Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zit er zolangzamerhand helemaal doorheen. Ik loop nu al 2 jaar in het AMC en heb het idee dat ik er voor niks heen ga...

Afgelopen Januari heb ik een tp gehad die niet resulteerde in een zwangerschap, toch heb ik geprobeerd om positief te blijven en wist dat ik niet meer zou hebben dan 1 eicel per keer (En dat met de hoogste dosis meno pur). Dus heb zelf een eicel donor gevonden (1 van mijn beste vriendinnen) die het met alle liefde voor mij wil doen. Gister zijn we samen in het ziekenhuis geweest en om eerlijk te zijn kwam ik er helemaal kapot weg, er werd mij verteld dat als ik niet met een donor was gekomen ik niet verder behandeld kon worden (Dat ivm mijn ene eicel) Dus alles ligt nu in hun handen, 1 verkeerd antwoord van de donor en mijn kans op een kindje is gewoon weg. Dan moet ik ook nog eens 16 maart terug komen voor een gesprek samen met mijn vriendin bij een maatschappelijk werkster, en dan nog eens weken wachten op hun beslissing van wel of niet...

Nu hoorde ik van een vriendin die hier ook aanwezig is op het forum dat ik maar eens moest gaan informeren over Dusseldorf, over hoe het daar allemaal gaat. En omdat ik eerst de uitslag over mijn donor toch wil afwachten, dacht ik dat ik misschien hier mijn vragen die ik heb kan stellen en mensen mij hier misschien een beetje op weg kunnen helpen..

Ik hoorde dat ze in dusseldorf een bloedtest doen als je je aanmeld, ivm de hormonen. Wat kost zo'n test?, en zijn er hier ook mensen die net als ik maar 1 eicel hadden en door bepaalde hormonen in te nemen er meer hadden?? Word er ook een deel van de behandeling vergoed? Kortom hoe gaat het allemaal daar in Dusseldorf?

Andere tips zijn ook welkom, want ik laat me niet zomaar afschepen omdat ik niet meer dan 1 eicel heb, terwijl dat dat genoeg is om gewoon zwanger te raken...

Alvast bedankt..

Posted

Och meid, wat een verhaal! Ik kan me voorstellen je er superonzeker van wordt en wat verschrikkelijk lief van jou vriendin dat ze donor voor jou wil zijn! Als ik jou was zou ook ik eens in een ander ziekenhuis gaan praten. Ik weet helaas niet uit eigen ervaring hoe het er in Dusseldorf aan toe gaat, wel hoor ik er goede verhalen over! Heel veel sterkte meid en ik hoop voor je dat je uiteindelijk toch zwanger wordt en een kindje in je armen mag sluiten!

Groetjes Esly!

Posted

Bedankt voor je lieve reactie... Ik heb zostraks hier het ziekenhuis in Leeuwarden gebeld en die kunnen me niet verder helpen. Het is ook nog eens zo dat ik en mijn vriend de tese behandeling moeten ondergaan, en dat die maar in 2 ziekenhuizen hier in nl worden gedaan.

Met mijn vriendin ben ik super blij het is mijn kanjer, maar we zijn zo bang nu dat ze ons niet willen helpen. En doordat het ook nog eens mijn enigste kans is met haar, is de druk enorm.. Het is verschrikkelijk dat er mensen zijn die nu kunnen bepalen of ik ooit kinderen zal krijgen ja of nee, als het lichamelijk niet zou lukken zou ik me met heel veel verdriet erbij neer moeten leggen. Maar dat het afhangt van doktoren maakt me eerlijk gezegd best wel heel erg boos!!!

Als ik slecht nieuws krijg zal ik sws Dusseldorf bellen, ik laat me niet zomaar afschepen!!

Posted

Jammer dat Leeuwarden je niet verder kan helpen! Welk zkh in NL doet nog meer TESE? Ik loop in Zwolle en mijn ervaringen zijn daar erg goed. Wat jij schrijft over je strijd en je afhankelijk voelen van anderen (lees artsen in het ziekenhuis) herken ik wel. Niet op het gebied van of je lichamelijk wel/niet "geschikt" bent, bij mij is mijn leeftijd m'n "grote" vijand en ik weet dus hoe het voelt om in onzekerheid te zitten of een ziekenhuis wel of niet met je verder wil! Jou vriendin verdient een standbeeld meid, blijf erin geloven dan komt het vast goed! Je klinkt in elk geval heel strijdbaar! Geef de moed niet op en ik hoop over een tijdje positieve berichten van je te lezen!

Nogmaals sterkte!

Posted

Jeetje meid wat verschrikkelijk

Maar wat lief van je vriendin

Ik hoop zo dat alles goed gaat komen straks en jullie mooie baby in de armen mogen sluiten succes

Liefs Jessica

Posted

Lieve Floor 2011,

Ik kan me erg goed voorstellen dat de wereld onder je voeten vandaan zakt. Dat had ik ook toen ze in juni afgelopen jaar mij vertelde dat ze aan de hand van onderzoeken dachten dat ik tegen de vervroegde overgang aan zit. Hier op het forum zal je veel topics vinden die daar mee te maken heeft. Zo heb je het topic FSH meisjes, maar ook start ECD (eiceldonatie) en zal je veel steun en herkenning vinden. Ik had ook 3 vriendinnen die wel wilden helpen, alleen werden zij afgekeurd omdat ze zelf geen eigen kinderen hadden. Dat is erg wrang. In mijn zoektocht naar eiceldonoren, of althans oriëntatie daarvoor, wordt je via de Freya website verwezen naar fora van vrouwenbladen. Echter, dat blijkt niet zo makkelijk te gaan want tegenwoordig staat in de meeste algemene bepalingen dat je geen oproep voor donoreicellen mag doen. Wel is er goed nieuws vanuit Groningen, want daar zijn ze sinds kort gestart met het werven van donoren zodat ze vanaf 2013 vrouwen zoals jij en vele andere stellen kunnen helpen. Naar het buitenland gaan daar zijn ook een heleboel voor- en nadelen te bedenken, die allemaal besproken worden in topics op deze website. Afgezien van de reis en medische kosten is een donor project erg intensief, laat staan in het buitenland.

Als ik jou was zal ik niet te veel op de dingen vooruit gaan lopen, hoewel dat misschien onmogelijk voelt. Neem het stap voor stap en bedenk gaande weg hoe je met al ethische kwesties om wilt gaan als stel. Bedenk goed dat er meer mensen zijn in jouw situatie en zoek ze op. Ik heb altijd veel steun gehad aan de mensen hier op deze site.

Uiteindelijk is het bij mij nog spontaan gelukt, maar anders waren wij ook voor ECD gegaan via Geertgen voordat we naar het buitenland zouden gaan. Geef in ieder geval niet op, ga naar het strand en schreeuw en huil, verman je en neem het stap voor stap. Hoe het ook uit zal pakken, doe het samen met je partner en probeer de mogelijkheden te zien in plaats van de beperkingen, ook al lijkt dat af en toe zo verschrikkelijk moeilijk.

Succes op het forum!

Posted

Hi meis, als je besluit in nl te blijven voor de tese, dan raad ik je aan naar het radboud in Nijmegen te gaan ipv het amc. Wij zijn erg tevereden over Nijmegen, fijne mensen, menselijke mensen en geen nummer zoals in Amsterdam en de wachtlijsten zijn vele malen korter...

Succes!

Posted

hoi meid,

wat een naar bericht. En wat lief van je vriendin.

In het uzb in brussel jette is het ook mogelijk met een gekende donor.

Kijk maar op hun site. In belgie is het makke.ijker dan in nl ivm met de wet in nl die een aantal jaar geleden is verscherpt toen ze de spermadonatie regelgeving hebben aangepast.

Maar eerst maar eens zien of t in nl lukt!

Heel veel succes ieg

noor

Posted

Zo daar ben ik weer, bedankt voor alle lieve reacties weer..

@Esly alleen nijmegen doet de tese behandeling, maar geen idee of ik zo kan overstappen nu. En als ze in het Amc zeggen dat het niet meer verder kan dat ik dan verder zou kunnen gaan in Nijmegen, en ook mijn grootste vijand is mijn leeftijd.. Ik word in juni 41 jaar! Ik vind dat ze teveel eisen van een eiceldonor, ja ik kan het helemaal mis hebben hoor en ik weet dat ze ook eisen moeten hebben, maar ik vind het tever gaan soms. Mijn vriendin is heel duidelijk, die wil niets liever dan mij helpen nadat ik al 20 jaar bezig ben om een baby te krijgen. Ze zegt ook dat ze geen kinderen meer wil, maar niemand kan in de toekomst kijken. Dus ik hoop dat ze haar eerlijkheid zullen waarderen..

@Aukus, het probleem bij mij is dat elke keer als ik denk dat het goed gaat komen er weer wat gebeurd dat het net weer even mis gaat, daar ben ik zo ongelofelijk moe van. Ik en mijn vriend kregen voor 7 jaar terug te horen dat we omdat mijn vriend geen zaad produceerde via de normale ivf/icsi geen kinderen konden krijgen, ik heb toen zelf op internet ontdekt dat Burton via een operatie kon zien of hij wel zaad nog had. Toen bleek van wel maar tese deden ze toen niet in Nl, een tijd later ben ik in Leeuwarden terug gegaan naar mijn gyn met een zaaddonor en die heeft toen voor het gemak maar even verzwegen dat ze tese nu WEL in NL deden. Daar kwam ik ook weer zelf op internet achter. Twee en half jaar terug ben ik begonnen met ''vechten'' om ons in het traject te krijgen... En nu blijk ik geen eicellen bijna meer te hebben, terwijl bij mij dat nooit het probleem is geweest!! Het is gewoon net alsof ik elke keer ergens tegen aan loop, en dat is waar ik moe van ben...

Als ik zou willen met die eiceldonatie in 2013, is het dan niet zo dat ik dan te oud ben?

Posted

Floor, wat erg allemaal. Je kunt ook eens gaan proberen bij Geertgen. Daar doen ze ook ECD. Maar van TESE weet ik niet.

Ik hoop heel erg dat 1 van alle ziekenhuis jullie wel kunnen helpen om jullie kinderwens te vervullen.

Ik heb zelf ook eicellen gedoneerd bij Geertgen. En ik heb zelf nog geen kinderen! En het mocht wel. En mijn partner is pas 22 en mag ook binnenkort eicellen gaan doneren bij Geertgen.

Heel veel sterkte en succes!!!

Liefs Marloes

Posted

Hoi Marloes.

Ik zie steeds Geertgen voorbij komen, heb het opgezocht op internet en ga daar eens goed lezen. Ik denk alleen niet dat ze daar tese doen, want die behandeling is nieuw hier in Nl en er zijn zover ik weet maar 2 ziekenhuizen die het mogen doen. Dat is ook wat het zo moeilijk maakt, ik kan niet zo even weg gaan bij het Amc, ik ben echt afhankelijk van hun. (Zo voelt dat in elk geval)

Ik wil je wel even mijn complimenten geven voor wat je doet voor andere vrouwen, zelf bezig zijn om een kindje te krijgen en dan ook nog eens aan een andere vrouw denken... Echt super!!

Posted

Hoi Floor,

Ja misschien omdat bij Geertgen niet zo duur is en ook wordt vergoed door ziektefonds als ik goed heb. En in buitenland gaat je bakken geld kosten.

IK begrijp jou helemaal dat jij niet zomaar weg van AMC kan gaan. Maar je kan best ondertussen rond kijken bij andere ziekenhuizen of klinieken over TESE en ECD. Stel dat jij 1tje goeie hebt gevonden dan vraag je toch even gesprek aan. Als het jou zo goed bevalt dan kun je voorzichtig bij AMC weg gaan.

Kijk, ik ben gewoon gezond en geen vruchtbaarheids problemen. En ik kan makkelijk wat eicellen missen om jullie andere vrouwen te kunnen helpen. Ik weet hoe het is om groot kinderwens te hebben. Mijn vrouw en ik zijn zelf zo dankbaar voor zaaddonor van zaadbank.

Heel veel succes komende tijd. Ik blijf je volgen.

Liefs Marloes

Posted

En dank je voor de compliment. Ja ik wil gewoon dat vrouwen zonder eicellen ook gewoon zwanger kunnen worden. Liefste wil ik dat ik elke maand wat eicellen gaan doneren maar dat mag niet en zo raak ik in de overgang. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

In de toekomst ga ik vast wel weer doen.

Liefs Marloes

Posted

Floor, wat een vervelende situatie zeg. Ik zou zeker een second opinion aanvragen in dusseldorf. Mijn vriend heeft daar ook een tese gehad. Ook werken ze daar sinds kort met medicatie voor vrouwen met een lage eicelreserve. Waar goede resultaten mee behaald worden. En wellicht kun je daar ook terecht voor ecd als je zelf een donor hebt. Ik zou zeker niet alleen vasthouden aan het amc.

Een introductie gesprek kun je altijd voeren in dusseldorf. Wat betreft de kosten...dat ligt eraan wat voor verzekering je hebt. Sommige vergoeden alles en andere tot 100% van het Nederlandse tarief.