Ga naar inhoud

Vanaf welke leeftijd groente/fruit/rijstebloem?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goed zo, heel verstandig! Laat je ff weten wat hij/zij gaat doen of vertelde? Succes meid, ik duik mijn bed in, verrek van de buikpijn en loop leeg :(

• Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Melis!

Hoe is het nu (morgenochtend dus, ha, ha ;-) met je buik? Ik hoop iets beter!

Hier lang verhaal, kom net uit ziekenhuis, maar val ook om en heb het net bij uitgerekend in januari 2013 opgeschreven. Ga nu ook even dommelen tot de arts belt!

X

Geplaatst

Jemig meid, wat heftig en onzeker voor je!! Ik ben net bij de SEH geweest ivm mn hevige bloedverlies, heb medicijnen gekregen. Hoe voel je je?

Geplaatst

Jeetje Melis, echt? Hebben ze enig idee waar het door komt? En wat heb je dan gekregen? Wat akelig! En hoe is het met Vince?

Bij mij is het weer begonnen, maar ik probeer er maar niet aan te denken. Zit met de kleine man op bed een film over een paard te kijken en hij gaat helemaal uit zijn dak! Zo schattig! Als het bloeden echt erg wordt ga ik weer bellen...

X, Floor

Geplaatst

Jeetje melis, werken de medicijnen iets? Hebben ze een vermoeden waar het aan ligt??

floortje nog een bloeding gehad of is het nu rustig??

Xx

Geplaatst

Hi Sandra,

Hier vanmiddag weer een bloeding en nu weer wat rustiger. We waren eigenlijk net aan het twijfelen of we het ziekenhuis weer moesten bellen en toen zwakte het af. Ik probeer maar een beetje afleiding te zoeken. Het voelt gewoon niet goed als je steeds bloedt. Het lukt me gewoon niet echt om blij te zijn, zo stom is dat.

En hoe voel jij je? Had je er last van dat het vandaag plotseling een stuk warmer was, of viel het wel mee?

X, Floor

Geplaatst

Ik heb de hele dag lopen puffen en paste niet meer in m'n sandalen ;)

Oh zo lastig als je blijft bloeden, moet je nog een keer terug voor bloed prikken om te kijken of het stijgt? Of hebben ze gezegt kom maar als je het niet vertrouwd?

Xx

Geplaatst

Oh, ja, ik weet hoe je je voelt. Als het even warmer blijft, dan went het wel een beetje, maar als het plotseling warm is, heb je het zwaar. Lekker afkoelen vannacht!! De zomer van 2009 was ook heel warm en ik was toen hoogzwanger, dus ik ben ervaringsdeskundige ;-) Gewoon goed blijven drinken en je luchtig kleden (en goed smeren teen zwangerschapsmasker), dan komt het allemaal goed!!

Ik heb mijn eigen fertiliteitspoli vandaag gemaild dat ik maandag mijn dossier kom halen. Ik voel me zo verschrikkelijk in de steek gelaten, dus ik ga niet met ze verder, geen dag. Ik vraag gewoon of ik in het ziekenhuis hier in mijn woonplaats terecht kan voor de verdere begeleiding. Dat hebben ze ook al min of meer gezegd en ook hebben ze gezegd dat ik mag/moet bellen als de bloedingen en/of de krampen toenemen. Eindelijk ben ik serieus genomen na 10 dagen toenemend bloedverlies!

Ach we zien het wel. We hebben er alles aan gedaan, ik ben sinds 1 november non-stop aan de medicijnen, het was onze laatste cryo in de vierde ronde. Het is ingenesteld en nu is het uit onze handen... We moeten gewoon afwachten, hoe frustrerend het ook is.

X, Floor

Geplaatst

Fijn dat ze je zo serieus nemen! Dat moet goed voelen!

En gewoon ook echt bellen he?! Maak ze maar lekker gek :P

Heb het voor vandaag wel echt gehad, zit heerlijm aan het waterijs ;) op de bank geploft ;)

Fijne avond meis, en hopelijk houd het nu gewoon op!

Weekend, de zon schijnt en we zijn zwanger!! Wat willen we nog meer???? ;)

Xx

Geplaatst

Hey, wat gezellig hier!! Hier gaat het wel hoor, verlies alleen onwijs veel bloed. Moet om het uur een kwaamverband verwisselen anders loopt het langs m'n benen omlaag :-(.. Heb meds gekregen (orgametril) maar dat kan zoveel bijwerkingen hebben dat ik het bloeden maar 'voor lief' neem... :-( Kwam zojuist een gigantisch groot stolsel uit, heel bizar.. Inmiddels wel weer aan de pil, dus hoop dat mijn ongi volgende keer beduidend minder zal zijn. Zo niet, ga ik ff langs de gyn voor controle.. Floor, hoe is het met jou meis?

Geplaatst

Hi Melis,

Wat raar klinkt dit? Heb je wel vaker van die zware menstruaties? Ik hoop dat het snel minder wordt!

Hier nog steeds hetzelfde, maar net voor het eerst helder bloed bij het opstaan. Ik weet niet of dat betekent dat het nu gaat doorzetten. Ik ben gesloopt.

X, Floor

Geplaatst

Oh melis, wat vervelend! En dan ook nog stolsels. Ik hoop toch echt dat de pil gaat werken voor je? Was het daar de vorige keer ook minder mee?

Floortje toch meid... Ik snap helemaal dat je gesloopt bent!! Hoever zou je nu precies zijn?? Ik hoop dat het niet erger gaat worden en je toch wat kan genieten!

Xx

Geplaatst

Nee, ik heb dit nog nooit gehad. Voor m'n zwangerschap 3 jaar geen pil gebruikt en nergens last van. En nu, na de bevalling, barst het los :-(

Heb gisteren wel medicijnen gekregen voor het hevige bloedverlies, maar als ik daar de bijwerkingen van lees op internet, denk ik laat maar. Moet elke 2 uur een kraamverband verwisselen anders lek ik door. Ben met de pil begonnen dus hopelijk brengt die verlichting bij de volgende cyclus.

Jemig, helder bloed? Wat vreselijk :-( Ik las dat je HCG wel mooi was gestegen, dat is goed toch? Ga je weg bij het AMC? Wij vonden de 'klantvriendelijkheid' er ook ver te zoeken, vandaag onze overstap naar het VU. Wij zijn erg blij met deze keuze want we zijn altijd keurig geholpen met een prima eindresultaat!

Ik vind het echt heel erg voor je dat je in zo'n onzekere periode zit en bloedverlies hebt, kon ik maar iets voor je doen!

Sandra, dit is idd niet prettig, maar hopelijk is het slechts eenmalig. Het is al lang geleden dat ik de pil heb geslikt, dus ik hoop dat deze nu ook voor verlichting zorg. We gaan het meemaken! De laatste loodjes voor jou, hoe voel je je?

Geplaatst

Bijwerkingen word je gek van! Misschien is het echt gewoon nog van de bevalling?? Ik kan het me niet meer herinneren hoe het bij mij was ;)

Hoe is het met V.ince??

Mijn man loopt al 37 jaar bij het AMC voor zijn hart, maar wat een K ziekenhuis! Mag dan wel academisch zijn maar de mensen aan de balies zijn echt heel erg!!! Cardiologen zijn ook verschrikkelijk. Het enige waar wij goede ervaringen mee hebben is het verplegend personeel van de IC. Maar daar wil je juist niet teveel mee te maken hebben ;)

X

Geplaatst

Ja, daar denk ik ook aan, misschien dat het ook met ontzwangeren te maken heeft? Hormonen etc.?! Was wel op de dag nauwkeurig ongi geworden, dat is dan wel weer positief!

Manlief is in 2008 in het AMC geopereerd door een uroloog en heeft er 10 dagen gelegen. Qua verzorging etc. niets op aan te merken, voor ons zijn zij degene die manlief beter heeft gemaakt na alle ellende met de zaadbalkanker. Maar de IVF poli, nee daar werden wij niet vrolijk van!

Kan me overigens heel goed voorstellen dat het niet altijd prettig om met deze warmte (hoog)zwanger te zijn, volgens mij wordt je er knettergek van! Ik heb de warme periode overgeslagen, van juni t/m februari is een fijne periode om zwanger te zijn. Alleen in de zomer kan je wel lekker pronken met je buik omdat je maar weinig kleren aan hoeft!

Heb jij al kinderen?

Geplaatst

Ik heb een zoontje van 4,5. Spontaan (lees ongelukje). Na de bevalling heb ik een infectie opgelopen waardoor de boel verkleefd is geraakt vanbinnen. Daardoor waten we nu aangewezen op ivf.

Dit word ook het eerste kindje van mij en mijn man.

Hij heeft nog 3 kinderen van 4,5 9 en 15 ;)

allemaal jongens hihi. We krijgen nu een meid ;) dus ons hele huis is roze!!!

Vind het idd heerlijk om te pronken nu hahaha! En dat lukt aardig! Heb het idee dat ik elk moment voorover kan vallen ;)

Bij mij zoon was ik van april tot december... Wel de zomer meegemaakt maar ellendig was het niet gelukkig.

Hoop alleen dat het met bevallen niet te warm is ;)

Jeetje, jullie hebben al heel.wat meegemaakt met de zaadbalkanker! Is hij wel helemaal vrij nu?

Wel lekker dat je stipt op tijd bent. Weet je in ieder geval wat dat betreft waar je aan toe bent ;)

Mijn man heeft in 2009 een open hart operatie gehad, heeft er een maand gelegen. Moest gereanimeerd worden, noem maar op :( maar wij wonen zelf in het zuiden van het land. Hij ging op controle en mocht niet meer naar huis.

Ik ben elke dag heen en weer gereden, 200 km heen 200 weer terug. Mijn zoontje heeft voornamelijk bij oppas gezeten. Verplegend personeel was echt super. Maar de artsen waren een verschrikking. Ach het is allemaal goed gekomen!!!

Geplaatst

Wat leuk zeg, een groot gezin! Zijn de zoontjes van manlief altijd bij jullie of is er een omgangsregeling? Oh sorry, ik ben nogal nieuwsgierig, dus als ik te ver ga gewoon zeggen ;-) Super dat jullie nu een prinsesje krijgen, al zal ze het niet altijd makkelijk hebben met haar grote broers! Komt vast goed!

Manlief is, thank God, tot op de dag van vandaag nog steeds kankervrij. Hij moet elk half jaar op controle, zenuwslopend. Toen Vince net geboren was, zijn we hem vol trots laten zien op de afdeling Oncologie en een verpleegster begon te huilen, zo blij was ze voor ons! Het was een heftig jaar, maar we zijn ook dankbaar dat we dat samen hebben mogen meemaken, het heeft ons gevormd tot wie we nu zijn. En... onze grootste wens is uitgekomen; directeur Vince, ons eigen kindje!

200 km op en neer, pfff.. Maar je doet het voor degene van wie je zoveel houdt, alsof je automatische piloot op dat moment aanspringt, althans zo heb ik het ervaren. Een open hartoperatie? Wooww, lijkt me heel eng! Hoe is het nu met je man?

Geplaatst

Hi Melis,

Volgens mij heb ik dat inderdaad wel eens gelezen, dat je na je bevalling heviger (in jouw geval extreem) kunt menstrueren. Maar als het morgen niet minder is zou ik als ik jou was gewoon even overleggen met de gynaecoloog. Het lijkt me dat je er ook vermoeid van raakt als je zo veel bloed verlies.

Ik ben het AMC eeuwig dankbaar, omdat ze mij mijn zoontje hebben gegeven, maar dat was ook wel helemaal volgens het boekje. Meteen zwanger, geen druppeltje bloed en ik heb buiten de standaard afspraken nooit ergens om gevraagd. Wat ze nu hebben gedaan vind ik echt niet kunnen, het had wel een bbz kunnen zijn en ik hoor van alle vrouwen dat ze in andere ziekenhuizen direct mogen/moeten komen bij buikkrampen en/of bloedverlies.

Ik kan me trouwens heel goed voorstellen dat je het AMC dankbaar bent! Wat zal het een klap zijn geweest toen jullie hoorden van de zaadbalkanker. En wat geweldig dat je man is hersteld en dat jullie nu kleine Vince hebben!

Nou San, vandaag is het zeikweer, dus vandaag zal je geen last hebben van de warmte!! Met luchtig kleden en de zon vermijden kom je een eind als het straks wel heel warm wordt!!

X, Floor

Geplaatst

Mijn zusje exact hetzelfde verhaal; voor de bevalling weinig tot geen last en na haar bevalling een drama. M'n moeder heeft een jaar geleden zelfs haar baarmoeder laten verwijderen wegens het vele menstrueren dat bijna een hele maand duurde :-( Zal wel een genetische belasting zijn denk ik dan maar ;-)

Onbegrijpelijk dat ze zo met je zijn omgegaan Floor, afschuwelijk! Hoe is het nu met je? En met het bloedverlies/krampen?

Geplaatst

Jeetje zeg, nou, dat zit duidelijk in de familie! Dat is dan wel een geruststelling misschien, maar het blijft net zo vervelend! Alleen nog maar niet je baarmoeder laten verwijderen hè ;-) Misschien gaat er nog wel 'gebrust' worden in de toekomst?? Ha, ha.

Het is hier nog steeds hetzelfde, alleen de krampen nemen toe... Ik hoop dat vandaag wat duidelijkheid brengt, linksom of rechtsom, want dit houd ik niet vol.

X, Floor

Geplaatst

In m'n gedachten brussen we al hoor, hahaha.. Heb het VU al gebeld, als Vince 9 maanden is mogen we komen voor een afspraak! Ik laat m'n baarmoeder echt niet zomaar verwijderen hoor, hell no!

Vince is gisteren de hele dag wakker geweest en om 19.00 uur heb ik hem naar bed gebracht, werd vanmorgen om 5.30 uur wakker. Uitslag wordt langzaam aan minder, heb dus sterk het vermoeden dat hij koemelk heeft gehad. Dinsdag prikjes, op mijn eerste werkdag nog wel, dus manlief gaat met hem.

Vind het echt zo rot voor je, hoop dat je snel duidelijkheid krijgt meis..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden