Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier slaapt fiene in een romper met korte mouwen in een zomerslaapzak met een laken er over. Maar haar kamertje ligt aan de zonkant en is nu rond de 24 graden.

Ik gebruik kleine vierkante diepvries bakjes van blokker. Ook ideaal.

De afgelopen nacht ging gelukkig beter: om 20.45 de pap, om 2200 wilde ze de rest (80cc). Daarna stil tot half 1, maar toen heb ik wat tandenspul op haar tandvlees gesmeerd en is ze weer in slaap gevallen tot 8 uur vanmorgen.

Vraagje: hebben jullie mannen ook 'moeite' met de logistiek? Ik heb lijstjes voor mn vriend liggen met eetmomenten en dergelijke, maar op de dag dat hij thuis is komt er niets van terecht, gister heeft hij alle hapjes overgeslagen want ' er was geen tijd voor' flessen geeft ie standaard te laat, waardoor aan t eind vd dag alle schemas in de war zijn (gister om 1800 pas de 3e fles). Heel irritant... Heb m gisteravond gezegd dat hij echt zorgvuldiger moet worden omdat de hapjes nu echt een aanvulling moeten worden. Het is overigens geen onwil hoor, maar hij wacht tot F gaat huilen omdat ze honger heeft, maar dat doet ze dus nooit...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou niet zozeer met de logistiek als wel met het feit dat ie zich ergert aan gehuil en er gisteren dus eentje in bed is gegooid, dat is zijn remedie als ze jengelen. Meestal de mijne ook maar pas als ze gegeten of gedronken hebben.

Ik ging boodschappen doen, ze hadden allebei een fles gehad dus ik zei: ik geef ze na de boodschappen een groentehap als jij gaat koken, ok. Kom ik thuis, zie ik al dat het gordijn dicht is dus dat er minstens eentje in bed ligt. Kaat dus want die jengelde steeds, Bram kreeg nog een kans van hem...

Zucht, zegt ie: dan eet Kaat toch later? Maar dat komt er niet meer van rond de laatste fles want die is soms, zo ook gister, pas om half 11 nadat we ze wakker hadden gemaakt. Ze bleef in bed ook jengelen dus heb ik haar er, nadat Bram had gegeten, uit gehaald en ze heeft heerlijk gegeten, had er dus gewoon zin in. Maar dat vind ik dus ook irritant: dan maar niet eten omdat hij zich ergert! Pfff...

Geplaatst

Rolf gaat zn hele bed door, dus alleen lakentje/dekentje gaat niet heb een slaapzak met heel veel ruimte over en die doe ik dan onder het matras, blijft hij mooi op zn plek snachts maar kan wel op zn buik rollen en weer terug als hij wilt

Geplaatst

Lekker die mannen, hier ben ik altijd thuis dus hoeft hij niet zo na te denken. Vandeweek toevallig boodschappen wezen doen en tegen hem gezegd dat ze nog fruit moest en om half 11 in bed. Kom ik terug om kwart voor 11 zat maud nog lekker in de box en papa stond er gezellig bij te kijken en te kletsen.

Dus ik de boodschappen opruimen en komt hij helpen. Ik zo van heeft ze haar fruit op, nee je was zo snel terug.... Zucht geen gevoel voor tijd.

maar wel vervelend als dat standaard gebeurd op papa dag. Ik vind het juist makkelijker met de eet momenten. Ze gaat nu mee met ons ritme en wij met die van haar. Ik vind het erg gezellig zo met zijn drieetjes lekker aan tafel eten ipv op de bank zoals we dat vroeger deden en even tussendoor.

Zie trouwens wel dat ik maud wel warm aankleed in bed. Overdag kleed ik haar lekker luchtig en heeft ze al maanden geen sokken aangehad, maar voor s avonds vind ik het toch fijn als ze het lekker warm heeft. Ze ligt nooit te warm want voel altijd in haar nekje als ik naar bed ga en die voelt gewoon lekker.

Fren fijn dat dat spul voor de tandjes helpt. Heerlijk weer even een nacht zonder een onderbreking van een uur of langer.

Geplaatst

Hier hetzelfde met Bram als Rolf. Hij heeft vannacht op zijn zijtje geslapen, ook goed. Probleem is alleen dat hij nog steeds soms niet altijd terug kan en als ie op zijn buik geslapen heeft ineens in paniek wakker wordt. Zou blij zijn als hij dat onder controle heeft.

Lakentjes en dekentjes doe ik al niet meer aan sinds ze 6 weken zijn en ga ik ook niet meer doen, vanuit slaapzak is het dekbed als ze een jaar of 3 (of was het 4?) zijn.

Geplaatst

Ja, meezie, inderdaad erg fijn, hoewel er wel eerst een pissig telefoontje naar vriendlief aan vooraf ging: hij ging om 9 uur naar z'n moeder met de medeleding dat hij niet te laat teru zou zijn, want hij zou vannacht voor f zorgen indien nodig. Toen f dus wakker werd even na half 1 was hij nog niet thuis en dat schoot me zooo in m'n verkeerde keelgat, dat ik m uitgekafferd heb via de telefoon... Langlevend het slaapgebrek, hihi...

Trouwens: zijn jullie kindjes ook al op ontdekkingstocht? We leggen nu telkens speeltje net buiten fiene haar bereik en ze wee er telkens bij te komen. En de eerste poging totmkruipen is ook gedaan, hoewel ze tot haar frustratie alleen maar achteruit gaat...

Geplaatst

Zoooo, wat is het lekker druk hier!!

Cris, wat balen dat Jasper weer een aanval heeft gehad, ik leef met je mee! Heb je er wel een goed gevoel bij dat je weer in Zwolle verdergaat met hem? Daar hadden ze toch juist gezegd dat er niets aan de hand was met Jasper...?

Wat fijn dat julie ook van die waardeloze mannen hebben wat de kids betreft!! Hier ook een exemplaar met 2 linkerhanden, maar wel heel veel goede intenties. Ik loop hem ook echt de hele dag op te jagen, om er voor te zorgen dat we inderdaad net het huilen-van-de-honger voor zijn, maar dat principe komt gewoon niet aan. Met als gevolg 2 babies die huilen en een peuter die daardoor van de kaart is en moeilijk wordt, een gesteste moeder en geiriteerde vader........Ook met het naar bed brengen 's avonds wil ik de honger en vermoeidheid net voor zijn, en dat gaat gelukkig steeds beter. Hij heeft inmiddels ook wel door dat ze of alledrie rustig om 20:00 in bed liggen ( tot de volgende morgen) of dat het tussen 19:00 en 22:00 een huilende, hysterische toestand is......afhankelijk van wiens aanpak we volgen. Sindsdien ( dit weekend ...) volgt hij gelukkig mijn strategie en gaat het de hele week al goed en is bet om 20:00 uur stil en rustig in huis.

Hier slapen ze in een romper, pyjama lange mouw en zomerslaapzak. De slaapkamers zijn in het souterrain gedeelte van het huis, dus heel constant van temperatuur. ;s nachts is het nu 22 graden, overdag 24 ongeveer. Ik heb wel gister de winterslaapzakken bij de Hema gekocht, waren in de aanbieding en als de temperatuur omslaat moeten ze wel in een dikke slaapzak kunnen.

Vannacht heeft Eef bij ons in bed gelegen, ze was snotverkouden en bleef maar huilend wakker worden. Ook heeft ze volgens mij last van de 6 maanden sprong, heb net gelezen dat ze daardoor ook weer tijdelijk s' nachts waker kunnen worden, misschien is dat bij jullie ook zo?

Het eten gaat hier gelukkig goed, de tomaat-avocado uit opperdepop was een groot succes. Ook ben ik begonnen met groenten en aardappel en ook dat gaat er prima in. Ze krijgen nu ongeveer 3 eetlepels eten per persoon per avond, hopenlijk kunnen ze snel zitten zodat ze met de oudste aan tafel kunnen eten, nu ben ik van 17:00 tot 18:30 bezig met eten maken en geven.....

Fren, ook hier wordt driftig geschoven en getrapt, ik leg ze vaak op een dekbed op de grond ( anders heb ik geen tweepersoons speelkleed) en daar rolt en schuift er regelmatig eentje vanaf. Eef duwt zich vooruit, en Juul gaat inderdaad ook in zijn achteruit er vanaf. Heel grappig als ze tegen elkaar aan komen, ze duwen dan gewoon door en snappen niet waarom er geen beweging meer inzit. Dentinox voor de tandjes werkt inderdaad prima, het schijnt een soort verdovend effect te hebben, ideaal!

Geplaatst

Mira, ik heb er geen probleem mee als de kinderarts in Zwolle bekijkt of de medicatie van Jasper aangepast moet worden. Ook zal er van tijd tot tijd bloed geprikt moeten worden om de bloedspiegel te controleren wat betreft de medicatie. Het is wel handig dat we niet voor alles naar Amsterdam moeten. Amsterdam gaat zich verder concentreren op de afwijking in zijn hoofd. Zwolle heeft op zich prima artsen; echte fouten zijn er niet gemaakt. Ze zijn alleen te stellig geweest in hun conclusie, zonder dat ze echt alles onderzocht hadden. Het klopt inderdaad dat ze aanvankelijk in Zwolle hebben gezegd dat er niets aan de hand was. Als ze zelf hadden besloten om een mri te maken, dan denk ik dat de neurologen en radiologen in Zwolle het ook hadden kunnen vinden. Maar goed, ik ga er vanuit dat de kinderarts in Zwolle de artsen in het AMC raadpleegt bij vragen over Jasper. Met de kinderarts in Zwolle wil ik bespreken hoe zij de controles op het medicijngebruik van Jasper gaat doen, of wij bij heel veel aanvallen op een dag meteen naar het ziekenhuis mogen komen voor opname e.d. In ieder geval heb ik vandaag gehoord van het AMC dat Jasper op 25 september zijn (2e) mri heeft. Hopelijk weten we kort daarna meer.

Caro, ik kijk ook uit naar de tijd dat ze aan tafel kunnen zitten. Overigens kan Lisanne al zitten in de kinderstoel, de triptrap en dat vindt ze leuk. Vooral als wij ook aan tafel zitten. Jasper vindt de triptrap nog niet echt leuk.

Geplaatst

Crhis vervelend dat Jasper toch weer een aanval gehad heeft! Maar wel prettig dat je nu kunt uitsluiten dat het niet door de vaste voeding komt en je daar ook mee kunt beginnen.

Hier slapen ze in romper, pyama, dunne slaapzak en lakentje met alleen 's nachts een dekentje over. Zonder dekentje worden ze al vroeg wakker, denk dat ze het dan fris hebben.

Hier zijn ze al een tijdje op ontdekking. S.ven die tijgert al een beetje vooruit, en L.ara gaat achteruit. Wanneer ze er niet goed bij kunnen draaien ze net zolang tot ze er wel bij kunnen. Ik leg ze nu vaak op de grond te spelen om ze te stimuleren, en de box nu soms iets te klein voor ze wordt wanneer ze er samen in liggen ( en dat nog wel met een tweeling box).

L.ara kan ook goed krijsen en daar kan mijn man ook niet tegen. Wanneer hij haar groente geeft en ze begint te jengelen, gaat hij stoppen met het eten geven en oh wat is er dan....bla bla bla. en dan gaat ze nog harder. Hij heeft ook de irritante neiging om bij elk hapje geluidjes te maken, en ik denk gewoon eten geven en niet teveel gedoe erom heen.

Ik ga ook maar eens opzoek naar het boekje Opperdepop! LIjkt me ideaal. VInd het nu lastig met de verhoudingen van hoeveelheid. Ik vind dat het eten dat we zelf maken veel voedzamer is dan uit de potjes, maar lastig hoeveel je ze dan moet geven....

Ga nog even genieten van het mooie weer nu ze nog lekker even in bedje liggen.

Geplaatst

'Stevige jongen die VINCE van jou!

Fiene was bij de 6mnd check 69,5 cm en 7725 gram!

Hoe bevalt jou de avent melis? Ga m denk ik ook kopen.

Fiene zit al bij ons aan tafel, en we eten nu inderdaad aan tafel ipv op de bank ;-) ik probeer f eerst eten te geven, dan eten we zelf en krijgt zij een broodkorst ofzo in haar vingers. Anders kijkt ze echt het eten van ons bord af, haha!

Geplaatst

Geboren op de onderste lijn van de groeicurve, nu op de 2e lijn boven het gemiddelde! Qua voeding/hoeveelheden gaat alles top, net als z'n ontwikkeling!

Fren, bij Wehkamp is de Avent 109 euro, scheelt geloof ik 20 euro met andere winkels!

Heb hem nog niet gekocht, gebruik nu nog mijn Herman den Blijker keukenmachine, doet het tot op heden nog prima!

Geplaatst

Fren over niet al te lange tijd eet ze voedsel met stukjes en is je staafmixer prima, is het dan nog de moeite om nu iets te kopen dat glad pureert? Het gaat zo snel! Ze eet al bij jullie aan tafel!

Geplaatst

Wij twijfelen ook nog over de Avent, net wat Caro zegt, de tijd vliegt en voor je het weet eten ze mee met de pot.

Vind 109 euro dan nogal een behoorlijke uitgave.

Geplaatst

Ik twijfel inderdaad ook nog.

Fiene vond avocado met tomaat maar matig, maar die loopt voor geen enkele hap heel erg warm :-( heb zo verse pompoen voor haar, ben benieuwd.

Geplaatst

Had 2 avocado's maar in de vakantie rot geworden en vergeet steeds nieuwe te halen...

Zo, het is hier een brulfestijn, ik moest naar de mondhygieniste en papa zou ze hapjes geven... kom thuis liggen allebei te brullen in de box. Diksap gegeven en nu brullen in bed... Kaat is stil, nu Bram nog...

Geplaatst

Pompoen is kokhalzen... We gaan nu een andere tactiek volgen: smorgens en savonds hetzelfde hapje, zodat ze aan de smaken gaat wennen. En al eet ze dan maar drie happen, we moeten toch iets...

Heb m'n broer altijd voor gek versleten dat hij zo geobsedeerd was door het eten van m'n neefje, maar begin t te snappen...

Geplaatst

En basic groente? Sperziebonen, wortel, bloemkool?

Vince groeit als kool, niet normaal. Cb zei dat hij er goed uit zag en de stijgende lijn qua groei goed vasthoudt. Dat vind ik het belangrijkste!

Geplaatst

Fruit gaat ook maar zozo. Max een eetlepel of 1/3 potje. En de basic groentes: sperziebonen = kokhalzen, wortel is wisselend, maar vaker niet dan wel, bloemkool ging een tijdje ok, maar ook niet meer. Pompoen dus ook kokhalzen, potje andijvie ging niet. Enige succesnummer is (meestal) bruine bonen. Maar ook lang niet altijd. Een heeeeel enkele keer gaat een potje gemengd fruit of peer voor meer dan de helft leeg. Kortom: schiet totaal niet op!

Geplaatst

Hollands welvare melis.

Hier gaat ook alles erin echt overal gaat haar mond voor open en alles gaat erin zonder verblikken of verblozen.

vandeweek een beetje citroen sap wat nog aan mijn vingers zat. Ze had het geproeft keek even moeilijke en toen ik mijn vinger weer bij haar hield ging hup dat giegeltje weer open.

nu kunnen we alleen maar hopen dat het zo blijft!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden