Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames.

Hier ff een berichtje uit het warme Spanje. Mama en papa lekker in de zon, Lauren naast me aan het slapen en Wessel in het zwembad.

Ik las dat een aantal van jullie en de kindjes ziek waren. Veel beterschap allemaal. Wat vervelend dat sommigen zo slecht eten. Lauren heeft daar geen last van. Zij eet nu:

7.30 een bord pap met een lepel

9.30 een heel stuk fruit. (of 1/2 mango)

12 fles

16 fles

18.00 avondeten (hier in Spanje potjes van 250 gram en die gaan bijna op)

20 papfles (120 melk en 4 scheppen rijstebloem)

Tussendoor water en sap drinken.

Ik vindt dat ze nu heel veel eet, moet in NL maar eens uitzoeken wat ze moet hebben. Voor mijn gevoel een fles eraf maar dat doe ik hier in die warmte niet.

Momenteel is het nog 30 graden dus kunnen we allemaal wel wat extra vocht gebruiken,

.

Voordat we weggingen nog bij cb geweest, Lauren was 69,5 cm en 7650 gram. Erg lang dus.

Ik moet weer gaan zwemmen met Wessel. Spreek jullie einde vd week weer.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

De vreugde van vanochtend was te vroeg.

Om 12.00 uur geen fles naar binnen te krijgen, om 13.00 uur nogmaals geprobeerd, maar helaas.

Ja, heerlijk dit weer, echt genieten, was vanochtend al vroeg buiten.

Ze zijn nu onze uien aan het rooien.

Voor iedereen die nog vakantie heeft, geniet ervan.

Oja, de eerste zending van de Wehkamp is binnen.

2 dozen nutrilon voor 11 euro.

Simonja, volgens mij zit je wel op schema qua voeding, er zou een fles afmogen, maar dat moet ze dan wel trekken.

Lauren is nu 6 maanden, je mag meer groente en fruit geven en eventueel wat brood, maar dat moet ze wel willen.

Geplaatst

Meezie, hoe is het met Maud.

Melis, is het niet snoepen nog een beetje vol te houden.

Inge heeft vandaag goed gegeten, maar slecht gedronken.

100 ml melk, 100 gr fruit, 30 ml melk, 100 gr yogolino + 60 ml melk + 6 gr rijstbloem, 125 gr courgette + 90 ml melk + 10 gr rijstebloem.

Vanavond nog een portje pap 150 ml melk met 15 gr rijstebloem.

Qua vochtbalans gaat het nog wel goed, maar ik zou het fijn vinden, als ze weer gaat drinken.

Hopelijk morgen beter, ze oogt totaal niet ziek, ze is heel beweegelijk en lacht nog naar iedereen.

We worden wel bekwaam in het voeren.

Ik had vandaag 4 poepluiers, lucky mee.

Geplaatst

Niet snoepen gaat prima! Zit vandaag op 1400 kalorieen, de helft van wat ik normaliter naar binnen stop. Drink ookgeen frisdrank meer, scheelt ook aanzienlijk!

Ook hier vandaag meerdere poepluiers, Vince poept vaak tijdens het eten en stopt dan accuut met eten. Zodra de berg poep gelanceerd is, eet hij rustig verder.

Zo maar 's het debat kijken, ben benieuwd.

Geplaatst

Maud heeft weer prima gegeten vandaag, alle flessen gingen erin en zelf brullen als het op was. Zometeen even zien hoe de laatste fles gaat maar zal wel goed gaan. Ande hapjes gingen ook prima.

vandaag even naar het CB geweest om te wegen en te meten. Ze is nu 66 cm en 7400 gram. Heel netjes dus.

Jeetje melis 1400 callorieen, is dat wel goed ook met je ijzer tekort?? Of maakt dat niet veel uit.

Geplaatst

Op basis van m'n lengte/gewicht mag ik er dagelijks 2600. Aangezien ik, behalve aan wandelen, weinig tot niks aan beweging doe neem ik minder kalorieen in. Heb staaltabletten en eet gezond. Het is meer dat ik de tussendoortjes, snoep, frisdrank, ijs niet meer neem. Dat scheel al een hoop!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Goh wat rustig hier. Ik heb ook niet zoveel te melden, maar is zo onhandig als ons topic zo ver weg zakt :-).

Gisteren een hele brave dag/avond met nauwelijks gehuil, vanmorgen om half 8 wakker, net vroeg genoeg dat papa nog mee kan helpen met de eerste fles, dus prima. En nu liggen ze er weer in. Douchen en eens kijken of ik wat strijk kan wegwerken. Echt boeiend is het niet, sorry...

Leuke foto's Meezie! Zoals ik al schreef op FB loopt M echt wel voor zeg, met eten en bewegen... Snelle tante!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Inge drinkt nog steeds niet uit de fles, dus maar weer 100 ml rijstebloem met een lepel naar binnen gewerkt.

zojuist een afspraak gemaakt bij de huisarts, daar gaan we om 12.30 uur heen.

Wat zegt de assistente, heeft u het CB al geraadpleegd, die hebben vaak wel tips bij dit soort aangelegenheden.

Ik heb haar direct gezegd, dat ik daar alleen maar heen ga voor de prikjes.

Daar ik het advies bij de flessen nog niet vergeten ben van het CB, dat leggen ze ook ergens anders neer.

Gaat u maar even langs een goede drogist, die kunnen u wel adviseren. Weet iemand een drogist waar je nog advies krijgt.

Melis, ik denk niet dat 1400 kcal vol te houden is.

Ik zou rustig aan doen, je moet 10.000 kcal laten staan voor 1 kg.

Als je dit vol houdt ben je in 3 mnd 10 kg afgevallen, maar let je wel een beetje op jezelf, 4 mnd is ook goed dan is het voor de kerst nog geregeld.

Moet je er wel weer opletten, dat je het in die week erweer niet bij eet/drinkt.

Meezie, mooi gewicht en Maud doet het goed.

Ze ziet er ook goed uit, dus ik had niet anders verwacht.

Geplaatst

Schommelt per dag tussen de 1400-1900 kalorieen, is geen streng dieet hoor. Meer bewust van wat en hoeveel ik eet. Op deze manier ben ik voor m'n zwangerschap 15 kg afgevallen waardoor ik na m'n zwangerschap m'n oude figuur weer terug heb gekregen.

Geplaatst

Goedemorgen!

Vlinder, goed dat je de dokter gebeld hebt! Zou ik ook gedaan hebben, zeker wanneer ze de flessen helemaal niet meer hebben wil! Bij jullie zitten dus ook al van die bijdehante assistenten. Dat is bij ons ook het geval. Ik heb het geluk dat ik met S.ven laagdrempelig naar de dokter mag, maar daar geven ze inderdaad ook van die domme opmerkingen... Bij ons in het dorpje krijgen wij super advies van de drogist, maar dat is wel heel zeldzaam inderdaad....

Hoop dat je succes bij de dokter hebt en Inge weer snel opknapt!

Melis, goed bezig hoor met afvallen! Let inderdaad wel op jezelf! Minder calorieën eten is niet altijd goed! En zeker niet wanneer je al niet helemaal fit bent.

Hier ook weinig te melden, ben even niet online geweest maar wel meegelezen. Vanmiddag even naar de stad, had een jurkje gekocht voor een bruiloft eind september. Nu zit er een fout in het jurkje en is het lusje van de ceintuur kapot. Dus maar weer terug naar de winkel. En ook ga ik eindelijk weer naar de kapper! Het is wel zo dof en pluizig, ben er zat van. Ga het weer een stukje korter knippen, lekker pittig en weer even goed voor mijn haar.

Nu nog even verder met het huishouden, dan heb ik mijn schoonmaakdag er weer opzitten!

Geplaatst

Hihi caro, ze heeft net als haar papa en mamageen rust in haar gat.

Vlinder, in die dagen dat maud bijna niet dronk uit de fles lukte het wel uit een tuitbeker, die in de babydols van de babydump zaten zijn echt super. Ik gaf daar geen melk uit maar wat roosvice en ze dronk water uit een glas. Het geeft een hoop gekleder en gaatniet snel, maaruiteindelijk krijgt ze toch vocht binnen. Als ze wel fruit eet zou ik wat extra fruit geven want daar zit ook vocht in. Wel de flessen blijven aanbieden. Bij ons was het ook ineens over, ze dronk weer uit de fles zinder problemen, wel eerst kleinere beetjes en nu weer normale hoeveelheden.

Geplaatst

Hey Meezie, bij Maud waren de symtomen, vrijdag al zichtbaar, bij Inge pas zondag.

Ik moet dus maar moet houden, hopelijk is het overmorgen allemaal voorbij.

Voor de zekerheid toch maar even naar de HA, ik vind het niet fijn.

Ze ziet er ook helemaal niet ziek uit, ze is heel levendig, alleen ze drinkt niet uit een fles.

Gisteren geprobeerd uit een beker, dat ging beter dan uit een tuit want dat was brullen.

Volgens mij ze allebei 1 dgn verhoging/koorts gehad, vanochtend was haar temp goed 37.2.

Ik stop er nu maar in wat ze wel lust en gaat met een lepel.

Ga nu maar twee appeltjes in de babycook doen, hopelijk eet ze deze straks weer helemaal op.

Geplaatst

Toch vervelend hoor, ook al krijgt ze van alles binnen, je wil gewoon ook dat ze haar flessen goed drinkt! Succes, benieuwd wat de HA zegt.

Hier drinkt Kaat haar flessen sinds een paar dagen meestal weer helemaal leeg, ze is ook weer een stuk rustiger. Dus wat dat nou was? Bram is nu wat lastiger, die draait zijn koppie alle kanten op, wil alles zien en haalt ook steeds met zijn handjes de fles er uit, terwijl hij nog lang niet genoeg heeft maar gewoon omdat het kan. Helaas kan hij 'm nog niet zelf vasthouden, hoop nog een maand (of 2) ofzo? Lijkt me erg relaxed als ze het zelf kunnen!

Net waren ze alweer wakker om half 10, ben Kaat even haar speen gaan geven want wilde nog wat strijken en nu is het weer stil. Gebeurt een enkele keer, dat ze dan toch weer in slaap vallen... Gauw nog even wat in de voortuin snoeien dan! Is een puinhoop, gaat steeds in kleine stapjes als ik tijd heb...

Geplaatst

Simonja, ben wel een beetje jaloers hoor, lekker in het warme Spanje. Geniet er lekker van!

Vlinder, succes bij de ha. Toch vervelend dat Inge niet (genoeg) drinkt.

Vandaag heb ik mijn schoonmaakster weer in huis. Ze was een paar weken met vakantie.

Lisanne en Jasper slapen nu. Dus dat is even prima.

Geplaatst

Zojuist terug van de HA. Inge is door hem kerngezond verklaard, hollands glorie en een vrolijk meisje.

Het is uitgesloten dat ze last heeft van haar Longen, Oren en Keel en Neus, geen blaasjes in de mond of spruw.

Hij verwacht dat ze nog last heeft van de infectie/koorst die ze van het weekend/maandag heeft gehad.

Daarbij verwachte hij dat het wel overgaat en dat ze weer snel gaat drinken.

Ze oogt ook totaal niet ziek, ze weigert alleen de fles, dat heb ik je assistente ook vertelt.

Volgens mij moet ik vaker bij hem langs, want thuis een fles van 100 ml gemaakt en ja hoor die ging erin.

Dus nu heeft ze op 100 gr, yogolino, 100 gr fruit met 35 ml melk, 120 ml melk met rijstebloem en 100 ml melk, totaal score is nu 450.

Ik vind het voor vanochtend een goede score, de huisarts begreep mijn ongerustheid, maar hij zegt ze eet in ieder geval nog met een lepel.

Het kost je veel meer tijd, dan dat je zou willen, maar het gaat goed, maak je geen zorgen de fles pakt ze vanzelf weer.

Ben benieuwd hoe het verder gaat, als het netzo als bij maud gaat, zou ze morgen weer op en top fit moeten zijn.

Geplaatst

Gelukkig dat ze gezond is! Hopelijk pakt ze de fles weer snel.

Hier vanmorgen een hoop onkruid verwijderd uit de voortuin (nog niet klaar pfff), is onder het raam van de babies dus hoorde ze huilen. Ga ik kijken, heeft Kaat haar hele bed onder gespuugd, hele plas op de grond, zat in haar oor etc! En maar vrolijk naar me lachen toen ik binnen kwam!

Daarna Bram na het eten in de box gespuugd, gelukkig niet zo veel maar toch maar even een schone romper aan met een natte arm met zure melklucht... Wil ik net de drukkers vastmaken... bleh, weer een golfje over zijn romper heen! Maar weer omkleden dus. Je hebt van die dagen... Schreef ik vanochtend nog dat het gisteren zo'n makkelijke dag was...

En nu willen ze niet slapen na de middagfles en fruithap... Laat ze nog even in bed spelen, zometeen maar fles 3 maken, beetje vroeg maar ja... Zucht...

Geplaatst

Caro, beterschap voor Kaat en Bram.

Die zure lucht is niet iets waar je blij van wordt.

Als ze straks wakker wordt, bied ik opnieuw de fles aan.

We zullen zien, nu ligt ze lekker te slapen.

Geplaatst

Geen idee welke knop erom is.

Maar ze heeft 165 ml op, in eerst instantie protest.

Het opnieuw aangeboden na 45 minuten en de fles ging leeg.

Straks nog eeen warme maaltijd en lekker naar bed, ik ga het gras maaien, helaas groeit dat nog steeds.

Maar als het niet meer groeit, is het herfst dat wil ik ook niet.

Vandaag een leuke vacature gezien, helaas was het in Hoofddorp.

Dat is veel te ver weg, om dagelijks naartoe te rijden.

Melis, hoe is het jullie in Artis vergaan?

Geplaatst

Artis was erg leuk, al heel Vince weinig van de dieren meegekregen. De bomen en het groen was vele malen interessanter, haha.

Daarna nog ff lekker groente/fruit gekocht op de Albert Cuyp markt en net thuisgekomen.

Geplaatst

Leuk hoor je hebt ook lekker weer gehad, niet te warm en droog.

Je bent er ook even lekker uit geweest.

Binnenkort wil ik ook nog maar een keer naar Blijdorp.

Ze hebben nu een actie tarief van 12.50 voor de hele maand september of 10% korting op een jaarkaart.

Ik ben in mei zoals jullie weten naar Blijdorp geweest.

Inge vond in Blijdorp, vooral het Oceanium erg mooi, de haringen hadden haar volledige aandacht en toen was ze net 2 maanden oud.

Ik had het op FB gelezen Caro.

Geplaatst

Was idd erg lekker, ff er op uit als gezin, heerlijk!

Hoor net op het nieuws dat er in de regio Rotterdam door 9 jarigen alcohol en drugs wordt gebruikt. Moet niet gekker worden!

Ink is gestopt met schrijven in ons topic, nietwaar? Zie regelmatig nog wel berichtjes voorkomen in IVF Utrecht, maar hier niet meer. Las dat ze ergens begin volgend jaar voor een brusje gaan.

Geplaatst

Klopt, ze zijn bezig met een grote voorlichtings campagne.

Nu hele discussies of het niet te vroeg is, persoonlijk vind ik 12 jaar een goede leeftijd voor alcohol, drugs, roken en seks. (aanvulling Voorlichting te geven, niet om uit te voeren)

9 jaar, vind ik rijkelijk vroeg, maar je die knaapjes en dames van nu zijn zeker niet dom en al erg vroeg zelfstandig, beschikken vaak over geld van pa men ma, die zijn werken, dus niet altiijd toezicht en voor je het weet zit je met de gebakken peren.

Scherp Ink, al een hele tijd niet gehoord, leuk dat ze volgend jaar voor een brusje wil gaan.

Ze zal niet de enige zijn, hopelijk is het haar gegund.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden