Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Yvonne1, snap je teleurstelling en gevoel heel goed, maar zag in je handtekening dat het vandaag pas WD9 is. Het zou dus misschien best nog wel kunnen dat je te vroeg bent geweest met testen. Wil je geen valse hoop geven, maar je hoort genoeg verhalen van meiden die in het begin gewoon nog weinig HCG aanmaken. Dus tot je ongesteld wordt, de moed nog niet opgeven en altijd een sprankeling aan hoop houden... Ik zeg het heel makkelijk en kan het zelf ook lang niet altijd, maar we moeten wel toch?!

@Saneda, welkom op de GROENE bank van April..:happy: Is dit je eerste keer? Mag ik misschien vragen wat voor chromosoomafwijking je man heeft? Ik heb namelijk een vriendinnetje die nu in het voortraject zit omdat haar vriend ook een chromosoomafwijking heeft en ze heeft erg veel vragen. Hoe voel je je verder? Je bent al over de helft met aftellen!

Ik zit "rustig" op de bank. Wel nog steeds met krampen af en aan, maar blijf graag nog even zitten...

Dames, allemaal weer heel veel succes en hou het GROEN hè...

• Reacties 890
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Star83,

Mijn man heeft ook een chromosoomafwijking; 47XY+mar en zeer slecht sperma. Als ik vragen voor je vriendin kan beantwoorden dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Yvonne; wat ontzettend KL**e dat je een negatieve test had! Ondanks dat het nog wat vroeg is natuurlijk, is het weinig hoopgevend.. Bah!! Goed dat je hoop houd hoor, zeker doen!!

Dit is niet zo'n best begin van deze 'groene' bank he meiden! Marieke staat ook op rood zie ik. Sterkte voor jullie meiden! Wou dat het anders was...

Nieuwe dames, (Saneda) welkom en heel veel succes gewenst natuurlijk met jullie poging!

Mariek; eindelijk je ongi dus.. Jeeeh!!:) Succes meid! Je hebt nog 3 cryo's in 1 rietje dus? En mochten ze nou alle drie goed ontdooien, wordt er dan eentje weggedaan of vriezen ze die weer opnieuw in?

Loesje21; voor jou schiet het al op.. spannend!! Succes he!

Star83; Ik zit ook nog 'rustig' op de bank net als jij, we lopen bijna gelijk he;) Heb inmiddels ook wat last van 'krampjes' e.d. Je zou zo graag willen weten wat dat is he! Laatste wachtweek is aangebroken voor ons, vind het nu wel weer spannend worden..

Geplaatst
Hoi Star83,Mijn man heeft ook een chromosoomafwijking; 47XY+mar en zeer slecht sperma. Als ik vragen voor je vriendin kan beantwoorden dan hoor ik het graag.Groetjes,Breden
Hi Breden, mag ik vragen wat dat precies inhoudt ?Ik zal het doorgeven in elk geval, dank je.@Sylvia83, ik tel met je mee en my fingres are crossed!
Geplaatst

Star83, het houdt in dat hij een extra chromosoom heeft (normaal heeft iemand er 46, hij heeft er 47). Omdat het extra chromosoom zo klein is (een marker), kon de klinisch geneticus niet zeggen op welke chromosoom de marker zit. Als het bijvoorbeeld een volledige extra chromosoom op de 21e chromosoom zit dan heb je het downsyndroom (zo heb ik het ten minste begrepen van de geneticus). En zo heb je voor alle 22 andere chromosomen andere syndromen.

Als ik je vriendin was dan zou ik een afspraak maken met de klinisch geneticus. Dat kan veel verhelderen!

Groetjes,

Breden

Geplaatst

hij heeft bij cromosoon1 gedeeltelijk volledig omgedraaid. waardoor er erg weinig sperma cellen zijn. zijn broer heeft dat ook precies het zelfde komt bij hun moeder vandaan. mijn man heeft ook 50% kans dat hij dat aan onze kinderen door geeft.

verder voel ik me wel goed had voornamelijk tot een paar dagen geleden wat menstuatiepijn krampjes maar nu eigenlijk niet meer echt weet niet of dat goed is maar het is nog maar even agwachten.

Geplaatst

hij heeft bij cromosoon1 gedeeltelijk volledig omgedraaid. waardoor er erg weinig sperma cellen zijn. zijn broer heeft dat ook precies het zelfde komt bij hun moeder vandaan. mijn man heeft ook 50% kans dat hij dat aan onze kinderen door geeft.

verder voel ik me wel goed had voornamelijk tot een paar dagen geleden wat menstuatiepijn krampjes maar nu eigenlijk niet meer echt weet niet of dat goed is maar het is nog maar even agwachten.

Geplaatst

Hi Breden en Senada,

Dank voor jullie openhartigheid. Mijn vriendin en haar vriend zijn onlangs naar het UMC in Utrecht geweest voor een informatief gesprek en zijn nu doorgestuurd naar Maastricht voor meer informatie. Hij is drager van een chromosoom wat een verhoogde kans geeft op een kind met een afwijking (wat de benaming is weet ik niet) en ze hebben heel veel vragen waar ze hopelijk in Maastricht meer antwoord op krijgen.

@Breden, weet jij bijvoorbeeld of de zaadkwaliteit van je man te maken heeft met zijn afwijking? In Utrecht is namelijk tegen hen gezegd dat aan hen de keuze is om voor een natuurlijke zwangerschap te gaan (als verder alles werkt natuurlijk) of via een ICSI traject. Bij een natuurlijke zwangerschap zouden ze dan bij 11 weken voor het eerst kunnen kijken naar een afwijking. Maar als de afwijking ook als gevolg heeft dat het zaad van mindere kwaliteit heeft, is voor hen de keuze misschien makkelijker.

@Senada, ook bij jouw man heeft de kwaliteit dus weer te maken met de chromosoomafwijking.

Zij zullen deze informatie verder denk ik straks ook krijgen hoor. Zal haar anders ook doorverwijzen naar het forum als ze vragen heeft.

@Senada, nog een paar dagen meid, dan weet je meer, hou vol!

@Breden, zie dat je ook een tp hebt gehad in maart, weet je de uitslag al?

Nogmaals bedankt voor jullie reacties dames!

Liefs

Geplaatst
Mariek; eindelijk je ongi dus.. Jeeeh!!:) Succes meid! Je hebt nog 3 cryo's in 1 rietje dus? En mochten ze nou alle drie goed ontdooien, wordt er dan eentje weggedaan of vriezen ze die weer opnieuw in?

Laatste wachtweek, Sylvia! Begint de spanning al wat te stijgen? Ben hard voor je aan het duimen!

Ja, inderdaad, nog 1 rietje met 3 cryo's. Ik denk niet dat ze, als alle 3 goed ontdooien, die ene goede nog weer opnieuw invriezen. Heel vervelend idee. Vorige keer, in 2008, was er een rietje met 4 cryo's. Alle 4 goed ontdooid, en ze plaatsten maar 2 terug. Ik weet niet wat ze met die andere 2 hebben gedaan. Maar ik heb er dagen buikpijn van gehad. Gelukkig doen ze dat nu ook niet meer, vertelden ze me deze keer, zoveel cryo's in 1 rietje. 3 max, als je wens is om 2 terug te laten plaatsen per keer.

10 april de eerste echo!

Saneda, Star, het begint voor jullie nu ook spannend te worden. Heel veel succes deze laatste wachtdagen!! Ik hoop op groen!!

Yvonne, heb je nog een keer getest vanochtend?

Geplaatst

Star,

Het sperma van mijn man is dusdanig slecht dat de kans zo goed als nihil is dat ik op natuurlijke wijze zwanger zal kunnen raken. Het maakt voor ons niet uit of we door middel van ICSI of op de natuurlijke weg zwanger zouden raken. Via een normale ICSI wordt namelijk niet naar de chromosomen gekeken. Wel hebben we een indicatie voor een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie bij een eventuele zwangerschap. Omdat het 'slechts' om een marker gaat, is de kans niet heel groot dat de afwijking wordt overgedragen op een kindje.

De arts kon niet zeggen of de chromosoomafwijking de enige reden was voor het slechte sperma. Wij zijn ook nog bij een uroloog geweest en die zei dat er ook wel eens aan kon liggen dat hij als kind de bof heeft gehad.

Ik ben helaas nog lang niet toe aan testen. Ik heb een dag na jou een plaatsing gehad van een gedoneerde embryo. Ik test vanaf dag 2 wel iedere ochtend om te kijken of een innesteling heeft plaatsgevonden. Aangezien dit om een cryo gaat heb ik geen Pregnyl gespoten die een vals positieve test kan geven.

Hoe vergaat jou het wachten?

Groeten,

Breden

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zit nu op WD 11. Nog 3 dagen te gaan! Ik heb nog geen test gedaan. Ik probeer vol te houden tot 5 april :)

Ik voel me eigenlijk heel goed. Geen ongi krampjes en wel vage rugpijn en gevoelige borsten. Meer niet. Dus ik ga ook niet erover nadenken wat het zou kunnen zijn. Ik zie het allemaal wel vanzelf komende dagen. Eerlijk gezegd wacht ik eigenlijk gewoon op ongi. Want het is maar mijn eerste IUI. Meestal is het niet meteen raak had ik begrepen en gelezen.

Met mijn buurvrouw is ook alles goed. Zij had op zelfde dag IUI als ik. Zij krijgt 4 april bloedtest. Ook heel spannend voor haar.

Heel veel succes voor alle dames die ook in wachtweken zitten. Deze maand moet echt heel groen worden!!!

Veel liefs Marloes

Geplaatst

Knap, Marloes, dat je er zo nuchter over bent. En fijn ook, scheelt een boel zenuwen ;-) Hoop dat de innerlijke rust te maken heeft met een oergevoel dat het misschien raak is... Heel veel succes nog de laatste dagen!

Geplaatst

@mariek, Ja wie weet. Maar ook omdat ik vorige 2 keren mezelf helemaal gek maakte. ik was constant mee bezig geweest. Oh ik voel dit of dat. Te vroeg gaan testen enzo. En IUI is ook anders dan IVF. Bij IVF zit er levende embryo in je buik en je voelt er verantwoordelijk voor enzovoort. Bij IUI wordt er alleen maar Zaadjes ingesemineerd. Dus Dan maak ik er minder druk om. Want als ik ongi word dan zal ik eens niet weten of het wel bevrucht is geweest of niet. Dan voel ik minder schuldig over ofzoiets. Dat klinkt misschien raar.

Liefs Marloes

Geplaatst

Zo verdrietig ... Geen tp voor ons

Niet goed ontdooit

Heeft een v jullie dit ooit gehad?

Nu nog een rietje in de vriezer maar weer een maand wachten

Miss kan iemand mij rood maken....

Geplaatst

Oh nee, Kio, was een vervelend nieuws!! Stiekem houd je daar geen rekening mee, dat de cryo wel eens niet goed kan ontdooien...wat een teleurstelling dat je dan weer een maand moet wachten... Sterkte!

Geplaatst

@Marloes, ik herken dat wel. Ik heb me de vorige keren ook echt gek gemaakt op die manier en wil dat deze keer ook zien te vermijden. Die stress is nergens goed voor. Begrijp ook wel wat je zegt over het verschil nu met IUI. Hoop voor je dat het is gelukt! Wanneer zou je normaal gesproken ongesteld moeten worden?

Geplaatst

[table]

[tr]

[td]EVEN VOORSTELLEN------------------------------------------------[/td]

[td]TP ---------[/td]

[td]TESTEN ---[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Marieke* - 1e ICSI/1e CRYO[/td]

[td]20/03[/td]

[td]01/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Yvonne - 37 jaar - 1e kindje - cryo van 3e IVF[/td]

[td]22/03[/td]

[td]05/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Loesje21 - 29 jaar - 1e kindje - IVF gehad en nu 1e IUI[/td]

[td]22/03[/td]

[td]04/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Saneda - 26 jaar - 1e kindje - 1e ICSI[/td]

[td]22/03[/td]

[td]05/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Ester33 - 33 jaar - 1e kindje - 2e IVF[/td]

[td]23/03[/td]

[td]06/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Star83 - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/td]

[td]26/03[/td]

[td]07/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Sylvia83 - 28 jaar - 1e kindje - 1e ICSI/2e CRYO[/td]

[td]27/03[/td]

[td]08/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Breden - 32 - 1e kindje - gedoneerde cryo na 8e ICSI[/td]

[td]27/03[/td]

[td]10/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Tiktak - 1e kindje - IUI[/td]

[td]27/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Clau75 - 2e ICSI[/td]

[td]28/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Lott - 29 jaar - 1e kindje - 1e IVF[/td]

[td]28/03[/td]

[td]12/04[/td]

[/tr]

[tr]

[td]Kio1977 - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO TP: ontdooiing mislukt[/td]

[td]geen[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Lavendel - 34 jaar - 3e ICSI [/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Onedream - 25 jaar - 1e kindje - 1e IVF/4e CRYO[/td]

[td]12-14/04[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Mariek - 40 jaar - 2e kindje - 2e ICSI/3e CRYO[/td]

[td]18/04[/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Otjes (Natas) - 41 jaar - 2e kindje - 3e IVF[/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Champietal (Chantal) - 34 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/td]

[td][/td]

[td][/td]

[/tr]

[tr]

[td]Bettyboopke - 37 jaar - 2e kindje - 2e IVF[/td]

[td]30/04[/td]

[td]14/05[/td]

[/tr]

[/table]

Geplaatst

Mariek,

Mooi overzicht; goed bezig!

Wat jammer dat deze poging niet gelukt is. Ik hoop dat de derde cryo goed ontdooit en zich mooi innestelt.

En Kio, wat verdrietig dat het niet tot een terugplaatsing komt. Bij de weinige cryo's die ik heb gehad, zijn ze altijd goed ontdooid. Ik heb wel een keer gehad dat er helemaal geen bevruchting was ontstaan. Heel veel succes bij de volgende poging voor een cryo! Waarom konden ze eigenlijk geen andere cryo ontdooien?

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hoi Breden,

Het is een andere Marieke helaas niet gelukt deze maand. Ik wacht nog op een terugplaatsing, waarschijnlijk de 18e zoals het er nu naar uitziet.

Succes met broeden nog!

Geplaatst

Kio, ik had bij de laatste ivf 3 cryos in 2 rietjes. Geen van allen goed ontdooid, geen tp. Vreselijk. 1 x eerder ooit twee cryos gehad, waarvan er 1 de tp heeft gehaald en die koopt nu al bijna 2 jaar hier in huis in de rondte.

Geplaatst

Heej Kio, helaas ken ik het gevoel :-(

Wij hadden van onze eerste IVF (waaruit ons dochtertje geboren is), nog 6 cryo's. In België worden die allemaal afzonderlijk ingevoren. Bovendien ontdooien ze de cryo's 1 voor 1, totdat eentje het overleeft (of 2, als je daarvoor gekozen hebt). Voor onze eerste cryopoging hebben ze er 5 moeten ontdooien om 1tje over te houden...4 hebben het ontdooien niet overleefd... Helaas zijn we niet zwanger geworden van dat eskimootje.

Dus hadden we er nog eentje over. Maar die heeft het ontdooien ook niet gered...

Eerlijk gezegd, vond ik dat die laatste keer best wel heftig! Ik had precies een enorm gevoel van onrechtvaardigheid: nu hebben we niet eens een kans gekregen! En dus weer een maand wachten. In ons geval 2 maanden, want ik moet de lange behandelingscyclus ondergaan (eerst een maand de pil).

Het is gewoon heeeel rot en suuuuuperfrustrerend als het ontdooien niet lukt!!! Je leeft uiteindelijk echt wel naar die tp toe hè. Meisje, geef het allemaal wat tijd, huil eens goed, roep en vloek eens hard en eet een lekker bakje chocolatecookies ijs! Dikke knuffel x

Geplaatst
Heej Kio, helaas ken ik het gevoel :-(Wij hadden van onze eerste IVF (waaruit ons dochtertje geboren is), nog 6 cryo's. In België worden die allemaal afzonderlijk ingevoren. Bovendien ontdooien ze de cryo's 1 voor 1, totdat eentje het overleeft (of 2, als je daarvoor gekozen hebt). Voor onze eerste cryopoging hebben ze er 5 moeten ontdooien om 1tje over te houden...4 hebben het ontdooien niet overleefd... Helaas zijn we niet zwanger geworden van dat eskimootje.Dus hadden we er nog eentje over. Maar die heeft het ontdooien ook niet gered...Eerlijk gezegd, vond ik dat die laatste keer best wel heftig! Ik had precies een enorm gevoel van onrechtvaardigheid: nu hebben we niet eens een kans gekregen! En dus weer een maand wachten. In ons geval 2 maanden, want ik moet de lange behandelingscyclus ondergaan (eerst een maand de pil).Het is gewoon heeeel rot en suuuuuperfrustrerend als het ontdooien niet lukt!!! Je leeft uiteindelijk echt wel naar die tp toe hè. Meisje, geef het allemaal wat tijd, huil eens goed, roep en vloek eens hard en eet een lekker bakje chocolatecookies ijs! Dikke knuffel x
Wat heftig voor je zeg.... Ik ga je advies ter harte nemen vanav ! X
Geplaatst
Kio, ik had bij de laatste ivf 3 cryos in 2 rietjes. Geen van allen goed ontdooid, geen tp. Vreselijk. 1 x eerder ooit twee cryos gehad, waarvan er 1 de tp heeft gehaald en die koopt nu al bijna 2 jaar hier in huis in de rondte.
Wat fijn dat jouw cryo gelukt is hihi!!
Geplaatst

Oh nee Kio, wat balen dat je cryo niet goed ontdooid is!! Dat is wel echt even een flinke domper! Je leeft er zo naar toe, en dan kan de hele poging niet doorgaan!

Sterkte meid!! Ik hoop dat je volgende poging meteen goed gaat!

Mariek; daar zou ik ook pijn in mn buik van krijgen ja, als ze zomaar 2 goed ontdooide cryo's weggooien! Pff.. dat is zonde zeg! Maar gelukkig nu 3 ipv 4 in een rietje.

10 april de echo, nog even geduld dus voor jou.

Met mij gaat 't goed hoor, de spanning stijgt wel een beetje inmiddels. Nog een klein weekje wachten met testen...

Dames die Utrogestan gebruiken; hebben jullie ook last van 'krampjes'? Ik voel dat sinds een paar dagen steeds. Bij mijn vorige 2 pogingen had ik dit ook, en bleek toen zwanger te zijn (maar gebruikte toen ook Utrogestan). Ik dacht toen dat de krampjes van een mogelijke innesteling konden zijn (of kun je dat niet voelen:)) Nu heb ik ze dus weer, maar realiseer me dat ik ook altijd die bollen heb gebruikt, dus wellicht komt het gewoon daar door..:)

Ach je zou zo graag alles willen verklaren he, maar we moeten het maar gewoon weer afwachten..

Sterkte allemaal!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden