Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier een meisje waar niks mee te beginnen was. Vanmorgen tot half 1 geslapen en daarna rond half 4 nog een keer naar bed gegaan maar niet slapen. Tijdens het koken was ze al hevig aan het brullen op de arm meekoken ging wel en later wilde ze ook wel even op de grond zitten. Ik denk dat haar benen zeer doen, want ze kwam niet van haar plek, ook wilde ze niet aan het handje lopen en niet van staan naar zit. Net toch maar een zetpil gegeven tegen de pijn en nog even naar bed.

En ja hoor is alweer wakker na een uur.... Nou ga nog even kroelen met het schapie

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij moeten volgende week woensdag, ben benieuwd, zie op tegen de prikken en de uitwerking maar ben wel nieuwsgierig hoe lang ze zijn en vooral wat ze wegen. Bram zal over de 10 kilo zitten, Kaat zeker niet, die is echt veel lichter als je haar tilt...

Hier weer een braaf mannetje, joepie! Om iets voor half 8 er in, nog geen 5 minuten gehuild en stil. En waarom vandaag wel en gister een uur brullen? Joost mag het weten!

Geplaatst

Caro, hier is het ook elke dag anders met naar bed gaan en brullen. Het huilen varieert van 5 minuten tot wel 45 minuten. J.asper gaat nu trouwens steeds meer spelen in zijn bedje wanneer hij naar bed gaat. Dan zien we via de babyfoon dat hij rechtop in bed zit, te spelen met zijn knuffels. Zo schattig.

Geplaatst

Hoop bij jullie ook een goeie avond vandaag? En de rest natuurlijk.

Welke kindjes hebben van de tweelingen nou eigenlijk allebei een eigen kamer? Stiertje bij jou toch? En wie nog meer?

Vandaag wel schattig: Kaat zat bij papa op schoot Nijntje op de laptop te kijken en Bram er achter bij de oudste op schoot. Bram probeerde Kaat steeds te omhelzen en Kaat naar achteren hangen en lachen, ontroerend! En het mooiste was dat ik zag dat papa ook ontroerd was, dat heb ik nog niet vaak gezien!

Ga slapen meiden, welterusten!

Geplaatst

Meezie hoe is het nu met de kleine meid?

S heeft ook last van haar beentjes, bij het verschonen van de luier piept ze en ze wil niet kruipen..waren gemene prikken dit keer maar dat had de arts ook al gezegd tegen ons dat ze meer pijn zouden doen..G heeft nergens last van die zit gewoon rechtop te kletsen en te giebelen..misschien toch gelegen aan het vele vet op haar beentjes..?? hihi Ook is S weeeer verkouden en hoesterig..zucht..maar ja ik ook dus het is een rad wat rond draait.

Geplaatst

Op fb feliciteren de mensen ons al haha maar ik schreef gisteravond dat ons manneke morgenvroeg geboren zou worden dus dan kan het nooit zo zijn dat hij nu op woensdag weer jarig is haha en door het schrikkeljaar is het een dag opgeschoven! Of zie ik dat nu verkeerd? Begin aan mezelf te twijfelen nu maar vrijdag is toch pas echt de 1e!!!

Geplaatst

Stiertje de paracetamol gister heeft wel geholpen, omdat de pijn minder was is ze gaan bewegen en dat helpt tegen het stijve gevoel. Nuis ze weer super vrolijk en lekker aan het rondkruipen.

ze heeft de navht goed geslapen, wel weer even een huilparade voordat ze ging slapen. Vanavond eens proberen om een lampje aan te laten.

Vervelend dat ze weer verkouden is, hopenlijk zet het niet door.

Caro weer een goede avond, maud heeft het stokje van bram ver genomen, hihi.

Geplaatst

Haha bikkel ik was ook al in de war, ik dacht jarno is toch van 1 feb. Ik denk dat toch heel veel mensen een jaar zien van een bepaalde datum tot 365/366 dagen verder en niet in weken.

Geplaatst

Je zegt hihi dus kennelijk was het niet zo erg? Ik denk dat het vooral door van 2 naar 1 slaapje komt dat het beter gaat hier hoewel niet elke avond nog goed is,. Gister om kwart voor 12 Kaat ineens huilen en Bram nam het gezellig over, gelukkig duurde het niet zo lang en sliepen ze vanmorgen tot half 9...

Nu weer regen, bleh! maar het zou vanmiddag beter worden, hoop ik dan maar! Weer een dag binnen zie ik niet zitten.

Haha Bikkel ik moet wel lachen om jouw eigen verwarring nu... kan me herinneren dat ik vorig jaar dacht dat het handiger was als ze later dan 28 feb geboren zouden worden ivm het schrikkeljaar maar jij maakt het zelf gewoon ingewikkeld! :-)

Geplaatst

haha ik denk dat het komt omdat ik in dagen denk en niet aan de datum! Ik dacht gisteren oh vorig jaar dinsdagavond....dus ik denk niet oh 31 januari!

Ach ja jullie snappen me wel en ik snap mezelf nu ook haha....

Geplaatst

Haha, het wordt wel ingewikkelld zo! Maar idd vorig jaar bevielen we op een woensdag. Jarno en Yente zijn allebei van 1 feb (alleen is Jarno dus 's ochtends geboren en Yente pas 's middags)

Bijna feest dus! Heb trouwens niet speciaal kleertjes gekocht voor haar verjaardag hoor.... Ze trekt gewoon iets leuks aan dat toch al in de kast ligt. Na 5 minuten is het waarschijnlijk toch vies....

Geplaatst

3 verjaardagen tegelijk is ook leuk ;)

Caro het viel wel mee hoor, maar het is toch anders als eerst. Neerleggen nog even kletsen en dan slapen vind ik fijner.

Ik heb weer wat foto's op mijn blogje gezet, die houdt ik bij sinds we het traject van ivf in gingen. Nu schrijf ik er nog steeds regelmatig op om de familie die ver weg woont een beetje op de hoogte te houden.

http://draakjefreya.blogspot.nl/2013/01/kiekkeboe.html?m=1

er staat een super schattige foto op van maud die op handen en voeten staat en dan tussen haar benen door zit te gluren.

Eef hier nog een leuke kerstjurk in de kast hangen, die mag ze mooi aan.

Geplaatst

Haha caro, lekker scherp ;-)

hier een lastig dagje, fiene is in een dreinbui, komt waarschijnlijk ook door doorkomende tanden. Wil ook echt niet eten. Heb haar er net al ingegooid, benieuwd hoe lang het duurt...

heb overigens een uitnodiging voor F haar verjaardag verzonden naar familie en vrienden en daar heb ik (beetje brutaal vind ik zelf) een heel duidelijk verlanglijstje in opgenomen. Ik heb geen zin in kilo's speelgoed, hoe goedbedoeld ook. Dus heb gevraagd om zomerkleding mt 86, meisjesduplo en boekjes. Waarschijnlijk komen er ook wel andere cadeautjes, maar zo kan ik het hopelijk een beetje in toom houden...

Geplaatst

Is toch niet brutaal, slim juist! Ik hoef daar niet over na te denken omdat we alleen de opa's en oma's doen, oh ja dat had ik al verteld, ik weet ook wat ze krijgen. Misschien dat er iemand langsfladdert met een cadeautje maar dat is alleen maar leuk.

Kleren hebben ze nauwelijks nodig, ik heb nog zoveel in maat 86! Dat is de maat die N het allerlangst heeft gehad, kennelijk groeien ze in de komende periode minder snel... zij in ieder geval wel. Tel daarbij op wat ik nog heb gekregen en het zit wel goed hier...

Las net dat Fientje weer gespuugd heeft, getver je bent het dan zo zat he, arme jullie! Hoop dat ze weer slaapt?

Hier braaf met de pot meegegeten en maar een kwartier gehuild... Valt me wel even zwaar dat ik het rustpunt in de ochtend mis nu ze van 8 tot kwart over 1/half 2 wakker zijn... Maar ja als dat beter slapen in de avond tot gevolg heeft, heb ik het er wel voor over...

Geplaatst

Nee hoor Fren, ik vind het reuze handig als mensen zelf aangeven.

Wat ze graag willen hebben. Hoef ik ook niet te zoeken en zelf te verzinnen en dan maar afwachten of het al niet in huis is.

Er is in ons clubje een verjaardagsgolf bezig.

Ik vind het superleuk om al jullie kindjes op FB te zien.

Vanmiddag met Inge weer bij de huisarts geweest.

Ze heeft ontstoken neus amandelen, ik heb een beter werkende neusspray gehad en dan moet ze er als het goed is overheen groeien.

Ik hoop het van harte, want ziek zijn of verkouden zijn is niet leuk. Ze hoest alsof ze 10 sigaren opheeft, terwijl er niemand rookt.

Ze slaapt wel goed en eet best aardig, maar een fles overdag vind ze helemaal niets.

Dit drijft de medewerkers van het KDV ook tot waanzin, niet willen drinken maar wel happen, dan maar met een lepeltje.

Dus dan maar extra fruit en een toetje in plaats van wat drinken.

De eerste maand van mijn werken is alweer voorbij.

Het ritme van de combinatie tussen werk en prive is ook goed.

Het rare vind ik wel dat ik anders tegen werken aan kijk dan anderhalf jaar geleden, Inge staat echt op nummer EEN.

Voorheen kon ik mijzelf echt kwaat maken over bepaalde wijzigingen, maar op dit moment doet het mij niets.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

j.arno : 72 cm - 7965 gr (11 mnd)

m.aud : 72,5 cm - 8830 gr (12 mnd)

r.olf : 73 cm - 9500 gr (9,5 mnd )

l.isanne : 74 cm - 10120 gr (9 mnd)

j.asper : 77 cm - 9000 gr ( 9 mnd)

I.nge : 74 cm - 8480 gr (6 mnd)

Yente : 74 cm - 8760 gr (11 mnd)

fiene: 76 cm - 8950 gr (11 mnd)

Giada: 74cm- 9745 (12 mnd)

Sofia: 80cm- 10320 (12 mnd)

B.ram : 73,7 cm - 9300 gr (9,5 mnd)

K.aat : 71 cm - 8300 gr (9,5 mnd)

Matthias: 72 cm - 9420 gr (11 mnd)

S.ven: 74 cm - 9250 gr ( 12 mnd )

L.ara: 73.5 cm - 9104 gr ( 12 mnd )

Lauren: 76 cm - 9875 gr (11 mnd)

Vandaag ook naar het cb geweest. Ze is best wel lang en zwaar maar gewicht is wel in evenwicht.

Vanochtend leek ze niet veel last te hebben van de prikken maar vanavond wilde ze ook niet meer kruipen en had ze verhoging.

Vanochtend liep ze opeens langs de tafel en pakt ze een speeltje op met 1 hand terwijl ze zich met de andere vasthoudt als ze staat. Het gaat allemaal weer snel.

Geplaatst

Vlinder balen dat inge ziek is. Maar fijn dat ze er verder weinig last van heeft wbt het slapen en eten. Drinken haalt ze vast wel weer in.

Fijn dat het werken zo goed bevalt en goed te combineren is. Druk maken deed ik al nooit echt, maar ik denk dat als ik ooit weer in de kinderopvang ga werken dat ik er heel anders in sta als voorheen, nu weet je zelf hoe het allemaal is en dat veranderd veel.

Caro, fijn weer een rustige avond, dat rustpuntje lijkt me wel lastig met twee kleintjes.

Fren, juist handig dat verlanglijstje, hier niet gedaan en wordt gekgevraagd, ik weet het ook gewoon niet zo goed wat ik moet vragen. Balen dat ze heeft gespuugd, hopenlijk blijft het bij een keer.

Simonja, lauren is zeker lang avh en die rot prikjes met stijve beentjes zijn echt niet fijn.

Vanmiddag een led lampje gekocht wat gelijk staat aan een 11 watt gloeilamp, die in het bedlampje op Maud haar kamer gedraaid en aan gelaten. Mevrouw is zonder gehuil gaan slapen, misschien is het eenmalig, maar vond het het uitproberen wel waard.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden