Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou dat werd niks... Twee avonden en nachten rust vonden meneer en mevrouw wel genoeg voor papa en mama dus ze bleven lekker brullen, Bram natuurlijk net iets langer. Dus er uit gehaald voor een half flesje en Kaat daardoor ook wakker en gelijk overstuur, heel raar... Ook naar beneden gehaald en even 2 filmpjes van Nijntje gekeken, toen tegelijk met Bram weer er in en gelukkig wel stil allebei. Maar inmiddels was het bijna half 10...

We zouden morgen eigenlijk naar de verjaardag van P's broer maar hebben besloten niet te gaan. We zijn eigenlijk allemaal nog verkouden en niet helemaal lekker en het is meer dan anderhalf uur rijden... en weer terug. Hij zal wel teleurgesteld zijn (heeft een bepaalde mate van verstandelijke beperking en vindt zijn verjaardag heel belangrijk) maar ja ik zie het toch niet zitten. En zeker niet na deze avond want dan zijn ze weer helemaal uit hun ritme.

Ga zo maar eens proberen te slapen want wie weet wat de nacht brengt...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh wat lekker voor jullie, sneu voor opa en oma maar ja die mogen nu weer bijslapen. Ik zou het vaker doen als ik jou was!

Vannacht ging redelijk, dwz Bram werd om half 4 huilend wakker, ben er uit geweest, even met 'm gezeten op hun kamer en Kaat gelukkig niet wakker, daarna ging hij na wat geklets weer slapen. Vanmorgen half 9, nu liggen ze er alweer ruim een half uur in maar geslapen wordt er niet. Nou ja maar even aanzien en anders ga ik zo het bad voor ze laten vollopen...

Gelukkig gaan we niet naar mijn schoonouders vandaag want het sneeuwt! En we zijn eigenlijk allemaal nog aan het kwakkelen.

Ga zo maar eens douchen, luie zondagochtend...

Geplaatst

Lekker hoor Bikkel! Ben je ervan opgeknapt? Nu weet je man, opa en oma ook wat het is om gebroken nachten te hebben! Misschien zeggen opa en oma nu wel vaker dat ze een nachtje willen oppassen zodat je even kan bijtanken!!

Hier alles weer rustig. Vandaag een rustig dagje na 2 dagen verjaardag! Kids hebben het goed gedaan, ze waren er wel klaar mee gister aan het eind van de dag. Al die aandacht en drukte! S.ven is wel aan het rommelen geweest gisteravond en L.ara heeft het eigenlijk super gedaan! Wel een boze papa omdat S weer in de weer was ( al na 3 minuten boos!!) Vanmiddag even een klein stukje wezen wandelen, wel koud hoor! Gelukkig hadden we de regenhoes over de wagen dus de kids zaten lekker warm. Het is net begonnen met sneeuwen hier, maar het stuift voorbij omdat het zo waait..

Caro, hoe is jullie rustige dag. Lekker weer om thuis bij de kachel te blijven en zeker wanneer jullie niet helemaal fit zijn! Jammer dat Kaat en Bram 2 avonden wel genoeg vonden voor jullie om rustig te relaxen! Ze kunnen het dus wel!!!

MEezie, alweer veilig geland in het koude Nederland? Ligt er bij jullie ook sneeuw, en wat vind M daarvan :-)?

Wat een gedoe Moontje dat je weer terug moet voor een echo! Als het uiteindelijk maar goed is. Succes met het verzinnen van namen voor de kleine uk, en met het geheimhouden :-). Je weet, wij vertellen niets door dus als je in de verleiding komt..........

Ga nu maar weer even braaf zoeken naar werk...

Geplaatst

Ben er net even uit geweest met de auto met de oudste boodschappen gedaan, klein glijdertje gemaakt maar ging verder goed. Moeten toch eten vanavond: pannenkoeken!

Nu Bram wakker, Kaat slaapt nog, dan maar even met hem spelen en over een half uurtje Kaatje wakker maken.

Geplaatst

Veilig geland en hier aardig wat sneeuw, wel een uur later geland door sneeuw en wolken op brussel, toen moesten we nog wachten op de trap en daarna op de bus en vervolgens duurde het heel lang voor de buggie er was. Allemaal ouders met kids die versleten waren en nergens een buggie te bekennen.

we zouden om 19 uur landen, dan zouden we meestal met een uur alles hebben en in de auto zitten. Nu zaten we om kwart voor 10 in de auto. Zijn net thuis en maud slaapt alweer.

die keek haar ogen uit naar al dat witte spul op het vliegveld, ze had ook snel door dat het koud was en bleef ook maar zeggen koutttt kouttttt.

Bikkel fijn dat je even heerlijk hebt kunnen bijtanken, dat had je wel verdient.

Geplaatst

Hmm, ook thuis maakt F er een nachtelijk feestje van! Ze lag er om half 10 in (kwamen uit vaals gereden kn in de sneeuw) maar om 3 uur krijsen rn nu net weer. Ben een dag of 10 geleden over gegaan op normale voeding ipv ha, heb t idee dat dat minder voedt ofzo, want Sindsdien slaapt ze niet if nauwelijks door. Woensdag maar eens vragen bij t cb.

Geplaatst

Dat is nog wel te doen Bikkel. Al zou het fijn zijn dat hij om 1 uur niet kwam :-)

Fren, dat is balen. Het zou toch niet zo zijn dat ha voeding voedzamer is dan de "normale" voeding? Ben wel benieuwd...

Caro, hoe is de nacht bij jullie gegaan?

Meezie, welkom in wit Nederland! Grappig he hoe ze naar de sneeuw kunnen kijken! En knap dat ze koutttt zegt!! Hebben jullie met haar geoefend?

Hier redelijke avond gehad en een goede nacht. Om 21.30 werd S. wakker, en die is aan het spoken geweest tot ongeveer half 12. Daarna stil. Manlief zij wel dat L. al om half 6 wakker was vanmorgen! Ben er zelf maar om half 7 uit gegaan want madame vond het wel prima. Heb ze er nu nog maar even ingelegd en het is net stil. Nog snel even wat doen in huis en sneeuwruimen buiten zodat ik wel een boodschap kan gaan doen!

Geplaatst

Gelukkig een rustige nacht zonder gehuil alleen wat geklets dus werd wel af en toe wakker maar ben er pas om 6 uur uit gegaan voor de kat. En tot kwart over 8 geslapen dus prima.

Ik ben toch weer onder de indruk van de woordjes die Maud zegt hoor! Vaak is het zo dat ze of snel kruipen en lopen of snel gaan praten maar Maudje doet het gewoon allebei! Welkom thuis trouwens...

Geplaatst

Zo om 10.00 heb ik Jarno maar wakker gemaakt!

Nu lekker aan de boterham!

Jarno brabbelt wat en zegt mama maar voor de rest is het nog stilletjes qua woorden, komt wel genoeg geluid uit haha

Geplaatst

Fren balen van je nacht, ben benieuwd wat het cb zecht over de voeding.

Bikkel een heerlijk nachtje hopenlijk blijft hij het zo doen.

Caro lekker weer even een rustig avondje.

Lianne, dat is ook weer een fijne avond, is l wel weer gaan slapen na half 6

Hier al vroeg wakker. Maud werd ook rond kwart voor 8 wakker, hard huilend. Heb haar even getroost en toen viel ze weer inslaap. Ze slaapt nu nog, was helemaal versleten.

lianne en caro, maud vraagt de hele dag wat iets is. Ze wijst en zegt DAAT. Iedere keer als ze dat doet vertel ik wat het is. Hihi geen gehoor soms want dat gaat echt wel eens lang door. Ze luisterd en kijkt dan naar mijn mond. Na een aantal keer probeerd ze het zelf. Soms vooral de klaken, maar met korte woordjes lukken de worden ook redelijk.

in de vakantie was pamp (lamp) erg leuk. Overal waar ze een lichtje zag begon ze te wijzen en pamp te zeggen. ook is ze gek op kettingen. Ze kreeg er een voor kerst en die houd ze heel braaf om, ook weer hetzelfde verhaal, steeds weer vragen en steeds weer andwoorden. Nu zegt ze ook bij iedere ketting die ze ziet of om heet ke-ting (armbanden overigens ook)

Ze is vrezelijk nieuwschierig en wil echt van alles weten. Soms wordt je er wel eens gek van20 keer zeggen wat iets is, maar als ik haar koppie dan zie en zie hoe goed ze het probeerd en al kan, vind ik het ook wel weer heel erg leuk.

Oooo ik hoor haar eindelijk. Even een papfles erin en dan douche en even de sneeuw in. Brrrrr. Koutttttt

Geplaatst

Ik vind het knap op die leeftijd. De oudste was ook zo snel, deze twee niet hoor!

Overigens hadden we een rustige nacht, niet bepaald een rustige avond dat was een drama... Nee, die twee rustige avonden van van de week hebben zich nog niet herhaald helaas!

Geplaatst

ik ben ook wel klaar met die nachtelijke avonturen eerlijk gezegd... maar zal deze week wel niet veel beter worden, aangezien ze woensdag weer prikken krijgt.

Fiene lijkt nu mamamama te zeggen, ook wel gericht, ze zegt dag en die, dat laatste altijd gepaard met een priemend vingertje :-)

Geplaatst

Er is hoop Fren! Hier zijn het alleen nog avonturen in de avond en de nachten zijn eraf!! Hier hebben ze weinig last gehad van de laatste prikjes, alleen een paar dagen een harde bult op 1 beentje waar ze geprikt heeft.

Net even naar buiten geweest met ze. Maar wat is dat zwaar zeg met een dubbele wagen door de sneeuw... Ik heb al voldoende beweging gehad voor vandaag volgens mij

Geplaatst

J.asper is de laatste paar nachten ook altijd wakker, om te huilen. Meestal na 01.30 uur en dat kan zo een paar uur doorgaan. We denken dat het nog van de operatie en het ziekenhuis komt. We hebben dus al wat gebroken nachten gehad. Nu laten we hem maar tussen ons in slapen. De enige manier waarop hij stil wordt en blijft.

Geplaatst

Haha fren, dat priemende vingertje die kennen we ook hier!! Als je ook vraagt waar is je neus, dan wijst ze niet haar neus aan maar dan verdwijt hij in haar neus.

Hier gaan opa en oma zo met de kleine meid uit sleeen ben benieuwd hoe ze het gaat vinden.

Chris balen van jasper, hopen van korte duur.

Geplaatst
hier is f de laatste dagen om 3 uur wakker. Enige voordeel daarvan is dat je al 4 uur geslapen hebt en nog 4 uur te goed hebt. Daardoor is het nog te doen...

Ha ha...dat vind ik nou eens een positieve benadering! Die houden we erin! humor!

Geplaatst

Fiene had vandaag bij oma welgeteld een kwartier in de wagen geslapen... Verder wel heel veel gegeten, maar desondanks toch na een uur (en een papfles) weer wakker... Half extra flesje erin en nu slaapt ze. Voor hoe lang zullen we zien... Denk toch echt dat ze nog aan het bij eten is, in combinatie met een groeispurtje. Ze geeft nu echt dingen aan als je je hand ophoudt en stond vandaag voor het eerst echt los (totdat ze dat zelf doorhad, maar gelukkig is sneeuw zacht!).

Geplaatst

Zag trouwens dat Eef een wachtbankje maart is gestart. Ze gaan volgende maand voor een cryo-brusje. Hoe denken jullie daar over? De tweeling mama's zullen nog wel pas op de plaats maken (of compleet zijn, zoals caro), maar de rest? Ik ben er eerlijk gezegd nog niet mee bezig, met een brusje... Is dat gek? Kan me zelfs voorstellen dat we het bij fiene alleen houden, zoveel mazzel (eerste icsi na de tese direct zwanger) hebben we vast niet nog eens...

Geplaatst

goed van fiene, ja en sneeuw is zacht dus vallen kan best. Aangeven doet ze hier niet, doet net alsof alleen als je het wil pakken trekt ze haar hand weer weg.

caro klinkt als een kleine drama avond, moeilijk lijkt me dat, laten huilen is ook geen optie want dan zit je met twee huilende kinderen. Hopenlijk gaat het sprongetje snel over.

Fren, ik ben er ook nog helemaal niet aantoe hoor (weet ook niet of dat ook gaat gebeuren) we zijn zo happy met ons kleine meisje en hebben inderdaad zoveel geluk gehad en jullie inderdaad nog meer met de tesa erbij.

wij kregen toevallig een brief van het emc dat ze vertouwelijke info wilde sturen en of de contact gegevens nog kloppen. het zal waarschijnlijk om de crio gaan. we hebben besloten die nog even te laten liggen als het niet te duur wordt, je weet maar nooit. al hebben we beide het gevoel dat we compleet zijn zo met z'n 3en

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden