Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es, kwam hier even spieken om te zien of je het al aangedurfd had om je hier te melden ;-) . Langzaam aan het idee aan het wennen dus? Heb je ook al een ticker? Kan ik met foon niet zien.

Geplaatst

Wow Esther wat een verhaal! Toch krijgen die mensen die zeggen "je moet er gewoon even helemaal niet mee bezig zijn" gelijk dus, super!

Saba ik dacht dat je geen handtekening had maar je bedoelde een ticker! Ik log meestal in op mijn telefoon dus dan zie ik geen handtekeningen. Sorry aan mijn hulp had je dus weinig ;-)

Ik droomde vannacht dat we een tweeling kregen van pleegzorg. Twee babies, konden we vast oefenen. Alleen we hadden helemaal geen spullen dus ze sliepen op de bank ??

Anyway....goeiemorgen allemaal!

Geplaatst

Wow esther! Wat super zeg! Leuk dat je met ons komt meekletsen.

Wat fijn dat bijna iedereen een mooi kloppend hartje heett gezien. Niki ik duim nog voor jouw!

Hier gaat alles goed. De misselijkheid is nog net te handelen. Nu lekker een week vakantie. Hebben een jaarplek op camping dus hoop op droog weer. Anders lekker veel lezen in mijn bedje echt heerlijk!

Groetjes en fijn weekend

Geplaatst

Sorpresa, dat dromen hoort erbij! Ik droomde weleens dat de baby te vroeg werd geboren en ik hem melk uit een Spa blauw flesje moest geven, hahaha!!

Geplaatst

Hahaha ja mijn moeder heeft eens gedroomd dat ze mij met vruchtzak en al op de achterbank had gezet omdat ze even wilde winkelen zonder dikke buik. Ik droom altijd al erg levendig, maar het thema is nu wel heel erg duidelijk haha! Het hele idee dat er misschien twee uit gaan komen is echt aan het landen, dat is wel duidelijk.

Geplaatst

Haha sorpresa, wat een droom, en melis melk uit een spa flesje whaaaa,

Inderdaad nu niki nog een mooie echo!!

Hopelijk mooi weer terry,zijn we hier in Nederland wel aan toe!!

Geplaatst

Fijn hoor dat velen hier een mooie echo hebben gehad, weer een stap in de goede richting!

Na twee nachtjes van 5 uur (manlief heeft nachtdienst) adviseer ik jullie alle slaap te pakken die je kan krijgen gedurende jullie zwangerschap! Men zei dat ook altijd tegen mij, maar toen dacht ik; ach, zal wel meevallen, haha! Maar als je dan die grote lach ziet op het gezicht van je kindje als je hem/haar 's ochtends uit bed haalt, ben je al die slapeloze nachten vergeten!

Fijn weekend meiden :-D

Geplaatst

Gelukkig kan het óók heel goed gaan en slaapt de baby vrij vlot lekker de nacht door, dát is mijn ervaring in ieder geval en ik kreeg op de een of andere manier zóveel energie dat ik er ook heel goed tegen kon, toen ze nog wel snachts wakker zich meldde.

Eigenlijk gaat het best vlot nu. Alweer 6 weken geleden dat ik de test deed.....ben morgen 10 weken zwanger.... Een kwart zit erop, Nog 30 te gaan ;-)

Geplaatst

oh ester ik ben zo blij dit positieve nieuws van jou te horen!! we hadden samen kunnen kletsen maar onze zw was niet sterk genoeg! Ben nu in afwachting van een 2e cryo tp..... ik vind het zo een wonder en jullie verdienen dat zoooooooo meid geniet

Geplaatst

Hoi EDR, Pfff nou ik zit hier dus met tranen in mijn ogen. Wat prachtig. Wat geweldig. Wat fijn voor jullie! Ok, ze rollen nu over mijn wangen..... Geweldig vind ik het. Het blijft zo'n wonderlijk gebeuren dat zwanger worden, zijn en blijven. En zeker voor mensen zoals wij waarbij het niet zo vanzelf is gegaan (op zijn minst gezegd). Wat is dit dan weer een prachtig verhaal. Dank voor het delen, en natuurlijk kan je je bij ons aansluiten!!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Hihi.

Welkom ook Zipa met je prachtige ijsbeertje! Gezellig klinkt dat!

Saba, gefeliciteerd! heerlijk!! en ja ik sta te trappelen, woensdag mag ik weer. Nou waarom had ik al zo'n vroege echo, ik had een afspraak bij de gynaecoloog staan voor iets anders. Door mijn twee bevallingen heb ik wat restklachten overgehouden, en daarover had hij al eens gezegd dat een operatie mogelijk was. Maar omdat we nog een kinderwens hadden (geheel tegen de verwachtingen in... Na de tweede dacht ik ècht, ik ga nooooooooooooooit meer bevallen, maar het begon toch weer te kriebelen....) hebben we eerst nog een paar maanden geprobeerd spontaan zwanger te worden (kans was erg klein, gezien ons verhaal en leeftijd). Toen werd ik jarig en eigenlijk vonden we mij nu wel iets te oud worden ik ben 45... ssst hoor, zeg maar 35... .... Maar ja, kleintje dacht, oo jee, opschieten. En toch nog in de laatste maand dat we het wilden proberen, is hij/zij in mijn buikie gaan zitten. Hihi. Dinsdag 24 april had ik de afspraak, maar maandagavond was ik al even over tijd (overgang ofzo?) en deed ik toch maar een testje, ik had er toch nog één liggen..... En wat zag ik... Een heel lief licht streepje!! Wow. Dus de volgende dag ging ik naar mijn Gyn (hele lieve man, heb ik al ons hele traject) en zei, sorry, ik kwam voor iets anders, maar ben zwanger.... Vandaar de heeeeeeeeeeeeeeeeeleeeeeeeeeeeeee vroege echo bij 4 weken en 2 dagen. Waarop natuurlijk nog niets te zien was. :-) Nu hoop ik dus met heel mijn hart woensdag wel. En ook nog mooie dingen.... zoals een kloppend hartje. Eerlijk gezegd, hoop ik op maar één Sorpresa, hihi, want 4! kindjes dat overleef ik niet... hihi.

Liefs, niki

Geplaatst

Hahaha Niki ik snap je helemaal! Wij hadden het ook niet in de planning staan hoor. We hebben er uiteindelijk twee gekregen omdat we al zo lang bezig zijn en we nog nooit ook maar een posi test hebben gehad. De kwaliteit van onze emmies was ook niet super en het zag er naar uit dat we geen cryo's zouden hebben. We hadden nooit verwacht dat er iets bleef plakken, laat staan twee!

Je leest wel eens dat mensen het expres doen, meerdere emmies in de hoop op een meerling (octomom bijv) maar dat begrijp ik niet zo goed. Ik moet heel erg wennen aan het idee en weet ook dat het meer risico's met zich mee brengt. Maar ik ben nu wel gehecht aan allebei dus zou het wel erg vinden als er weer eentje weg is ofzo. Het is gewoon raar, maar dat zal voor iedereen zo zijn :-)

Anyway, een kloppend hartje moet je kunnen zien hoor woensdag, wij hebben ze gezien met 6w2d en ze schijnen te gaan kloppen met 5 weken en een paar dagen!

Geplaatst

Even inbreken: als het goed is edr heb ik van jou medicijnen overgenomen waarvoor nog steeds dank, resultaat: bijna 25 weken zwanger! ik wil je enorm feliciteren: wat een wonder, zo bijzonder!!!!!Liefs, amy

Geplaatst

Hey meiden! Hoe voelt iedereen zich?

Terry, fijne vakantie! Lekker genieten!

Niki, bij jullie dus ook echt een wonder.

We zijn een wonderlijk bankje, dat is het hier bij iedereen al, maar wij zijn wel heel apart zo met zijn allen! ;-)

Woensdag voor jou de spannend dag! Nog maar 3 nachtjes.....

Zipa, leuk dat je dat zo schrijft. Wij hebben een kwart gehad! Zo had ik het nog niet bekeken. Mooie positieve gedachte!

Saba en Sorpresa, alweer zin in de volgende echo? ;-)

Esther, al een pietsie beetje gewend aan de zwangerschap? Gaat het goed met je?

Zelf nog 1 nachtje en dan de tweede echo! Echt aan toe. Mijn lichaam laat zeker goed merken dat ik zwanger ben. Maar ik wil zo graag zien dat het goed gaat met onze kleine beeb die zo rond deze tijd "compleet" is zoals ze dit zo mooi noemen. Al bijna 5 cm, dus veel groter dan de 1e echo (iets meer dan een cm). En ik hoop dat ik er dan echt steeds meer in ga geloven dat we echt na al die jaren een kindje mogen krijgen.

Fijn weekend allen en ik laat morgen weten hoe de echo was :-)

Geplaatst

Even kort: JA!! Ik tel echt de dagen weer. Nog steeds geen misselijkheid en hoewel ik daar blij mee ben maakt het me ook angstig pff *doos*

Geplaatst

Spannend he belladonna, bij mij nemen de klachten af,aan de ene kant wel blij mee,aan de andere kant denk je ojee.........

Ik kan niet wachten, de 10 wkn echo is natuurlijk heel mooi,is dan echt een mensje!!

Spannend he niki, wel leuk weer even spieken!!!

Geplaatst

Oww sorry niki,het is natuurlijk jou " eerste,, echo dat er echt wat te zien is!!!

Maar gaat helemaal goed komen, dit bankje is inderdaad gewoon bijzonder, en in December verwelkomen wij allemaal ons beeb ;))))

Geplaatst

zo wat gaat het hier lekker zeg. wij hebben vrijdag de laatste echo in het umc en daarna mogen we naar de gyn. begin hem nu te knijpen want de vorige keer ging het deze week mis

Geplaatst

Ja Sorpresa, als alles goed is/zit dan is hetzo... Maar eerst mr ns ff zien of dat zo is. :-)

Vrienden van mij hebben n tweeling en die hebben altijd gezegd, in het begin is het heel hard werken, maar daarna is het heerlijk want ze hebben altijd elkaar. En je bent dan wel meteen mammie van twee!!! kindjes dat is natuurlijk wel fantastisch.

Succes morgen BellaDonna! Hoop dat het allemaal weer goed is.

Saba, we gaan er gewoon van uit dat jij helemaal gelijk hebt! Hihi.

Hier gaat het verder prima. Moe maar verder geen klachten. Ik weet niet waarom maar ik ben nooit misselijk... Heerlijk hè... Maar wel maagzuur de laatste maanden dus misschien hebben jullie dat dan weer niet.

Oooo ben best nieuwsgierig!!!! Pomptiepomtiepom.

Spannend clau, hou vol!

Geplaatst

Bleeeeeh kom ff klagen, ben misselijk en heb pijn linksonder in mijn buik, volgens mij zijn het mijn banden. Doet me pijn bij omdraaien in bed, dus door de combi van die klachten kan ik niet slapen grrrrr. Heb ook al een paar dagen last van obstipatie wat weer aambeien ten gevolge heeft wat me irriteert..... Sorry voor de details hihihi maar het moest er even uit!

Maaaar verder gaat het goed!!! Heb zin in donderdag, dan hebben we de eerste afspraak bij de klinisch verloskundige. In ieder geval íets positiefs deze week. Mijn dochter is namelijk de hele week weg. Logeren bij ex-schoonouders en aansluitend naar haar vader. Op moederdag is ze dan weer thuis. Ik ga maar veel ondernemen, dan gaat de tijd wat sneller.

Ik kijk zo uit naar het moment van getrappel in mijn buik. Ik vond dat zo'n heerlijk gevoel met mijn eerste zwangerschap, zo iets bijzonders. Ik geniet nu al van alleen het idee al :-)

Belladonna, wat heerlijk dat jij morgen (vandaag eigenlijk)alweer mag, leuk en spannend!!!

Clau, probeer positief te denken meid!! (zo makkelijk om dat tegen een ander te zeggen ;-) )

Over een paar dagen al heb je de echo.

Niki, ja maagzuur brrrr, dat wordt weer rennies inslaan :-)

Nou ik ga weer even een poging tot slapen wagen

Geplaatst

Vervelend zipa! Heb je nog kunnen slapen? Ik lig ook vaak een uur wakker,meer om over alles na te denken,heeeel vervelend. Ik ben gelukkig maar 4 dgn misselijk geweest,ik voel me stukken beter! Hopelijk blijft het zo. Wel soms een futloze dag.

Belladonna,heeeeel veel plezier vandaag ;)

Geplaatst

Hoi allemaal, hoe gaat het met jullie?

Zipa, wat vervelend zo'n nacht! Hoop dat je snel iets beter kunt slapen!

Saba, Niki, laten we maar genieten van niet misselijk zijn!

Ik ben wel met de dag vermoeider en futlozer. Mijn inmiddels G-cupje voelt ook behoorlijk beurs en met vlagen flinke krampen nog steeds. Ik tel de dagen tot de volgende echo. Ik heb zoveel angst en onzekerheid in mij, geen idee waarom. Zou bijna vragen om elke week te mogen kijken *doos*

Bella, veel plezier vandaag! Hoe laat mag je? Dan weet ik wanneer ik t forum even moet checken ;-)

Geplaatst

Nou dat was een waardeloze nacht. Uiteindelijk om half 7 in slaap gevallen en met tussenpozen tot 10 uur geslapen. Gelukkig heeft dochter vakantie en ze liet me lekker slapen. Voordeel van grotere kinderen :-) ze gaat vanmiddag pas naar haar oma, dus ik ga zo rustig haar koffer inpakken. Verder maar eens zien hoe il de dag door ga brengen. Moet niet teveel gaan slapen anders hebben we vannacht wéér dit gedoe.

Sorpresa, denk wel dat het een normaal gevoel is nu nog. Een echo is het enige tastbare bewijs nu nog. Over een paar weken als je buik dikker wordt en helemaal als je het getrappel en gewiebel gaat voelen dan is dát al voldoende.

Saba lekker dat je je goed voelt!! Bij mij gaat het ook wel weer goedkomen, over een paar weken ben ik een energieke zwangere, daar ga ik gewoon vanuit :-))

Belladonna, wanneer mag je?

Geplaatst

Dat is zo Zipa, je zoekt steeds bevestiging en na een paar maanden krijg je die vanzelf ( of je wil of niet) haha.

Nou mijn duimen blijven gewoon draaien voor ons allemaal, kan nooit kwaad toch?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden