Ga naar inhoud

draagdoek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat leuk Ink. Hoe beviel de wandeling naar de supermarkt? Ben benieuwd naar foto's!

Fren, de merken die ik noemde zijn alleen geweven doeken, de bykay is natuurlijk rekbaar vandaar dat het er niet bij staat. Leuk dat je ook draagt! Ga je ook aan een geweven doek nu je dochter wat zwaarder wordt? Wat een schattig fotootje trouwens in je ticker. Ik heb ook eindeloos veel van dat soort foto's van mijn dochter toen ze net geboren was. Het mooie is dat wanneer ze nu slaapt, ze nog steed hetzelfde gezichtje heeft.

SJSL, heb je de wompat al geprobeerd?

Geplaatst

Ah, vandaar. Ik heb er nog niet over gedacht of ik een andere doek ga kopen. Voorlopig bevalt de bykay nog prima, ik draag haar sinds deze week met de beentjes buiten, dat scheelt al. Ze heef het wel warm nu, maar heb ook een heel fijne wagen, dus draag niet heel veel.

Geplaatst

Nou, gelukt ;-)...

Hij draagt prettig - lekker dun en blijft lekker strak zitten, niet zoals die rekbare die steeds verder rekte ;-), maar het lukte me nog niet goed om de bovenkant van de buikband goed strak te krijgen achter zijn hoofdje, ook niet met een rolletje er in, dus zijn hoofdje kon nog te ver naar achteren, dus die moest ik nog licht ondersteunen. Hoop dat dat met wat oefenen beter zal gaan...

Maar Levi vond het zitten maar even leuk: hij wilt niet met zijn hoofdje tegen m'n borst/ buik leunen: hij houdt zijn hoofdje telkens wat naar achteren, dus als hij moe wordt, vindt hij dit niet zo prettig en wilt hij liever liggen in de doek, maar dan ligt hij al snel weer zo opgefrommeld met zijn kin op zijn borst... Tips?

Geplaatst

Mooie doek, Ink en vooral met een mooi mannetje erin!

Het is inderdaad en kwestie van strakker aanspannen. Als je aan het knopen bent, even goed de tijd nemen om de doek goed op spanning te brengen. Ook de rails van de doek goed aantrekken, daarmee voorkom je een losse boven- of onderkant. Om de spanning er goed uit te halen kan je ook dit doen; je doet je doek om je buik, kruist op je rug en de doekbanen over je schouders -> kind erin en doekbanen strak houden en op spanning brengen -> doekbanen goed vastpakken op borsthoogte en armen recht omhoog strekken. Hiermee haal de laatste spanning er goed uit.

Als de bovenste baan goed aangespannen is en je vouwt er een doekje in, is het echt voldoende ondersteund en kan hij niet mee achterover leunen.

Liggend in de kommahouding geeft echt verstikkingsgevaar. Rechtop dragen, in de kikkerhouding is ook goed voor de ontwikkeling van de heupen. Draag je wel eens rechtop in de rekbare?

Om wat handigheidjes uit te proberen kan je ook eens knopen met een pop/knuffel. Dan kan je minder voorzichtig zijn en bv eens goed uitproberen wat er gebeurt als je de binnen-/buitenkant van de doek aanspant.

Geplaatst

Dank je abc. Nee, bloos bloos, eigenlijk droeg ik telkens liggend. Wist toen nog niet dat het slecht was.

Gisteren voor de 2e keer rechtop gedragen (in de nieuwe doek) en nu vond hij het wel prettig: zat te lachen en viel na 10 minuutjes in slaap ;-)! Heerlijk, wat voel ik me dan rijk zeg!

Hij zat helaas nog steeds niet strak genoeg aan de bovenkant, maar ik weet dat dat er aan lag dat ik er niet genoeg de tijd voor nam om hem op spanning te brengen, omdat er allemaal mensen keken toen ik hem om deed en Levi natuurlijk even tegen stribbelde (gelukkig van korte duur hoor, want hij vond het al snel weer prima). Volgende keer weer eerst even rustig in de tuin om doen hihi en idd maar eens oefenen met een pop...

• 3 maanden later...
Geplaatst

hallo dames,

ik heb de By.Kay draagdoek, zo'n grijze met blauwe ster. Nu vind ik dat de voorkant, het gedeelte bij het hoofdje zegmaar nogal snel lubbert. Dat is niet handig want mijn kleine man is nogal bewegelijk met zijn hoofd en klapt dan steeds neer achteren. Ik heb al geprobeerd om strakker te knopen maar het is echt de stof die gaat lubberen. Heeft iemand tips? of misschien toch maar een andere draagdoek die niet lubbert? zoja, welke dan?

daarnaast heb ik zelf erg last van mn rug/bekken. Is het dan uberhaupt wel verstandig om met een draagdoek te dragen. Is een draagzak misschien beter? of juist niet?

ik hoor graag hoe de ervaren mamma's hierover denken

Geplaatst

Hi sen,

Ik heb zelf ook de by-kay gebruikt en voor de eerste maanden vond ik die heerlijk. Dat lubberen herken ik niet, ik knoopte m wel altijd heel strak. We hebben naderhand de ergo babydrager gekocht, want toen e groter werd, vond ik de doek inderdaad lubberen. Die ergo vind ik heel erg fijn. Maar voor m'n rug vond ik de draagdoek denk ik fijner, daar werd het gewicht toch meer ver verdeeld.

Vind j het wel lekker in de draagdoek? Kan me voorstellen dat het met zijn reflux fijn is voor m. E had er ook last van en ik vond het ideaal om haar te dragen. Zalige momenten!

Geplaatst

Hi ivfsh,

Had jij ook een rekbare doek van bykay? J. Wordt inderdaad meestal lekker rustig in de draagdoek maar zakt ook vaak in elkaar nadat hij er een tijdje in zit. Zou ik hem dan toch niet strak genoeg doen?

Geplaatst

Ook van bykay idd. Ik deed m echt best strak, e bleef goed zitten. Ze zat er in de kikkerhouding in, dus hoofdje rechtop, buikje tegen mijn borst en knietjes opgetrokken. Ik koester de herinneringen aan die momenten: m'n moppie zo heerlijk dicht bij me!

Hoop dat het gaat lukken met knopen!

Geplaatst

Ik dacht dat De stof misschien gaat lubberen omdat het een rekbare doek is? Dan kan je nog zo strak knopen, na even dragen lubbert hij weer. Maar ik ga gewoon nog een paar keer oefenen met deze doek en als het echt niet lukt, ga ik wat anders proberen.

Ik draag J ook in de kikkerhouding. Had gelezen dat andere houdingen niet safe zijn.

Geplaatst

Hoi Sen, wat leuk dat je je zoontje draagt! Bykay is een prima doek voor de eerste weken/maanden, over het algemeen worden kindjes met ongeveer 5 kg te zwaar voor een rekbare doek om nog comfortabel mee te dragen.

Een rekbare doek kan je bijna niet té strak aanspannen, het lubberen wat je beschrijft ligt waarschijnlijk echt aan dat je strakker mag knopen. Het is normaal voor een rekbare doek dat na een tijd dragen het wat losser gaat zitten. Dit heb je niet met een geweven doek. Mocht je langer willen dragen dan alleen de eerste weken, dan is een geweven doek zeker aan te raden. Over verschillende merken is al eea geschreven geloof ik. Veel draagplezier!

Geplaatst

Mijn dochter is nu 12 weken. Ik heb de tricot. Heerlijk!! Hier geen probleem met lubberen maar ik bind hem dan ook echt strak. M'n dochter vind het ook heerlijk. Valt altijd heerlijk in slaap :)

Geplaatst

ok ik ga proberen strakker te knopen maar was beetje bang om mn kind te beknellen ofzo

ik heb het instructiefilmpje bekeken wat jij op de pagina hiervoor hebt gezet ABC en daar wordt op een andere manier geknoopt dan hoe ik het doe. Ik heb de instructiefilmpje van bykay gevolgd. Maar ga morgen die andere manier eens proberen

bedankt voor de tips!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden