, jullie ook niet natuurlijk. Gelukkig zijn ze nog steeds stil en ik hoop dat het een eenmalige actie was of in ieder geval voorlopig niet meer!

Geplaatst

Sterk... ik zit echt net een halve minuut geleden te denken: zal ik nog even bij ze gaan kijken? Dat doe ik eigenlijk bijna altijd maar nou durf ik niet meer! Succes!

Geplaatst

Kan me voorstellen dat P dat niet wil. Wij natuurlijk ook niet, maar je doet soms iets.... Manlief is wel in de weer geweest gister maar dan met S. L is ook wakker geweest maar die heeft hij laten huilen, en ze was weer in slaap gevallen. Ik ben er nog 2x uit geweest, om 23.00 en 03.00 uur. Toen lag ze beide keren op de buik en dan gaat ze huilen. Op de rug gelegd en ze is weer lekker gaan slapen. Nu slapen ze nog, zelf maar vroeg opstaan want we gaan zo naar de stad!

Is bij de rest alles stil gebleven na 12 uur? Ik hoop het echt!! Het zijn wel nachtbrakers onze kleintjes... :-(

Dus Jasper is alweer thuis? Fijn zeg, en inderdaad al snel. Zou me kunnen voorstellen dat het een zware operatie geweest is... Succes Chris!

Meezie, veel plezier in Egypte! Lekker even een paar dagen genieten van het mooie weer!

Volgens mij doet een vriendin van mij de Difrax ook wel in de magnetron. Zou toch wat zijn wanneer je een fles niet in de magnetron kan zetten? Je moet toch het water warm krijgen.....?

Geplaatst

Het lijkt wel of ze allemaal bezig zijn met lastige sprongetjes...

Is Fiene blijven slapen?

Ik heb heel onrustig geslapen omdat ik steeds gespitst was op elk geluidje, ook van de kat waarvan ik bang was dat ie Bram wakker zou maken, maar het is rustig gebleven. Ja de kat miauwde wel vannacht maar uiteindelijk heb ik P er uit gestuurd om half 7. En toen kwam de oudste bij mij in bed en was helemaal warm: 38.3 koorts dus... Dus die heb ik nu beneden op de bank liggen. Babies worden nu net pas wakker, vind je het gek na dat gespook gister...

Spring nog even gauw onder de douche en Florence Nightingale kan weer aan het werk!

Geplaatst

fiene werd om half 1 nog even wakker, maar toen heb ik vin uit bed gestuurd. Moest F natuurlijk vanmorgen wakker maken om naar de creche te gaan. Mevrouw heeft een ochtendhumeur, haha!

Geplaatst

hmmmm...vandaag precies een jaar geleden werd ik opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging..even een mijmermomentje. AARRGGHH dat betekent dat ze over precies twee weken jarig zijn!!!

Geplaatst

Wat gaat een jaar snel he! Ik ging met kerst met verlof, en afgelopen kerst had ik mijn definitieve afscheid op het werk.... hmm

S en L zijn volgende week vrijdag alweer jarig! Vandaag even alvast wat slingers gekocht, nog een paar dingen erbij en we zijn er klaar voor!

Geplaatst

**Breek even in**

@ Caro en Fren, hahahha fijn he die nachtbrakers! Wij lopen 2 maanden op jullie voor en deze periode is berucht! Is een hele vervelende sprong en helaas duurt ie bij velen ook nog lang ook nog. Dus hoop dat jullie mazzel hebben, wij hebben er ruim 8 weken last van gehad en ja ontroostbaar/gillen/niet stil te krijgen in bedje. Kortom je wordt heel creatief om je nachtrust te krijgen. SUCCES!

**Breek weer uit**

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden