Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jes ons manneke kruipt ook nog niet hoor. Hij kan wat schuiven naar achteren maar meer niet. Hij staat alleen op zijn handen en voetjes of handen en knietjes.

De fles vasthouden doet hij ook nog helemaal geen moeite voor.

Fijn dat het met jullie meiske goed gaat! Lief dat je moeder de ha heeft gebeld om naar het knobbeltje te kijken! Kan me voorstellen dat ze jou niet direct bang wilde maken en even de mening van de ha af wilde wachten..

Jullie gingen 1 dezer dagen toch ook weer voor een cryo? Is daar al meer over bekend?

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mamainlove, wij willen graag in maart weer een poging doen. Als het goed is rond 1 maart ongi en dan weer bellen. Dus we gaan nu niet gelijk op, maar ik kom achter je aan ;) Spannend hoor morgen. Zie je er tegen op of laat je het gewoon op je af komen.

Hier vandaag naar cb geweest, ze groeit goed. Was 69 cm en 7350 gr. Gaan nu over op 3 flessen. Wat worden ze groot he..... Leuk!

Kim, succes vandaag!

Geplaatst

Hey dames

Mama in love spannend meid je zit al bijna in de killing wacht weken

Ik duim voor je meid

Kim lekker rond kruipen leuk man

Wel sneu van haar ontlasting hopelijk hebben ze er wat voor

Jes Ilana doet ook alles op haar gemak

Haha

Gelukkig geen ernstige knobbel

Dat eczeem waar komt dat van zielig

Hier onderweg naar huis van midweek in centerparks was heerlijk kleine meid vond zwemmen ook heerlijk

Wij gaan ook in maart bellen wanneer ik weer mag beginnen om de ks

Ilana drinkt uit beker zo schattig eet ook alles zelf slokje karne melk bah ik lust niet haha

Slapen gaat ook lekker ene x wat langer dan andere x

We zitten 2 à 3 flessen

Liefs

Geplaatst

He Minoes, wat lekker een midweekje weg. En wat leuk dat Ilana al uit een beker drinkt en al zelf eet. Knap. Hier probeert ze wel eens de lepel af te pakken, maar dan gaat het meer ernaast dan erin :). De laatste hapjes laat ik haar wel eens zelf doen.

Dus jullie gaan ook in maart bellen. Spannend! Hebben jullie ook nog cryo's?

Geplaatst

hoi hoi....

@jes: hier 3 flessen op een dag. En de slaapjes.....jammer maar helaas niet meer na iedere fles. In de ochtend als mijn moeder oppast een uurtje van 11 tot 12uur. En altijd in de middag van ongeveer kwart over een tot half vier, soms vier uur. Ze is verder niet vervelend dan, dus ach vind het niet zo erg. En dan om 20uur weer in bed, tot half acht.

@ minoes: lekker midweek centerparcs, ja de kleine zal wel genoten hebben van het zwemmen. Ik probeer iedere week te gaan met de kleine, ze vind het ook echt super leuk. Hier gaat het drinken uit een beker ook al aardig, soms wel op de grond. Maar ja hoort erbij.

Allemaal succes met de de niewe rondes voor de brusjes! @ mamainlove alweer bijna TP, spannend zeg.

Hier donderdag bij kinderarts geweest. Heb voor 7 dagen klysmas meegekregen. En een zakje met vezels, moet in water opgelost worden. Klysmas hebben al goed werk gedaan, alle keutels zijn eruit. Tenminste vanmorgen kwam er eindelijk normale ontlasting. Nu ruim 3 weken de vezelzakjes gebruiken, zodat de darmen weer rust krijgen en kunnen herstellen. En dan 18februari terug en maken we een plan hoe verder en waar het eventueel van kan komen. Gelukkig is het huilen als ze aandrang voelt weer over, was zo zielig.

Ik ga zo even naar bed als de kleine naar bed gaat. Vrijdag dienst gehad en gisteren iemand ziek, dus ook vannacht weer aan de slag geweest. Nu voel ik me toch echt heel erg moe. Fijne zondag nog.

Geplaatst

Ja ik wil ook elke week met haar gaan zwemmen

Dus druk werk weekend had pfff heftig ga maar lekker slapen

Beter dat we ontlasting nu opgang komt

Fijne zondag

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik kom eigenlijk nooit meer hier sinds mijn kleine Merlijn geboren is in April vorig jaar. Met 9 maanden + op de teller kan ik goed begrijpen dat het bij sommigen ook weer gaat kriebelen, dat heb ik ook...wie weet wat de toekomst in petto heeft. Ook al zal de kans groot zijn dat ik in de toekomst hier steeds minder zal komen, wil ik iedereen veel geluk en liefde toe wensen. En nu maar lekker genieten van al die ontwikkelingen die zich razend snel opvolgen.

Merlijn is trouwens al erg flink aan het kruipen, hij staat en doet al een paar stapjes aan de rand van de box, bank etc. Het gaat echt veel te snel!!!!

groetjes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Af en toe wordt hier toch nog gekletst, gezellig hoor :)

Kom af en toe even om het hoekje kijken.

Hier ook op handjes en voetjes en dan achteruit Hihi

En soms al met gestrekte benen en ze probeer uit de kruipstand te zitten.

Hier ook nog steeds medicatie voor de reflux.

Wat gaat het snel hè, het worden al echte mensjes :)

Liefs Sweet

• 4 weken later...
Geplaatst

Hoi Dames,

hoe gaat het met jullie wondertjes, allemaal druk aan het kruipen en zo?

Hier in ieder geval wel, ze gaat ook overal aan staan en loopt langs de salontafel en bank. Dus moet nu erg op mijn hoede zijn, want ze denkt dat ze echt een hele madam is en probeert los te blijven staan. Tja jullie snappen, dat gaat natuurlijk niet. Dus al regelmatig hard gevallen en vorige week op de punt van de salontafel. Gelukkig niets aan overgehouden als een blauw gezichtje, wel zielig.

Hoe gaat het bij jullie met het eten. Ik heb sinds 4 dagen de fles van 13uur eraf gehaald en dat gaat tot nu toe goed.

Ze krijgt nu:

ochtend pap of fles

rond 10 uur vers fruit, meestal van 3soorten een beetje

rond 12uur anderhalve boterham en drinken

na middagslaap, rond half vier, een koekje of rijstwafel met water

avondeten met ons en anders een voor haar gemaakt potje, hebben we altijd in de vriezer voor het geval het eten van ons te pittig is

voor het slapen een fles

• 4 maanden later...
Geplaatst

Goh komen jullie nog wel eens hier? Ik wist het niet? Hoe gaat het met alle 1 jarigen en hun mama's papa's en broertjes en zusjes?

Hier alles prima. Elisa is er eentje. En haar zus Carmen ook, dus je zou zeggen handen vol...... En toch hebben we nog handen over voor een opvolger😊😊😊😊😊

Geplaatst

Hey dames

Ja hier kriebelt de wens voor een tweede ook in begin april zaad ingeleverd maar die maand wouden we nog biet beginnen dus mei zouden we van start maar ons meisje was heel ziek tegen opname aan dus behandeling maandje verschoven maand juni bel ik dat we graag weer wouden beginnen maar ze kon de status van ons niet vinden die lag bij de arts ik helemaal in paniek dacht dat zaad slechter was geworden

S'middags tel van de arts zaad was zo goed dat we zelf aan de klus moeten

Dag erna gelijk twijfel ik belde terug voor tweede zaadonderzoek die bleek wel wat slechter maar wel goed

Moeten het even 4 maanden aan kijken en anders weer terug

Kleine meid doet hartstikke goed loopt overal bij langs staat los maar loopt nog niet los wil ze wel kan ze niet haha

Hoest met de andere dames

Liefs

Geplaatst

Minors, wat naar allemaal, behalve die uitslag van de zaadkwaliteit, die is super. Zou willen dat de artsen ons dat ook zouden vertellen. Aan de andere kant ben ik al gezegend en heb zelfs 23-7 een terugplaatsing gehad en zit dus in de wachtweken. Blijft toch stressen, maar goed alles wat er bij komt is welkom en we zijn al gezegend met twee heerlijke meiden💋

Geplaatst

Ja maar dan moet je wel zwanger raken ;-)

Anders blijf je zo in de rollercoaster ben benieuwd heb er zelf geen vertrouwen in

Spannend zeg straks hopelijk mooie test meld je wel even hoe het gaat ven heel benieuwd

Liefs

Geplaatst

Minoes, je gaat gewoon 4 heerlijke sensuele maanden tegemoet en als dat niet werkt dan weer iui/icsi/ ivf. Als je nou bij maand 1,2,3 denkt dat het pas in klusmaamd 5 lukt, dan kan alles wat eerder komt alleen maar meevallen. Het gaat je echt wel lukken hoor meis. Ik laat het je weten zodra ik uitslag heb

Geplaatst
Aan de andere kant ben ik al gezegend en heb zelfs 23-7 een terugplaatsing gehad en zit dus in de wachtweken.

Hoe is het nu met je meid? Ik het gelukt?? Ik hoop het voor je!!

Geplaatst

Helaas na bloedverlies gisteren een test gedaan en die was negatief. Nu veel bloedverlies. Wat ik niet snap is dat ik 5-8 pas bloedtest zou krijgen, ben ik nu te vroeg ongesteld geworden?

Ik denk wel dat er iets geweest is maar de zwangerschapskwaaltjes nemen al in grote mate af. Ook had ik 3 dagen geleden nog licht positieve test.

Had leuk geweest, maar drie keer succes op een rij is misschien ook niet realistisch. Ik twijfel of ik gelijk door zal gaan voor ons laatste rietje

Geplaatst

Lief van je minoes. Ik merk wel dat het me meer doet en ik nu anderen nog meer begrijp. Toch ben ik ook realist en weet ik dat ik al heel gezegend ben met mijn dochters en dat voor alles een reden is. Op naar het laatste rietje!

Geplaatst

Hallo allemaal,

zie dat er weer activiteit is.

Mamavancarmen: balen dat je na de positieve test toch ongesteld geworden bent en het niet gelukt is. Veel sterkte met een plekje geven.

Hier wel wens voor een 2e kindje maar na gesprekken met gynaecoloog ons er al bij neergelegd dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Een 2e zwangerschap kan mijn lichaam waarschijnlijk niet aan. En we gaan geen gevaar opzoeken. We zijn ontzettend blij met ons prinsesje.

Geplaatst

O Kim krijg er kippenvel van. Wel goed als je je daarin kan berusten. En je hebt een prachtige prinses zie ik op de foto. Ik weet nog dat jij ook zwanger was van je eerste icsi, terwijl ik zwanger was van mijn tweede dochter van de 1ste icsi en de 1ste cryo. En dat je toen blaasontstekingen had en volgens mij toen zelfs een operatie kreeg terwijl je hoogzwanger was. Ik heb eigenlijk na de bevalling zo druk gehad dat ik hier nu pas weer echt actief ben sinds poging 2de cryo. Voor mij nu de eerste keer dat het misgaat en is best even slikken. maar ik heb niks om te mopperen. alles goed met je meisje? Hier twee blakende gezonde kindjes😊 en op naar het laatste rietje met 2 cryos, waarvan maar 1 terugplaatsing gedaan wordt.

Geplaatst

Jeetje Kim wat heftig zeg en natuurlijk ben je gezegend maar als je zo graag nog een tweede had gewild sterkte meid

Je klinkt heel sterk

Mama van ja is heel logies hoor dat je er verdrietig van bent is niet niks

Als rietje leeg is stoppen jullie dan ook?

Wat een heftige verhalen sterkte meiden x

Geplaatst

Ja druk aan het klussen ;-)

En anders gaan we in januari kijken welke behandeling nu beste bij ons past

Ik ga er bij jou gewoon van uit dat dit hem word;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden