Ga naar inhoud

Mei 2012 1e keer ivf (wie nog meer)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dames hoe gaat het hiero?

Soentje en Jannet hoe is het met jullie??

Veerle jij mag ook al snel beginnen, ik hoop dat het dit keer meteen raak is!

Taz gaat het nog goed op het bankje? welke dag zit je nu?

Hier morgen Fm 3 en dan volgende week punctie en TP. en dan vrijdag op het bankje

dan zijn veel van jullie er al af en hopelijk goed zwanger!

• Reacties 813
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Allemaal een fijn weekend meiden..

Ik ben benieuwd hoe het met Jannet en sOentje is? Wat een onzekere rottijd...ik leef echt met jullie mee en hoop snel iets van jullie te horen!!

En Vlinder, gaat het wel goed met jou? Ook van jou al eventjes niets gehoord, word rustig hier op het forum met ons groepje...

ik weet wat het is als een zwangerschap niet loopt zoals je wilt.. ik hoop dat jullie toch moed houden als dit het geval is, en jullie kunnen je hart hier altijd luchten!!

Taz: hoe gaat het met jou? Nog een ruim weekje en dan weet je ook waar je aantoe bent!! Spannend he!

Mijnbaby: ja jij mag je nu ook snel aansluiten, ondertussen zitten er alweer meiden te wachten voor een nieuwe ronde, het gaat dan toch wel snel ook nu he!! Ik duim voor je meid!

Eve: hoe is het met jou meid?? Weet je al iets over de nieuwe poging voor de cryo's?

Veerle: zo fijn meis, dat je ook snel weer kan beginnen, ik gun je een positief resultaat, net als alle anderen natuurlijk!!!

Marielle; geniet van je tijd met je kleine meid, hopelijk een wondertje erbij voor jullie in 2013!

Deborau: hoe is het met jou?? Lees je nog mee of niet meer??

Hier gaat het wel, ben misselijk en heb maagzuur, hopelijk is het een goed teken... De symptomen die ik de afgelopen 3x had (mooie huid, me kiplekker voelen, niet verkouden meer enz) zijn nu helemaal andersom, voel me echt niet super, ben verkouden en me huid is slecht.. Ik hoop dat dat wil zeggen dat het nu anders is en wel goed zit...Als we onze kritieke 5-6 weken voorbij zijn dan ben ik zo gelukkig, en als we dan ook nog een hartje zien kloppen op de eerste echo dan kunnen we denk ik echt blij zijn.. Kijk hier naar ons leuke clubje meiden, al meerdere met problemen zo pril in de zwangerschap, zo heftig is dat..vind het zo erg.. Hoop echt voor jullie dat het goed komt.. sterkte meiden!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik volg al jullie verhalen op de voet. Het is zo spannend om over iedereen te lezen en ik gun t iedereen zo!

Monica: wat super dat je na de ellende van t ziekenhuis nu toch zwanger bent ws!! Gefeliciteerd!

Mijnbaby: nog even en dan zit je ook op t wachtbankje. Spannend voor jou, de punctie en terugplaatsing! Ik wens je veel succes.

Jannet: wat moet je geschrokken zijn! Hopelijk blijft ie gewoon zitten waar hij zit!

Hier inmiddels op wd 7. Ik krijg nog steeds geen enkele aanwijzing van mijn lichaam dat er wat gebeurd. Voel me net als anders. Durf bijna niet meer te denken aan een zwangerschap. Maar misschien kan t gewoon nog. Ik wil mezelf al gaan voorbereiden op een teleurstelling, dan komt t minder hard aan als de test idd negatief blijkt.

Vreselijk, die onzekerheid!

Geplaatst

@ Taz: dank je wel, en kijk naar mij, ik was tot woensdagochtend heilig van overtuigd dat ik niet zwanger was.. en ben toch al 4 x eerder zwanger geweest en dacht dat ik het wel zou weten als het zo zou zijn.. Dus dat wil helemaal niets zeggen, ik denk nog steeds dat het niet zo is, en de dingen die ik voel dat dat van de overstimulatie komt.. maar heb ondertussen 3 testen gedaan en van 2 verschillende merken en ze zijn allemaal positief.. Nog eventjes geduld dan mag jij ook testen, ik hoop voor je dat hij dik positief is meid!! En de zwangerschapskwaaltjes komen dan vanzelf met de weekjes wel!!

Mijnbaby succes morgen met je 3e FM!!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier kort bericht van mij.

Heb sinds vrijdag niet meer gebloed. Af en toe nog wat rotzooi maar is waarschijnlijk nog van de bloeding. Voel me goed. Geen krampen gelukkig. Ga morgen weer om echo en dan hoop ik dat de bloeding door de rust flink is afgenomen. Mail morgen uitgebreid. Wil me nu even niet teveel met forum bezighouden want probeer mijn gedachtes weer te verzetten.

Geplaatst

@ jannet, meid heeeeeel veel succes vandaag, ik hoop dat alles helemaal in orde is!

Hier ziekjes, hele duidelijke test vanmorgen, dus ik ben gewoon zwanger! Alleen heb ik met bolletjes inbrengen op de inbrenghuls hele kleine licjtbruine vlokjes, ze zijn miniscuul, maar ik ben niet gerust. Woensdag een positieve test is voor t ziekenhuis officieel zwanger. Dus die wacht ik mog even af. En dan afwachten tot de eerste echo.. Ik moet straks naar de huisarts, want heb volgens mijn een buikspier verrekt ofzo. Elke keer als ik nies, lach of hoest of mijn neus snuit ga ik door de grond.. Ik ben verder misselijk en strontverkouden, maar dat ben ik graag nog 8 mnd als dat een goed teken is..

Hoe is t verder met iedereen? Vlinder we horen je helemaal niet meer :( en sOentje hoe is t met jou? Eve ook jou horen we niet meer... Jammer! Ik ben nenieuwd hoe t met iedereen gaat!

Geplaatst

Ff snel berichtje hier:

Gisteren de pregnyl ( brevadid vervangend medicijn) geprikt om 9.30 en nu

dus officieel morgen de punctie om 8.15 SPANNEND! vrijdag de TP...

Monica, je heb goeie klachten die goed passen bij een zwangerschap, hopelijk blijft de beeb

lekker nog 8 maanden bij je zitten.. ik duim met je mee!

Geplaatst

@mijnbaby: ik had ook de brevactid ipv pregnyl, is hetzelfde alleen dan duits he! Heeeeel veel succes morgen meid! En ik hoop dat je gelijk hebt over mijn symptomen :) jij ook op naar een positieve test!

Geplaatst

Hoi dames

Hoe gaat het hier met iedereen?

Het is rustig hier, ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Hier verder nog geen nieuws, alleen wachten op mijn menstruatie van deze maand en volgende maand en dan ook weer beginnen.

Merk wel dat ik er nu niet zoveel mee bezig ben, omdat ik nu even niks kan doen als alleen wachten, ben thuis aan het schilderen gegaan en grote schoon maak aan het houden dat geeft me ook wat afleiding.

Dat de tijd maar wat sneller mag gaan...

Veel succes verder iedereen...

Geplaatst

Hoi dames,

Nou ik heb dus een hematoom oftwel bloeduitstorting/blauwe plek van 3 cm in mijn baarmoeder. Het komt erop neer dat als deze in 1 keer loskomt de kans groot is dat het vruchtje meekomt. Dit komt bijna nooit voor en vind dan ook onbegrijpelijk dat precies dit mij moet overkomen. Maar ja het zei zo en we moeten er mee omgaan. Moet nu twee weken zoveel mogelijk rusten. Werk de ochtenden en vanaf de middag lig ik plat in bed. Niemand kan me antwoord geven wat de kans is dat goed gaat, wat de kans is dat slecht gaat, etc. Het is afwachten zoals men dat zo mooi zegt. Ik moet over twee weken weer komen en dan kunnen ze me een diagnose geven. Kortom deze twee weken zijn helemaal gruwelijk....

Wat een hel dit... Dagen duren lang en komen niet om. Maar ja zoals mijn man zegt: we zijn nog zwanger en geloof in die kleine. Die blijft heus wel zitten want het is een sterke :) Goddank dat ik mijn man heb maar ja ook die gaan er anders mee om want toen we vrijdag dachten dat ik miskraam had was hij even overstuur en toen was het klaar. Hij zegt: je moet niet bij de pakken neer gaan zitten. Wou dat ik een vent was af en toe haha.

Hoe is met jullie?

@ Monica: nogmaals gefeliciteerd. Ben heel blij voor je.

@ Marielle: wanneer mag je weer van start en je hebt nog cryo toch?

@ Soentje: we horen niks meer van je. Ik hoop zo dat bij jou alles goed gaat anders word dit wel heel treurig groepje....

@ Veerle en Eve: hoe is met jullie en wanneer weer van start?

@ Taz: succes nog met de wachtweken.

Als ik iemand vergeten ben: succes!

Geplaatst

@ jannet: jeetje meid, inderdaad maken we wel allemaal heel wat mee.. Ik zal een kaarsje voor jullie kleine hummel branden, en hou moed he! Ik zit ook nog 2 weken in onzekerheid, bij ons ging het 3x mis rond de 5 weken. Dus pas als we de eerste echo gehad hebben durf ik als die goed is een beetje blij te zijn. Gaan we samen door deze onzekere tijd..en dat is inderdaad een hel. Ik vraag me ook af hoe het met sOentje is en met vlinder. We horen verder niemand meer, alleen marielle, mijnbaby, en taz en veerle af en toe. En jij en ik dan. Jammer, je deelt toch best veel met elkaar en fan vraag je je toch af hoe t met iedereen gaat.

Marielle, logisch dat je weinig te melden hebt meid, lekker in huis klussen leidt fijn af, groot gelijk!

Andere dames, laat wat van je horen!

Mijnbaby: sterkte en succes vandaag met de punctie meid!

Geplaatst

@jannet: met mijn menstruatie van juli mag ik van start voor een cryo terugplaatsing.

Doe het rustig aan deze 2 weken en hoop voor je dat de kleine lekker bij je blijft

@monica:Hoop dat de 2 weken vol onzekerheid snel voorbij zijn en dat de kleine lekker bij je blijft

@mijnbaby: succes vandaag met de punctie

Geplaatst

Nou ik heb de uitslag van de cryo's.... Van de 16 die er over waren, waren er maar 2 goed genoeg om in te vriezen. Dat is echt een tegenvaller, maar hopelijk hebben we ze voorlopig ook helemaal niet nodig.. Het verklaard wel onze miskramen en waarom we niet spontaan zwanger raken. Kwaliteit van de embryos is meestal te slecht. God zij dank voor ivf/icsi. Anders hadden we waarschijnlijk nog lang door aan t klungelen geweest. 3 redelijke uit 17 bevruchtingen is echt heel weinig..

Dus dames, veel is meestal niet goed! Beter 5 van goede kwaliteit, dan 25 slechte kwaliteit en kans op overstimulatie.

Geplaatst

Hey allemaal...

Al een poosje niets van me laten horen.

iedereen die positief getest heeft: GEFELICITEERD!!!!! Nu op naar de echo.

Heb soms nog wel een beetje meegelezen maar niet echt de puf meer gehad om te reageren. Donderdag hebben we een afspraak over de cryo's. We zullen het wel zien en horen. Heb gene flauw idee hoe dat er aan toe gaan en denk dat ik eerst een natuurlijke cyclus analyse wil hebben. Er is nooit gekeken hoe dat bij mij allemaal is aangezien ik direct de diagnose verkleefde eilijders heb gekregen

Jannet, hele vele sterkte de komende weken. Maar zoals je man al zegt: het is een sterke! Hoop dat alles goed gaat (en voor Monica natuurlijk ook!!

Mijnbaby. je zult de punctie inmiddels wel gehad hebben. Hoop dat je een mooie score hebt met zekers 1 super emmie :-)

@ de rest, sorry dat ik niet reageer, probeer mijn gedachten een beetje te verzetten en er niet zo veel mee bezig te zijn (makkelijker gezegd dan gedaan! haha)

Dikke knuffel voor jullie allemaal...

Geplaatst

Hoi Dames!

sorry dat ik even niet ben geweest maar hier was het helaas over :( en ook nog is net voor m'n verjaardag... dus het kon niet slechter allemaal :( heb het ivm me verjaardag enzo best druk gehad en wilde juist even niet denken aan wat er allemaal is gebeurt (al is dat onmogelijk) maar wilde proberen nog een redelijke verjaardag ervan te maken...vandaar dat ik nu pas een kijkje kom nemen hier. vind het allemaal erg moeilijk om te verwerken, en daar bovenop gat het ook nog is heel slecht met m'n vriend zijn vader die heeft waarschijnlijk prostaat k.... en z'n nieren werken niet goed meer :(

maarja vanochtend naar ziekenhuis geweest voor echo en alles was weg, niks meer te zien. waarschijnlijk pas eind augustus/september voor cryo poging...

@monica zwanger zie ik?! nu hopen dat alles goed gaat meid! super!

@jannet jeetje meid! duim voor je dat je kleine beeb goed blijft plakken!

hoeist met de rest van de dames?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ff een update van mij.

Zondag was ik voor de 3e FM gegaan en toen waren en nog geen 3 van 17a 18 ( norm om een punctie af te spreken)

de arts zei toen dat ze niet zeker wist of ik de punctie Din zou hebben, en of ik misschien langer door kon spuiten

maar dan de punctie niet onder sedatie ( omdat ze maar 2 middagen de dagbehandeling tot hun beschikking hebben)

Ik ga aan dat niet zo fijn te vinden, omdat ik me daar niet op in had gesteld, maar dat ik alles zou doen in het belang van goeie oogst.

ik moest bloedprikken en zou later gebeld worden. ik werd gebeld met de medeling dat de punctie gewoon door ging?!

waarop ik zei dat ik dat wel heel vreemd vond gezien de eitjes nog te klein waren en er nog geen 3 van 17 waren,

waarop de VP zei dat ze overleg hadden gehad en ook hadden gesproken met een gyno en die vond dat de punctie wel doorkon.

ZO gezegd zo gedaan. vandaag 8.15 aangemeld voor de punctie, de 2 x hier voor ging appeltje eitje, dit keer ook :)

alleen kreeg een paniekaanval en moest onwijs huilen uit het niks, gelukkig ging het wel weer en heb ik wederom niks

van de punctie mee gekregen :)

tot ik wakker werd en dokter B kwam om te melden dat er 9 eicellen gevonden waren, waarvan 2 goeie grote en 7 kleine :(

die kleine kunnen ze nog nog niks overzeggen maar kan zijn dat ze niet rijp zijn en de kans dat ze bevruchten is kleiner dan bij die

2 grote. IK WAS METEEN BOOS EN VAN SLAG! want dit betekende gewoon wat ik zondag al dacht, ze hebben de punctie te vroeg

gedaan want zondag waren de eitjes nog te klein, en dinsdag hoor ik wederom dat ik 2 goeie grote heb en 7 kleine...

ik ben zo boos en teleurgesteld je lijkt wel een nummertje niks en niemand kan het wat schelen...

ben zo bang dat ik nu niet eens een TP heb... ik had vorige keer ook al geen geluk en nu dit weer?

vrijdag word ik gebeld of er een tp is en za voor de cryo's is dat nieuw?

kortom ik ga hier over praten met het ZH want dit kan gewoon niet, ze verstoppen zich altijd

achter ja het vrouwen lichaam je kan er geen touw aan knopen maar, ik heb wel 6 weken lopen prikken en

een punctie achter de rug..

misschien valt het allemaal nog wel mee maar ben nu even goed van slag, heb ook het lap gebeld omdat de arts zag dat ik

elk moment in tranen kon vallen en zei toen ja nee ook mindere eicellen kunnen goed worden bla bla, maar het lap zei wel

dat het zeker kan maar de kans veeeeeel kleiner is dan bij een goeie kortom DRAMA!

ben er zo klaar mee!

ik moet me even terug trekken en laat jullie volgende week wel weten hoe en wat want anders gaat

het me leven beheersen en dat wil ik niet. ben zo emo nu en voel me zo kut..

Geplaatst

Meiden... Jeetje wat is dit hier? Het pech clubje of hoe zit dat zeg :(

sOentje ik weet niet wat ik moet zeggen..dat is de angst van elke zwangere vrouw, of vrouw die zwanger wil worden.. Ik ken die angst maar al te goed, en het verdriet ook.. Doe rustig aan meid, kost tijd om weer energie te zoeken en weer vol goede moed.door te gaan. Vind t heel verdrietig voor julliemeis... Dikke knuff... En ik ben morgen pas officieel zwanger voor t ziekenhuis, maar voor ons is t pas echt als we de 6 wkn halen en dan daarna de eerste echo krijgen, is al zo vaak misgegaan..

Eve: wat fijn dat we je weer horen, ik geloof dat ze bij bijna alle.ziekenhuizen standaard met progynova pilletjes de cyclus ingaan en daarna met pregnyl, dan tp en utrogestan. Ik wens je alle succes van de wereld!

Mijnbaby: wat een verhaal ook weer zeg!! Het zit echt niet mee hier..maar ben nog niet te teleurgesteld (al snap ik je woede helemaal, ze hadden een paar dagen moeten wachten) maar er is maar 1 goede nodig.. Wij hadden 17 bevruchtingen, moet je kijken wat daar van over is.. Maar ik heb alleen deze nodig, die moet fijn blijven zitten. Probeer rustig te.blijven je kan er nu niets aan doen, hopelijk raken die 2 bevrucht en krijg je toch een mooie emmy!

Meiden, fijn om jullie wel even te horen. Ik vroeg me zo af hoe t met jullie ging.. Heel veel sterkte! Knuff

Geplaatst

Jeetje, inderdaad, wat gebeurt hier? Mijn hemel wat een verhalen. Ik zou bijna blij zijn dat hoewel het bij mij direct mis was, ik niet zo lang in onzekerheid heb gezeten en het direct duidelijk was dat het niet gelukt is. Ook de klap om eerst heel blij te zijn en dan weer van die wolk af te vallen lijkt me verschrikkelijk.

jannet: ik houd ook gewoon de moed erin voor jullie. Het is vast een kanjer die zich niets aantrekt van je bauwe plek! Wat duren die dagen dan lang zeg. Lijkt me nog erger dan de wachtweken.

S0entje: meis toch. wat een drama. Kan me voorstellen dat je even nodig hebt dit een plek te geven. Eerst het geluk en dan dit. Sterkte met het verwerken.

Monica: morgen weer een stapje verder! Natuurlijk zijn de eerste weken nog superspannend voor jullie, maar je bent in ieder geval nu zwanger! we duimen voor een blijvertje!

mijn baby: wat een bizar vreemd verhaal. Dat kan je toch niet voorstellen? Ik zit ook in Utrecht en schrik wel van hun behandeling. Ik heb ook een keer overstimulatie gehad en dat is ook dankzij een fout van hun ontstaan. de verpleegkundigen zijn stuk voor stuk schatten, maar ik tijfel soms wel aan hun bevindingen en heb inmiddels (helaas) geleerd voet bij stuk te houden als ik denk dat een behandeling anders moet. Dit is exact weer zo'n voorbeeld waarbij ik dat bevestigd krijg. wij weten als vrouw zijnde het allerbeste wat er in ons lijf omgaat en ons gevoel zegt zoveel! Maar goed, daar heb jij natuurlijk nu helemaal niets aan, dat begrijp ik ook. Maar ik ben samen met je gewoon boos om hoe het bij je gegaan is. Nog niets aan de hand, we gaan gewoon voor een TP vrijdag!

Volgende week donderdag weet ik meer over het vervolg van onze cryo, dan horen jullie dat zeker weer!

Geplaatst

Hey veerle

Ja echt kut ben zo boos, zeker omdat ze zondag nog zeiden neeee de punctie kan niet op dinsdag,

want ze zijn nog te kleine bla bla na dat ik bloed moest prikken belde ze dat het wel kon????

en vandaag heb ik het resultaat dat het toch te vroeg was.. alleen heb ik 6 weken hormonen moeten prikken

en een punctie moeten doorstaan en hun niet! :( nu hopen dat er toch nog mooie eitjes uit komen anders

is het allemaal voor niks geweest...

Geplaatst

@ mijnbaby, ik hoop echt dat je toch een mooie bevruchting hebt en overmorgen een tp. Succes meid.

@ veerle, spannend meis, hopelijk snel je emmy opwarmen in je buikje! Dat het maar snel volgende week is.

Ik ben vandaag officieel zwanger, moest nog voor de zekerheid vandaag een test doen van t ziekenhuis. Die is dik positief. Ze bellen me tussen half 11 en 12 uur voor de uitslag en ik krijg dan meteen 2 afspraken, 1 voor de controle van de overstimulatie en 1 voor de eerste echo over 2 wkn. Hopelijk halen we die eerste echo, dan ben ik al meer gerust.

Ik kan mezelf niet op zwanger zetten, onze modem is kapot. Dus moet internetten op mijn mobiel, missch kan iemand anders me groen kleuren?

Hoe is t met de rest van de meiden? Jannet ik hoop zo dat alles goed komt voor jullie..

Geplaatst

Wie wat waar:

Marielle26: 1e ivf JBZ s'hertogenbosch

Monica32: 1e IVF Catharina ziekenhuis Eindhoven

s0entje: 1e ICSI EMC Rotterdam

Mijnbaby: 2e ivf voor een brusje voor ons zoontje UMC Utrecht

Janet: 1e ICSI, MC Leiderdorp

Vlinder: 1e IVF Maasstadziekenhuis/EMC Rotterdam

Eve: 3e IVF, 1e kindje

Taz: 1e IVF, 1e kindje, Fertiliteitskliniek Twente en Isala Zwolle

Veerle 81: 1e IVF, 1e kindje, UMC Utrecht

Afspraken ziekenhuis:

Taz: 18 mei 1e FM

Mijnbaby: 23 mei 1e FM

Punctie:

Vlinder-83: 15 mei

Monica32: 18 mei

Taz: 22 mei

mijnbaby: 29 mei.

Terugplaatsing:

Veerle81: 5 mei

Jannet: 6 mei

Eve: 09-05

s0entje:13 mei

Marielle26: 17 mei

Vlinder-83: 18 mei

Monica32: 21 mei

Taz: 26 mei

mijnbaby: begin juni

Testdatum:

Veerle81: 18-19-20 mei (weet het niet precies)

Jannet: 19 mei

Eve: 23 mei

s0entje: 24 mei

Vlinder-83:30 mei

Marielle: 31 mei

Monica : 6 juni

Taz: 9 juni

Geplaatst

@ marielle: thnx meis, ik hoop bij jou en de andere meiden ook snel een positief resultaat te zien. Alleen bij sOentje is t misgegaan, ik weet niet of ze er nog tussen wilt staan.. Is misschien een beetje pijnlijk..

Ik hoop voor iedereen dat t snel raak is, en dat t dan ook goed blijft gaan. Dikke knuf

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden