Jump to content
Bootje75

Eiceldonatie

Recommended Posts

Goedemorgen

Ik ben hier nieuw en het is even zoeken hoe en wat.

Daarom maar een nieuwe discussie, misschien overbodig maar misschien kan iemand me op weg helpen.

Ik heb de diagnose vervroegde overgang gekregen, ruim 7 jaar geleden. Nu zijn wij per toeval terecht gekomen bij Geertgen een kliniek in Elsendorp.

We zijn daar vorig jaar maart gekomen en nu hebben we ook al een terugplaatsing gehad. Helaas heb ik afgelopen vrijdag een vroege miskraam gehad na 5,5 week.

Het is een echte domper maar goed het zou een wonder zijn dat het in een keer zou slagen natuurlijk.

Nu bracht iemand mij op het idee om me aan te meldden op dit forum om ervaringen te delen.

Dit was mijn eerste berichtje.....(in het kort)

Nou van harte welkom hoor!

Wat een enorme teleurstelling zeg, ben je eindelijk zwanger en dan dat....

Ik weet zeker dat je hier de steun en herkenning vindt die je nodig hebt.

groetjes

Hoi Noor,

Dank je wel voor je leuke reactie. Het is nog wel allemaal zoeken maar dat zal nog wel komen.

Ja het is een enorme teleurstelling......

Wat verdrietig! Heel veel sterkte en ik hoop dat je je verhaal op dit forum kwijt kunt!

@ Bootje, wat ontzettend sneu dat je een miskraam hebt gehad. Veel sterkte. Er is een ander topic schrijfgroepje beginttraject ecd, daar schrijven meer meiden die met ecd bezig zijn, oa bij Geertgen.

Veel succes!

Hoi Bootje, welkom hier. Heel erg, je miskraam! Veel sterkte!

En ja, precies wat Sas ook al schreef, kom ff langs bij t topic wat ze noemt. Daar schrijven veel meiden.

Groetjes, mees

Goedemorgen (naamgenoot hihi)

Ik ben hier ook nieuw en stuitte op dit topic..

Graag wil ik hierop reageren.

Ik ben 28 jaar en heb op mijn 26e te horen gekregen dat ik vervroegd in de overgang ben. Totaal geen eicellen meer...

Wij staan inmiddels op de wachtlijst in het UMC Utrecht voor anonieme eiceldonatie. Met het werven van donoren starten ze in april dit jaar en volgend jaar zou het dan zo moeten zijn dat vrouwen "zoals wij" daar terecht kunnen om wellicht toch nog de kinderwens in vervulling te laten gaan.

Wil je meer weten over mijn ervaringen of iets anders stuur gerust een berichtje..

Groetjes Bo

Hoi Bo,

Inderdaad mooie naam he, hahah

Ook ik zit in de vervroegde overgang, ik weet dit al 8 jaar... In het ziekenhuis waar ik onder behandeling was konden ze niets meer doen. Bij toeval ben ik een kliniek in Brabant terecht gekomen. Hier stonden wij al heel snel op de wachtlijst voor eiceldonatie. op 31-01-2012 heb ik een TP gehad en helaas op 24-02-2012 een miskraam gehad.. erg verdrietig allemaal..

Stuur mij ook gerust een berichtje hoor..

Groetjes Bootje

Beste Bootje,

Als ik je bericht lees zitten we in hetzelfde schuitje. Weet precies hoe je je voelt. En lees je bericht met natte ogen.

ik zal me eerst even voorstellen.

ook ik ben hier nieuw, heb wel diverse verhalen gevolgd voor ik durfde te reageren. toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken omdat ik niet zo goed weet waar ik met mijn gevoel heen moet, en dus maar ga schrijven.

mijn man en ik hebben al ruim 9 jaar een kinderwens.

na 5 mislukte TP in nederland uit 3 ivf behandelingen zijn wij in Dusseldorf terecht gekomen. In dusseldorf kwamen we er na een aaantal testen achter dat onze enige optie eiceldonatie was.

na de nodige onderzoeken en diverse belangrijke zaken zijn wij in februari naar alicante vertrokken voor eiceldonatie. we begonnen met goede moed. het zag er allemaal goed uit. de donor deed het goed, lekker weer en zeker een zeer fijne kliniek met heel veel lieve mensen. half februari zijn er twee embryos teruggeplaatst. en we zijn met hoop naar huis gegaan. vorige week bloed laten prikken en we kregen het heugelijk nieuws ..... we waren zwanger. bijna 5 weken.

ja waren.... want gister hebben we bloed laten prikken en ineens zakte de grond onder onze voeten vandaan. het was niet goed gegaan. we zijn echt zo verdrietig en weten niet zo goed wat we nu moeten?

misschien wel vroeg om daar aan te denken, maar zijn er mensen die de moed nog hebben kunnen verzamelen om het nogmaals te proberen of die daar misschien over denken?

en bootje misschien kunnen we elkaar een beetje helpen dit verdriet een plekje te geven.

Hoi Wimmir,

Wat heb jij ook al veel meegemaakt zeg..... jemig en wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Weet helaas hoe het voelt.

Jou en mijn verhaal heeft wel overeenkomsten. Jullie hebben al heel wat meegemaakt qua ivf behandelingen.

Dat valt ook heel zwaar lijkt me.

Bij mij was gelijk duidelijk dat eiceldonatie de enige optie was voor ons.

Dan krijg je een klap in je gezicht.

Hebben jullie nu nog een kans in Alicante? Hoe gaat dat eigenlijk in Spanje?

Wij zijn onder behandeling in een kliniek in Nederland en dat bevalt ons t.n.t goed.

Onze eerste tp is ook verkeerd gegaan en ik riep dit nooit meer.

Maar toch willen we voor onze tweede cryo gaan, hoe moeilijk ook. De kans dat het weer fout gaat is groot maar er is ook een kans dat het goed kan gaan.

Ik ken me zelf na al die jaren wel dat ik wel kan zeggen vergeef het mezelf nooit als ik niet alle kansen benut.

Ik ben ook aan het denken stel dat het weer verkeerd gaat, kan ik dat psychisch wel aan.....

Dus ik weet wat er in je omgaat en denk dat we elkaar kunnen helpen. Net als de andere vrouwen op dit forum.

Heel veel sterkte en tot gauw.

Liefs Bootje

hoi bootje,

bedankt voor je berichtje.

we hebben geen kans meer in spanje, de donor had 8 eicellen waarvan er 6 waren bevrucht.

ze passen in spanje de techniek toe om te wachten tot dag 5 als ze de blastocyste staat bereiken, dan kijken ze welke het beste zijn en die zijn terug geplaatst. er waren er twee goed en de rest was niet goed genoeg om in te vriezen. die twee zijn terug geplaatst maar helaas dus zonder resultaat.

verder is het bij ons in spanje gegaan via dusseldorf. daar hebben we bijna alle onderzoeken gedaan en de papier winkel afgehandeld.

scheelt een trip naar alicante. wel via de mail contact gehad met de kliniek.

het contact verliep erg goed. ook de manier waarop het daar ging en hoe je word behandeld, daar kunnen ze hier nog een puntje aan zuigen.

we kunnen helaas niet nog een keer, het is financiel niet haalbaar, er zit een aardig prijskaartje aan.

dat je zei dit nooit meer is zo herkenbaar, maar je verlegt iedere keer je grenzen. en het mentale gebeuren maakt je wel harder, tenminste dat merk ik aan mezelf.

heel goed dat je de cryo nog probeerd, je weet inderdaad maar nooit.

de wens blijft......

nogmaals bedankt voor je berichtje, en het lezen van de anderer berichten geven je toch op een of andere manier kracht.

ik merk wel aan mijn mannetje en mijzelf dat we nog niet klaar zijn om het naast ons neer te leggen, dus wie weet wat de toekomst ons nog brengt.

als je nog inhoudelijk vragen hebt over spanje dan hoor ik het wel.

groetjes wimmir

Hoi,

Had je mijn berichtje nog ontvangen?

Liefs Bootje

Hoi,

Had je mijn berichtje nog ontvangen?

Liefs Bootje

Hoi

met tranen in mijn ogen lees ik jullie berichtjes, vindt dit heel zwaar voor jullie en tegelijkertijd zijn jullie zo sterk.....

Ik zelf wil graag eiceldonor worden..

maar kan nergens iets vinden erover..

staat overal maar info, maar niet om je aan te melden.

Ikzelf ben moeder van 4 kinderen. en mijn oom heeft ook 2 adoptie kinderen.

en mijn oudste zus in de rolstoel na maagverkleining. geen kinderen.

Heeft het hier ook heel zwaar mee gehad.

ik hoop dat in amsterdam gauw hulp komt voor eiceldonatie af te staan voor Doneren....

Heel veel sterke iedereen......

oudheusden: Ik ben donor en heb al een keer gedoneerd. Als je vragen hebt vuur ze af. Kan ook in een persoonlijk bericht.

Ik vind het heel mooi om te kunnen doneren.

Om aan zoiets moois mee te kunnen werken.

De behandeling heb ik met mijn werk en 3 kinderen absoluut niet als zwaar ervaren. Punctie ook niet.

Hallo Pulletje,

Ik ben Mossi en heb vandaag een account aangemaakt: Ik wil je graag een prive bericht sturen maar weet niet hoe dat moet. kun je mij anders een mailtje sturen naar donatiekinderwens@hotmail.nl? Ik zal je uiteraard wat meer vertellen over ons.

Na jarenlang geprobeerd te hebben om een klein wodertje te krijgen zijn wij erachter gekomen dat ik in een vervroegde overgang terecht ben gekomen zonder enige symptomen!!

Daarnaast tientallen onderzoeken in verschillende ziekenhuizen en klinieken gehad.

tevens heb ik zoveel oproepen geplaatst op verschillende forums.

Het is zo bewonderenswaardig wat je doet of wilt gaan doen. Met alle respect hoeveel stellen je helpt met het doneren van je eicellen. Het is niet zomaar iets... We zullen je eeuwig dankbaar zijn. Zie onderstaand een van de vele oproepen die ik geplaatst heb>

Beste eiceldonor,

Na zoveel oproepen geplaatst te hebben op diverse forums, kwam ik uw oproep tegen op eiceldonor gezocht.nl.

Tevens hebben wij ook een oproep geplaatst als: S en F, ons speciale email adres is; donatiekinderwens@hotmail.com

Ik heb eindelijk de liefde van mijn leven gevonden en wil heel graag kindjes met hem. Helaas ben ik vervroegd in de overgang gekomen zonder enige symptomen.

Dit kwam als donderslag bij heldere hemel, onze hele wereld stortte helemaal in na dit verdrietige nieuws!!!

Onze kinderwens zit heel erg diep en zou ons huwelijk helemaal compleet maken met een klein engeltje, die we alle liefde kunnen geven!

Niets is mooier dan een klein kindje. Ik wil zo graag een klein engeltje van mijn man.

Het allermoeilijkste van alles is dat wij van hindoestaanse afkomst zijn, dus lichtbruin/getinte huid en donker haar. daar heb je helaas geen donoren van!

Als er een Nederlandse donor is worden er vragen gesteld bij ons in de familie.

Of het wellicht het kind van mijn man is of niet van een ander, met dit soort problematiek krijg je dan ook nog te maken en heftige familie ruzies! Omdat er wordt gespeculeerd dat je vreemd bent gegaan en het kind niet van mijn man is!!

Mijn man en ik vinden dit geen enkel probleem, het is ons kindje en wij weten wel beter!!

Maar tja, je hebt toch te maken met de hindoestaanse gemeenschap en die gemeenschap is niet de makkelijkste!!!

Uit het allerdiepste van mijn hart zeg ik dan ook: ik heb ontzettend veel respect en waardering voor wat u wilt gaan doen.

Wij zouden u zo erkentelijk en eeuwig dankbaar zijn uit het allerdiepste van ons hart.

Voor meer informatie kunt u ons altijd mailen.

Alvast bedankt voor de genomen moeite en met een hartelijke groet,

S en F

Beste Oudheusden,

Heb je mijn bericht ontvangen? Zoniet, zou je mij ajb kunnen mailen op donatiekinderwens@hotmail.com.

Alvast bedankt voor je genomen moeite.

Groeten,

Mossi

Dag Pulletje,

Ik ben Mossi en ben nieuw op dit forum en zou graag met jou in kontakt willen komen. ik heb je een berichtje gestuurd maar misschien heb je mijn berichtje niet ontvangen. Zou je mij ajb kunnen mailen op: donatiekinderwens@hotmail.com.

Graag hoor ik van je.

Groetjes,

Mossi

Beste Bootje,

Ook ik ben hier nieuw op dit forum en ben net zoals jij bij het Geertgen Kliniek in Elsendorp geweest.

Ik had mijn eigen donor, mijn zus maar aangezien zij al over de 40 is wilden ze ons niet meer helpen . net zoals jij zit ook ik in de vervroegde overgang...

Wat erg van je miskraam!! Maar geef niet op, ook jullie zullen een mooi kindje krijgen.

Wij zijn zelf op zoek naar een donor.

Heel veel succes en sterkte, ik lees het graag wanneer je weer zwanger bent.

Groetjes,

Mossi

@Mossi en anderen uiteraard, de website Eiceldonor gezocht (http://www.eiceldonorgezocht.nl) is helemaal vernieuwd. De oude eiceldonatie oproepen hebben we van de site verwijderd (maar zijn nog wel op te vragen door de personen die het geplaatst hebben en dit opnieuw willen plaatsen). Omdat onze site over eiceldonatie nu al vanaf 2010 bestaat vonden we het tijd voor wat vernieuwing. Neem eens een kijkje!