Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja inderdaad meis!!

Hier weeeer raar nieuws, wat ik eigenlijk ook al verwacht had en eigenlijk helemaal niet van opkijk vanwege de zwangerschapskwaaltjes.. Mijn HCG is gestegen van 130 naar 272.. Dus ik moet zo langskomen om half 3 om te kijken wat dat nou veroorzaakt, maar mijn vermoedens dat dit niet vanzelf op gang komt omdat ik me gewoon steeds meer zwanger ga voelen, kloppen dus helemaal.. Waarschijnlijk blijft datgeen wat er groeit gewoon in langzaam tempo doorgroeien totdat mijn lichaam het zat is, maar dat kan goed nog een maand duren, dus ik ga dadelijk met de dokter overleggen..

Jullie horen later weer hoe het gegaan is vandaag...

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje meid!... wat apart! is er geen kans dat het toch sterk genoeg is om nog door te groeien? omdat het van 130 naar 272 is gegaan... is toch wel verdubbeld. of is het al zeker dat het misgaat?

ik maak me toch wel beetje zorgen over dat m'n hcg zo langzaam daalt.. weet jij of dit normaal is na een mk? weet dat het wel wat langer kan duren maar van 129 naar 108 is 3 weken... dat betekend dat het nog niet eens 1 per dag daalt :S vind vooral dat afwachten en onzekerheid zo vervelend! en dat moet voor jou deste erger zijn!

ben benieuwd wat de dokter zegt

Geplaatst

Hey meis,

ja HCG kan langzaam zakken als er inderdaad weefsel achterblijft, als dat niet vanzelf eraf komt moeten ze je inderdaad curreteren, dan zakt daarna je HCG wel snel hoor..

En nee het zit zowiezo niet goed bij mij hoor, er was nu wel wat op de echo te zien in de baarmoeder, een heel klein zwart kringetje, maar niet mooi rond en niet ontwikkeld, met 7 weken zou het al veel groter moeten zijn en een knipperend hartje zichtbaar moeten zijn.. Het is gewoon geen goede zwangerschap, en het HCG is wel verdubbeld maar heeft daar 6 dagen over gedaan..

Ik was net helemaal de kluts kwijt, was zo kwaad... nu krijg ik eindelijk gelijk met mijn curretage, dat het nu ook echt maar weg gehaald moet worden, hebben ze donderdag pas plek :mad: een dag voor onze vakantie!!! Jaaaa daaaaaaagggg, geef ik al een week aan dat ik die vrijdag op vakantie ga en is er geen andere mogelijkheid eerder dan die dag, mijn dokter heeft wel zijn best voor me gedaan met opname te bellen enzo, maar nope.... Zie dan al heel mijn vakantie in het water vallen, straks ben ik niet lekker van de narcose of wat dan ook (kan me niet herinneren dat ik ooit geopereerd ben, ja met 14 jaar amandelen geknipt) dus wie weet hoe ik me na de curretage voel, heb er ook geen ervaring mee... als er nou een extra dag tussen had gezeten was het alweer anders....pffff... Ik huilend mijn man opgebelt, toen weer opname gebelt om het dan maar na de vakantie te plannen, als ik er nu nog een week mee rond moet lopen, kan een week extra er ook wel bij... Toen hadden ze het op 4 juli gepland, dus over bijna 2 weken.. Ik weer overstuur daarvan omdat ik dan nog haast 2 weken zwanger rond moet lopen terwijl ik weet dat het niets is...

Belt mijn mannetje me net op, heeft hij Eindhoven gebelt of ze daar eerder plaats hadden, nou daar kan ik woensdag terrecht en maandag gesprek voor de anestesie...wat een schat... dat scheelt dan weer een dag en heb ik in ieder geval 1 dag plat te gaan en bij te komen.. Ik weet ook niet hoe heftig daarna het bloeden is of de buikpijn?? Heeft iemand daar ervaring mee??

Pfff heel verhaal weer, ik word op het moment echt niet goed van alle pech die we hebben...

Geplaatst

hey moon,

sinds gister is het vloeien aardig minder geworden en nu ook bruin ipv rood... dus gaat de goede kant op hoop ik... wel heb ik best last van krampen en soort ongi pijn.. maar dat neem ik er maar bij...

denk dat ik van de week thuis nog een zw test doe om te kijken of m'n hcg al minder aan het worden is.

deze was vorige week in het ziekenhuis nog licht positief...

jeetje... dacht misschien toch nog een beetje hoop als het kleintje misschien alleen geen snelle start heeft gemaakt maar dat werkt helaas niet zo dus :(

ahhh topmannetje zeg! dat is wel heel fijn indd! hoef je op vakantie ook niet bang te zijn om weg te gaan en kan je lekker je gang gaan.

ik heb er zelf geen ervaring mee maar wat ik gelezen heb hou je na de curretage niet veel last meer, wel kan je week of 2 nog nabloeden... maar dat is maar wat ik gelezen heb van andere ervaringen he

wij gaan zondag op vakantie en dat heb ik ook aangegeven... mocht ik donderdag te horen krijgen voor curretage dan zal dat waarschijnlijk vrijdag of zat worden hoop ik... hoop niet dat ik anders straks hetzelfde als jou tehoren krijg dat ze geen plek meer hebben :S

hoeist met de rest van de dames? en de zwangere dames?

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier een positief berichtje van mij ben net terug van het ZH echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien, we zijn in tranen uitgebarst. Ik ben erg opgelucht dacht eigenlijk dat er geen hartje zou kloppen omdat ik zo niets voel had me zover ik kon al voorbereid op een teleurstelling maar dat is ons gelukkig gespaard gebleven dit is zo,n mooi gevoel en gun het iedereen echt heel erg..

Geplaatst

@ sOentje: ja van die krampen en vloeien kun je best nog wel even last hebben bij een spontane miskraam.. Ik heb ook best wel lang last gehad van buikpijn, en het vloeien ook wel een week of 3 en dan hield het weer steeds op en dan na 1 of 2 dagen kwam het weer.. Hier nog steeds niets, alleen sinds een dag of 5 kotsmisselijk.. Vandaag naar het ziekenhuis geweest om de curretage te plannen voor woensdag en had nog een echo gevraagd voor mezelf, daar was een vruchtzakje op te zien maar het vurchtje is er niet of te klein om te zien.. Ik met een toch ook wel dubbel verdrietig/opgelucht gevoel naar de afspraak met de gyneacologe die me gaat curreteren... snapt zij er helemaal niets van en moet ik toch nog maar een keertje bloed laten prikken, dit had ze nog niet meegemaakt.. "en je hebt geen buikpijn" zegt ze.. Nee niets, alleen zwangerschapssymptomen die steeds heftiger worden... "raar raar" mompelt ze.. " en je HCG stijgt nog steeds langzaam?" vraagt ze weer.. Ik zeg ja die stijgt nog.. Nou uiteindelijk besloot ze het HCG af te wachten, de curretage wel in te plannen, maar me vanmiddag nog terug te bellen met de definitieve beslissing.. Ik snap er de ballen niet meer van, echt niet! Ik ben 7,5 week zwanger, maar er is geen vruchtje of hartactie te zien, maar het vruchtzakje is wel gegroeid op de echo's van de laatste 3x, van niets naar groter.. Ik heb niet het gevoel dat het een zwangerschap is die ergens op uitloopt, maar ze twijfelt volgens mij nog steeds of er ook iets buiten de baarmoeder groeit ondanks het vruchtzakje.. En ze vroeg of ik nog weer een eisprong gehad kon hebben... uhm neee ?? TOCH!! Ik had een positieve test na de IVF, vrij snel, daar kan niet per ongeluk een latere eisprong geweest zijn, die daarna nog bevrucht is geraakt..

Nou nu krijg ik dus net het belletje, HCG is wel weer gestegen naar 306, maar zo langzaam en het is duidelijk dus geen goede zwangerschap... het weefsel (vruchtzakje enz) is waarschijnlijk de reden dat mijn lichaam nog steeds het gevoel heeft zwanger te zijn.. De curretage gaat woensdag dus gewoon door, moet om 8.15 uur daar zijn en sta om 9.45 uur gepland voor de operatie.. Die ik dus nu met een gerust hart kan ondergaan, hopelijk kunnen we het dan snel afsluiten al zal ik me nog steeds wel verdrietig voelen daarna natuurlijk...

@ Vlinder, wat fijn meis, ik ben jaloers op je!! Geniet van jullie prachtig wondertje en koester het, het is echt een geschenk!! Je kan voorlopig weer fijn gerust ademhalen, ik hoop dat de volgende echo nog mooier word met een zwaaiend mini mensje!!

Geplaatst

@Vlinder: Wat fijn dat je mooie echo had. Hartstikke blij voor je.

@ Monica en Soentje: ik begrijp gewoon niet waarom jullie zoveel extra verdriet moeten doorstaan doordat de miskraam maar niet op gang wil komen. Zo kan je inderdaad niet afsluiten en kan je ook niet verder. Vind super knap hoe sterk jullie hier onder blijven. Ik hoop dat jullie lekker van jullie vakanties kunnen gaan genieten en tot rust kunnen komen.

vorige week donderdag echo op 9 weken gehad: zag er allemaal keurig uit en was echt al een mini mensje. 5 juli voor termijnecho. Moet zeggen dat ik nu ben begonnen met genieten. Kindje was donderdag precies 9 weken en dat moest het ook zijn dus ik ga er in mijn hart nu vanuit dat alles goed gaat komen.. Heb het ook iedereen verteld (kon gewoon niet langer voor me houden) en de reacties waren fantastisch.

Geplaatst

Hey Jannet,

Goed hoor morgen 5 weekjes, en 3 juli ons eerste echo met 6 weekjes SPANNEND!

het is nog erg onwerkelijk en kan het haast niet geloven..

Geplaatst

Thnx Jannet, het is inderdaad een hoop ellende...hopelijk komt het ooit voor ons ook goed!! Wat heerlijk dat je zo'n mooie echo gehad hebt meid, neem lekker je rust en ga ervan uit dat die hummel na al dat gedoe echt wel sterk genoeg is om te blijven zitten, komt echt goed!! Geniet ervan meis!

Mijnbaby, spannend he die eerste weken, probeer lekker je dingetjes te blijven doen, gaat de tijd snel voorbij en ik wens je een perfecte eerste echo toe, en een goed groeiend brusje voor jullie kleine man.

de rest van de dames; hoe is het met jullie?

Ik krijg morgen de curretage, vind het wel beetje eng, ben al zo lang niet meer onder narcose geweest... toen was ik nog een kind.. Maar hopelijk kunnen we het daarna afsluiten en weer verder kijken...

Geplaatst

Hey meiden,

@monica, sterkte morgen. Hoop dat alles goed gaat en dat je met een nieuwe start op vakantie kan. Sterkte meis!

@mijnbaby, geniet maar van deze prachtige tijd. Stiekem ben ik natuurlijk super jaloers, maar het is je van harte gegund!

Mijn menstuatie is inmiddels gekomen (helaas, was mooi geweest als het natuurlijk was gelukt) maar nu gaat de cryo periode weer in. Die is echt totaal anders dan een normale ivf poging. Veel langer en zonder puragon en pregnyl. Als het allemaal goed gaat heb ik 29 juli de TP. We gaan maar weer spuiten, slikken, duimen en hopen!

Liefs

Geplaatst

He Dames!

@jannet fijn meid! lekker genieten nu indd! :)

@monica succes morgen meid! hopelijk verloppt het allemaal goed en kan je het eindelijk een plekje gaan geven

@Veerle wat vervelend meid! :( dikke knuff voor jou

@hier gister naar eerstehulp geweest :( had zooo buikpijn maar ben nog niet veel wijzer helaas :( m'n hcg waarde was wel stuk gezakt naar 69 dus dat is een goed teken en weefsel is uit m'n baarmoeder maar er zat wel vocht in me buik en heb een eisprong gehad... heel apart aangezien er nog hcg in me lichaam zit, maar ze denken nu toch dat het een bbz is geweest maar dat m;n lichaam het zelf aan het oplossen is... met zoveel pijn als gevolg helaas :( omdat ze het vruchtje nooit op de echo hebben gezien kunnen ze dit dus niet uitsluiten.

vandaag weer voor echo geweest en donderdag weer echo en bloedwaarden kijken, anders wordt het alsnog een kijkoperatie... snap er niks meer van :( eerst misschien curretage en nu ineens misschien een kijkoperatie... maar laten we hopen dat dat ons niet bespaard blijft na al deze ellende :(

m'n bloesverlies was eindelijk opgedroogd bloed maar is sinds gisteravond dus weer aardig rood :(

hoop dat m'n buikpijn in ieder geval snel minder wordt en we hopelijk zondag toch lekker op vakantie kunnen

Geplaatst

Monica: heel veel suc6 en sterkte woensdag ik hoop dat het snel achter de rug is,

en dat jullie het een plekje kunnen geven.. en daarna lekker op vakantie!

Veerle: ik geniet er elke dag van en bedankt god elke dag dat ik zwanger ben... ( ondanks ik het nog niet kan geloven)

hoop dat het ook gauw raak is voor jullie...

Geplaatst

@monica: veel succes vandaag

@mijnbaby: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ben super blij voor je.

@soentje: jij ook veel sterkte met alles.

@veerle:succes met je cryo behandeling.

Ik had al ongesteld moeten worden afgelopen zaterdag maar ben het nog niet en teste gister negatief, ik weet het nu ook niet meer volgende maand mag ik beginnen met mijn cryo behandeling. deze maand eerst menstrueren en bij de volgende menstruatie mag ik beginnen voor de cryo.

Dus als ik nu dan toch niet zwanger ben hoop ik dat mijn menstratie snel mag doorkomen, en anders zou ik graag een positieve test willen zien, maar we wachten het nog een paar dagen af.

Geplaatst

Bedankt! Ik hoop dat de duivels zich snel aanmelden, is altijd zo IRRITANT als je het wil worden het het komt niet..

en dan op naar een mooie tp meid..

Geplaatst

Hey meiden, lief dat jullie aan me denken. Het is goed gegaan hoor, ben thuis nu. Ik heb wel buikpijn en een enorme koppijn van de narcose, maar t gaat op zich wel en de narcose enzo is meegevallen, had iets gevraagd voor misselijkheid.en dat werkte perfect, heb meteen gegeten toen ik wakker was en terug op de afdeling. Ik ga nog even.rusten.

Mariele fijn dat je menstruatie begonnen is. Kun je toch weer verder kijken

SOentje wat rot dat t zo lang moet duren, ook zo'n pechvogel net als ik.

Andere dames dikke knuff ook voor jullie!

Geplaatst

@monica, hoe gaat het vandaag met je? Voel je jegoed genoeg om op vakantie te gaan? Hoop dat je niet ook nog al teveel napijn hebt na al die ellende. Geniet van je vrije daagjes samen met je man en je dochter. Even tijd voor elkaar, zo verdiend!

Heb nu alle data gekregen van de behandeling. 29e dus de TP, maar dan ben ik op vakantie. Voor de zekerheid dus maar een vlucht terug geboekt. Weet niet of het nodig zal zijn (misschien gaat het ontdooien wel niet goed), maar als ik er uberhaupt niet ben gaat het in ieder geval niet lukken....

@marielle, krijg jij de cryo in een reguliere of kunstmatige cyclus teruggeplaatst? Ik in een kunstmatige en dat duurt echt heel lang. Ruim 5 weken na de 1e menstruatiedag is pas de TP!

Geplaatst

Thnx Veerle! Het gaat goed met me hoor, ik vloei helemaal niet vanaf net na de curettage en heb weinig buikpijn, dus kan straks fijn weg. Ik doe wel lekker rustig aan de komende daagjes.

En dat is inderdaad lang, bij mij als ik de cryo's terug wil laten plaatsen gaat dat in een natuurlijke cyclus met hormonen ondersteund, maar na de ovulatie word decryo dan terug geplaatst, dus dat is ongeveer op dag 15-16 van de cyclus. Bij mij was t andersom, de gewone ivf behandeling met de pil en deca en alles bij elkaar duurd 2 mnd. Maar je kan in ieder geval weer naar iets toeleven, en voor je t weet is het alweer zover! Heel veel succes meid, ik duim voor je!

Geplaatst

@veerle: als mijn menstruatie begint in juli dan mag ik beginnen met progynova pilletjes en heb dan op dag 17 mijn terugplaatsing.

@monica: fijn dat het een beetje beter met je gaat, geniet van je vakantie met je man en dochter, je heb het verdiend.

Geplaatst

Hey dames, hoe is het hier? Word nog weinig gekletst in dit topic, jammer!!

Jannet, Vlinder en Mijnbaby hoe is het met jullie zwangerschappen?? Hopelijk gaat alles helemaal top! Mijnbaby hoe was je echo??

Veerle, SOentje, Eve, Marielle, Taz hoe is het met jullie? Alweer met een nieuwe poging bezig?

Hier gaat het wel, heb de eerste week na de curettage weinig buikpijn gehad en weinig gevloeid.. Sinds gisteren buikpijn en meer vloeien, best raar na een week.. Ik moet het in de gaten houden, hopelijk is het geen infectie... Zodra ik mijn menstruatie gehad heb wil ik de volgende cyclus inplannen voor de cryo's, als ze al goed ontdooien, dat is natuurlijk altijd de vraag. We hebben er 2, en we willen ze beide terug laten plaatsen als ze beide goed ontdooien, anders 1.. Mochten ze niet ontdooien dan willen we de volgende IVF poging menopur gaan voorstellen voor een betere kwaliteit van de eitjes..

Geplaatst

Hoi Monica ik mag over 3 weken beginnen met de progynova en dat 17 dagen lang en op dag 17 heb ik de terugplaatsing dus waarschijnlijk eerste week augustus, als mijn cryo goed ondooit, maar dat gaan we heel hard hopen.

En fijn als je menstruatie komt dan kun je ook weer wat gaan inplannen, wat rot voor je hoe het bij jou gelopen is.

Hoop dat je het een plek kunt geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden