Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een nacht...s is van 01:30 tot 03:45 bezi geweest..pfff. Toen ik uiteindelijk met een klein flesje bovenkwam sliep ze..dussss. G heb ik gisteren om 18:30 op bed gelegd en niet meer gehoord, ze slaapt nu nog. Hoe was jullie avond/nacht?? Ik hoop toch dat er een tijd komt dat ze niet meer snachts wakker worden zeg..GAAAAAP!!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

de nacht was gelukkig prima. Spugen is ook gistermiddag voor het laatst geweest, we zijn nog wel voorzichtig met eten geven. Wel nu enorme diarree, hele bed zat onder vanmorgen. Maar mevrouw had wel weer honger, schreeuwen als een speenvarken toen ik haar aan het wassen en omkleden was dat de fles niet snel genoeg kwam...

Vandaag en morgen is ze bij oma, daar blijft ze ook slapen vannacht, dus we kunnen even bijslapen :-)

Geplaatst

De nacht was prima maar voordat die voor ons begon wat het 01.00 uur! L heeft heb ik toen in het campingbedje in de kamer gelegd. Kon haar stil krijgen en weer in bedje leggen maar na een poosje begon ze toch weer. In campingbedje heb ik haar heel even gehoord, maar verder vannacht niet meer. Iets voor 8 uur hoorde ik ze beide, dus heb wel een beetje kunnen uitslapen :-) Ik hoop ook echt dat het een keer overgaat hoor! Dit duurt nu al zo lang, en ook bij bijna iedereen hier....

Fren, vervelend dat F nog ziek is, maar wel goed teken dat ze wel weer honger heeft. En vannacht weer heerlijk even bijslapen. Nu maar hopen dat je ook kunt slapen!

Caro, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Meiden het gaat echt over... maar voordat ze echt elke nacht doorslapen kan nog wel wat jaartjes duren... Het wordt wel steeds minder, maar ook als ze peuters en kleuters zijn kunnen ze huilend wakker worden van enge dromen, als ze ziek zijn etc. Maar goed, dat is dan niet meer elke nacht...

Hier eigenlijk wat wij meestal hebben: avond drama met Bram, hij sliep snel en werd wakker en toen duurde het ruim een uur met af en toe er uit halen, met papa in ons bed (slapen en bij terugleggen weer wakker worden) en weer brullen en uiteindelijk stil... Maar in de nacht alleen Kaat gehoord, hoesten en beetje kletsen... vanmorgen om half 8 wakker...

Oh ja, gister waren we naar de Beekse Bergen (leuk maar koud en dat vonden veel dieren helaas ook dus die lieten zich niet zien) en 's avonds riep de oudste ineens: Kaat kruipt!! en ja hoor, Kaatje kan ook tijgeren. Oh, dat is al een paar dagen, was het droge commentaar van papa. Grrr... mannen!

Geplaatst

Vanaf nu ga ik ook weer elke dag meelezen. Met J.asper gaat het goed. De zwelling neemt af en dus de zorgen om hersenvochlekkage en infecties nemen ook af.

Eigenlijk heb ik nu iets anders, met L.isanne. L.isanne beweegt nog weinig en eet haar warme hap minder goed. Ik vraag me af of dit een fase is, of dat het echt ligt aan het feit dat ze nog niet zoveel beweegt en dus minder energie verbruikt. Op zich kan ze met wat minder toe. Ze is volgens mij al de zwaarste van alle kindjes hier.

Maar dit is ons eetschema.

08.00 melk en boterham. De fles melk is 180 cc en 6 schepjes, nutrilon 3.

10.00 - 10.30 fruit

12.00 melk en boterham. De fles melk is 180 cc en 6 schepjes, nutrilon 3.

15.00 - 15.30 rosevicee. Het varieert in het aantal cc's dat ze drinkt. Ik doe er 150 cc in. Vaak drinkt ze tussen de 10 en 60 cc.

17.00 warme hap en wat yoghurt toe

De avondfles is vervallen. Tenzij er weinig van de warme hap is gegeten. Dan krijgt ze nog wel eens 90 cc en 3 schepjes.

J.asper eet prima. Maar hij verbruikt ook veel meer energie, omdat hij meer beweegt.

Geplaatst

Fijn dat het met J.asper beter gaat en de zwelling afneemt. Zullen jullie zelf ook vast meer rust hebben.

Het is een prima voedingsschema, komt overeen met wat wij doen, alleen krijgen ze een papfles in de ochtend en geen brood. Wanneer L.isanne niet veel beweging heeft, kan ze ook met minder voeding toe. Zou me daar niet te druk om maken, ze geven zelf aan wanneer ze genoeg hebben. Bij ons is S.ven ook een stuk actiever dan L.ara en kan ook meer op dan haar.

Geplaatst

Het lijkt mij ook prima, misschien kun je bij de roosvicee iets te eten geven omdat er nu vrij lang tussen de eetmomenten zit?

Hier weer een ziek jongetje, bah! Haalde hem om 12 uur uit bed. knalrooie wangen, 38.7. Hij heeft wel een hele boterham en een klein flesje sap op maar wilde niet echt spelen. Ik heb hem er om half 2 weer in gelegd en hij protesteerde nauwelijks.

Net Kaat ook in bed gelegd en Bram lag zachtjes te kreunen in zijn slaap, is dat normaal?? Vind het zo naar klinken en doet me denken aan de koortsstuip van de oudste die kreunde ook, bah! Zit te denken om hem toch maar een zetpil te geven?

Geplaatst

heb al bij D&D op de zetpil gereageert caro.

Hier een oerstomme schoonmoeder: fiene is ZIEK!!! dan sleep je dat kind toch niet mee naar een winkelcentrum??? Gevolg, fiene auto onder gespuugd en luier doorgelekt in gloednieuwe autostoel. Ik heb echt zoiets van, eigen schuld, dikke bult... Ben ik nou heel erg?

Geplaatst

Oh dat is echt niet slim! Waarom moest ze haar persé meenemen? Heb je dat al gevraagd? Was ze boos dan dat de auto vies was? Pfff... wat zei Vin?

Hier besloten dat ik een zetpil geef als ie boven 39 komt, nu had ie 38.8, heeft een fles gedronken, steeds gapen dus weer terug naar bed, spelen wilde hij niet. We zullen het zien.

Geplaatst

Overdag zou ik wel een zetpil geven Caro. Kan hij misschien net even iets fitter zijn, en af en toe even bij hem kijken hoe het gaat wanneer hij in bedje ligt. Voor de nacht dan geen geven, en kan de koorts ook uit zijn lichaampje gaan.

Fren, lekker handig!! Schoonmoeders zijn altijd eigenwijs. Ik zou ook denken eigen schuld dikke bult... Maar persoonlijk zou ik er wel iets van zeggen tegen haar over het meenemen van een ziek kind. Zeker met deze kou en dat ze een paar weken geleden nog goed ziek geweest is..

Geplaatst

Geen zetpil meer gegeven... en hij had 38.4 net, dus zelfs iets lager. Wie weet maar 1 dag koorts zoals Kaat laatst? Ik hoop het. Hij ligt er nu in, ligt nog wel te jammeren maar dat doet ie natuurlijk elke avond... Heel anders dan dat zachte gekreun van vanmiddag... Dus we gaan het weer zien!

Zelf heb ik keelpijn en ben ik vandaag verkouden geworden en P kwam hoestend en proestend thuis.Hij zei net: ik ben het zo zat al dat ziekzijn en die kou, ik wil lente! Ja, daar moet ik het wel mee eens zijn...

Geplaatst

Goedemorgen!

Fijn dat de koorts iets gezakt is gister. Heeft hij een goede nacht gehad? Balen dat jullie nu zelf ook niet helemaal fit zijn, maar je ontkomt er bijna niet aan met zieke kids.

En voordat het lente is, zijn we toch een paar maand verder, vindt dit persoonlijk ook wel lekker die kou.

Hoe is het met Fiene? Heeft ze nog meer onder gespuugd bij je schoonmoeder? En hebben jullie lekker kunnen bijslapen?

Hier een goede avond en nacht gehad. Het is om en om, avond rustig avond onrustig. Ze is nu wel verkouden en ze heeft denk ik een zere keel. Ze is ook wat schor en vindt helemaal niets leuk. Wangen zo rood als een tomaat van de tandjes, maar geen koorts. Vandaag maar even een rustig dagje lekker binnen en toch nog maar een keer naar bed doen vanmorgen.

Geplaatst

fiene spuugt niet meer gelukkig, is nu voornamelijk aan de diarree. En nee, niet lekker bijgeslapen, want Fiene heeft me aangestoken denk ik, vannacht gespuugd en nu aan de diarree. Wel aan het werk, met heel veel moeite hier heen geglibberd, wat een drama op de weg zeg!

Geplaatst

Sneeuw is leuk om naar te kijken en om in te spelen maar verder...

Hier zo ongeveer de slechtste nacht gehad sinds ze geboren zijn... Bram bleef maar huilen en piepen en P lag zich zo te ergeren dat ik steeds maar op hun kamer ben gaan zitten en ssshhh doen als ie geluidjes maakte, dat werkt wel. Maar... toen hij eindelijk stil was, was Kaat wakker en die dacht: gezellig, mama zit daar, ik ga eens even lekker kletsen!

Toen ik uiteindelijk in bed lag was het, schrik niet: half 3!!

Dus ik ben kapot en ook nog eens ziek want vannacht ijskoud en vanmorgen warm en P voelt zich ook niet lekker maar is toch naar zijn werk gefietst , een half uur fietsen normaal, door de diepe sneeuw! Hoop dat ie niet gevallen is...

De enige die heel blij werd van de sneeuw was natuurlijk N! Heerlijk, eindelijk echte sneeuw!

Dus ik zal me door deze dag heen moeten slepen...

Oh ja enige lichtpunt was dat Bram vanmorgen 36.8 had!

Geplaatst

Beterschap Fren en Caro!! Paracetamol en als het kan even lekker je bed in.....

Hier liggen ze er zonder sputteren alweer een half uur in, heerlijk!

Geplaatst

Ik wil jullie ook allemaal beterschap wensen!

Vannacht hier ook wakkere kindjes rond 2.00 uur. Niet fijn. Ik snap ook niet echt waarom.

Geplaatst

Oh, S. is van tafel gevallen plat op zijn neus. Nu een bloedneus en een dikke lip. Wordt zo gebeld door de ha of hij ook een hersenschudding kan hebben. Heeft wel gedronken en een koekje gegeten en is nu aan het spelen. Maar wat ben ik geschrokken zeg!

Geplaatst

Je schrikt je rot lianne! Ze zijn hier allebei wel eens van iets af gevallen en ik moest meteen meehuilen! Maar meestal is er niks aan de hand en krijg je het advies ze 24 uur in de gaten te houden...Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden