Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier uiteindelijk 9 uur, dus toch anderhalf uur. Denk dat ie nog niet moe genoeg was om half 8, maar hij was daarvoor steeds om niks aan het huilen dus dacht dat ie wel moe was... Nou ja anyway, we zijn er dus nog niet...

Welterusten!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier hele brave kindjes voor de verandering! Nog geen 5 minuten gehuild en stil! Sinds 10 over 8... Wel weer eens lekker.

Sterkte Fren!

Ik denk wel eens bij Bram, en Fiene als ik dit hoor, zouden ze dan te moe zijn? Je hebt als volwassene ook wel eens dat je 'over je slaap heen bent' zoals ze dat dan noemen, zou dat bij babies ook kunnen?

Geplaatst

Zou maar zo kunnen caro. Maar bij F was het net gewoon honger. Ongelooflijk, om 1900 een fles van 210 water, 5 scheppen pap en 7 schepjes voeding en net nog 150/5 op! Ze eet weer nauwelijks vast eten. Blijft lastig hoor...

Geplaatst

Hoop dat ze nu lekker slaapt?

Daarom is het misschien beter om nog niet over te gaan op gewone melk bij haar? Of was je dat niet van plan. Er zitten toch veel extra voedingsstoffen in opvolgmelk die ze nog wel nodig heeft als ze slecht eet.

Hier hebben ze vandaag een overdosis fruit gehad: bij het nieuwe 'schema' eten ze 's morgens fruit tussen fles en boterham in. Bij P was dat nog niet doorgedrongen en ik was vanmiddag naar de stad dus toen ik thuis kwam eind van de middag hadden ze net hun tweede fruithap op! Nou ja, kennelijk slapen ze er lekker op want niks meer gehoord, heerlijk rustig...

Geplaatst

Fren hoop dat fiene na haar fles toch lekker is gaan slapen.

Nog steeds aan het bijeten denk ik.

Caro, te moe kan bij die kleintjes vast wel. Wel fijn dat bram weer lekker ging slapen en kaat natuurlijk ook.

Ik hoorde van mijn zus dat mijn neefje vandaag op het nieuws van 20 uur was in een item over ipads op school. Ik ga zo even uitzending gemist kijken, hij was zo trots en zenuwachtig hihi.

Hier vanavond een risico genomen heeft geukkig goed uitgepakt. Schoonouder gingen na 8 uur weg (zij passen na 17 uur op maud als we moeten werken en houden de babyphone bij zich als we het heel druk hebben, ze wonen naast ons) nu natuurlijk zaterdag en heel druk, soms wordt ze nog wel eens brullend wakker, maar vanavond gelukkig een braaf kindje. Maar bond het zo een onzin om voor een paar uurtjes oppas in huis te halen.

Nou ga even nieuws kijken en dan heerlijk naar bed, ben moe.....

Geplaatst

Serieus... Voor hef slapen dus 400 cc op en nu, half 5, krijsend vd honger wakker. Eerst 100/2, nog steeds krijsen, dusnog 150/4 erachteraan. Eindelijk stil. Ik snap er niks meer van...

Geplaatst

Fren wat een ellende zeg met jouw moppie. Maar misschien moet ze idd nog inhalen..misschien anders naar de huisarts en laten onderzoeken of bloed prikken..misschien heeft ze een of ander virus?? ik roep ook maar wat.

Gisteravond naar de huissrtsenpost met S want die zat onder de enorme rode bulten, hele grote met wit in het midden en een rode cirkel eromheen..heel bizar.

Ik schrok me kapot en kon het niet thuisbrengen...na 1!!!!! urr gewacht te hebben bij de KL*** hap..constatering..galbulten van een allergische reactie..tja en nu maar proberen erachter te komen wat de veroorzaker is.

Eenmaal weer thuis S op bed en mannetje ook vanwege de nachtdienst..begint G te huilen dus ik er heen en geprobeerd te troosten..opeens begint ze te kokhalzen en komt het hele avondeten eruit. Over haarzelf over mij en over het bed..zucht. Man uit bed gehaald, kind omgekleed, vloer gedweild, bedje verschoond, zelf omgekleed. Had haar beneden nog even op schoot en...whoppa..daar ging er weer een golf..zij eronder..ik eronder vloer eronder...pfff..nou dit dus tot 3x keer aan toe en toen was haar maagje leeg!..arm kind. Op bed gedaan en die slipe meteen maar ja had een lege maag natuurlijk dus om 01:00 beetje melk...om 03:00 beetje melk en om 07:00 weer...jullie begrijpen het..moeders is brak.

Ach ja en zo heb je altijd wel wat met kids. Ik ga nu in ieder geval nog even terug naar bed want oma is aan het wandelen (zo fijn!)

fijne dag allemaal dames.

Oja en Meezie ik heb al twee luierzwembroekjes binnen van die site echt superleuk, THANKS nogmaals!

Geplaatst

Stiertje, wat een ellende! Enig idee waarop ze allergisch reageert?

Ik denk dat fiene overdag gewoon te weinig eet en dat snachts inhaalt. Maar overdag krijgen we er niet zo veel jn. Mevrouw weigert haar mond open te doen namelijk. En kl heb me voorgenomen er geen machtsstrijd van te maken.

Geplaatst

Stiertje dat is schrikken, heeft ze gisteravond iets byzonders gegeten?? Misschien reageerde G daar ook wel op alleen dan op een andere manier?? Hopen dat je vanmiddag nog even kan bijslapen of hebben de meiden nog steeds verschillende slaapschema's??

Hihi kleine fiene weet wel heel goed wat ze wel en niet wil en hapjes horen daar niet bij.

gaat het om stukjes of gewoon echt omdat ze niets anders wil als melk.

Hier wil de kleine meid echt niet zo graag stukjes. Dan eet ze gewoon haar prak niet op of bijna niks. Alleen brood en soepstengels gaan er wel zo in.

vanmorgen weer evne pap van een lepel geprobeerd. Haar mond ging wijd open, een grote frons en hup alles liep zo weer uit haar mond, daarna ging er geen lepel meer in. Dus maar weer een fles gemaakt en dat ging er wel in.

Geplaatst

Stiertje, wat een ellende zo. Ik hoop dat ze snel weer beter zijn en dat je erachter kunt komen waar die galbulten vandaan komen.

Fren, lastig zo met Fiene. ´s Nachts het eten van overdag inhalen.

Hier gaat het al weer een stuk beter met slapen. J.asper geeft ons op dit moment geen gebroken nachten meer.

Vanmiddag wilden we naar de verjaardag van hun neefje L.ars gaan. Maar mijn zwager belde gisteren op. Mijn zwager en schoonzus vertrouwen onze kinderen en hun hond (een labrador van 1,5 jaar oud) niet samen. De hond is druk en het huis ook nog vol met andere familie (waaronder mijn schoonouders). Dus kunnen ze niet voor hun hond instaan. We kunnen wel komen, maar dan op eigen risico. L.isanne en J.asper moeten dan bijv. de hele middag op schoot zitten. Mijn schoonzus opperde zelfs om een campingbedje mee te nemen zodat ze daar met z`n tweeen in kunnen. Het campingbedjes fungeert dan als box. De hond even naar buiten of in de hal of schuur was geen optie. Dit weten ze dan al ruim twee weken en een dag van tevoren komen ze hiermee. We zijn dus maar thuisgebleven. De kinderen van mijn zwager en schoonzus, Bente en Lars, zijn 10 en 9. Al met al vind ik het wel jammer. Nu het goed gaat met J.asper had ik het erg leuk gevonden om de familie allemaal weer eens te zien.

Geplaatst

Wat zijn die apies toch eigenwijs he! Kaat heeft ook iets nieuws: tijdens het brood eten kokhalsgeluiden maken alsof het te ver in haar keel zit en uitspugen als ik een stukje in haar mond stop, maar als ik het voor haar neerleg pakt ze het en eet het zonder gedoe op... Zelluf doen? Overigens niet bij elke hap maar wel weer raar.

Bah Stiertje wat een rotnacht en balen van die galbulten! Is het inmiddels alweer beter? Tja, goed nagaan of ze iets nieuws heeft gegeten denk ik.

En Fientje das toch ook een spookje he! Maar ik vind het wel erg veel wat ze 's nachts eet, niet? Zou je niet morgen even het cb bellen of het normaal is, of de afdeling waar ze in het ziekenhuis heeft gelegen of het klopt dat ze daarna moeten bij eten? Want dit kan toch niet lang zo doorgaan. Overdag eten, 's nachts slapen Fien!

Hier liggen ze er net weer in voor hun middagslaapje. Was weer een lange ochtend, pfff, vind dat toch heel lang hoor, maar ja, zal d'r wel aan wennen... Ben gaan wandelen maar er stond een snerpend koude wind dus maar na een half uurtje weer naar huis. Benieuwd hoe lang ze slapen nu.

Geplaatst

Chris we typten tegelijk maar wat flauw zeg! Wat is nou belangrijker jullie of de hond? Tss... ik zou ook niet gaan, maar jammer voor de kinderen. Ik ben dol op honden maar mijn moeder laat haar hond meestal ook thuis als ze komt omdat het anders voor niemand relaxed is. Het gaat nou eenmaal niet goed samen, kruipende kindjes en jonge enthousiaste honden en dat komt vanzelf goed als ze groter worden maar is de eerste twee jaar even aanpassen. Erg raar dat ze dat niet wilden doen.

Geplaatst

nou de galbulten zijn verdwenen bij S maar G is wel degelijk ziek geworden. bijna 39 rood hoofd en waterige ogen en NOT AMUSED..pfff is de ene beter begint de ander..tralallalaaaa!!

Meezie en Fren ik weet niet waar de reactie vandaag kwam maar we zullen het in de gaten moeten houden en elke dag bijhouden wat ze eet.

Chris ..wat een verhaal zeg!! een hond is maar een hond en is ondergeschikt aan de mens!! die hond kan toch makkelijk in de gang of garage met z'n mandje? Ook helemaal niet goed om zo'n hond samen met de mens de hele middag visite te "spelen"..een hond hoort zijn plek te weten, dat is voor hem zelf ook beter.

Onze 3,5 jaar oude jack russel zit altijd in zijn bench als de dames op de grond spelen en zo hoort dat ook, als ze ouder en sterker zijn mag hij los en zelfs dan alleen als ik erbij ben...nahjah..dom hoor...en jammer dat je de familie nu niet ziet!

ow S is wakker hoor ik,..G is aan het autorijden met papa..we hoopten dat ze zo wel in slaap zou vallen..we shall see

Geplaatst

Fijn he zo'n tweeling die elkaar ziek opvolgt... Maar mooi dat die bulten alweer verdwenen zijn!

Je bent wel streng over de hond maar denk wel dat je gelijk hebt! Klinkt als Cesar Milan... :-)

Hier tot half 5 geslapen, bijna 3 uur dus... benieuwd wat dat betekent voor vanavond. Zo mooi als het gister was met niet eens 5 minuten huilen zullen we maar niet op rekenen...

Geplaatst

Chris, het vervelendste is denk ik nog dat ze er nu pas mee komen, die hond is toch al een tijdje bij hun in huis. Een huis met familie maakt inderdaad indruk, prima, maar zijn plek is zijn plek. Onze hond heeft zijn eigen plek in huis en bij drukte sturen we hem daar altijd naartoe, anders wordt je helemaal gestord van hem. Na een tijdje went hij aan de mensen in huis en gaat dan heerlijk liggen slapen.

wij hebben de hond verder niet in een bench, alleen met onweer omda hij anders overal piest. Als maud op de grond speelt mag ze alleen naar de hond als hij niet op zijn plek ligt. Op zijn kleed is zijn domein en rust plekje. Verder zit ze veel bij hem. Hij ligt dan op zijn zij en maud kruipt dan tussen zijn voor en achter poten en gaat hem onder aaiaaiaai geroep hem heel schattig zitten aaien. Niet aan zijn hoofd want vingers in zijn oog vind hij vas niet fijn.

we zijn er wel altijd bij en als we even moeten plassen of iets pakken gaat maud in de box.

nou is ons baasje 9 en niet te vergelijken met een overachtive jack, geloof dat je ee feetje heb als hij rond rend met de meiden o de grond.

Hoe is het met de kindjes vanavond alles lekker aan het snurken en goed gegeten overdag?

Caro hoe is het eigenlijk met jullie kat?? Gaat het nu beter s nachts?

Geplaatst

Wij gaan heerlijk slapen, Fientje logeert bij oma :-)

laatste nieuws was dat ze na de fles van 8 uur heerlijk is gaan slapen, nou ja!!! Maar eerlijk is eerlijk, ze heet vandaag ook goed gegeten, dus wie weet heeft oma mazzel...

Oja, heb net een topic geopend met een link om een BBC docu ge downloaden. Echt de beste docu die ik over ivf gezien heb!

trusten!

Geplaatst

Oh Lekker Fren, heerlijk slapen straks!

Brammetje wilde niet slapen, had ik ook niet verwacht maar om half 8 was Kaat duidelijk moe dus de gok genomen dat hij ook moe was, nee dus. Na een half uurtje er uit gehaald en meelezen en zingen met de oudste, uiteindelijk om kwart voor 9 gaan slapen. Niet geweldig maar we hebben het wel eens slechter gehad.

Wat de kat betreft gaat het beter, we hebben nog steeds de nieuwe methode van deur dicht en kattenbak in de keuken. Regelmatig negeer ik hem als het te vroeg is en dan houdt ie ook op, dus voor 6 uur ga ik er niet meer uit voor 'm. Helaas was ie vandaag heel onrustig en stond ook buiten steeds te miauwen en vanmiddag lag ik even op bed en had de deur niet dicht en ja hoor: MAUAUAUAUW! en WEEEEEH! Bram wakker. Maar die ging gelukkig vrij snel weer verder slapen, wat ik al schreef tot half 5...

Soms lijkt het ook of ie even de weg kwijt is, vriendin van mij voorspelt dat ie de zomer niet haalt, omdat het precies lijkt op hun kat die ze een paar maanden geleden hebben moeten laten inslapen en ik begin een beetje bang te worden dat ze gelijk krijgt...

Geplaatst

Stiertje, fijn dat de galbulten weg zijn bij S, maar balen dat G ziek geworden is. Beterschap. Ik hoop dat jullie straks lekker kunnen slapen.

We hebben ons vanmiddag thuis ook wel vermaakt, al hoop ik wel snel dat het lente is. Van het weer wordt ik nog niet echt vrolijk.

In ieder geval welterusten allemaal.

Geplaatst

Ik schrijf net in het andere topic dat ik zin heb in zomer maar dat de komende week nog BLEH! veel regen voorspeld wordt. Ik ben het ook zo zat. Denk dat we allemaal een hoop opknappen als de temperatuur gaat stijgen...

Welterusten!

Geplaatst

Goeiemorgen! Iedereen een goeie nacht gehad hoop ik?

Hier een vroeg meisje dat om kwart over 7 zachtjes ging huilen en daarna hard kletsen... Hebben het nog tot 10 voor 8 gerekt want toen werden Bram en de oudste ook wakker.

Wat gaan we doen vandaag? Geen idee, P moest onverwachts toch werken, collega heeft zich ziek gemeld. Wel balen want ze werken met verstandelijk beperkten met gedragsproblemen en ze is sinds kort zwanger en wil niet meer met de jongens werken want dat vind ze gevaarlijk maar er is nog geen oplossing gevonden dus meldt ze zich maar ziek. Lastig probleem, wel begrijpelijk maar nu is er te weinig bezetting...

Geplaatst

Goedemorgen!! Wij zijn weer terug in het regenachtige Nederland.... Was liever nog een weekje in de sneeuw gebleven maar helaas......

Heb gister een beetje terug zitten lezen, maar weet het allemaal niet meer hoor....

Alle kindjes die jarig geweest zijn alsnog gefeliciteerd!! Hoop dat jullie een leuke dag hebben gehad en ze flink verwend zijn :-)

Stiertje, hopelijk knappen je meiden weer wat op!! Je blijft wel bezig hoor met je meiden..... Hopelijk is dit de laatste ziektegolf bij jullie!

Caro, hoe laat gaat de oudste naar school toe dan? Wel lekker dat je het nog even kan rekken, lukt hier meestal niet, helaas...... Bij jou ook het slapen dus nog niet veel anders. Lastig is dat hoor!

Wij hebben een goede vakantie gehad. Kids moesten eerst wel even wennen aan de sneeuw. Spelen in de sneeuw vonden ze maar niets. Gelukkig hebben ze op de laatste dag nog wel even gespeeld in de sneeuw! Slapen ging ook een stuk beter dan thuis, af en toe even wakker maar dan even omdraaien en het slaapknuffeltje weer geven en het was goed. Dit was ook maar 1 of 2x per avond en soms helemaal niet!! THuis is het wel weer even wennen met slapen. L.ara heeft zaterdag op zondag tussen ons in geslapen. En vannacht heb ik haar weer in het camping bedje gezet in de woonkamer. Heb haar toen niet meer gehoord tot vanmorgen 7 uur. Het is niet meer zo dat ze helemaal overstuur aan het huilen/krijsen is, dus er zit verbetering in.

Geplaatst

Gelukkig Lianne! Hoe deden jullie dat met skien, omstebeurt? Of was er nog iemand mee om op te passen? Ik denk dat echt spelen in de sneeuw pas volgend jaar leuk is...

De oudste moet om kwart voor 9 op school zijn maar de school is letterlijk om de hoek dus ze gaat meestal pas 5 of zelfs 10 over half weg... komt ook wel eens te laat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden