Jump to content

even voorstellen

jojo1972

Recommended Posts

Jojo, welkom op dit fijne forum. Ik vond het ook erg eng, mijn 1e post. Maar oh wat ben ik enorm blij met de lieve mensen hier. Ik hoop dat je hier thuis zult voelen.

Groetjes Guusje

Welkom op dit forum !!

Ik weet nog heel goed toen ik hier voor het eerst kwam, maar ben blij dat ik het gedaan heb.

Heb dan de afgelopen 2 jaar al heel veel steun gehad van de meiden hier.

Hoop dat het jou ook veel steun biedt.

Liefs

hoi jojo,

ik ga ook starten met ivf dus ken het gevoel dat de zenuwen door je lichaam gieren. ik sta op de wachtlijst wachten is ook niet prettig ze zeiden dat de lijst 4tot6 maanden duurt ik sta nu 3maanden op de lijst. weet je al wanneer je start heel veel succes x bobby

Hoi Jojo en anderen,

Ik ben ook nog niet zolang op dit forum bezig, maar ik weet het helpt om er over te praten. Zeker omdat je je familie en vrienden er niet mee wil 'lastig' vallen of het hun niet wil vertellen (zoals ik mijn geval). Mijn ouders weten het natuurlijk wel, maar je gaat het niet aan de grote klok hangen. Hier kan je (redelijk) anoniem je verhaal kwijt en krijgt goede adviezen. Ik heb hiervoor mijn verhaal verteld op hyves, maar die groep is weggegaan.. Dus ben ik op zoek gegaan naar een ander forum en kwam deze tegen. Ik ga nu mijn 2e ivf icsi poging ondernemen..... Dus extra spannend weer.

Bij mij was de wachttijd van het ene ziekenhuis naar het andere ziekenhuis 6 maanden.. Het duurde erg lang, maar daarna ging het erg snel. Met 2,5 maand mocht ik toen al starten. Dus dat was lekker. Iedereen die gaat starten heel veel succes en sterkte... En wie weet spreken we elkaar weer snel.

Groetjes Angelique

• 2 weeks later...

Hoi Jojo en iedereen,

Allemaal herkenbaar en daarom is dit forum ook zo fijn....Natuurlijk probeer je positief te blijven en niet teveel te 'zeuren' en te 'klagen' want ja dat vind niemand leuk maar degene in de mmm zien het niet als zeuren en klagen die snappen dat het allemaal best heftig is waar we in zitten....ik ga meteen ook eve mijn beklag doen ook....ik voel me ku*, ik zit vanaf 1 maart aan de Deca en vanaf dinsdag aan de Gonal, heb mega hoofdpijn gehad, 4 dagen lang, kon geeneens rechtop lopen en zou nu ieder moment zomaar kunnen gaan huilen. Ben zenuwachtig voor wat komen gaan en bang voor de 'worst-case-scenario'.... Maar tergelijkertijd heb ik een gevoel in me wat zegt dat het allemaal goed komt en kan ik deze moodswings handelen omdat ik weet waardoor het komt, door de hormonen die ik injecteer omdat dat de kans om onze droom uit te laten komen zoveel meer vergroot....Ik ben nog lang niet klaar om op te geven en heb er alles voor over, dus die rot gevoelens neem ik maar voor lief en gebruik mijn ervaring om anderen op dit forum te helpen...

Zoooo dat was even heerlijk om van me af te schrijven, voor iedereen: Don't worry Be happy en bedankt voor het lezen, hoop ook dat je je zo voelt als ik want dan ben ik tenmisnte niet alleen, en hopelijk zijn we straks allemaal zwanger.

Liefs Lotte

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use