Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lady's,

even een kort berichtje tussen het werken door.

afgelopen maandag de npm gehad. als verassing mijn ouders mee genomen die nog nooit een echo in het echt hebben mee gemaakt.

jeetje wat is dat bijzonder als je je ouders bij zo'n moment naast je hebt staan en ze beide met tranen in de ogen naar hun aanstaande kleinkind staan te kijken. het was zo ontzettend mooi.

kleine had de hik te grappig om te zien. gelukkig was de meeting ook heel positief voor ons 1:2680. We hoeven gelukkig niet voor de vruchtwaterpunctie. Ook kregen we het nieuws dat wij nu naar een ziekenhuis bij ons in de buurt mogen omdat alles zo voorspoedig verloopt en de kleine het ontzettend goed doet. heerlijk naar Delft (10 minuutjes rijden).

Langzaam beginnen nu ook alle cadeautjes binnen te stromen en de vele kaarten. echt wat een geweldig gevoel geeft dat.

@Juul wat ontzettend schrikken voor jullie ik hoop voor een hele mooie uitslag na de punctie.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze belden net al op van het ziekenhuis, wist dat zit niet goed, ik kreeg de uitslag van de bloeduitslag.

Heb een extra verhoogde kans op trysomie, afwijking bij het kindje en placenta, dat de kans verhoogd op ernstige complicaties bij het kindje en tijdens de zwangerschap overlijden en kans op down is 1:260, in mijn ogen slechte uitslag.

Heeft iemand daar ervaring mee met lage uitslag en trysomie?

Dan heb ik nog niet eens de uitslag binnen van klinische genetica...

Geplaatst

@Juul, fijn weer wat van je te horen, jammer dat het helaas een minder goed bericht is.... wat een onzekerheid krijg je erdoor hè? Jullie doen dus wel een vwp, spannend, hopelijk krijgen jullie nadien wel positief nieuws!! Leef met jullie mee, hopelijk valt het straks allemaal mee en krijgen we dan een goed bericht van je!

Ik zie ook best tegen de 20-weken echo op, hoop zo dat het hartje gezond is, wij kunnen helaas niets doen dan afwachten.... en dan duurt 16 aug nog wel erg lang!

@Ymkeh, jij hebt ook al zo'n vervelend bericht, bah! Ik heb hier geen ervaringen mee, wat houdt Trysomie eigenlijk in? En welke uitslagen krijg je van een klinische genetica?? Sorry, ik begrijp deze termen allemaal niet zo geloof ik..... duim voor je dat er goede berichten volgen!!!!

@Renate, fijn dat jullie een goede nekplooimeting gehad hebben, super!!!

@Doorzettertje, fijn dat het echte genieten nu kan beginnen, je kunt het zo mooi omschrijven!!!

@All, hopelijk gaat goed met iedereen!!!!

@Hier begint m'n rug en m'n bekken helaas weer op te spelen, iets minder. Verder mag ik morgen voor de laatste keer de MvM flessen inleveren en dan heb ik m'n plicht vervuld, joepie! We gaan maandag lekker een midweekje op vakantie, hopelijk met iets beter weer dan nu!!!

Geplaatst

Nee geen ervaring Ymkeh, gaan ze nog verder onderzoek doen? Ik heb net te horen gekregen dat bij ons de uistlag 1 op 1380 is, dus geen vruchtwaterpunctie.

We hebben een kitten van 12 weken in huis, dus nog bloed geprikt toxoplasmose. Ik hoop dat ik al anti stoffen heb, maar de kattenbak blijft voorlopig een taak van mijn man :)

Nu met dochterlief naar het openluchttheater. O.ja volgende gyn bezoek is 17 augustus en dan meteen 20 wekenecho (ik heb een type 1 indicatie, dus gynaecoloog of academisch ziekenhuis)

Geplaatst

Liesjuh, a.s. dinsdag is mijn laatste bijdrage voor MvM en ook ik ben blij als ik er vanaf ben en wel om twee redenen: Jah ik ben die 10 lange weken doorgekomen, die toen nog zo lang leken te duren en ik kijk er naaruit om weer ongedwongen fijn op mijn gemak op de wc mijn plasje te kunnen doen.

Ymkeh, vanmiddag moest ik weg dus kon niet uitgebreid antwoorden, maar ik heb een boek "zwanger" van uitgeverij Spectrum.Hierin staat dat de normale verhouding per leeftijd downsydroom:

20 jaar 1: 1528

30 jaar 1: 909

35 jaar 1: 384

40 jaar 1: 106

45 jaar 1: 30

Een verhoogde kans is bij

Geplaatst

Zo, vandaag weer een echo gehad en alles zag er goed uit. Ook de nekplooi was mooi klein, 1,8 cm. Ik lees dat een aantal van jullie geen fraaie uitslag vd combinatietest hebben gehad he? Pfff, 2 jaar geleden leverde dat bij mij zoveel stress op ( had toen een uitslag van 1:110) dat ik toen alsnog een vruchtwaterpunctie heb laten doen. Deze keer hebben we besloten gewoon de combinatietest niet meer te doen en rechtstreeks voor de vruchtwaterpunctie te gaan. Ook heel spannend maar dan heb je tenminste een uitslag waar je iets mee kan....

Voor ons staat ie gepland op 8 augustus, pfffffff

Haal nog even het lijstje naar voren:

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_cms_table]

[TR]

[TD]

Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]

Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]

Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]

Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]2 januari[/TD]

[TD]27 juni (combitest)[/TD]

[TD]30 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]16 aug (20 weken)[/TD]

[TD]6 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]20 aug (20 weken)[/TD]

[TD]1 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]21 juli (pretecho)

13 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul (36 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]18 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]24 juli[/TD]

[TD]6 juli[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]17 aug (20 weken)[/TD]

[TD]17 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Wendy (30 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]7 januari[/TD]

[TD]24 juli (pretecho)[/TD]

[TD]2 aug[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]28 juni (3D)

9 juli (combitest)[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]28 juni[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( 37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]21 januari[/TD]

[TD]8 aug (VWP)[/TD]

[TD]13 augustus (gyn)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]11 juli (combitest)[/TD]

[TD]25 juli (vk)[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) (33 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD]11 juli[/TD]

[TD]26 juni[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Hoi het is goed!!! De placenta zag er goed uit en ze gelooft dat het er op 14 wkn (dan kun je het eigenlijk pas zeker zeggen) ook goed uit zal zien. Ik ga wel met 20 wkn echo terug naar vu zodat ze alles nog een x kunnen checken. Maar voor nu goed!Laten ook geen vwp doen. We gaan ervan uit dat het nu goed is en 1:260 ook. Nu volgende week nog kg uitslag en dan hopelijk genieten. Dank je wel voor de lieve bezorgde reacties. Ik ben 10 jr. Ouder geworden ;)Vandaag zei de Vk weer dat placenta achter/zijkant ligt. Haha elke x anders :)

Xx

Geplaatst

Dank je wel cc voor het rijtje. Ik hoop dat ik sterk genoeg ben om

Het los te laten. Durf het risico op mk niet aan dus geen vwp

Geplaatst
@Juul mag ik vragen wat jouw uitslag was? Ik had 1:260 en ben daar erg van geschrokken

@ Ymkeh: 1:140 wb Down, zwaar balen dus.

Gyn en verlosk zeggen dat ik me niet zenuwachtig moet maken met deze uitslag.

Snap wel dat je geen test doet.

Ik ga dus wel een vwp doen, ondanks het risico. Weet eigenlijk niet goed waarom, de geruststelling die ik zoek waarsch. Het risico is erg klein.

Ik ken iemand die een uitslag had slechter dan demijne, een vwp deed of vlokkentest, weet ik ff niet meer, en het bleek dat het kindje zwaar zwaar gehandicapped zou zijn. Het zou zeker komen te overlijden. Zij heeft de zwangerschap afgebroken. Heel zwaar voor de vader en moeder... maarja er voor of tijdens de geboorte achter komen dat je kindje niet levensvatbaar is is en aan apparaten moet enzo en dan uiteindelijk niet zal overleven is ook zwaar. Wat is erger?!

Geplaatst
Zo, vandaag weer een echo gehad en alles zag er goed uit. Ook de nekplooi was mooi klein, 1,8 cm. Ik lees dat een aantal van jullie geen fraaie uitslag vd combinatietest hebben gehad he? Pfff, 2 jaar geleden leverde dat bij mij zoveel stress op ( had toen een uitslag van 1:110) dat ik toen alsnog een vruchtwaterpunctie heb laten doen. Deze keer hebben we besloten gewoon de combinatietest niet meer te doen en rechtstreeks voor de vruchtwaterpunctie te gaan. Ook heel spannend maar dan heb je tenminste een uitslag waar je iets mee kan....

Voor ons staat ie gepland op 8 augustus, pfffffff

Haal nog even het lijstje naar voren:

Snap het helemaal dat je nu een vwp wilt zonder combitest. Zou ook mijn voorkeur gehad hebben. Fijn dat jullie ondanks de schrik toen mooi nieuws hebben gekregen,,,!

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat zitten een hoop van jullie in spanning met de combinatietesten en vwp's. Heel veel sterkte hier allemaal in. Gezien de jonge leeftijd van onze donor hoeven wij dit allemaal niet te doen.

Heb wel erg veel last van het afbouwen en stoppen van de vele hormonen die ik had om de eiceldonatie-behandeling goed op weg te brengen. Vanaf week 11 ben ik echt begonnen met naast de misselijkheid ook over te geven, etc. Vreemd dat dit toen pas begon en niet eerder. Vorige week ben ik begonnen met het afbouwen van de allerlaatste medicijnen en sindsdien werd de misselijkheid erger en moest ik vaker overgeven. Afgelopen vrijdag ben ik er echt ziek van geworden en ben ik terug gaan denken: Het kan toch geen toeval zijn dat sinds ik aan het afbouwen ben met medicatie ik misselijker werd en afgelopen vrijdag heb ik de allerlaatste medicijnen genomen en sindsdien ben ik echt ziek. Lijkt nu wel of ik in een soort 'afkick-proces' zit. Ben vandaag ook voor t eerst thuis van het werk. Hoop dat mijn lichaam er hooguit een weekje over doet om de boel weer een beetje op de rit te krijgen. VK denkt ook dat t met de medicijnen heeft te maken. Verder ben ik blij dat ik van al die medicijnen af ben hoor! Eten en drinken gaat alleen nu wel erg lastig en maak me dan weer druk over of ik wel genoeg goede voeding binnen krijg. Zijn er nog meer die misselijk zijn met 14 weken? Zo ja hoe ga je om met eten?

Geplaatst

Hoi Juul intussen denken wij er ook aan om het wel te doen. Mijn beta hcg is erg hoog (5.83 ipv 1.8) en dat samen met uitslag combinatie test vind ik het doodeng. We hebben vrijdag gesprek voor vwp. Moet jij ook tot de 16 wkn wachten? Ook zo bang voor mk? Kortom hoe sta jij erin 😳? Liefs

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat een spanningen rondom de uitslagen en komende vwp's. Vervelend, we hebben al zoveel moeten doorstaan om hier te komen en dan dit nog. Maar, houd goede hoop meiden, de kansen zijn nog steeds erg klein, ook 1:140 is nog steeds een kans van minder dan 1%. En de kans op een miskraam door de punctie is al helemaal heel erg klein. Na de punctie die dag gewoon heel heel erg rustig aan doen, veel op de bank blijven liggen en vooral relaxen met een film of goed boek. Gelukkig is de uitslag tegenwoordig al binnen een week bekend. Ik weet nog dat ik er destijds 3 weken op heb moeten wachten...

Naar verhaal, Juul, van dat kindje wat zo gehandicapt was dat ze de zwangerschap hebben afgebroken. Pff, daar moet je toch niet aan denken. Wat een beslissing om te moeten nemen...

Doorzettertje, vervelend zeg dat je alleen maar meer misselijk bent ipv minder. Hoop je er bijna vanaf te zijn en wordt het alleen maar erger! Arme meid! Maar zal inderdaad ongetwijfeld met de afbouw van de meds te maken hebben. Je bent nu gewoon een hormoonjunkie die aan het afkicken is ;-) Sterkte, hoop dat je je snel wat beter voelt.

Hier alles z'n gangetje. Morgen komen ze voor de laatste keer de MvM bussen ophalen. Blij dat ik het gedaan heb maar ook wel weer blij om er vanaf te zijn!

Geplaatst
Hoi Juul intussen denken wij er ook aan om het wel te doen. Mijn beta hcg is erg hoog (5.83 ipv 1.8) en dat samen met uitslag combinatie test vind ik het doodeng. We hebben vrijdag gesprek voor vwp. Moet jij ook tot de 16 wkn wachten? Ook zo bang voor mk? Kortom hoe sta jij erin 😳? Liefs
Thx Mariek. @ Ymkeh, toch misschien verder testen? Mijn hcg is nooit getest, geen idee, wat houdt jouw uitslag in?? Waarom wil je toch testen? Geruststelling he? Ik weet dat ik als ik het niet doe blijf denken aan die uitslag van 1:140, dus ik doe t maar. Ik probeer er verder niets van te vinden. De afspraak staat voor as maandag, 16 wk idd. In de vu krijg je een deel vd uitslag/ oa de Down uitslag, bij mij het risico/ binnen een week. De andere uitslagen vd andere afw. Incl geslacht na 3 wkn.Als je erover wilt praten ga anders naar je verlosk. Zij stelde mij ad telefoon best gerust. Verder kun je je niet voorbereiden denk ik. Bij een slechte uitslag zal de shock enorm zijn. Kan er wil er nog niet aan denken.Meis mijn mening; je hebt een heeele kleine kans hoor dat er iets mis is, vind ik van mijn uitslag ook, kijk naar de kans dat het goed is he!!?Sterkte
Geplaatst

@ Mariek oh wat heerlijk dat jullie een extra pretecho doen!!! Kan me je nieuwsgierigheid zoooo voorstellen, ik heb dat ook maar m'n vriend vind het onzin om ervoor te betalen dus doen we het niet….en wachten we braaf tot 20 aug. Maar zou graag al eerder weer even kijken hoor!! Voelt af en toe of er niets aan de hand is, heb geen kwaaltjes meer (behalve het plassen..shit gaat dat niet meer weg ;-) ), dus twijfel soms wel eens of alles goed gaat. Dat is m'n onzekere kant…pfffffff.

Jij morgen lekker naar de vk, kun je in ieder geval het hartje horen :-))

@ Juul, heftig mies, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, het is idd een kans….maar toch…sterkte met de vwp….en ik duim voor je dat alles goed komt en je een mooie uitslag hebt straks!!!

@ Renate, fijn zo'n mooie uitslag!!!

@ Liesjuh, oh heerlijk dat je niet meer MvM hoeft te doen, ik nog een weekje :-) Balen dat je rug & bekken opspelen….hopelijk heb je een heeeeerlijke vakantie en minder last!

@ Doorzettertje, hopelijk moet je lichaam idd afkicken en voel je je daarna helemaal ok….helpt het als je in kleine plukjes eet? Dat hielp bij mij wel.

Oh wat heerlijk dat iedereen al 'buikjes' heeft of het nou twijfelbuiken of echte buiken zijn, tis toch wel heerlijk :-) Heb zelf nu aldoor 2 broeken aan….een van de H&M mama, een skinny jeans met zo'n band en een 'oudje' van Vanilia die zo laag hangt dat m'n buikje eroverheen hangt, dat zit pas lekker ;-)

Geplaatst

Hoi Keesie. Ik ben er niet heel ongerust over hoor. Positief denken he?! En die meiden die een " goede" uitslag hebben zijn ook niet verzekerd van een gezond kindje.. Het blijft spannend. Als de gyn en verlosk beiden zeggen dat ik me niet druk moet maken doe ik dat voorlopig niet. Ik hoop de andere meiden zoals Ymkeh ook niet.. Kijk naar linda, 1:110 en alles ok....

Geplaatst

Hoi Dames,

Eindelijk een beetje zon buiten, pfff

Gisteren zijn de laatste bussen MvM opgehaald. Meteen die kan weggegooid en vanochtend weer even denken van ahhhh ik mag weer gewoon op de wc.

Ik moet zeggen dat de groei van mijn buikje stil staat op dit moment, ook geen eetbuien meer (meer de fruitbuien dan).

Uitslag van de toxomasplose en ik ben niet imuun. Ik heb op het punt gestaan om onze kitten te laten logeren na de zwagerschap, maar nu gewoon heel erg opletten en mijn handen wassen als ik haar geaaid en voor ik iets eet.

Ymkeh, wat bedoel je met kg? Fijn dat de uitslag goed is. Ik hoop dat er allemaal rust komt voor de dames met een verhoogde uitslag en idd zekerheid hebben wij ook niet, soms denk ik dat ik deze peiode zou willen overslaan en zo snel mogelijk mijn kindje in mijn armen wil houden. Tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje heb ik ook echt genoten, maar nu lijkt het wel dat ik juist wat bezorgder ben. Ach ja nog even en dan kunnen we onze kindjes voelen in onze buik, daar ben ik echt op aan het wachten.

Geplaatst

Keesie, lekker toch dat je geen kwaaltjes meer hebt! Hoort erbij hoor, geen zorgen maken. Tweede trimester is het 'geniet-trimester' ;-) Als je toch af en toe even de bevestiging wilt hebben dat alles goed gaat, dan kan ik echt de Angel Sound aanraden. Zodra je twijfelt even het hartje horen en je bent direct weer gerustgesteld.

Gisteren afspraak bij de vk, alles goed. Wel opvallend is dat de baarmoeder al hoger ligt dan het eigenlijk zou moeten liggen, maar dat schijnt wel vaker voor te komen bij een tweede zwangerschap (tja, gebaande paden ;-)) Uitslag bloedonderzoek was ook goed, gelukkig maar, want daar twijfelde ik een tijdje over. Voel me nog steeds zo slap en futloos dat ik zelf dacht dat ik misschien ijzertekort zou hebben, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Ben gewoon minder fit deze keer.

Kijk erg uit naar de pretecho a.s. zaterdag! Zooooooo benieuwd!! Voelde gisteravond de kleine voor het eerst echt heel goed. Lag in bed te lezen, op mijn rug en ineens begon het in de buik te pruttelen. Kon zelfs heel licht wat voelen toen ik mijn hand op m'n buik legde. Zo leuk! Dat is toch wel heel bijzonder he, meiden, dat we dat kunnen meemaken. Heb mazzel, mijn placenta ligt aan de achterkant, dus ik kan denk ik daarom nu al wat voelen (en je weet waar je op moet letten bij een tweede...)

Fijn, Ymkeh, dat de uitslag goed was.

CC, hier zijn gisteren ook de MvM bussen voor de laatste keer opgehaald. Lekker he. Weer gewoon plassen, hihi.

Liesjuh, hoe gaat het de rug en bekken? Heb je daar speciale oefeningen voor? Een vriendin van me had er ook erg last van, maar de oefeningen die ze kreeg van de bekkentherapeut hielpen goed.

Geplaatst

Klinische genetica was goed. Getest of dat de vorige miskramen te maken hadden met onze chromosomen. Dat was gelukkig niet zo. Op naar vrijdag het gesprek. En dan waarschijnlijk rond 8 augustus vwp.

Dames geniet Vd zwangerschap ☺

Geplaatst

Hoi allemaal

Marieke en Yemkeh proficiat met je goede uitslag! Ik had ook zo een chromosomentest laten doen na 3 mislukte IVF, er bleek ook niks aan de hand.

Ik probeer mij een beetje te bewegen door zwangerschapsyoga. Wel leuk op te doen en heel rustgevend. Ben net vandaag 16 weken, alles gaat toch héél snel. Ik heb pas 30 juli een echo. Zo een pretecho weet ik niet of ik dat zou doen. Ben een beetje bang dat het een raar zicht zal zijn. Ik heb zo voorbeelden gezien op internet en pfff, dat ziet er zo raar uit, niet omdat die kindjes raar zijn maar alleen door die foto komt het gezichtje niet tot zijn recht. Ik weet niet of ik het zou doen.

Geplaatst

Ting, we laten niet zo'n 3D echo doen hoor, die vind ik ook heel creepy. Dit is een gewone echo, zoals we ze ook in het ziekenhuis krijgen.

Geplaatst

"Ting, we laten niet zo'n 3D echo doen hoor, die vind ik ook heel creepy. Dit is een gewone echo, zoals we ze ook in het ziekenhuis krijgen. "

Spannend hé, als er zo een maand tussen is verandert dat zo vlug allemaal. Het zijn nu echte babietjes. Geniet van je echo hé.

Ting

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden