Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zomer, welkom op dit toppic!

Je hebt nogal wat meegemaakt zeg.... ik kan me voorstellen dat je erg onzeker bent en dit zeker geen ontspannen zwangerschap is.

Gelukkig was de echo goed en heb je een goede combitest in handen.

Ik wens je ondanks alles een goede zwangerschap toe, hopelijk kun je er binnenkort toch wat meer van genieten!

Ik ben inderdaad samen met m'n zus zwanger, er zitten 3 weken tussen. Tijdens mijn eerste zwangerschap waren we met z'n drieeën zwanger, dat was helemaal bijzonder. M'n dochter is de middelste van de drie, er zit 3 maand tussen alle kleintjes. Ze woont inderdaad vlakbij, ik kan het lopend af, we hebben ons inmiddels ook samen opgegeven voor de zwangerschapscurus.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd wel bijzonder Liesjuh, samen met je zus een zwangerschap beleven.

Esther gefeliciteerd en welkom. Leuk dat er nog een januari 2013 mama to be bijkomt!

We hebben hier allemaal denk ik wel bijzondere verhalen, maar jouw verhaal is wel extra bijzonder.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nog niet ontspannen kan genieten van de zwangerschap, maar fijn dat alles tot nu toe goed gaat.

Ik zit ook op een forum ivm een baarmoederafwijking en daar is ook iemand zwanger die een cerclage geplaats heeft gekregen bij 14 weken. Hiervoor twee keer een kindje verloren bij 20 en 23 weken en nu gaat het tot nu toe goed. Bij mij gaan ze bij 20 weken kijken in hoeverre mij baarmoederhals en mond nog in stand zijn en eventueel ook een cerlage plaatsen.

Ook hebben ze lang getwijfeld over het terug plaatsen van 1 of 2 cryo's. Hopelijk kun je na de ingrepen en misschien pas na de 26 weken alsnog gaan genieten van de zwangerschap!

Ymkeh, goede reis en onderzoeken gewenst!

Juul, super he!

Ik weet niet weer wie, maar de theorie over jongen/meisje..............ik voelde bij mijn 1e zwangerschap eerder het kindje en toen een meisje, dus wie weet!

Mijn buik is in een week tijd veel gegroeid, pfffff

Afgelopen donderdag snel een echo gehad in het ziekenhuis. Konden het geslacht niet zien (was een medische echo tussendoor), maar het belangrijkste het kindje en de placenta doen het prima! Heb dan ook een heel rustige ontspannen week gehad met die warmte buiten en dan heb ik het idee dat alles wat harder groeit.

Geplaatst

Welkom Zomer! Ja zo hebben we ieder ons eigen verhaal. Fijn dat je nu kan meeschrijven. Nog 3 nachtjes slapen en dan hebben we onze 16 weken (pret) echo en misschien weten we dan ook wat het gaat worden.

Geplaatst

Zomer welkom bij het januari bankje, je hebt al behoorlijk wat meegemaakt, daarom nu eindelijk tijd voor een mooie zwangerschap. Ik ben er de aankomende anderhalve week niet veel, maar wilde je graag even welkom heten, liefs ymkeh

Geplaatst

Ja Zomer welkom hier...wat een verhaal zeg! ...

Vandaag weer een bezoekje gehad aan verloskundige...hartje gehoord en verder alles goed...toch weer lekker gevoel he?

Geplaatst

@ Ykmeh, veeeeeel succes in NY en hoop voor een mooie uitslag rond de 20e :-) Goeie reis en hoop dat je ook kunt genieten van die geweldige stad!!!

@ Mariek, hahaha nou met die zelfdiscipline is het bij mij niet helemaal goed gesteld….dus ik zou dan alleen ter plekke die oefeningen doen ;-) Maar wie weet! Zit nu ook naar zwangerschapszwemmen te kijken, heb last van m'n onderrug en dat schijnt te helpen. Vanmiddag naar de fysio ervoor, hopelijk kunnen ze daar ook wat tips/oefeningen geven.

@ Zomer, jee daar word ik helemaal stil van….wat een verhaal hebben jullie al meegemaakt en kan me helemaal voorstellen dat het nu allesbehalve onbezorgd is…. Maar…welkom bij deze club want je bent wel zwanger!!!! En dat is toch ook weer prachtig nieuws, gefeliciteerd!!!!! Hoop dat jullie de 34 weken makkelijk gaan halen, wel super dat jullie vanuit het zh zo goed begeleid worden, zal ook wel heel fijn voor jullie zijn denk ik.

Geplaatst

Worden jullie ook zo gek van de pijn in je onderrug? Heb ook nog eens een zittend beroep en kan 's avonds gewoon niet meer zitten of liggen, loop constant rondjes, dan gaat t wel. Voel me net een oud vrouwtje hihi. Gelukkig loop ik al jaren voor mijn nek bij de Fysio, binnenkort is vragen wat ie met mijn rug kan :-)

fijn dat t verder goed gaat met iedereen.

Geplaatst

@doorzettertje en @Mariek, ik heb een paar weken geleden ook veel pijn gehad, onderin mijn rug en net boven mijn stuitje. Aan de arts gevraagd of ik mij daar zorgen over moet maken. Zijn antwoord: "nee, geen zorgen. Dit zijn klachten die voortkomen uit verweking van je lichaam. Dit komt door hormonen en is noodzakelijk om je lijf voor te bereiden op je bevalling. Ook zal het ervoor zorgen dat je voorzichtiger zal bewegen en wellicht ook wat meer rust zal nemen en dat is altijd goed in een zwangerschap. Moeder natuur regelt dan de rust die je nodig hebt..."

Ik vond het een prettig antwoord en ook lekker nuchter. Nu ik rustiger aan doe (moet doen) heb ik inderdaad geen last er meer van.

@Britt, fijn dat je controle goed was! Altijd fijn om die bevestiging te krijgen.

Over het snel zien van het geslacht, ik ben heel benieuwd wanneer wij het weten. Ik heb natuurlijk elke week een echo, maar tot nu toe word er alleen gekeken naar het hartje, botopbouw, hersenen enz. En natuurlijk kijken ze altijd naar de groei. Ik ben benieuwd of wij er om moeten vragen of dat ze er uit zichzelf mee gaan komen :)

Groetjes Zomer / Esther

Geplaatst

Dank voor de lieve berichtjes. Komt nu erg dichtbij.

Gister weer gelezen over veel te hoge beta en dan komt de paniek weer. Maar niet meer doen dus.

Dames een fijne week en tot volg week. Xx

Geplaatst

Ymkeh: Heel veel succes in NY. Spannend hoor. Ja soms moet je voor bepaalde zaken/behandelingen naar t buitenland omdat we hier in ons mini landje nog niet zover zijn helaas, zo kwmaen wij voor eiceldonatie uit in Cyprus ;-)

Zojuist onze 16 weken echo gehad. Alles goed, super blij! Ennnnnnnn....... voor 95% zeker dat we een meisje krijgen!!!! Ze zei 95% maar wij konden t duidelijk zien dus we houden het erop dat het toch echt een meisje wordt. Ons vermoeden klopte dus :-) We zijn er super blij mee. Mijn man zei: "Mij maakt het echt niet uit of ik nou met de ridder-lego moet spelen of met de prinsessen-lego". hahaha! Maar stiekem vond ie een meisje wel heel erg leuk! Dus onze datum kan op rose.

Fijne dag allemaal

PS: Heb sinds t begin mijn banner al op rose staan, terwijl ik toen echt nog geen idee had... toch grappig.

Geplaatst

@ymkeh, succes hoor! Ik hoop zo dat het goed gaat!

@doorzettertje, wat leuk! Gefeliciteerd. En wat grappig dat je al dit voorgevoel had.

Morgen ben ik als eerste aan de beurt op de operatiekamer. Mijn tas staat klaar, heb er genoeg in gedaan tot en met zondag (maar ik hoop dat ik eerder naar huis mag). Zal blij zijn als de cerclage goed om mijn baarmoedermond zit....

Groetjes zomer

Geplaatst

Esther, welkom! En heel veel succes morgen! Doorzettertje wat leuk een meisje!! Wij hebben net het hartje weer gehoord :) mijn baarmoeder zat tot mijn navel, heb ook al best wel een buik... Haha, veel vragen of ik zeker weet dat het er geen 2 zijn, haha. Morgen gaan we lekker een lang weekend weg naar antwerpen! Heerlijk! Ymkeh, heel veel succes in ny!

Geplaatst

Zomer, heel veel sterkte morgen. Hoop dat het een kleine simpele ingreep is. Goed dat ze zoiets kunnen doen om de zwangerschap te ondersteunen trouwens.

Ymkeh. Jij gaat morgen al op reis toch? Ik wens je ondanks alles een goede week en hopelijk en waarschijnlijk kom je opgelucht weer thuis. Ik hoop met je mee meid. (in je banner staat 3 juli.... zenuwen zeker...)

Doorzettertje: GEFELICITEERD MET JE MEISJE! ja, mijn rug is ook al doorgezakt. Vanavond naar mn eerste zwangerschapsyoga geweest, haalt niet veel uit voor mn rug, tis super "relaxte" yoga, weinig stretchen enzo. Ik ga er naast ook zwemmen. lijkt me ook lekker voor de rug. Je zegt dat je al jaren last hebt van je nek, dan is het ook niet gek dat je rug ook vervelend doet. Rug en nek staan in verbinding, dus op andere plekken wordt vast eea gecompenseerd. Bijv door pijn in je nek kun je last van je onderrug krijgen.

Ccthtuis, wat leuk dat je al een buikje hebt. Op de yoga van net zag ik dat andere meiden al echt buikjes hebben met iets meer dan 20 weken. Ik ben 18 weken en zie er nog gewoon mollig uit. de "buik" zit er wel maar wat verstopt onder mn "lovehandles" zeg maar... vind ik wel jammer.

Wanneer komt de buik de eerste keer? Hoe is het met jullie bukkies??

Geplaatst

Hoi Lieve mensen, het is mij niet meer gelukt om alles door te lezen! Maar hoop dat het goed gaat met jullie! Dank nogmaals voor de lieve berichten en tot volgende week, liefs ymkeh

Geplaatst

@juul, ik was de vorige keer zwanger van 2 jongens en kreeg veel commentaar op mijn buik. Ik ben niet heel slank of heel dik. Ik kwam niet veel aan en de kindjes lagen erg naar achter. Mensen gingen zeggen dat ik meer moest eten, dat er wellicht iets niet goed was... Met de kindjes was echter niets mis!

Deze keer, ik pas nog steeds al mijn kleren en ben een pond aangekomen. Omdat ik de afgelopen week 3 echo's heb gehad, weet ik zeker dat kindje goed is. Met andere woorden, iedereen draagt anders, jouw buikje zal waarschijnlijk ineens veel groter worden, had ik de vorige keer ook rond week 19.

Mijn ingreep is goed verlopen, ik mocht na het plaatsen van het bandje op mijn baarmoedermond al na een paar uur naar huis. Paar spannende dagen achter de rug, want er konden harde buiken / weeën ontstaan of veel bloedverlies. Dat is gelukkig niet gebeurd.

En als klap op de vuurpijl heeft mijn vriend mij verrast door op zijn knieën te gaan, mij een ring te geven en ten huwelijk te vragen. TOPWEEKEND dus!

groetjes zomer

Geplaatst
@juul, ik was de vorige keer zwanger van 2 jongens en kreeg veel commentaar op mijn buik. Ik ben niet heel slank of heel dik. Ik kwam niet veel aan en de kindjes lagen erg naar achter. Mensen gingen zeggen dat ik meer moest eten, dat er wellicht iets niet goed was... Met de kindjes was echter niets mis!

Deze keer, ik pas nog steeds al mijn kleren en ben een pond aangekomen. Omdat ik de afgelopen week 3 echo's heb gehad, weet ik zeker dat kindje goed is. Met andere woorden, iedereen draagt anders, jouw buikje zal waarschijnlijk ineens veel groter worden, had ik de vorige keer ook rond week 19.

Mijn ingreep is goed verlopen, ik mocht na het plaatsen van het bandje op mijn baarmoedermond al na een paar uur naar huis. Paar spannende dagen achter de rug, want er konden harde buiken / weeën ontstaan of veel bloedverlies. Dat is gelukkig niet gebeurd.

En als klap op de vuurpijl heeft mijn vriend mij verrast door op zijn knieën te gaan, mij een ring te geven en ten huwelijk te vragen. TOPWEEKEND dus!

groetjes zomer

@ Zomer meisje,

Geweldig!!!!!!! Gefeliciteerd! Ik wilde een flauwe opmerking maken, over twee ringen.... maar dat doe ik niet....

:happy:

Wat fijn dat je geen pijn had achteraf, het kunnen van die erge weeige pijnen zijn he, na ivf/ punctie en ook dit soort ingrepen.. poe.

Ik vind het zwanger zijn trouwens nog meevallen, kwa buikpijn. Misschien komt dat nog..

Mijn buikje is al gigantisch door te veel snoepen, ben bang dat ik de babybuik daarom nog niet zo kan zien; mn buik staat wel enorm naar voren (heb ook rugpijn) maar ik kan niet zeggen dat het een buikje is, meer twee bovenelkaar, of liever, zwembanden.. maar het geeft niet hoe we eruit zien he.., als het maar goed gaat daar binnen!

Groetjes

Geplaatst

Hallo girls,

Tijdje niet geweest en er is veel gebeurd, leuk.

Allereerst natuurlijk een warm welkom voor Zomer!! Al heel wat achter de rug... Blij om te lezen dat de ring plaatsen goed is gegaan. En gefeliciteerd met het huwelijksaanzoek!!! Wat een mooi nieuws voor jou de laatste week.

Ymkeh, heel veel succes in NY. Hoop en duim voor een goede uitslag!

Juul, hier ook al een behoorlijke buik hoor. Net wat Zomer zegt, iedereen draagt anders. Ben slank/normaal van postuur, en de buik is heel duidelijk zichtbaar. 's ochtends een bolletje, 's avonds een grote buik. Het verschil zit 'm in de lucht, haha. Vreselijk... mijn arme vriend...

Heb een paar weken geleden de huisarts zowat in tranen opgebeld, mijn buik zat me zo in de weg, ik had er zo'n last van. Net als Liesjuh ook Movicolom-achtige poederzakjes gekregen en die hielpen na 3 dagen (!) pas. Ik zat echt muurvast. Gelukkig gaat het nu weer wat beter, maar pfff... geen leuke bijkomstigheid die opgeblazen, trage darmen. En het rare is dus, dat ik daar vorige keer totaal geen last van had, het tegenovergestelde juist.

Wendy, genoten van je weekend in Antwerpen?

Ik zal zo de lijst weer even naar voren halen, benieuwd waar iedereen zit. 20-weken echo's komen eraan. Spannend weer.

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]14 aug (20 weken)[/TD]

[TD]13 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]21 aug[/TD]

[TD]8 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]2 aug (pretecho)[/TD]

[TD]14 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]4 sept (20 weken)[/TD]

[TD]27 aug (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]8 aug (VWP)[/TD]

[TD]13 augustus (gyn)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Zomer (41 jaar, 3e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]11 juli (combitest)[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Zomer, kon nergens je uitgerekende datum vinden, maar rond de 22e schat ik? Als het anders is, laat me even weten, pas ik de lijst aan.

Geplaatst

Linda, spannende dag voor jou morgen! De vruchtwaterpunctie. Zie je er tegenop, of valt het mee? Heel veel succes alvast. Op naar een goede uitslag!!!

Geplaatst

ja..mariek hier ook de darmen af en toe ....en...!!! ...de hormonen! loop soms zo te huilen en waarom?? maak van een mug een olifant ..... enz... ben niet de gezelligste de afgelopen dagen... ik slaap ook heel slecht! Vermoeidheid van een week slecht slapen breekt me echt op! Zucht! ik neem alles nogal zwaar op geloof ik!! Ik moet het niet zo zwaar maken en denken ...morgen kijk ik er weer anders tegen aan het zijn die rottige hormonen...die je van links naar rechts gooien! Herkenbaar meiden??

Verder mariek voor je lijstje.... 27 aug verloskundige en 4 sept. 20 weken echo.

Goed...ik heb net lekker gedouched en de ellende afgespoeld hoop ik (hahahah) opgetut en al ...ga ik er een betere dag van maken als gister !!!!

liefs,

Britt

Geplaatst

Linda idd ik zal een kaarsje branden voor je morgen.

Britt, ach ja die hormonen die gieren rond he!

Mariek, vervelend en op zich wel herkenbaar.........veel water drinken wil ok wel eens helpen.

Even een vraagje aan de MvM dames, hebben jullie die wikkeldoek al gekregen? Ik weet eigenlijk niet meer of die achteraf gestuurd zou worden of bij de laatste zending, maar ik heb nog steeds niets gehad.

Ik kijk echt uit naar de 20 weken echo, jullie ook?

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier vanmorgen een controle gehad bij de gyn, alles was gelukkig goed. Ik zie erg op tegen de 20 weken echo volgende week donderdag..... vindt het zóóó spannend, hoop zo dat het goed is....

Aangezien ik nog geen leven voel hebben ze vanmorgen een echo gemaakt, gelukkig bewoog de kleine volop!

@Zomer, fijn dat de ingreep goed verlopen is en gefeliciteerd met je aanzoek!!!

@CC, je krijgt de wikkeldoek per post opgestuurd. Ik kreeg hem een week na de laatste flessen.... dus je zal 'm binnenkort wel krijgen.

@Britt, hier zijn ook de hormonen aan het werk, kan ook overal om huilen.... vooral bij films of andere dingen op tv.....

@Linda, heel veel succes morgen!!!!

@Mariek, dus je bent nu toch aan de Movicolon lees ik.... hoe vaak neem je deze in dan? Ik om de dag.......

Geplaatst

Britt, hier ook beduidend meer emotioneel dan normaal, de tranen springen me bij een beetje film (of gouden medaille) al in de ogen. Dat die hormonen zo'n effect hebben he, echt wel bijzonder. Maar het is gelukkig maar tijdelijk. Na ongeveer een maand of 8 na de geboorte verdween bij mij de wattigheid in mijn hoofd en werd ik weer helder.

Ik heb nog niks ontvangen van MvM. Ze heeft het ook niet over een wikkeldoek gehad... Heb het idee dat ik niks meer krijg. Heb een armbandje gekregen en een dik boek over de zwangerschap tijdens mijn eerste keer aanmelden vorig jaar (toen ik de mk kreeg). Deze keer kreeg ik niks meer. Misschien verschilt het per regio?

Leisjuh, ik gebruik het nu ook nog maar 1x per 2 dagen. Had er veel eerder mee moeten beginnen achteraf...

Kan me voorstellen dat je extra gespannen bent voor de 20 weken echo. Ga hard voor je duimen dat het allemaal gewoon goed is met het hartje!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden