Ga naar inhoud

Test wordt niet donkerder, onzeker...


Babii

Aanbevolen Berichten

Hey Babii, ik herken je onzekerheid enorm meid: hier nog eentje, vreselijk. Na iedere positieve echo geloof ik het weer een paar dagen en dan ben ik het heel snel weer kwijt. Ik heb hiervoor 1x een vroege miskraam gehad met 5,5 week en toen had ik ook lage rugpijn èn menstruatriekrampen en meid ik kan je vertellen: ik ben nu 13 weken zwanger en heb bijna alleen maar last van lage rugpijn en menstruatiekrampen gehad dus het kan ècht bij een goeie zwangerschap horen. Ik heb zelfs met een kussentje in mijn rug moeten zitten van de pijn en op bed gelegen van de krampen. Je moet bedenken dat hormonen op ieder lijf anders werken en bij jou (en mij) zorgen hormonen dus gewoon voor die krampen en die lage rugpijn. Ik was daarin tegen niet misselijk en voelde mijn borsten nauwelijk. Succes met duimen draaien tot de 29ste en zorg elke dag maar even voor een dosis meer vertrouwen het kan er ècht bij horen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De arts gaf inderdaad aan dat de Progesteron voor de druk in je rug zorgt, en dat kan fiks pijn doen. De krampen en rugpijn zijn beide tekenen van de groei van je baarmoeder. Maar het is gewoon onzeker, mede door 3x die VMK. Nu ben ik echt niet de enige die dit heeft meegemaakt, begrijp me niet verkeerd.

 

Maar ik schiet wel in de stress als mijn tepels ineens minder zijn, of dan weer wel. Laten we hopen dat het dit keer goed zit, maar ben nog nooit zover gekomen :).

 

Dank je wel voor je lieve reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Babii,

 

Wat herkenbaar.... Maar de kleur van de test zegt niet zo veel.

Heb op een gegeven moment ook op wd 12, 13, 14 steeds donker wordende tests gehad en op wd 18 (vanwege alle onzekerheid NOG maar n keer getest) was hij veel lichter dus: stress. En ook qua gevoel in tepels, borsten, buik etc dan weer wel dan weer niet.....maar..... mijn dochterje is inmiddels 8 maanden! Een ding is zeker, het zegt allemaal niks, alleen een bloedtest kan je op dit moment wat meer zekerheid bieden.

 

Sterkte en ik duim voor je!

Groetjes,

Lot

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp je onzekerheid volkomen Babii: ik heb dan 'maar' 1 x een MK gehad maar dat heeft gewoon zo'n impact, je weet alleen maar hoe je je moet voelen als het fout gaat en het is hoogst irritant dat precies die kwaaltjes ook zo voelen als het goed gaat!

 

Enne, wisselende symptomen: ZO herkenbaar, van helemaal niks voelen tot aan die krampen, ietwat gevoelige borsten en die rugpijn grr.....

 

Ik duim voor je!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig betekenen die kwalen ook dat het goed gaat :). Met rugpijn dacht ik direct; bms dat aan het verminderen is, bloed op komst, maar voor zover ik nu kan zien gaat het beter. Rugpijn is weer weg, wel wat krampen, maar goed. Ga vanavond lekker plat :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou deze zijn overduidelijk Babii....ik wil je bij deze ook feliciteren!

En wat Lot ook zegt, een bloedtest is de meest betrouwbare test. Alleen jammer dat nog steeds niet alle artsen daaraan mee willen werken.

Maar zoals ik het bij jou lees wel, dus dat is fijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohhh.. nu durf ik ook wel blij voor je te zijn. Die middelste test vind ik een lastige, streepje blijft dun en lastig dikker te herkennen. Die onderste knalt! En voor die digitale heb je best wat hcg nodig dacht ik. Zie vroegtesters topic..

 

Qua rugpijn, misschien de douche erop. Maar niet te heet, ook niet qua kruik. Juist deze fase cruciaal. Probeer de pijn met een smile te lijf te gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die testen zijn mega duidelijk, maar ik snap je angst hoor. Ik zal zelf ook nooit meer gerust zijn tot ik dik over die twaalf weken heen ben. Wat betreft die rugpijn en krampen, ik had daar met mijn zwangerschap veel meer last van dan wanneer ik ongesteld moet worden. Heb er het ziekenhuis nog voor gebeld maat ik me zorgen maakte. De verpleegkundige omschreef het als een hormoonooolog in mijn buik :-) en raadde me aan gewoon paracetamol te nemen dat kan echt geen kwaad. Nam er soms wel vier op een dag. En idd een warme kruik (niet heet!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden