Ga naar inhoud

Vanaf welke leeftijd groente/fruit/rijstebloem?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahaha! Rijstebloem ben ik al mee begonnen, fruit/groente wacht ik nog ff mee tot de uitslag van de kma-test bekend is ;-)

Geplaatst

Verdorie Floor, nou moeten we al zo in onzekerheid leven met al die behandelingen! Krijg je dit ook nog op je bord! Ik hoop dat je gauw uit de onzekerheid bent! Dikke kus!

Melis, van 19 tot 5.30???? Heerlijk joh!

Die koemelkallergie is ook wat! Moet je nou elke week zo'n test doen??

En de rijstebloem deed ik ook heel vroeg. Werkte als een tierelier met slapen hihi.

Maar je zus en moeder ook zulke proble'n rn?? Jeetje zelfs bm verwijderen. Heftig hoor!! Is de spiraal dan niet meer een optie voor je??

Dus stiekem al verder aan het denken voor een brusje hihi. Heerlijk hoor!

Xx

Geplaatst

Floor, hoe is het met je?

Sandra, de test is eenmalig. Althans voor nu. Als blijkt dat Vince kma heeft wordt de test rond het 1e levensjaar herhaalt om te kijken of hij er overheen is gegroeid. We zijn benieuwd!

Vanmiddag lekker met Vince in het bos geweest, was heerlijk! Hij vond de bomen prachtig.. Ik heb hem (in 't Gooi, je moest ze zien kijken) in de kofferbak verschoond en hem op het terras een fles gegeven.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hi Melis,Dat klinkt als een heerlijk dagje! Is het bloeden wat minder? Hier hetzelfde na van,ogen weer in het ziekenhuis te zijn geweest, omdat ik zo'n bloeding had dat ik zeker wist dat het mos was. Het vruchtje zit er nog en hcg gestegen van 978 naar 1735 in 36 uur, dus alles lijkt het nog te doen. Ik zet het nu maar van me af en zie wel waar het schip strandt. Ik ben echt gesloopt van de zenuwen.KMA gaat ook wel regelmatig over toch? Ik hoop dat Vince er ook gewoon snel overheen groeit als hij het blijkt te hebben! Ik had ooit een collega met lactose-intolerantie en het is wel te doen, maar het is verdomd irritant!Slaap lekker!X, Floor

Geplaatst

Oh, wat fijn dat je HCG zo goed is gestegen zeg, supergoed nieuws!! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gesloopt bent van de zenuwen, maar vooralsnog ziet alles er goed uit, nietwaar?! Vind het heel goed van je dat je bij onzekerheid naar het zkh gaat. Top!!

KMA kan idd overgaan, al weet je nooit wanneer. We zien het wel, als we maar weten of en wat het is zodat we zijn voeding erop kunnen aanpassen.

Het bloeden lijkt wel minder te worden ja, gelukkig. Vince gaat zo voor het eerst een hele dag naar de gastouder, en dat terwijl mijn man en ik thuis zijn. Kan hij vast wennen, want ik moet morgen werken :-((((((

Geplaatst

Oh nee, nu moet je Vince afstaan aan de gastouder! Wat moeilijk moet dat zijn!! Nou heel veel succes vandaag!

Wij krijgen vandaag een nieuwe vloer, dus over een minuut of twintig barst de hel hier los... Leidt lekker af van de zorgen....

X, Floor

Geplaatst

Oh jee melis ;) hoe was het weg brengen?? Wel lekker om jouw laatste vrije dag dag samen met manlief te hebben. Blijft hij de hele dag, of maar een ochtendje?

En voor wie is het wennen?? Vince of mama?? Hihi ;)

Fijn dat het bloeden al minder lijkt te worden! En las dat vince bij fe test al redrl ij jk vlot reageerde... Krijgen jullie de voeding nou al vergoed of is dat echt pas als het officieel is vastgesteld??

Floor, jeej weer omhoog met dat HCG!! Het komt wel goed, maar het bloeden blijft doodeng!

En wat je zegt, afleiding vandaag!!

Wat voor vloer word er gelegt??

de kinderen van mijn man zijn er trouwens om het weekend. In de zomer zijn ze er 3 weken. Gezelligheid!!

Hier weinig nieuws behalve dat ik zot word van de warmte ;)

Kleine klaar maken voor school en maar weer aan het werk!! Nog maar 4 weken!!! Ik tel niet af hihi

Fijne dag ladies! Xx

Geplaatst

Floor, hoe gaat het daar? Ligt de vloer er al in?

Sandra, het wennen is voor mama, vind het erg lastig om zelf thuis/vrij te zijn en dan zonder Vince. Maar we gaan zo ff samen op stap, nog wat zomerkleertjes voor hem kopen. Om 17.00 uur halen we hem weer op. Hoe is het met jou?

Geplaatst

Ja hoor, mama zit Marktplaats af te struinen, haha. Verveel me kapot!! Huis is schoon, was is gedaan, nu maar wachten tot de winkels open zijn!

Warm he?! Zelfs ik heb er last van ;-)

Heb weer een kolder in m'n kop. Onze luiertas is gisteren gesneuveld en nu wil ik een nieuwe; een FAB luiertas. Dat kreng kost alleen 219 (!!!) f*cking euro. Sorry voor m'n taalgebruik. Hij is zo mooi, maar zo duur :(

Zitten jullie btw op FB?

Geplaatst

En? Hoe heeft Vince het gehad? Gevloerd nu zeker? En jij? Was het moeilijk?

Ik zit niet op FB helaas! Ik heb al mail, sms, what's app, LinkedIn, ik houd het niet bij joh!

Arme Sandra, wat een warmte!

Hier is het mis... De arts op mijn fertiliteitspoli heeft net weefsel opgevangen en dat is naar de PA. Ik bloed en op de echo was helemaal niets te zien! Ben helemaal kapot. Woensdag terug, maar hopelijk is alles er dan uit....

Ik duik even onder, dus neem me niet kwalijk als ik misschien heel even niet reageer....

X, Floor

Geplaatst (aangepast)

#@$^^OO%#$#@#! Floor wat vind ik dit erg!!! Het ging zo goed!!!

Hele dikke digiknuffel! Wou dat ik meer kon doen!!

Melis, vi ce weer thuis??? Hihi. 219 euro?????? Kolere!! Ik vond die van mij al duur van 80 euries...

Hier wel fb. Sandra helmus, met de rode haren ;)

Ff eten hier!!!

Xx

aangepast door J0se
taalgebruik
Geplaatst

Floor, hoe is het met je? Denk aan je!!

Sandra, warm he!? Wat zal je het zwaar hebben met deze hitte :-(

Vandaag m'n 1e werkdag achter de rug, ben blij dat ik weer thuis ben! Vandaag was papadag en manlief is met hem naar CB gegaan voor z'n 2e prikjes. Vince weegt nu 5805 gram en is 62 cm, supertrots op hem!!

Ik scheurde om 17.01 uur naar huis om zoonlief te knuffelen, ligt hij in diepe coma.. Ach, komt straks wel!!

Geplaatst

Whahaha arme jij! Een hele dag zonder kind en dan bij thuiskomst knockout! ;)

Was het wel lekker om weer te werken?

Floor, trek je het nog een beetje? Ook hier word aan je gedacht!

Ik heb gister 4 x een koude douche genomen ;)

Op mijn kantoor is het wel lekker fris, maar elke keer de deur opendoen voor klanten geeft zo'n tik!

M'n voeten zijn dik, schoenen doen zeer, maar moet nog tot half 10 vanavond!!

Morgen gelukkig maar een half dagje!!

X

Geplaatst

Arme Melis, wat zal je hem hebben gemist!! Hoe is het met de uitslag? En heeft hij nog last van de prikjes? Daar worden ze meestal wel slaperig van hè? Ik hoop dat je hem nog even wakker hebt kunnen knuffelen!

En arme San, wat een vreselijk weer voor een dikke buik! Hier wordt een vloer gelegd en die jongen zat echt zijn broek uit te zweten! Ik zat trouwens mijn jurk uit te zweten, al schilderend met van die grote maansverandering in voor als de hel zou losbarsten. Nou, dat zit ook behoorlijk warm!!

Maar goed, de hel is dus niet losgebarsten en ik heb ook geen buikpijn meer. Wel wat bloed, maar niet heel veel. Veel minder dan een menstruatie. Maar ik hoop zo dat morgen blijkt dat alles er uit is, want ik vind het zo al verdrietig genoeg en zit niet op meer gedoe te wachten!!! Vanmiddag moesten mijn man en ik even samen huilen. Hij vindt het ook zo erg. Ondertussen hoopt hij op een wonder morgen, maar het begint wel tot hem door te dringen dat dat echt niet reëel is.... Het ene moment ben ik verdrietig, het andere moment wil ik wel heel hard tegen iets aan rammen, het andere moment wil ik een fles wijn leegdrinken en spontaan een pakje sigaretten leegroken en weer een ander moment heb ik zo'n plezier met mijn kleine mannetje, dat ik denk dat ik er al overheen ben. Ik weet het gewoon niet. Het wordt vast iedere dag een beetje rustiger...

Nou meiden, rustig aan en fijne avond verder!

Floor

Geplaatst

Dank jullie wel lieve schatten!Het was mooi schoon allemaal! Ik hoef dus niet gecuretteerd te worden!!! Hcg al heel erg gedaald, dus lekker bijkomen en daarna op naar de volgende ronde! Melis, Hoe is het met jou? Valt het werken je zwaar? En San? Leef je nog een beetje na het lange werken gisteren en de hitte van vandaag?X, Floor

Geplaatst

Amper ;)

Fijn dat het mooi schoon is meid!!

Is er al zicht op een nieuwe poging?

Melis, werkdag 2 zit erop. Was hij nu wel wakker ;)

Hier net bij vk geweest

Ze ligt ingedaald, bloeddruk 130/70, en als de vliezen breken word het een tsunami volgens haar ;)

Xx

Geplaatst

Wat spannend!!!! Klinkt goed, lekker ingedaald... Nu komen de letterlijk 'zware weken'. Ik duim echt voor je dat het niet zo heet wordt als in 2009, ik herinner het me nog als de dag van gisteren!! Heb je het kamertje enzo al af? Leuk hoor allemaal! Ik kan me er nu al op verheugen daar weer mee aan de slag te mogen als het toch nog eens lukt. Ik heb voor mijn mannetje met mijn dikke buik allemaal muurstickers van Poeh staan plakken. Maar toen was het zo warm, lagen 's morgens toen ik voor dag en dauw trots ging kijken alle stickers helemaal aan elkaar geplakt op de grond! Kon ik weer opnieuw beginnen! Maar het was het waard, want hij heeft ze tot een paar weken geleden iedere avond allemaal een kus gegeven en nu roept hij 'ciao, ciao' tegen ze ;-)) Zo schattig!

Melis heeft natuurlijk geen tijd, want ze is Vine aan het knuffelen!!! (Hoop ik tenminste)

Ik mag over een week of zes weer voor de volgende ronde! Ik heb er zin in om even rustig aan te doen, maar ik heb ook zin om er weer voor te gaan! Eerst even lekker genieten met mijn man en zijn miniatuur versie (ze lijken als twee druppels water op elkaar, ik grap altijd dat ze in het lab mijn man gekloond hebben en mijn eicel vergeten zijn ;-)

X, Floor

Geplaatst

Ben er wel hoor!! Wat een hitte, vond het verschrikkelijk! Was vrij vandaag, woensdag is mamadag :-) Morgen weer aan de bak.. Floor, hoe is het met je? Sandra heb met je te doen hoor met die warmte :-(

Geplaatst

Oh! Morgen weer aan de bak? Dus vandaag was je lekker met je mannetje? Heerlijk! Maar wel heet inderdaad!! Had Vince er geen last van?

Ik ben blij, want mijn buik is weer schoon en we hebben een prachtige nieuwe vloer! Natuurlijk ben ik verdrietig, maar ik heb veel troost gevonden hier en heb een goede vriendin die het snapt (de meeste snappen het niet) en ik heb mijn mannen, Mini en Maxi en al mijn dieren, dus het komt wel goed! Op naar de volgende ronde en hopen dat er niet nog een klap komt!

Fijne avond meiden, hopelijk zet het onweer door en krijgen we een lekkere bui!

X, Floor

Geplaatst

Hi Melis,

Dus het is koemelk allergie? En waarom wilde het ziekenhuis dan overstappen op andere voeding? Als het met deze voeding goed gaat is dat toch prima? Of is dat nu te simpel gedacht?

Ben je opgelucht dat je nu weet wat het is? En wanneer gaan ze kijken of het minder wordt?

X, Floor

Geplaatst

Hi Floor!!

Hoe is het met je meis?

Ja, dus toch koemelkallergie wat ik al weken riep maar waarin het Flevo mij niet steunde, prutsers! Andere voeding doen ze vanwege de kosten, de voeding die Vince nu krijgt (Neocate) is volledig koemelkeiwit vrij en kost per blikje bijna 80 euro. Het protocol zegt als het idd koemelkallergie is om over te stappen op Nutrilon Pepti, daarin zit een minimale hoeveelheid koemelkeitwit. Heeft dus alleen met het kostenplaatje te maken.

November hebben we weer een test om te kijken of Vince er overheen is gegroeid, tot die tijd koemelkeiwit vrije voeding geven.

Hoe is het verder met jou? Beetje bijgekomen? Hoe gaan jullie het nu verder doen?

X, Melissa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden