Jump to content

Uitgerekend in januari 2013

Mariek

Recommended Posts

• Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hi mede-zwangere ;-) Dank voor de felicitaties! En jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Al een flink stuk verder allemaal, zie ik. Melis, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!!

Ja, lijkt vreselijk ver weg, 2013... besefte me vanochtend ineens dat ik zowat heel 2012 zwanger zal zijn...

Ik hoop ook dat het lekker druk wordt hier. Er is sprake van een kleine groene golf, dus dat moet lukken!

Meezie, abc, dank je!! Meezie, gefeliciteerd met je dochter! abc, inderdaad samen eerder 'gekletst', wat super dat we beide zwanger zijn nu he! Hoe vindt je dochter het dat er een broertje of zusje bij komt? Heeft ze het al een beetje door?

Ja, te gek dat we alletwee zwanger zijn. Weet je dochter het al? Mijn dochter is nu al een zorgzame en trotse zus. Ze knuffelt graag met de baby (armpjes om m'n buik en met haar wangetjes over m'n buik wrijven). Gisteren kwam ze naar me toegelopen, ontblootte mijn buik en zei tegen de baby via mijn navel "hee lieffie, wil je wat drinken?.....ja?.....appelsap?". Dat zijn van die zalige momenten.

Hoe voel je je? Nog een ruime 2 weken wachten op de eerste echo. Die tijd kan je wel vooruit kijken waarschijnlijk. Maar daarna gaat het reuzehard, vind ik.

Hopelijk sluiten er snel meer zwangeren aan!

Nou dames, ik doe graag met jullie mee....

Vandaag was de officiële testdag, maar het enige dat ik nog aan het doen was, was constateren dat de lijntjes en plusjes donkerder en donkerder werden, want voor het weekend testte ik al licht positief...

Dat betekent dus uitgerekend op 9-01-2013...

Ik ga proberen te genieten, maar dat zal denk ik pas echt gaan lukken als ik de eerste echo van 23 mei achter de rug heb.....

Hoi mirke, gefeliciteerd!! Vier testen, dan zal het toch echt wel zo zijn ;-) Goed teken dat ze donkerder worden.

Wat had jij ook veel eicellen zeg! Ik dacht dat ik met mijn 32 hoog zat, haha. Spannende tijd dit. Het duurt ineens zo lang voor de eerste echo... Lees dat ook jij al een keer een miskraam hebt gehad. Lastig om dan helemaal te genieten nu, heel herkenbaar. Laten we hopen dat het deze keer voor ons beide goed zit en blijft gaan!

Heej dames,

Ik kom me hier ook melden en gezellig met jullie mee kletsen!

@Mirke, gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!

@Mariek, hoe gaat ie met jou?

Mijn echo is gepland op 21 mei, nog 3 weken wachten totdat we weten of er een hartje klopt en zo ja, hoeveel één of twee.... spannend!

Volgens mijn eigen berekening ben ik op 3 januari 2013 uitgerekend....

Ik kom hier toch ook al is voorzichtig piepen... Ik vind het eigenlijk nog wat vroeg, kan het zelf nog niet geloven dat het deze keer echt goed zal gaan... Maar ik probeer positief te blijven en ben dus toch al maar is tot hier gekomen in de hoop hier nog 8 maand te kunnen blijven...

Hoe berekenen jullie jullie uitgerekende datum? Of hebben ze dat in het ziekenhuis gezegd?

Groetjes

Hoi allemaal,

Ik kom hier ook gezellig naar toe! Nog heel pril en ongeloofwaardig maar als ik het uitreken op de freya site ben ik op 4 januari uitgerekend. 23 mei de echo en ja dit duurt nog veel langer dan de wachtweken idd.

Succes allemaal!

Gefeliciteerd allemaal. Hoi Mariek, volgens mij hebben we samen ook zo'n beetje onze 1e zwangerschap beleefd, jij was toen iets later dan ik.... En nu weer samen zwanger gezellig! Ik ben uitgerekend op 30 december 2012, dus nog net december.... Hihi. Ik hoop dat dit ook een drukke discussie mag worden! :-) groet, niki

Niki, wat zie ik nu, zwanger van de derde??! Wauw, gefeliciteerd meid! Alles goed met je meisjes? Ennuh, mooie uitgerekende datum, haha. Wat dat betreft hebben we het allemaal een beetje 'fout gepland' ;-)

Liesjuh, Tascha, Trijn, hoe gaat het met jullie? Aftellen naar de eerste echo. Liesjuh, voor jou dus ook spannend of het er 1 of 2 zijn.

Ik heb het zo koud. Kan me dat niet zo herinneren van de zwangerschap van mijn dochter, maar deze keer... vooral eind middag en avond,...2 fleecedekens nodig om mezelf warm te krijgen. En weeig misselijk wat vannacht omsloeg in echte misselijkheid. Gelukkig maar even, nu gaat het wel weer. Belooft nog wat.

Ik heb even een lijstje gemaakt van 1e echo's:

18 mei - Mariek

21 mei - Leisjuh

23 mei - mirke

23 mei - Trijn

? mei - Tascha

@Tascha, je kan je uitgerekende datum via http://www.ikbenzwanger.com/uitgerekende_datum.php berekenen. Voer daar je eerste dag laatste menstruatie in en dan berekent de tool de uitgerekende datum. Je kan ook op de site van Freya de datum berekenen aan de hand van de punctiedatum: http://www.freya.nl/web_bereken/zwangerschapsduur.php

Hi dames,

ik wi me ook voorzichtig hier melden.

Hebben officieel morgen pas de testdatum, maar al vanaf 5-5 een positieve test, die steeds donkerder worden en vanochtend ook het woordje 'zwanger' bij de digitale test van CB.

Zou rond 12 januari 2013 zijn uitgeteld, vooropgesteld dat alles goed blijft gaan.

datum voor de eerste echo moet ik nog maken. Kan morgen pas met DD bellen en dan moet ik nog beslissen of we die in DD laten doen of in het ziekenhuis bij ons in de buurt.

liefs,

Tool

Allemaal Gefeliciteerd met jullie zwangerschap, bijzonder dat we dit nu met elkaar kunnen delen hè!

@Mariek, lees dat jij het koud hebt, ik heb het juist warmer dan anders, warme handen en voeten, terwijl die normaal gesproken juist aan de koude kant zijn.

Fijn dat je misselijk bent, heb je toch een beetje bevestiging. Ik voel me eigenlijk hartstikke goed, niet misselijk, geen zere borsten, etc.... hierdoor word ik juist onzeker of het allemaal wel goed is of niet, moet eerlijk zeggen dat ik nu graag misselijk zou zijn!!!

Zouden jullie het erg vinden om met de feestdagen te bevallen? Lees dat Mariek het al over "fout" plannen heeft.... maar het kan echt alle kanten op hoor.

Wij waren op 31 januari uitgerekend van onze dochter en ze is op de tweede kerstdag geboren! Ik vind het wel bijzonder dat we een kerstkindje hebben, in het ziekenhuis werd er ook veel aandacht aan besteedt, we hebben daar haar eerste kerstbal gekregen op de Neonatologie afdeling en op de kraamafdeling waar ik lag kregen we er ook één.

Het zou bij ons ook zomaar kunnen dat ik nu weer op de tweede kerstdag beval, dat zou me toch wat zijn zeg!! Maar ik ga er niet vanuit, omdat ik de vorige keer ruim 5 weken te vroeg was!

Het zijn spannende weken totaan de echo, lijken nog wel langer te duren dan de wachtweken..... maar weer afwachten dus.....

he heb t ook juist heel warm. normaal heb ik t echt ijskoud. ik ben tussen de verjaardagen van mijn schoonzus en neefjd uitgeteld. daar hebben we eigenlijk geen rekening mee gehouden haha. vind t wel leuk om nu de eerste keer ook op een uitgerekend topic mee te schrijven. voel verder ook nog niets bijzonder, geen misselijkheid, geen gevoelige borsten. zolang de gekleurde afscheiding wegblijft vind ik t prima, want anders moet ik weer meteen aan mn miskraam denken.

Mij maakt het ook helemaal niks uit wanneer ik ben uitgerekend, hoor! En als ik dan lees over jouw Kerstkindje, Liesjuh, dat is toch wel heel bijzonder. Alleen, als ik het voor het zeggen had gehad, en als ik makkelijk zelf zwanger had kunnen worden dan had ik deze periode niet uitgekozen, laat ik het zo zeggen. Het lijkt me vooral voor het kindje niet zo leuk om de verjaardag in een periode te hebben dat er al zoveel andere dingen worden gevierd en kadootjes worden gegeven. Maar misschien valt dat ook weer erg mee.

Eerst maar eens die bevestiging dat het allemaal door gaat!! Deze 'wachtweken' zijn echt zenuwslopend he....

Als jullie nou eens een beetje van die warmte mijn kant op sturen... ;-)

Moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel fijn vindt dat er al zo overduidelijk zwangerschapskwaaltjes merkbaar zijn. Toch een beetje bevestiging dat het hopelijk deze keer wel goed zit. De schrik van vorige keer zit er nog goed in...

@Tool, gefeliciteerd met je zwangerschap! Krijg je nog een bloedtest of moet je nog een keer zelf testen op de officiele testdatum?

Hé Mariek, ja wat n weelde hè.. Als t allemaal goed gaat. Qua datum, ja niet handig bij mij althans : Florence 11/11, Charlotte 3/12 en Kleintje 30/12... Maar ja, who's complaining uiteindelijk toch??? Hihi. Hier ook warm, sorry.

Hallo meiden, ik meld me hier ook heel graag aan, gefeliciteerd allemaal!! Ben zwanger van m'n eerste IVF, na 2,5 jaar onze wens…wat een geluk!!

Kan het bijna nog niet geloven en vind het ook dood- en doodeng…wat lijken de dagen langzaam te gaan...!

Ik heb met precies 8 weken pas een echo, hebben jullie er al eerder eentje?

Had vandaag een klein beetje bruinige afscheiding (sorry voor meteen de details ;-) ) en dat maakt me vreselijk onzeker…pfffff hebben jullie dat ook??

Ik ben trouwens zelf op 27 december geboren, dus weet er alles van ;-)) (Ben zelf 3 januari uitgerekend)

@Mariek, snap het wel hoor! Maar het is altijd mooi versierd als ze jarig is, we hebben altijd samen vrij op haar verjaardag, etc....

Voor een kind lijkt het me inderdaad iets minder om op een feestdag jarig te zijn, maar denk dat het er ook wel aan ligt hoe je als ouders hiermee omgaat....

@Keesie, wat leuk dat je ook op dit toppic komt meekletsen!

Ik had er nog wel meer uit "ons" toppic verwacht.... die volgen misschien nog wel.... hoe gaat ie nu met je?

Nog last van bruinige afscheiding? Bel anders effe met het zh als je het niet vertrouwt, die kunnen je vaak wel geruststellen!!!

@Mariek, ik heb vanochtend thuis nog een test gedaan en ben daarna bij de ha langsgeweest (voor nog een urinetest en ook een bloedtest) en daarna nog door naar DD,omdat ik deze poging met prednisolon heb gedaan en dus nog een paar checkups moeten worden gedaan. dus ik heb genoeg getest voorlopig, hihihihi.

@ Keesie, ah, dat is onzeker, ik heb er (nog niet) last van deze keer, mocht je het niet vertrouwen, anders het zh even bellen.

Moet zelf nog een afspraak maken om de 1e echo te laten doen. denk dat ik het pas doe, wanneer ik de uitslag van het hcg binnen heb (via ha en via DD).