Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik denk inderdaad dat dat wel scheelt caro, maar ach, ieder nadeel heeft een voordeel, jij houdt een hoop geld in je zak...

Ben benieuwd hoe moe fiene volgende week vrijdag is; dan is ze voor het eerst de hele dag bij de dreumessen en is ze ipv de grootste ineens weer het kleine guppie. Ik merk dat ze ontdeugend wordt nu omdat ze niet meer uitgedaagd wordt door haar klasgenootjes. Dat is straks wel anders!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro begrijp goed wat je bedoeld, maar ben bang dat als maud naar op opvang zou gaan ze helemaal zo super snel zal gaan.

fren het scheelt geld en een ziek kind, vooral het eerste jaar zijn die kleintje vaak ziek omdat ze alles oppakken, voordeel voor fiene is wel dat ze als ze naar school gaat minder snel ziek is. Als maud naar school gaat is ze denk ik om de haveklap ziek omdat ze niks gewent is.

Donderdag middag na 15 uur en de avond tot een uur of 8 visite, we maken pasta en drie verschillende pasta sausen en zetten een klein buffet neer, met sla en stokbrood.

We moeten nog muffins maken, dit ipv de tompoezen en voor maud kopen we een klein slagroom taartje zodat we daar de kaars in kunnen zetten en ze misschien nog een beetje gaat knoeien, geloof er niks van want ze is veel te voorzichtig.

Alleen familie en een heel goede vriendin en verder niks, maar is toch alweer een mannetje of 25 incl ons zelf!! Wahhhhhh

Geplaatst

Maud ze gaat denk ik als ze 2 is wel naar de peuterspeelzaal? Ik kan niet wachten haha! Maar moet nog een jaar... Is zo leuk voor ze, met andere kindjes. Nu leren Kaat en Bram vanzelf wachten en delen omdat ze met z'n tweeen zijn, maar het is gewoon leuk om te spelen in een andere omgeving.

Wat dat ziek worden betreft kan ik me herinneren dat vanaf haar tweede N echt vaker ziek was, van de peuterspeelzaal dus. Ze ging met 11 maanden naar een gastouder maar dat viel erg mee toen.

Maar ja aan de andere kant; Kaat en Bram zijn al een paar maanden verkouden en hoesten en die zijn thuis dus er komt genoeg binnen via N en papa blijkbaar...

Hier een huilend jongetje sinds 10 voor 8... Benieuwd hoe lang hij het volhoudt, het is niet heel hard meer dus zou leuk zijn als ik hem er een keer niet uit hoef te halen weer...

Geplaatst

Ja caro dat is bij jou weer het voordeel, die ziektekiemen van zus en pa.

We willen maud zeker naar de psz doen als ze twee is, vind dat wel belangrijk zeker omdat onze straat erg grijs is en het jongste kind hier in de straat 8jaar is. Ook in de familie weinig kleins dus beren belangrijk een beetje leren delen en samenspelen.

ze vind kindjes wel heel leuk

Geplaatst

Caro, superfijn dat Bram stil is.

Vandaag weer gewerkt. Ik moet er nog steeds aan wennen, maar gelukkig kan ik me wel concentreren als ik daar ben.

Morgen komen mijn schoonouders op visite. Dat is leuk voor L.isanne en J.asper.

Ik zit erover na te denken om L.isanne en J.asper binnenkort eens mee te nemen naar een indoorspeeltuin. In Hattem, vlakbij Zwolle, heb je Ballorig (er zijn meerdere vestigingen). Ze hebben er ook een peuterspeelhoek. Een vriendin van mij ging er ook regelmatig naar toe met haar dochter, toen zij nog in Zwolle woonde.

Geplaatst

Ik ken Ballorig wel, de oudste heeft daar wel eens een kinderfeestje gehad. Erg druk en lawaaierig maar dat was natuurlijk op woensdagmiddag. Ze vinden het wel erg leuk natuurlijk.

Als ik jou was zou ik dan een keer gaan als de basisschoolkinderen op school zitten zodat er alleen peuters zijn...

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik weet niet wat ik meemaak vandaag.... S.ven en L.ara slapen nog......... Ze liggen er al in vanaf 19.15 uur!!! Iets voor 6 was L wakker maar kon haar weer terug leggen en rond half 7 S, maar ook weer neer kunnen leggen!

Oh as we speek... ze zijn wakker

Geplaatst

Ons hongerlapje werd on half 4 wakker. Eerst nog kunnen sussen met een fles 120/2 maar om 5 uur stond mevrouw rechtop in bed en eiste een normale fles. Toen geslapen tot 8 uur en nu naast me in bed aan t spelen.

Geplaatst

Oh Fientje toch! Ik zei toch: overdag eten, 's nachts slapen! Ben je vrij vandaag?

Lianne ongelofelijk, zul je altijd zien als net het cb komt.

Hier braaf geslapen tot half 9.

Wij moeten straks naar het cb, prikken halen bah, zielig! Vind het nu zieliger dan toen ze een paar maanden waren omdat ze nu veel bewuster zijn. Ben wel benieuwd wat ze wegen, denk dat Bram nu ruim over de 10 kilo, misschien wel bijna 11 kilo is, Kaat zeker een kilo minder... Weet iemand waar het lijstje is? Niet zo heel ver weg dacht ik.

Geplaatst

Ze eet overdag nu ook veel! Vanmorgen een halve boterham en een fruithap, net een banaan en heeft ze aan een partje appel zitten knagen en ze pulkt heel trots rozijntjes uit een doosje ;-) zo een halve fles en dan eens zien of mevrouw wil slapen...

Geplaatst

Nou we zijn er weer en het viel alleszins mee, allebei heel kort gehuild en daarna weer lachen... Nu zijn ze na de boterham nog even lekker aan het spelen en kletsen en ze gaan zo naar bed.

Ze begon wat betreft melk inderdaad over 2 flessen per dag maar 1 of een halve extra is niet erg. Gewone melk mag, maar peutermelk is ook prima, tot 14 maanden zei ze. Nu ik er over nadenk snap ik dat laatste niet trouwens. Nutrilon gaat liefst door tot ze 3 zijn volgens mij? Maar dat was ik niet van plan hoor.

Oh, het lijstje, alvast opschrijven hier dat Kaat 74,2 cm is en 8,8 kilo, Bram 77 cm en 10,2 kilo. Had vooral hem zwaarder verwacht, hij lijkt zo zwaar haha! Maar allemaal volgens het boekje en in de lijn, Kaat iets onder het gemiddelde en Bram iets boven het gemiddelde.

Geplaatst

Morgen komt de mevr. van CB om de video te bespreken die we gemaakt hebben, en dan gaat ze eventuele tips geven. Op zich is onze aanpak nu al wel goed, zolang we in bepaalde dingen maar consequent blijven. Dit lange slapen is zomaar uit het niets! Zolang hebben ze echt nog nooit geslapen! Ze zijn deze week ook in de ochtend niet meer naar bed geweest dus misschien dat dat meespeelt??

Caro hoe laat moet je op cb zijn? Ben benieuwd hoe ze het doen! Hier hadden ze ook weinig last van de prikjes, zelfs toen ze gezet werden waren ze stoer!!

Nog 1 dagje Meezie, spannend...........

Ga nu maar even soppen in huis.... bah geen zin in

Geplaatst

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 77 cm - 10200 gr (11,5 mnd)

K.aat : 74,2 cm - 8800 gr (11,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Gevonden, keurige kindjes dus.

Lianne, begin nou wel wat neveus te worden, hihi alweer 1 mijn kleine baby alweer zo groot. :(

ben ook wel benieuwd wat ze met de taart gaat doen en met het kaarsje, ben al steeds aan het oefenen met uitblazen, maar ze zegt alleen maar steeds auw..

Geplaatst

Wij hebben het feestje rustig gehouden! Op de taart zat een vuurwerkstaafje en daarna hebben we Jarno een stukje taart gegeven! Hij wilde het in stukjes en at er een beetje van! Voor de rest lekker laten rondkruipen en niet teveel tutten!

Hij is nog steeds niet zo lekker, heb ook het idee sat hij soms weer verhoging heeft! Sinds gisteren gaat het eten wel weer beter en hij drinkt gelukkig goed! Het snot loopt hem gewoon uit de neus en s' nachts vaak wakker omdat hij geen lucht krijgt!

Vanwege de spruw kan hij niet naar de gastouder dus oma ingeschakeld voor 2 dgn!

Dit weekend carnaval!! Ik vind er niet zoveel aan maar de optocht kijken vind ik wel leuk, Jarno vind het wel leuk want zit al te wiebelen als ik op de Limburgse tv carnavalsmuziek opzet!!

2 dgn werken en dan weer een weekje vrij, lang leven het onderwijs!

Geplaatst

Chris, ik ben vanochtend in Monkey Town geweest (die is nieuw in Breda)

Echt super leuk voor de kleintjes. Ze hebben een hele grote peuterspeelplek met ballenbak, glijbaan, klimtrapjes etc etc.

L vond het prachtig, heeft heel de ochtend gespeeld.

Er is een gedeelte van 0-4 jaar dus kon ze samen met W spelen. Ik met een bak koffie ernaast en genieten van mijn 2 draakjes.

Geplaatst

Dank je Meezie, je hebt 'm zelfs voor me ingevuld! Ik zat alleen te twijfelen om 11 of 12 maanden in te vullen, ze zijn eigenlijk dichter bij 12 dan bij 11 maar goed, dit is prima.

Zit naar het lijstje te kijken en vraag me af of dat van I.nge wel klopt: met 6 maanden al 74 cm?? Lijkt me toch sterk Vlinder? Kaat is dat dus nu met bijna een jaar! En die zit maar ietsje onder het gemiddelde...

Geplaatst

Haha beetje overactief bijtje af en toe.

Hier een dame die eindelijk het lopen achter de zebra heeft ontdekt. Net een kwartier aan het heen en weer lopen geweest over het terras. Super gaaf om te zien. Caro, nog even en jullie hebben hem ook.

Simjona leuk zo'n speelparadijs, zeker met twee kids. Fijn dat ze samen zo goed kunnen spelen.

Geplaatst

Ja volgende week! Ben benieuwd, las laatst ergens iemand die 'm glad vond zodat ie te snel naar voren ging en het kind er niet goed achter kon lopen. Heeft Maud dus geen last van?

Morgen grote dag!!

Nou ze zijn om kwart over 7 al naar bed gegaan, zaten allebei enorm te gapen en vond ze wel warm en ja hoor: Bram 38.1 en Kaat 38.3... Meteen stil en slapen. Ben benieuwd of ze vannacht nog wakker worden...

Geplaatst

Hier lopen ze achter de kubus! Ook geweldig om te zien en een lol dat ze dan hebben :-). Vanavond heeft S.ven zijn eerste stapje los gedaan! Ik helemaal dolblij en hij maar lachen. Hij kan ook los staan, totdat hij dit in de gaten heeft, dan laat hij zich lachend zakken.

Hier ook een mannetje met verhoging, 37.8. Denk dat het van de tandjes is. Hij krijgt ook 2 kiezen door! Komt bij Bram en Kaat vast door de prikjes, of is er nog gebitsuitbreiding?

Geplaatst

Gezellige dag gehad hier met mijn schoonouders. Erg leuk voor L.isanne en J.asper. Ik ga zometeen naar de sportschool, voor het eerst in 1 1/2 jaar.

Geplaatst

Oh wat goed van S! En wat grappig dat ze achter de kubus lopen! Kan niet wachten om 'm te geven volgende week en nog wat andere dingetjes, heb echt het gevoel dat ze weer wat nieuwe uitdagingen nodig hebben...

Ja ik denk zeker dat het van de prikjes komt want ze zijn juist eindelijk een beetje van het hoesten en snot af!

Hoe weten jullie dat toch van die kiezen? Hier zie ik nooit dat gedeelte van hun mond goed genoeg om er iets te zien. Voelen jullie dan? Voor hetzelfde geld hebben ze al wat zitten, ik zal morgen eens voelen. Ben overigens weer vergeten tandjes te poetsen he stom!! Ze vinden het overigens allebei prima en willen daarna nog even op de tandenborstel knagen, Bram vooral.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden