Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ze doen toch wel IMSI is Gent of niet? ....weet iemand dat..

Ze hebben wel imsi apparatuur in Gent. Alleen zag onze arts (prof de Suttter) er niet echt de meerwaarde van in. Ik weet niet meer hoe het exact zat, maar zij kwam met onderzoeksresulaten waaruit geen duidelijke meerwaarde was gebleken. Volgens haar was er amar 1 echt beter geworden van dit apparaat en dat was de fabrikant zelf. Dit nam niet weg dat wij gebruik mochten maken van imsi indien wij dit zelf een fijn idee vonden. Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan.

Wij hebben trouwens de hysteroscopie ook in gent gedaan. Apart om de binnenkant van je baarmoeder eens te zien. Het was bij mij zonder verdoving of roesje, maar ik heb dan ook echt totaal nergens last van gehad.

NCM, loop jij dan bij dokter Peters? Zij is onder meer de vervanger van de sutter. heb haar 1 keer gehad met een onderzoek en zij was heel erg aardig en ook ontzettend kundig. En het is wat je zegt: je dossier wordt sowieso door alle arsten besproken.

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oja, ik weet niet meer wat de kosten waren indien wij voor imsi zouden kiezen, maar ik kan mij herinneren dat die lager waren als in DD.

AH en dag 5 emmy's kost trouwens niets extra;s.

Geplaatst

Hai

Leuk al die reacties hier! En fijn dat CZ uitbetaald, we zijn daar ook verzekerd.

Wij hebben dokter Nele Vankeirsbilck gesproken

Geplaatst

Volgens mij vallen die onderzoeken onder de basisverzekering, vergoedingen zijn hierbij gelijk....

In nederland hadden wij geen vertrouwen meer, hier blijven ze hetzelfde protocol volgen.

Belgie is inderdaad voor ons de oplossing geweest, geen imsi, maar wel assisted hatching en stimulatie met menopur ipv gonal f...

Nu een prachtige geweldige dochter!

Het is voor ons een zware strijd geweest, maar het is het dubbel en dwars waard!

Geplaatst

Hi Wen,

ontzettend bedankt voor je snelle reactie. Toen ik ze vanmiddag sprak zeiden ze inderdaad dat e nogmaals 1 x IMSI hadden eraan en dat het niet echt bewezen was. Ik sprak vandaag nog een andere ziekenhuis in Nederland en die vonden zowiezo niet alleen IMSI maar zelfs een hysteroscopy en chromosomaal onderzoek onzin.

Tja ik weet inderdaad ook kort of IMSI bewezen is maar ze bieden het in landen als Spanje,Turkije, Italië,

Griekenland allemaal aan, maar ja je weet eigenlijk nooit of je het goed doet. ook ik intralipid gebruikt,maar of dat nu helpt..je wil alles doen wat in je mogelijkheid ligt. Ik ga wel DHEA gebruiken, gebruik jij dat ook, mijn AMH IS 1.07.

De hysteroscopy, doet dat normaal gesproken bij anderen pijn. Ik heb zo'n nare tweede punctie gehad dat ik nu helemaal al dat soort onderzoekjes verafschuw, laatste punctie in Düsseldorf daarom onder narcose gehad.

IAK heeft al aangegeven alles wat enigszins met fertiliteit te maken heeft niet te zullen vergoeden en zowiezo de aanvraag voor zorg in het buitenland af te keuren. Dus kan die 1150 zelf gaan betalen....

Wen jij doet de echo's in ziekenhuis in jouw buurt, krijg je die echo's vergoedt en worden deze kosten in mindering gebracht op het kostenplaatje in Gent? Ik bedoel betaal je een pakket prijs in Gent of tellen ze alle echo's en afspraken, consulten bij elkaar op.

als je van IMSI gebruik had gemaakt waren hier dan extra kosten aan verbonden?

Ik heb 30 oktober een afspraak.

Bedankt hè voor al je info

Enne zitten de cryo's er al in...spannend hoor.

Nb mocht je man mee bij de hysteroscopy, denk het niet hè?

Geplaatst

Dat leek mij ook, nou ja ik ga het gewoon proberen, niet geschoten altijd mis toch,,

Volgens mij vallen die onderzoeken onder de basisverzekering, vergoedingen zijn hierbij gelijk....

In nederland hadden wij geen vertrouwen meer, hier blijven ze hetzelfde protocol volgen.

Belgie is inderdaad voor ons de oplossing geweest, geen imsi, maar wel assisted hatching en stimulatie met menopur ipv gonal f...

Nu een prachtige geweldige dochter!

Het is voor ons een zware strijd geweest, maar het is het dubbel en dwars waard!

Geplaatst

Ah dankjewel! Het wordt een dure grap maar we willen de gok wagen. Achteraf spijt van Düsseldorf, vond het daar toch maar een wassen neus. Eerste gesprek heel uitgebreid en daarna alles standaard en snel snel snel...

Geplaatst

Hai Bloempje 80

Mijn man was bij de hysteroscopy. Ondanks een hel van een derde punctie was de hysteroscopie bij mijn volkomen pijnloos.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie NCM,

Mijn verzekering wil niet meewerken maar denk dat ik toch achteraf facturen ga proberen op te sturen..Was de hysteroscopy pijnlijk?

Hai

We hebben de hysteroscopy in Gent laten doen. Ook wij hebben aanvullend bloedonderzoek met onder andere een erfelijkheidsonderzoek. Het wordt voor ons de 4e poging en we gaan facturen opsturen naar de verzekering maar ik weet nog niet hoe zij gaan reageren.De wachttijd voor dr de Sutter weet ik niet. WIj hebben een andere arts die onder controle staat van dr de Sutter en hebben hier vertrouwen in. Alle dossiers worden in het team overleg met dr Sutter besproken dus indirect zijn we ook door dr de Sutter in behandeling.

Geplaatst

haha! zie 2 berichtjes lager Bloempje80! Volkomen pijnloos maar mijn baarmoeder was dan ook perfect zoals de arts zei :)

Misschien als je probleempjes hebt met je baarmoeder dat het pijnlijker is

Geplaatst
Ah dankjewel! Het wordt een dure grap maar we willen de gok wagen. Achteraf spijt van Düsseldorf, vond het daar toch maar een wassen neus. Eerste gesprek heel uitgebreid en daarna alles standaard en snel snel snel...

Erg herkenbaar!

Ik doe de echo's inderdaad bij een zieknhuis in de buurt. Gent hanteert wel de regel dat de allerlaatste echo voor de punctie, In Gent moet plaats vinden.

In Nederland gaat dit gewoon onder een dbc code voor gyn. onderzoek. Al mijn echo's zijn daardoor vergoedt. Ik heb nog geen rekening gezien, want het wordt rechtstreeks doorgestuurd naar CZ.

In Gent betaal je een voorschot van 3600 euro. Ik kreeg uiteindelijk daar iets van 400 euro van terug. De hele poging heeft mij dus ongeveer 3200 euro gekost, inclusief AH, dag 5 emmy's, kosten voor invriezen cryo's, verdoving punctie, bloedafname etc. Een cryo ontdooing en terugplaatsen is iets van 230 euro.

Uiteindelijk dus niet echt heel veel duurder dan in DD. In DD betaal je naast de 2300 euro nog extra voor AH, eventueel embryoscope, narcose, bloedonderzoeken etc. Toen zaten wij ook op bijna 3000 euro in totaal.

Ik kreeg trouwens pas geleden de uitgebreide nota van Gent. Hierin kon ik aflezen waaruit alle kosten exact bestonden. Ik ga deze nota gewoon indienen bij CZ. Mischien dat ze er toch een deel van vergoeden. De nota is namelijk opgebouwd uit meerdere kosten, waaronder labkosten ivf (wordt sowieso bij ons niet vergoedt), maar ook kosten voor de verdoving, dagopname (vanwege de punctie) etc. Mischien dat ik er nog iets van terugkrijg. Nooit geschoten is altijd mis.

Ik gebruikte met de verse poging overigens ook dhea. Dat ben ik wel op eigen houtje gaan gebruiken, hoor.

Geplaatst

ik breek effe in. Bloem ik respecteer je opmerking maar deel je mening over dd totaal niet. het is juist erg op maat. totaal niet standaard nu weer een schema helemaal aangepast op mijn vorige verse Isci. wij zijn meer dan tevreden, wilde er toch effe op reagerenBreek uit.....

Geplaatst

Hoi wen, een vraagje; zat bij die 3200 euro ook de medicatie in?

Wij gaan onze laatste drie cryos in Gent laten terugplaatsen, als er tenminste een of meer de procedure overleven. Ik ben nu in afwachting van uitslagen rif onderzoek. We hebben op 1 oktober een vervolgafspraak met dr de sutter.

Het allerlaatste strohalmpje....

Ik moet op dit moment niet denken aan weer een hele poging. Al die mislukkIngen, het hakt er wel in hoor. Knap dat jij er nog steeds voor gaat, en sterkte met de wachtweken. Hoop dat jullie doorzettingsvermogen nu eindelijk beloond wordt!

Lfs Megan

Geplaatst

hi NCM

bedankt voor je berichtje, gisteren hysteroscopy gehad en geheel pijnloos! en alles zag er goed uit.

nu nog 10 weken wachten op de uitslag van het chromosomaalonderzoek en dan 30 oktober eerste afspraak dr. de Sutter.

Zou het dan toch nog lukken dit jaar...hoop het zo

haha! zie 2 berichtjes lager Bloempje80! Volkomen pijnloos maar mijn baarmoeder was dan ook perfect zoals de arts zei :)

Misschien als je probleempjes hebt met je baarmoeder dat het pijnlijker is

Geplaatst

Hi Wen,

nou we zijn gisteren in Gent geweest, wat een oud ziekenhuis zeg, maar de vrouwenkliniek is mooi en wat zijn de mensen ontzettend aardig, kan niet anders zeg.

hysteroscopy viel alles mee, en alles zag er goed uit, nu hopen dat we mooi in november aan de slag kunnen

hoeveel mg. dhea gebruik jij? ik was bij de apotheek in belgie en ze vonden 75 mg echt behoorlijk veel, maar dat stond toch echt op mijn recept...

merk je er al iets van...las iets over meer haargroei, pukkeltje...en hoger libido haha..nou ja dat is wel handig om zwanger te worden.

Erg herkenbaar!

Ik doe de echo's inderdaad bij een zieknhuis in de buurt. Gent hanteert wel de regel dat de allerlaatste echo voor de punctie, In Gent moet plaats vinden.

In Nederland gaat dit gewoon onder een dbc code voor gyn. onderzoek. Al mijn echo's zijn daardoor vergoedt. Ik heb nog geen rekening gezien, want het wordt rechtstreeks doorgestuurd naar CZ.

In Gent betaal je een voorschot van 3600 euro. Ik kreeg uiteindelijk daar iets van 400 euro van terug. De hele poging heeft mij dus ongeveer 3200 euro gekost, inclusief AH, dag 5 emmy's, kosten voor invriezen cryo's, verdoving punctie, bloedafname etc. Een cryo ontdooing en terugplaatsen is iets van 230 euro.

Uiteindelijk dus niet echt heel veel duurder dan in DD. In DD betaal je naast de 2300 euro nog extra voor AH, eventueel embryoscope, narcose, bloedonderzoeken etc. Toen zaten wij ook op bijna 3000 euro in totaal.

Ik kreeg trouwens pas geleden de uitgebreide nota van Gent. Hierin kon ik aflezen waaruit alle kosten exact bestonden. Ik ga deze nota gewoon indienen bij CZ. Mischien dat ze er toch een deel van vergoeden. De nota is namelijk opgebouwd uit meerdere kosten, waaronder labkosten ivf (wordt sowieso bij ons niet vergoedt), maar ook kosten voor de verdoving, dagopname (vanwege de punctie) etc. Mischien dat ik er nog iets van terugkrijg. Nooit geschoten is altijd mis.

Ik gebruikte met de verse poging overigens ook dhea. Dat ben ik wel op eigen houtje gaan gebruiken, hoor.

Geplaatst

hi Wen,

weet niet of ik al eerder had gevraagd, was de punctie te doen in Gent, qua pijnstilling

Erg herkenbaar!

Geplaatst

Na onze laatste poging in Zwolle overwegen we nu om over te stappen naar Gent (ICSI met assisted hatching). Doen jullie de echo's in een Nederlands ziekenhuis of allemaal in Gent? Zo ja, welk Nederlands ziekenhuis?

Ik lees dat een aantal van jullie DHEA gebruiken. Ik ken het niet (heb tijdens de laaste poging wel omega 3, multivitamine, foliumzuur, vit D en tarwekiemolie geslikt), Wat is de werking van DHEA?

misschien kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Alvast bedankt!

Geplaatst

hi Mare,

wij gaan de echo's in veldhoven laten doen (ligt bij Eindhoven), weet nog niet wat die echo's gaan kosten, en weet eigenlijk ook niet of Gent deze echo's dan in korting brengt zeg maar op hun rekening.

Ik bedoel dat onze rekening in Gent dan een stuk lager zou zijn omdat we er minder echo's hebben omdat we die in Veldhoven al betalen.

hopelijk boekt Veldhoven die onder een DBC en betaalt de verzekering die echo;s dan maar ik heb er weinig vertrouwen in. Het IAK had al gezegd dat alles wat ik doe dat met fertiliteit te maken heeft dat ze daar niets van vergoeden..maar ja, ik wacht gewoon af.

DHEA heb ik gevraagd omdat mijn AMH 1.07 is, dus te laag voor mijn leeftijd, ik kreeg vrij gemakkelijk een recept en ben naar Belgie gereden om deze te halen.

OMEGA 3 gebruik ik ook, foliumzuur ook, ik krijg 1 x per maand vitamine D shotje...is bij mij echt te laag. en tarwekiem heb ik ook paar keer geprobeerd.

ik gebruik GEEN MULTIVITAMINE, je namelijk oppassen met vitamine C als je zwanger wilt worden .

dus voorlopig ook geen jus d'orange.

ik neem ook vitamine B12 en ijzer sinds gisteren

DHEA koste ongeveer 1 euro per capsule.

Ik lees je onderschrift zojuist,...wat een ellende...weet niet wat te schrijven..

wat een nachtmerrie, hopelijk gaat het allemaal goedkomen in GENT

wij zijn inmiddels in NL en Duitsland geweest, maar was gisteren in GENT en had er een goed gevoel bij.

Had nog geen gesprek maar vond het erg prettig daar.

Geplaatst

dustinhuisman en bloempje, bedankt voor jullie info! De ziekenhuizen die jullie noemen liggen helaas niet in onze buurt. Na het eindgesprek in Zwolle zal ik eens gaan rondbellen naar ziekenhuizen in de buurt.

Bloempje, dank voor de tip van de vitamine C. Ik gebruik geen standaard vitaminepil, maar de 'zwanger worden' van de Etos. Ik zal even specifiek kijken naar het vitamine C gehalte. Ook zal ik me eens verdiepen in vitamine B12 en ijzer.

DHEA is zo te lezen voor mij waarschijnlijk minder interessant. Tot op heden ben ik prima te stimuleren met gonal-f (heb zelfs een keer met overstimulatie in het ziekenhuis gelegen).

Fijn dat de hysteroscopie mee viel en je een goed gevoel hebt bij Gent. Doen ze dit onderzoek standaard in Gent? Wat is de reden van het chromosomaalonderzoek? Dus jullie gaan zeker de overstap naar Gent maken? In jouw onderschrift lees ik dat jullie eerst terug gaan naar IUI?

Geplaatst

Hoi meiden,

Alweer n hele tijd geleden dat ik reageerde, sorry!

Even als eerste:

@Wen had je eergisteren nou een positieve test?? Gefeliciteerd zeg! Hoe gaat het nu verder? Wow wat een goed nieuws! Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen in Gent met de punctie.

Wij zijn 26 juli naar Gent geweest voor de operatieve hysteroscopie. Onder propofol de OK in gegaan dus niks van meegekregen gelukkig. Man man wat was die hysteroscopie die ik bewust meemaakte een drama zeg! Ik lees dat bijna niemand daar last van had,vraag me af wat er bij mij dan anders is...Wél kon ik na de hysteroscopie de arts er net wat makkelijker van overtuigen de punctie met roesje te doen net als in Utrecht....

Nu werd ik net gebeld door t ziekenhuis dat de schildklierwaarden iets te hoog zijn. Voor 'normale' mensen prima,maar ihkv de kinderwens iets te hoog. Daar krijg ik nu pilletjes voor. Ben benieuwd, soms vraag ik me af of het het allemaal wel waard is.

Heb nog even contact gehad met onze verzekering, ze hebben het behandelplan gehad en zijn accoord. Voor de hysteroscopie (OK) moest ik wel 800 euro dokken,die krijg ik dan later weer terug. Ik word er nog steeds niet wijs uit allemaal....maar regelmatig bellen en informeren of t allemaal nog steeds goed zit. Durf er niet zomaar op te vertrouwen.

Denk er ook over om straks als we bezig zijn met de behandeling (10sept gesprek met Prof Gerrits) de echo's in NL te laten doen. Om nou 2 uur te rijden voor 10 min echo en weer 2 uur terug....maar eens informeren hier in Tilburg. Moet toch te doen zijn....

Fijne avond nog meiden!

Kwisjuh

Geplaatst

Hoi meiden,

Oh wen...!!! Is het dan eindelijk gelukt! Ik duim voor je dat het een mooie zwangerschap wordt..!!

Dames, weet iemand hoe een cryo poging eraan toe gaat in Gent? Moet je dan ook eerst voor een follikelmeting komen (dit moet in mijn oude ziekenhuis), of moet je met ovulatietesten? Ik wil graag op vakantie en hoop eigenlijk het laatste....

Groet! Megan

Geplaatst

Meiden, dank jullie wel! Het is pril, maar ik ben zwanger van een cryo! Binnekort de eerste echo. Ik was al vol lof over gent, maar dat kan nu al helemaal niet meer stuk.

Bloem, jij vroeg nog over de punctie. Die is erg goed te doen. Van al mijn 6 puncyies was dit echt het meest plezant (om op zn belgisch te blijven). Ondanks de beste oogst ooit (19 eicellen).

De punctiearts is erg aardig en onwijs grappig. Ze slepen je er echt door heen. En dit was de eerste punctie middels verdoving, zonder dat ik maar ergens pijn hebt gehad.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden