Ga naar inhoud

April, mei en juni mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Kim,

Het testje was van vannacht, dus wil eerst nog wat testen halen. Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest. Maar kan het echt amper bevatten als het zo is. Ik bedoel dat is zo apart, maar o zo mooi. Het kwam eigenlijk doordat ik mijn papieren op kantoor kwijt was, toen zei een collega: Oh oh je bent toch niet weer zwanger (was de vorige zwangerschap ook gebeurd) en ik had zo een buikpijn dat ik dacht o what the heck, zal wel voor niets zijn, maar dan is dat testje ook op en kan het uit de kast weg en wat schetst mijn verbazing een heel licht streepje. Dus vanochtend pak ik het op en duidelijk zichtbare streep en ik laat mijn man zien die boos wordt, ongelovig is, bang wordt en niet durft te hopen dat dit echt mogelijk is. Hij vindt dat ik moet wachten om te zien of mijn buik groter enzo wordt, maar ik ga liever zo snel mogelijk laten onderzoeken. Ik hou je op de hoogte

Liefs

• Reacties 320
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mamavancarmen: super gefeliciteerd! Dat zou echt helemaal te gek zijn. We horen het wel als je vandaag weer een test hebt gedaan. Ik zou wel bellen.

Geplaatst

mamavancarmen, wat een wonder! ja kan me voorstellen dat je nog wilt testen. ik kon ook niet stoppen met testen haha. nou spannend....

kim jullie kleine meid is goed gegroeid. fijn! hier ook weer prikjes gehad gister en moeten 4 okt weer. gister wel wat verhoging 38,4 dus ook maar een zetpil gegeven en vanochtend was het alweer 37.1. en zit nu lekker te kletsen in haar bedje :) hier was de kleine ook goed gegroeid 5100 gr en 58 cm.

Geplaatst

Mamavancarmen leuk man ik zou ook bellen

Jes dat is toevallig allebij zelfde dag prikjes

En ik moet ook 4 okt weer komen

Ilana was 6400 gram en 59 cm

Geplaatst

MamavanCarmen wat leuk! Gefeliciteerd!

Hier ook twijfel.

Was de afgelopen dagen ERG moe en prikkelbaar terwijl de kleine mij steeds langer doorslaapmomenten geeft. 1x ook even misselijk en voelde mijn baarmoeder terwijl ik juist dacht weer de oude te zijn.

Vanmorgen testje gedaan op toilet van de bakker :) en leek negatief. Bij afvegen zag het rood dus dacht de verklaring gevonden te hebben.. Ik wordt gewoon ongesteld! ;)

Kom ik thuis en spiek nog even op de test....Zie ik een tweede streepje! Erg licht maar wel apart...

Afwachten dus nog maar even..

Op de foto lastig te zien...

[ATTACH=CONFIG]4524[/ATTACH]

Geplaatst

Grappig minoes op dezelfde dag. En Ilana groeit ook goed zeg. Fijn hoor. Drinkt ze nu haar flessen helemaal leeg. Hier nog niet, maar het cb zegt ook 180/6 is ook veel. 160 is meer dan genoeg en dat drinkt ze soms nog niet eens. Maar groeit goed. Anders spuugt ze het alleen maar uit..

Hier was ze net eventjes helemaal overstuur. Niet helemaal in haar hum... Ze ligt nu lekker te slapen.

Dit is officieel mijn laatste verlofdag.. Gelukkig nog 3 weken vakantie en 2 maanden ouderschapsverlof.. Moet er nu nog niet aan denken...

Joekie nou voor jou ook spannend. Zou wat zijn he....

Geplaatst

Hier trouwens nog regelmatig last van rug/bekken. Is echt na de bevalling gekomen.. Als ik maar even een verkeerde houding heb op een stoel of bank, heb ik last. Of soms als ik me om wil draaien in bed. Woensdag maar even naar de fysio. Hebben jullie dit ook?

Hoop dat het snel over is. Voel me soms zo'n oud vrouwtje ;) Niet fijn..

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WEER POSITIEVE TEST. En de dokter zei ook een streep is een streep, dus advies volgende week weer test doen en dan termijnecho. Oh my god, dames wie verwacht dat nou? Ik ben zo blij!!!!!!! Hoe ga ik het op mijn werk vertellen en stel dat het allemaal goed gaat dan is Elisa nog net geen 1 of net wel en Carmen is dan i.i. nog geen 3. Damn van niets, naar een groot gezin. Wie had dat ooit kunnen bevroeden. Oooooooooooooooooooooooooooooowwww ik wil het wel van de daken schreeuwen. Maar ja blijven altijd risico's aanzitten he. Dus proberen nog maar even stil te houden.

Joekie wat toevalliog. Is dat niet ontzettend supertoevallig dat dit jou ook overkomt. Wie weet straks Kim en Suzz ook, de meiden van april, mei en juni mamma's. Owwww wat zal je blij zijn. Is wel even alles op een rijtje zetten in je hoofd hoe je de dingen gaat aanpakken. ik wil bijvoorfbeeld blijven werken, maar is dat nog wel te betalen met 3. Nou ja we zien wel.

Pfff.

O by the way Elisa zit op 90 ml per 1,5 uur en dan weer 150 ml en dan weer 60 Ml geen touw aan vast te knopen. Ze groeit i.i.g. goed. Al 62cm en 6250gram. echt ene flinke meid en al zo slim en ze praat al een beetje.....ze zegt.mmmmmmmweeeeeeMAMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, zew zegt mama zeg ik dan trots

Geplaatst

@ Joekie: nou dat klinkt goed zou ik zeggen. Ben benieuwd. Spannend.

Je hoort het toch vaker dat mensen na een vruchtbaarheidsbehandeling spontaan zwanger raken. Blijft apart.

@ MamavanCarmen: leuk leuk... nu dus sowieso een week in spanning voor de volgende test en dan de termijnecho. Ik duim voor julie dat alles goed blijft gaan. Bijzonder dat je wat je zegt, ineens van met z`n 2tjes naar misschien een gezin met 3kindjes gaat. Maar ook leuk en gezellig!

Hier gaat het drinken sinds 2 dagen iets beter. Ze krijgt nu om 7uur 180 +6 en om 11, 15, 19 en 22.30uur 150 +5. De fles van 11 en 15uur drinkt ze voortaan leeg, gelukkig. Maar het is ook al weken zo dat ze tijdens de fles van 19uur in slaap valt en rond half negen, negen uur helemaal hysterisch wordt en wil eten. Dus dan krijgt ze nog 60 of 90, ligt eraan hoe ze de andere flessen heeft gedronken. Dit is ook het enige tijdstip dat ze helemaal hysterisch wordt en echt wil eten....... dus kinderarts zei al, gewoon geven. Zolang ze niet alle flessen leeg drinkt kan het geen kwaad. En ach misschien gaat het als we straks fruit en groente mogen geven wel beter. Want door deze hysterie is het slapen tussen 19 en 22.30uur ook een drama. De rest van de dag geen probleem, na flesje even in de box of wandelen, naar de stad en dan slapen tot de volgende fles.

Hoe gaat dat bij de andere dames? Ben benieuwd.

Geplaatst

Kim,

Mijn meisje krijgt op verzoek haar eten. Ze heeft niet altijd even veel trek. Zou me er niet druk om maken. Forcfeeding lijkt me niet zo goed. Dus gewoon lekker haar eigen tempo aanhouden en ja rond deze tijd willen ze smaakjes ontdekken en niet meer altijd die suffe melk. Dus komt helemaal goed hoor, wij doen af en toe een beetje van ons toetje op onse vinger en Elisa vindt het heerlijk en wordt kwaad als we dan zeggen nee nu heb je genoeg gehad. Dan wil ze wel daarna haar melk drinken.

Mijn man is echt boos en teleurgesteld. Had gister overdag 2 testen gedaan en die waren allebei negatief. Hij gelooft nu niet meer dat ik zwanger ben en denkt dat ik die andere testen foutief zijn en dat hij voor niets zo blij was. Maar ik voel me echt zwanger. Maar twijfel wel. Enige verklaring die ik heb is dat het echt nog heel prematuur is en ddat alleen ochtendurine streepjes kan veroorzaken. Dan zou over 1 a 2 weken wel overdag een streep moeten komen. Als dan nog niet overdag een streep komt, dan is er iets wat niet klopt ofwel de testen waren te oud ofzo of misschien was het eventjes maar heeft het niet doorgezet of het was wishful thinking en schijnzwanger ofzo. Nou ik weet even ook niet wat ik ervan moet denken. Heb gisteren op visite maar meteen meegegeten met biefstuk en rose gedronken, maar gekke was dat de visite inene zei heej je wrijft weer over je buik ben je zwanger? En mijn schoonmoeder zei ja je hebt wel weer een buikje gekregen, het zal toch niet? Ik dus zo van Nee hoor, niet dat ik weet. Maar ik had zo graag JAAAAAAAAAAAAA willen zeggen. Tsja ik mag niet mopperen of klagen, ik heb al 2 fantastische kinderen, maar als er eentje bijkomt dan zijn wij daar echt zo blij mee, we hebben 1 dag in de meest romantische fantastische stemming/veronderstelling geleefd en dat idee vonden we allebei heerlijk. Dus wie weet proberen we ooit nog eens voor een derde te gaan.....of gebeurt er toch nog een spontaan wondertje?????

Geplaatst

Jes grappig heb dat we zo gelijk oplopen

En ja Ilana is een gezonde dame haha

Lekker dat je nog vrij heb

Ik zit ook nog heel erg met mijn rug en last van mijn benen

Kim Ilana drink de ene x ook meer dan de andere komt van zelf wel goed denk ik;)

Ilana heeft ook geen ritme die van jullie wel?

Mamavancarmen ik hoop dat die test van gisteren foute waren

Wel mooi gevoel ;-)

Hier was gourmetten lekker maar daarna alleen op de wc pfff haha

Liefs

Geplaatst

hoi hoi,

@joekie: toch wel jammer dat je ongesteld geworden bent. Want in je achterhoofd blijft het toch.

@mamavancarmen: heb je nog een test gedaan? Wel weer positief? Ben benieuwd.

Hier gaat het best goed eigenlijk. Het is nu voor het eerst sinds zeker 6 weken dat de kleine meid tussen 19uur en 23uur in bed ligt. Ze heeft eerst even bij mama gelegen, toen viel ze in slaap. Dus weer proberen in bed leggen, meestal lukt dat niet. Maar tot nu toe, slaapt ze nog steeds................ff afkloppen. Ik merk ook wel dat ze steeds meer slaap nodig heeft. Gisteren kreeg ik haar om 23uur niet wakker voor de fles, ze heeft 40cc gedronken en daarna gewoon geslapen tot half acht vanmorgen. Dus geen probleem.

A.s. maandag moeten we naar het ziekenhuis ivm de koemelk allergie, met een moeilijke zin: Dubbelblinde placebogecontroleerde koemelkprovocatie voor de diagnostiek van koemelkallergie bij zuigelingen en kinderen. Ze krijgt dan om en om eten met en zonder koemelk. Alleen de voedingsassistente/ dietiste weet waar de koemelk inzit. Dus ook de kinderarts en verpleegkundige niet. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Heb wel gezorgd dat ik nog voeding in huis heb, je weet maar nooit.

Ik ben wel benieuwd want we moeten ons rond half negen melden, maar de kleine meid moet nuchter blijven!! Dat wordt nog een drama, want in de ochtend heeft ze meestal echt heel erge honger. Ik wil proberen haar rond middernacht zondag nog wat eten te geven en dan te laten slapen totdat we moeten vertrekken, snel aankleden in de auto en hop weg!!

Kan ik ook meteen vragen of ik al met groente en fruit kan beginnen, want ze sabbelt de hele dag op haar knuistjes, kwijlt ontzettend en als wij eten en ze ligt in de box kijkt ze bijna het eten uit je mond..... echt grappig om te zien.

O laatste weekend verlof/vakantie!! Eigenlijk zou maandag mijn eerste werkdag weer zijn, maar ivm onderzoek van de kleine is het nu dinsdag. Maar ik ben er ook wel weer aan toe. Ben inmiddels ook alweer 32weken thuis............................jeetje dat klinkt echt heel lang! Maar ja sinds 7 februari ben ik thuis.

Hoe gaat het met de andere dames en de kleintjes??

• 2 weken later...
Geplaatst

Oh wat veel verhaaltjes alweer!!

Leuk om weer bij te lezen.

Hier gaat het ook al iets beter, medicatie helpt gelukkig. Ze blijft spugen maar het is niet meer zo pijnlijk.

Ze groeit goed. Dinsdag het derde prikje alweer. Bah zo vervelend.

Fijn om te lezen dat het goed gaat met de mama 's en de kindjes :)

Geplaatst

Kim hoe was het in het ziekenhuis. En mag je al starten met groente en fruit. Ja en alweer werken.. Hoe beviel dat?

Hier gelukkig nog ouderschapsverlof, anders had ik ook alweer moeten beginnen.. Nog geen zin in.

Minoes hoe gaat het nu met Ilana. Slaapt ze inmiddels al weer door?

Sweetformysweet fijn dat het iets beter gaat en dat de kleine goed groeit. Hier volgende week weer prikjes..

Hier gaat het goed. De kleine groeit goed. Ben benieuwd volgende week als we weer naar het cb gaan, hoe groot ze is en hoeveel ze weegt..

Vraagje, wat doen jullie de kleintjes straks aan als het kouder wordt.. Vind een winterjas nog niet zo handig.. Zit net in 62... Heb wel zo'n dikke teddyjas/vest gehaald en zit te denken aan een voetenzak.. Deze hebben we toen niet aangeschaft bij de maxicosi omdat ze in juni geboren is.. Heb wel een wikkeldeken van snoozebaby, maar zal dat wel warm genoeg zijn..

Laatst trouwens contact gehad met het ziekenhuis. Even geinformeerd over een cryobehandeling.. Had weer een verwijsbrief nodig van huisarts, dit voor verzekering had ze het over... Gister geregeld... Ben benieuwd wanneer we langs mogen komen in het ziekenhuis voor een gesprek.

Geplaatst

Jes spannend ja weer dus je wilt eerdaags tp spannend joh

Nee Truus slaapt niet door pffff staat niet in haar woordenboek haha

Hoest net de rest

Geplaatst

hoi hoi....

nou ziekenhuis was geen succes. Daar natuurlijk nergens last van. Maar toen we onderweg naar huis waren in de auto overgegeven. Thuis weer overgeven. We zouden die dag nog haar eigen voeding geven, dus flesje gemaakt. Helemaal leeg, maar toen ik de fles eruit haalde kwam het er ook meteen weer uit. En dat is zo de hele dag door gegaan. Ze heeft zeker 9x overgegeven. Dus eind van de dag ziekenhuis gebeld. Die zeiden hou goed in de gaten en als ik twijfelde moest ik langs komen op SEH. Dinsdags moest ik dan met kinderarts bellen.

Rest van de dag huilerig en hangerig..... nou dat is ze normaal nooit.

Volgende dag gebeld met kinderarts. Ze had het al verwacht, maar was verbaasd dat het in het ziekenhuis nog redelijk goed ging. We zouden eigenlijk per dag 1 schep koemelkvrije voeding vervangen voor 1 schep koemelk. Dit zouden we nu per week doen. Dus ik ben vandaag begonnen met 2 scheppen en tot nu toe gaat het nog goed. Al is ze vandaag wel wat meer huilerig en zo, maar dat kan misschien ook komen omdat ze wat verkouden is. Het is dus wel degelijk een koemelkallergie, alleen hopen ze dat als we haar langzaam aan kleine beetjes geven dat ze erover heen groeit. Dus wel spannend nu.

Groente en fruithapjes mogen we vanaf volgende week mee beginnen, ben zo benieuwd. Volgende week woensdag 3/10 krijgt ze ook alweer haar 3e prikjes.... jeetje wat gaat dat snel.

@sweetformysweet: vervelend zeg dat spugen. Wat heb je voor medicatie gekregen? Voor reflux of niet?

@minoes: balen zeg dat de kleine meid ineens niet meer doorslaapt. Ik merk wel dat hier ook het slapen veranderd. Ze wil niet meer altijd na haar 1e fles `s ochtends terug naar bed. Maar het slapen na de fles van 19uur tot de laatste fles gaat gelukkig steeds beter.

@jes: spannend, dus jullie gaan binnenkort voor een brusje!! Leuk. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat jullie mogen komen.

Geplaatst

Kim och wat sneu al het flesje er uit pfff heftig hoor

Hier nog kleine meid ziek hoesten en verkouden zo zielig gaat je zo aan het hart ze slaapt nu al de hele middag mag Ook wel hele nacht en morgen niet geslapen ja kwartiertje

Liefs

Geplaatst

Kim jeetje wat rot zeg. Fijn dat het tot nu toe goed gaat, hopelijk blijft dat zo! En groeit ze over de allergie heen. Nou dat wordt camera standby houden ;) volgende week als je met de fruit- en groentehapjes begint..

Minoes hier ook de kleine verkouden en hoesten.. Sneu he..

Ja ben benieuwd wanneer we mogen starten. Gaan eerst voor gesprek hoor. Hopen zelf over 2 maandjes te mogen.. Dan is Jasmijn een half jaar.

Geplaatst

Kim en heb je de kleine meid al fruit/groentehapjes gegeven. Hoe viel dat in de smaak... Vers of uit potje. Heb hier alvast bambix 4 mnd gehaald en een potje peer en een potje wortel.. In die fruitpotjes zat bijna overal banaan in en hier poept ze heel erg moeilijk de laatste tijd, echt last van.. Vandaag nog even bij de huisarts geweest, maar mag er nog niks voor geven, kunnen wat sinasappelsap door de melk doen.. Hoop dat het helpt. Ook nog gekeken bij de ah naar het boek opperdepop, las bij de andere moeders positieve verhalen over, maar helaas bij ons uitverkocht... Van de week even naar de stad, hopelijk daar wel te krijgen..

Donderdag prikjes... Gelijk even vragen wanneer we mogen starten met fruit en groente. Zal volgende week wel zijn denk ik.. Hoop ik.. Ze laat weer zoveel staan van de fles..

Minoes is Ilana al wat opgeknapt? Ja vind het ook zo sneu..

Hoe gaat het met de rest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden