Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmiddag een heerlijk druk bewegend, schoppend, trappelend en zwaaiend ijsbeertje mogen aanschouwen. Heerlijk om te zien hoe beweeglijk hij of zij is.

Maandag kan ik pas bellen voor de echo voor de combinatietest, maar dat zal ook over een week of 2 zijn, uiterlijk 3.

Dan met 20 weken de screeningsecho en met 24 weken gewoon bij de gynaecoloog. Dan zitten we alweer halverwege augustus haha.

Mijn baarmoeder zit al een eindje boven mijn schaambeen, dit komt ws doordat ik al eerder zwanger ben geweest, maar het verbaasde me wel, dacht het al wel te zien en te voelen, maar ja op dit moment zie en voel ik van alles ;-)

Bella, kuurtje slaat volgens mij wel aan, heb geen pijn meer in ieder geval. Ik moet nog wel vaak plassen en dat is wel lastig nu, want ik weet dus niet waar het van komt. Nu heb ik meerdere keren per jaar een blaasontsteking en soms voel ik het niet eens. Ik ga nu dus preventief maandelijks mijn urine na laten kijken, want een onbehandelde blaasontsteking is schadelijk en als de ontsteking omhoog schiet daar word je ook niet vrolijk van.

Over 2 weekjes komt het vakantiegeld binnen, ik ga dan maar eens even rigoreus aan het shoppen voor mezelf, wil er wel hip uit blijven zien en de zwangerschapskleding van nu ziet er zo gaaf uit, leuker dan 10 jaar terug in ieder geval. Mijn bh's zitten nog redelijk, dus met een beetje mazzel kan ik die de komende 2 weekjes nog aan ;-)

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zipa wat fijn een goeie echo! Genieten zeg!

Heerlijk om straks leuke kleren voor jezelf te kunnen kopen hé! Lijkt me ook echt super.

Hier sinds gisteravond echt serieus misselijk. Vannacht om 1 uur wakker geworden van de misselijkheid, een halve boterham gegeten en een uur wakker in bed gezeten, om 4 uur zelfde verhaal. Vanmorgen op het werk drie keer overgegeven. Ik merk dat ik nog een beetje moet kijken hoe ik hier mee om moet gaan wat eten betreft. Ik voel me gewoon misselijk worden als ik niet elk uur wat eet, maar als ik dat blijf doen dan word ik model tientonner strakkies en daar heb ik ook geen zin in. Net manlief naar de winkel gestuurd voor augurken, daar zitten in elk geval weinig kcal in.

Ik ben wel heel erg benieuwd hoor wat dit gaat worden, of de misselijkheid nog erger word! Spannend!

Geplaatst

Oh bah Esther dat is niet fijn. Probeer regelmatig iets kleins te eten. Sultana, ontbijtkoek, crackertje met jam ofzo. Bouillon wil ook nog wel eens lekker zijn. Denk dat het nu belangrijker is dat je iets binnen krijgt!! Dan maar even iets meer calorieën denk ik dan maar

Geplaatst

Ik breek even in

Dames wat mij een klein beetje hielp tegen de misselijkheid in het begin later hielp niks meer maar dat waren melba toastjes die heb ik nog dag en nacht bij de hand en waterijsjes.

Ook kon en kan ik rijst en komkommer goed verdragen dat zijn een paar dingen waar ik al 11 weken op leef sinds ik ben begonnen met overgeven.

EDR je moet nu niet gaan letten op wat wel en niet gezond is als je maar wat binnen houd dat is het belangrijkste je kindje krijgt z'n portie wel en die kilo's ach ik ben er al 20 kwijt sinds ik zwanger ben haha maar ik ben dan wel een extreem geval en hield helemaal niks meer binnen op een gegeven moment.

Zolang je maar blijft drinken en kleine beetjes eet verdeeld over de dag

misschien hebben jullie er iets aan misschien ook niet maar wou het toch even zeggen haha

Heel veel succes allemaal en gefeliciteerd voor degene met de mooie echo's het blijft bijzonder en wonderlijk om te zien dat dat in ons groeit.

Geplaatst

Het gaat ook vast helemaal goed komen hoor met die misselijkheid! Het is alleen een beetje wennen en even leren hoe ik hier het beste mee om kan gaan. Bedankt voor jullie tips! Het is gewoon een beetje gek, ik ben normaal echt van gezond eten, let altijd goed op wat ik doe, zorg dat ik echt flink groente en fruit binnen krijg maar dat gaat nu niet. Maf allemaal!

20 kg is veel mari! Is dat puur door deze zwangerschap? Ik zie mezelf niet afvallen de komende weken hoor :) Daar heb ik het postuur niet naar!

Geplaatst

"Breek even in"

Gefeleciteerd met jullie zwangerschap en dat jullie ondanks de spanning er van mogen genieten.

Ben zelf tot week 22 misselijk geweest, maar je kan aan de huisarts emesafene vragen, dit hielp mij uiteindelijk weer op been.

Geplaatst

Ik ben ook niet de dunste en ja ik ben alleen door de zwangerschap zoveel afgevallen.

Ik heb vanaf week 5 overgegeven elke dag minstens 1 a 2 keer en vanaf week 10 gaf ik in ene gemiddeld 12x per dag over toen ben ik ook 2x in het zh beland en heb toen aan het infuus gelegen doordat ik hele erge uitdrogingsverschijnselen had.

Bij 12 weken heb ik andere medicijnen gekregen en die deden eindelijk een beetje hun werk als ik mijzelf maar rustig hield en dan echt rustig want ik kon nog geen was in de machine doen of ik begon over te geven.

Nu gaat het sinds vorige week eindelijk beter en ben ik voornamelijk alleen in de avond nog maar misselijk.

Maar goed nu ben ik een extreem geval hoor dit komt maar bij 1 tot 2% van de vrouwen voor zo extreem.

Maar je vind er vanzelf een beetje routine in het is even wennen haha

Geplaatst

quin dank je! Ik ben het idd vaker tegengekomen hier, emesafene maar dat heb ik nu echt nog niet nodig hoor. Ik werk gewoon, geef alleen tussendoor over. Ik werk als vpk op maag/darm chirurgie...daar zijn mensen heeeeeeeeeeeel vaak misselijk. Vanmorgen stond ik een paar keer in het toilet van patienten over te geven (kon het personeelstoilet niet meer halen) en toen zeiden patienten op zaal tegen elkaar: Goh die is beroerd, wat zou die mankeren? (vertelde mijn collega)...wel komisch hoor. Ik ben nog nooit zo emphatisch geweest wb misselijkheid naar patienten toe als nu :)

Geplaatst

Zipa, jeeeeeee. Fijn hoor, weer een goede echo!

Esther, vervelend he die misselijkheid. Zelf hoef ik niet over te geven, maar ben nu 5 weken continu misselijk. Regel atig kleine beetjes eten helpt ook bij mij goed. Echt aankomen doe je daar niet van. Want zelf eet ik niet een forse maaltijd. Succes met het vinden van jouw manier om het dragelijk te houden.

Sorpresa, mijn smaak en wat ik wel of niet wil eten is momenteel 100% anders.

Volgens mij kun je je al vanaf 5 wk bij de vk melden. Ik ben ontslagen bij het Vu/ivf, allen de combitest is nu bij het Vu (poli). Dus moet me nu wel aanmelden bij de vk. Denk wel binnen 2 weken intake. Even afwachten op hun reactie.

Moet de BH's nog passen, ben benieuwd of ik ze nog moet ruilen hahaha

Geplaatst

Dank je Terry, ja klopt... Ach ja, volgens mijn berekeningen ben ik 6 weken en 4 dagen vandaag. Maar als deze cyclus net wat later liep, kan het krap een week schelen. En dan kan het allemaal nog net.... Ik ben rustiger dan gisteren. Nog geen bloedverlies oid, dus dan hoop ik maar dat ik een heeeeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeee late cyclus had. Ik heb weer een beetje hoop. Maar we gaan het zien. Merk wel dat ik toch alweer gehecht ben aan kleintje. Zou het echt heel jammer vinden. Ik wilde ook in de stoel blijven liggen, dacht als we nu nog even wachten, wie weet gaat dan het hartje kloppen. Gedoe!!!!

Gefeliciteerd Zipa met je goede echo, bravo! Leuk om te zien hè.... Super!

Esther, als je zo vaak overgeeft, dan kom je denk ik ook niet echt snel aan van die kleine beetjes eten. Die kilootjes extra, als die al komen, gaan er wel weer af als je heen en weer aan het rennen bent met je kleine uk! hihi.

groet, niki

Geplaatst

Esther, misschien moet je het de komende dagen ook even aankijken en toch middels tussendoortjes proberen het te verminderen. Grijpen naar allerhande medicatie kun je altijd nog doen, het is "pas" 1 dag toch dat het zo erg is? Maar het moet natuurlijk niet je dagelijks functioneren in de weg gaan zitten. In mijn eerste zwangerschap had ik er ook heel erg last van tot ca 16 weken en heb toen uiteindelijk ook emesafena gekregen. Nu ben ik van week 5 tot ongeveer 2 weken geleden misselijk geweest, de héle dag door. Het enige wat (eventjes) hielp was even iets eten.

Hoop voor je dat het gewoon lekker snel weer verdwijnt.

Bella, ja heerlijk hoor, het geeft toch weer even dat zetje vertrouwen. Ik ben wel een en al positiviteit en vertrouw er volledig op dat het allemaal goed is, maar toch..... keiharde bewijzen zijn altijd welkom ;-)

Sorpresa, ik heb periodes met dat ik ineens heel erg zin krijg in een bepaald iets en dat kan iedere keer iets anders zijn, maar dan MOET ik het gewoon hebben hihi. Ik herinner me dat ook vanuit de vorige zwangerschap. Gewoon savonds op pad om ergens een saucijzenbroodje te scoren....... toen waren de winkels niet tot zo laat open.

Niki, logisch dat je het jammer zou vinden als het niet goed gaat. Het kindje is toch zeer welkom of het nou de eerste de 4e of de 10e is. Als je graag een kleintje wilt en het gaat niet goed, doet het evenveel pijn lijkt me.

Blijf hoop houden meid!!!

Nacht 2 alleen. Vannacht gelukkig heerlijk kunnen slapen, hoop op weer zo'n goede nacht. Hoop dat het onweer hier weg blijft, zag in de verte wel flitsen, maar dat is een eind weg. Ben niet zo happig op onweer. Vorig jaar is het hier 2 keer ingeslagen in de straat. Nah ja kaarsjes en zaklamp liggen binnen handbereik :-)

Ik ga nog even een bakje vla naar binnen werken, m'n kuurtje innemen en dan lekker slapen!!

Geplaatst

*breek even in*

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen!

Bij misselijkheid voor het uit bed gaan een paar mariakoekjes eten. Vanillevla wil ook wel eens helpen.

*breek weer uit*

Geplaatst

Bijna weekend dames! Ik zie dat iedereen hier flink misselijk raakt. Ik niet, op het kook-incident na geen last van gehad. De moeheid wordt wel steeds erger pfff... Nog 5 dagen tot mijn volgende echo. Heb echt behoefte aan wat bevestiging merk ik!

Ik ga thuis nog eens goed bijlezen want op mn telefoon is het wel wat onhandig...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Oh maar zipa er is ook helemaal geen sprake van dat ik medicijnen nodig heb hoor! Heb ik het zo doen laten over komenn? Ik heb niet willen klagen hoor! Sorry als mijn berichten verkeerd over kwamen!

Geplaatst

even een ego berichtje hoor ik ben zo zenuwachtig voor de echo straks heb er vanacht niet van geslapen. vorige keer bleek op deze echo dat het mis was. ben nog wel moe en misselijk en heb nog steeds zere borsten. was het maar vast 11 uur .

edr wat grappig ik woon ook in gelderland welk zkh liep jij als ik vragen mag.

zo nu eerst een kaarsje aansteken en duimen.

reageer vanmiddag even op iedereen.

Geplaatst

Zo voorstelbaar jouw zenuwen clau!!! denk dat ik dat ook heb straks! Ik hoop zo voor je dat alles goed is!

Wij hebben al onze behandelingen in het umc utrecht gedaan. niet in zwolle.

Sorpresa wanneer was jouw volgende echo ook al weer?

Geplaatst

Nee Esther, zo had ik het ook niet opgevat hoor. Maar dat was meer een advies van mijn kant omdat het al wel geopperd werd door anderen ;-)

Hoe gaat het nu met de misselijkheid en het overgeven? Lekker "klagen" hoor, want het is gewoon niet fijn!!

Sorpresa, ik ben gelukkig ook niet meer misselijk, is helemaal verdwenen, maar nu alleen die vermoeidheid nog. Leg een kussen neer en ik slaap er op.

Clau, je bent nú aan de beurt!! Spannend. Ik woon ook in Gelderland, lopen in Arnhem (nog steeds dus)

Vanavond avonddienst, helemaal geen zin in, maar ja zit niets anders op hè

Geplaatst

helemaal super blij een mooi kloppend hartje armpjes en beentjes en het bewoog al een paar keer zo gaaf.nu gaan we echt genieten.maandag voor het eerst naar een gewon gyn.de kleine ligt nog steeds voor op groei yes yes zo blij:clap2::happydance:

Geplaatst

Super clau! Wat fijn zeg! Pak van je hart...!!!

Oh oke Zipa, dan begreep ik het verkeerd! Voel me wel oke hoor, vanmorgen 1 keer over gegeven en eet nu continu kleine dingen, vanmorgen een beschuitje, paar biscuitjes, wat augurken, wat dropjes en nu 2 beschuitjes met aardbeien. Komt helemaal goed!

Ik heb ook een late dienst zo, dit weekend ook. Geen fluit zin in! Wat voor werk doen jullie trouwens?

Geplaatst

Clau, wat heerlijk voor je!!!! Super hoor, ben blij voor je.

Jij blijft ook onder controle in het ziekenhuis?

Geplaatst

Clau wat een mooi nieuws! Hopelijk kun je er nu meer van gaan genieten :-)

Esther, mijn volgende echo is op 16 mei. Ik vind het zó spannend! Ik werk bij een verzekeraar, administratief werk. Dat scheelt wel, ben met die vermoeidheid heel blij dat mijn werk weinig fysiek is ;-)

Zipa, die vermoeidheid is heel herkenbaar. Het is vast minder vervelend dan misselijkheid maar wel heel onhandig.

Nou dames, alvast een fijn weekend gewenst. Jullie gaan vast helemaal los vanavond hahaha!

Ik ga lekker flauwe films kijken en het forum afstruinen :-)

Geplaatst

zipa wij blijven in een academisch zkh omdat mijn dochter is geboren met 28 weken. ze woog maar 630 gram.en is gehaald met een keizersnede.

iedereen een fijn weekend en moederdag gaan jullie nog iets leuks doen het weekend.

wij mogen morgen voor een majorette wedstrijd van dochter lief naar zeeland om half 7 al vertrekken en rond 20 uur thuis. volgende week heeft ze weer een paardrijwedstrijd. ze houdt ons lekker bezig. hahaha. ze is nu net 12 jaar geworden dus heel bijzonder om dit met de zwangerschap zo samen te kunnen beleven met zijn drieen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden