Ga naar inhoud

wie start er in maart 2012 met icsi

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi manon

Hier gaat het goed hoor! Spuit lekker verder!

Morgen weer echo, ik ben benieuwd, volgens mij is het al lekker aan het groeien. Lijkt wel alsof ik al wat voel zitten!

Ik ben ook erg moe al is dat wel iets minder sinds ik met de gonal - f begonnen ben!

Succes allemaal, ik ben benieuwd hoe het jullie vergaat!

• Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, Ik hoef niet meer te spuiten. Mijn ivf poging is afgeblazen. Toch te weinig goede eicellen. We zagen er gisteren wel 10 maar er zijn er maar 3 goed. morgen zou ik de punctie krijgen... Nu gaan ze me insemineren. want de vinden het zonde om niets te doen met de eitjes die klaar zijn.. Wanneer ik hierna mag beginnen geen idee.

Succes allemaal.

Geplaatst

He wat balen Anna! Wel fijn dat je nog wel iui kan doen, heb je toch het idee niet helemaal voor niets gespoten te hebben! Succes in ieder geval!

Geplaatst

Anna, dat is inderdaad balen zeg. Sterkte en maar hopen dat het met de inseminatie alsnog lukt!

Suzie hoe gaat het met jou? Heb je de punctie al gehad?

Ik had gisteren de punctie, de oogst was 7 eicellen. Nu maar even rustig aan doen en donderdag horen we dan of we een terugplaatsing krijgen. Spannend weer...

Geplaatst

Hee Manon, wat ben jij snel zeg (nee, ik ben langzaam :-)

Ik heb as donderdag de punctie, een eierstok zit verborgen en dus was het slecht te zien hoeveel eitjes eraan zitten. Beetje onzeker dus, maar goed, vanavond de Pregnyl spuiten en dan zien we het donderdag wel!

Hoe ging de punctie? Viel het mee of tegen? Ik zie er best wel tegen op!

Geplaatst

Hoi Suzie,

Ja, het ging snel dit keer, ik was nu 2 dagen eerder dan de vorige keer. Maar de dosis was nu ook wat hoger, dus vandaar...

Ik vind de punctie wel meevallen hoor. Het is niet prettig, maar door de verdoving voel je er niet zoveel van. Het verschilt natuurlijk wel per persoon, maar laat het maar gewoon op je afkomen, het komt vast goed.

Geplaatst

@manon, maar heb je al wat gehoord of de terugplaatsing door gaat?

Ik heb net de punctie gehad. Viel me alles mee!

6 eicellen gevonden, had op meer gehoopt maar goed, als ze allemaal bevrucht worden is het een super score!

Nu lekker op de bank hangen, ben nog lekker suf van de medicatie!

Geplaatst

Hoi Suzie,

Mooi dat de punctie meegevallen is. Ik had er de vorige keer ook 6, en daar zat een topembryo bij. Ons verhaal lijkt wel erg op elkaar, dus dat moet goed komen.

Wij hebben gisteren helaas te horen gekregen dat er geen eicel bevrucht was en er kon dus niets teruggeplaatst worden. Het is een flinke klap die we niet aan zagen komen, we hadden een eicel meer bij de punctie en hoopte op 2 embryo´s die teruggeplaatst zouden worden. Helaas ging dat dus niet door.

Laat je hierdoor niet van de wijs brengen hoor, ik duim voor je. Wanneer krijg je te horen wanneer de terugplaatsing is?

Groetjes Manon

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben nieuw op dit formum en ik zou graag met jullie ervaringen willen delen.

Ik ben ook in maart 2012 gestart met ICSI.

Op 12 april heb ik de punctie gehad en die is me heel erg tegengevallen! Ik heb ontzettend veel pijn gehad. Het goede nieuws was wel dat ze 19 eitjes eruit hebben gehaald.

Vrij snel na de punctie kreeg ik hevige buikpijn. De arts vertelde dat dit normaal was en dat ik regelmatig een paracetamol moest nemen. Thuis moest ik ook mijn gewicht bij houden en regelmatig mijn temperatuur op meten.

Toen ik thuis was ging het niet veel beter, ik werd duizelig, misselijk en ik kon bijna niet lopen van de buikpijn. Mijn buik begon ook uit te zetten. Maar ik kwam in gewicht niet aan en mijn temperatuur was ook normaal. Op zaterdag heb ik toch voor de zekerheid het ziekenhuis maar gebeld. Ik moest meteen komen. Gek genoeg dacht ik dat het niks zou zijn en dat ze met een paracetamol weer naar huis zouden sturen. Maar helaas, ik had een overstimulatie! Ik werd meteen opgenomen in het ziekenhuis. Op zondag zou de terugplaatsing zijn maar die kon dus niet doorgaan. Gelukkig hebben ze wel 6 embryo's in kunnen vriezen. Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en sinds afgelopen zaterdag ben ik weer thuis. En nu komt de klap... lichamelijk gaat het gelukkig weer de goede kant op maar emotioneel zit ik helemaal in de knoop. Ik kan er met niemand over praten.. niemand begrijpt me...

Gisteren ben ik voor controle en evaluatiegeprek bij mijn arts geweest. Zij heeft mij nu doorverwezen naar een psycholoog. Zij heeft mij ook de tip gegeven om eens op dit formum te kijken.

Ik zou graag ervaringen willen delen, en ik ben erg benieuwd hoe jullie de draad weer oppakken na een tegenvaller.

Groetjes Franka

Geplaatst

Welkom Franka,

Jeetje, zo te lezen heb je het ook zwaar gehad. Ik weet niet precies hoe dat is als je overstimulatie hebt, maar ik kan me voorstellen dat het zwaar is.

En ja, hoe pak je de draad weer op na een tegenvaller... Dat is voor mij op dit moment ook lastig. Dat de terugplaatsing gisteren niet door kon gaan was ook een enorme tegenvaller. Ik heb het er erg moeilijk mee, normaal gesproken ben ik altijd heel positief ingesteld en pak snel de draad weer op. Maar nu is dat ook even lastiger. Ik stort me maar op wat andere dingen, de gang moet nog steeds afgemaakt worden (schilderen, behangen) en wat aan de schoonmaak. Ook heb ik gelukkig hele lieve mensen in mijn omgeving waar ik altijd terechtkan en die ook op de hoogte zijn van ons verhaal. Heb jij ook mensen in je omgeving waar je terechtkunt?

Verder zou ik zeggen, rust goed uit, luister naar je lichaam en probeer ook te denken aan de positieve dingen. 6 embryo´s in de vriezer is toch geweldig! Dat betekent dat er zeker hoop voor je is, hou daar maar aan vast.

Ik hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.

Groetjes Manon

Geplaatst

Hallo Dames,

Manon, wat een enorme teleurstelling zeg! Ik krijg nu helemaal de zenuwen voor morgen!

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn?

Franka, ook een heftig verhaal zeg! Heb je geen mensen in je omgeving waar mee je kan praten?

Wij zijn er (bewust) heel open over geweest naar iedereen en daar ben ik nu wel blij mee, het scheelt toch als je er over kan praten!

Hier gaat het goed, gister is meegevallen maar ik ben wel 2 dagen erg duf geweest en ben nog steeds erg moe.

Begin nu wel zenuwachtig te worden voor morgen! Hoop dat er een paar goede bevruchtingen zijn geweest! Het lijkt me vreselijk als alles voor niets is geweest!

Geplaatst

Hoi Suzie,

Ja, het was inderdaad een flinke klap. Die hadden we niet aan zien komen, maar ja we moeten verder. 7 mei hebben we een evaluatiegesprek en dan horen we wel meer. Ik ben 32 en mijn man 33, dus qua leeftijd moet het nog makkelijk kunnen.

Nou meid, ik duim voor je! Maar je hoort het dan vanmiddag?

Geplaatst

@ Manon Ik was er zelf ook erg blij mee, met de iui. Wat ongelofelijk balen dat er geen bevruchting heeft plaats gevonden. Wordt de dan wel meegeteld als poging?? Dat moet wel een hele zware domper voor jullie zijn. Sterkte. Aan jullie leefdtijd ligt het niet, mijn man en ik zijn ouder.. 39 ik, 44 man.. Mijn man heeft een kindje uit eerder huwelijk.

@ Suzie hoe verging jouw punctie, Gelukkig zit het erop. Hopelijk heb je een mooie bevruchting. Ik duim voor je..

@ Franka, Oh wat erg. Ik heb een overstimulatie niet mee gemaakt, maar ik ben er wel vaak bang voor. Ik hoop dat je hier 'lot'genoten kan vinden die je kunnen helpen.

Ik heb dus ipv een puntie een inseminstie gehad en moet nu nog een week wachten voordat ik me kan testen. Ik wil volgende zaterdag een thuistest doen voordat we naar vrienden gaan en dinsdags (8mei) Testen in het ziekenhuis. Ik heb een half miljoen zwemmers van mijn man binnen.. maar ik weet niet of het gelukt is. Mijn gevoel zeg van wel maar mijn verstand... Het duurt zo lang. Ik heb 16 wachtdagen ipv 12 door die iui. Voel me moe en kan de hele dag slapen, maar ik heb ook ms dus weet niet goed waar het aan ligt. Soms voel ik ook kleine steken in mijn buik als ik me wil ondraaien in bed. Vanaf woensdag begint het broekloeren.. (lol) Hopelijk blijven de duivel WEG!!

Groetjes Angélique

Geplaatst

Hallo meiden,

Vanmorgen een telefoontje van het AMC gehad, de terugplaatsing morgen gaat door! Was na het verhaal van manon erg bang! Helaas konden ze nog niet vertellen hoeveel bevruchtingen er zijn, dat horen we morgen, weer een spannende dag dus.

@manon hebben ze gezegd waardoor het kan komen? Vind het zo gek dat er helemaal niets bevrucht is, lijkt me enorm frustrerend!

@anna, de punctie viel echt onwijs mee, had me van tevoren erg zorgen gemaakt maar dat was voor niets, vond de verdovingsprik in mijn bil het ergste.

Kan me voorstellen dat het spannend voor je wordt! Ik zal voor je duimen!

Geplaatst

Suzie, wat goed! Veel succes vandaag en dan zal ik voor je duimen de komende twee weken!

En Angelique, voor jou zal ik natuurlijk ook duimen, wat spannend zeg!

Dit telt voor ons inderdaad gewoon als poging 2. Ze hebben nog niet gezegd waar het aan ligt, maar we hebben 7 mei de evaluatie. Zelf heb ik ook wat gelezen dat het soort hormonen verschil kan maken en dat je met Puregon minder goede embryo´s kan krijgen. De 1e poging heb ik Gonal F gespoten, toen waren er 4 eicellen bevrucht waarvan er 3 zijn gestopt met groeien. Er bleef toen 1 top embryo over. De 2e poging heb ik Puregon gespoten, ze wilde met het overstappen op puregon en een hogere dosis meer eicellen kweken zodat de kans op meer embryo´s groter was. Dat is dus niet echt gelukt, we hadden maar 1 eicel meer, maar de punctie was 2 dagen eerder dan de vorige keer. En nu zeggen ze dat er geen bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik ga hier wel gericht naar vragen met de evaluatie. Ik wil graag weten hoe dat zit...

Geplaatst

Vanmiddag de terugplaatsing gehad van een 3cellige embryo. De rest heeft het niet overleefd. Helaas. Teleurstelling overheerst eigenlijk nu, maar goed, het hoeft er maar 1 te zijn....

Geplaatst

Anna, hoe is het gisteren afgelopen? Ik hoop zo voor je dat het gelukt is...

Suzie, hoe gaat het met jou? Is het nog uit te houden?

Wij hebben morgenochtend de evaluatie, ik ben benieuwd wat we te horen krijgen...

Geplaatst

Spannend manon! Ik hoop dat je snel weer door mag!

Anna, ik ben ook benieuwd!

Hier alles goed, inmiddels een week na de terugplaatsing, nog geen tekenen van menstruatie dus dat gaat goed! Nu nog een week volhouden.....

Geplaatst

Hoi Suzie,

Ja, het was wel een goed gesprek, er is een hoop duidelijk geworden. De oorzaak was dat het zaad dat ontdooid is niet zo goed was. Er waren maar 3 bewegende zaadcellen overgebleven, dus dan heb je niet veel kans. Voor ons eigen gevoel gaan we voor de laatste poging toch maar weer over op de Gonal F, daar hadden we de 1e keer meer succes mee. Het schijnt heel weinig uit te maken welk soort hormonen je spuit, maar dit hebben we dan voor ons eigen gevoel gekozen. Verder houden we even een paar maandjes pauze en dan gaan we eind september weer starten voor de laatste poging. Even weer wat leuke dingen doen en misschien nog even op vakantie. Die hormonen en spanning hakken er wel in en we hebben nu 2 pogingen vlak achter elkaar gehad.

En hou jij het nog een beetje uit? Wanneer mag je bloed prikken? Ik blijf voor je duimen!

Groetjes Manon

Geplaatst

Hoi Manon, tjee, mooi geweten dat het zaad ook zo mee speelt! Maar wel fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad.

Hier is poging 1 helaas mislukt, ben gisteravond ongi geworden. Flink balen dus....

Straks meteen maar even bellen en hopelijk kunnen we meteen door voor poging 2.

Geplaatst

Het was inderdaad snel maar ik heb een korte cyclus normaal dus dan kan het wel weer.

Ik moet morgen alsnog naar het ziekenhuis voor een bloedtest en dan wordt ik smiddags gebeld door de verpleegkundige. Dan horen we weer meer.

Op denk dat ik een maand moet wachten, als dat zo is dan gaan we pas eind juli na onze vakantie weer verder. Eerst even lekker herstellen en bijkomen!

Geplaatst

Oke, ik vermoedde al dat je gewoon voor de bloedtest moet komen. Dan wordt je inderdaad gebeld met de uitslag en dan maken ze een afspraak voor de evaluatie. Daar kun je dan bespreken wanneer je weer wilt/kunt starten. Ik moet dan eerst weer aan de pil, dus dan ben je sowieso een maand verder. Heb jij dat ook of doen ze het bij jou in je normale cyclus?

Groetjes Manon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden