Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Hoi meiden,

Dames, weet iemand hoe een cryo poging eraan toe gaat in Gent? Moet je dan ook eerst voor een follikelmeting komen (dit moet in mijn oude ziekenhuis), of moet je met ovulatietesten? Ik wil graag op vakantie en hoop eigenlijk het laatste....

Groet! Megan

Megan, ik denk dat het aan je cyclus ligt. is deze regelmatig of juist niet. Ik heb een hele regelmatige cyclus en ik mocht kiezen. Of middels echo's of middels ovulatietesten. Ik heb voor de echo's gekozen. Deze heb ik lokaal gedaan (inclusief bloedafname). De resulaten faxen naar Gent en zij bepalen dan verder hoe of wat.

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames, weet misschien iemand of ze de cryo's in gent ook volgens de nieuwe methode in vriezen? Ik heb gelezen dat namelijk uza dat wel doet.De kans is dan 30% i.p.v. 10% op een zwangerschap!

Ik wil namelijk naar uza en mijn man wil naar Gent. we zijn aan het kijken welke nu het beste is!!

Geplaatst

Hey Girl82, wij lopen ook aan UZ Gent en komen ui het AMC amsterdam vandaan. Wij zijn erg tevreden over Gent en starten in september met onze 1e icsi daar.

Wat vooe methode is dat dan ik heb er nog nooit van gehoord, maar is idd weer positief nieuws.

Ik denk dat je het beste even bellen kunt. Voor ons is het 3 uur rijden naar Gent, maar we hebben er alles voor over.

Suc6 met je keuze

Geplaatst

hoi moedeloos, ik heb vandaag Gent gebeld, maar ik kwam niet doorheen. Telefoon was steeds ingesprek. Ik wilde namelijk hun wachttijd weten voor ivf en over die methode wat betreft invriezen van embryo's. Maar helaas. Ik ga het volgende week weer proberen.

Bij de nieuwe methode worden de embryo's zo ingevroren zodat er geen ijskristallen om de embryo worden gevormd.zo begreep ik dat teminst. Je kunt het hele verhaal op www.maguza.be lezen .

Meid veel succes in september. Ik zal voor je duimen.

Geplaatst

In afwachting van onze afspraak in Gent, toch besloten om nog een paar IUI ertussendoor te fietsen onder het mom van ...een kans is een kans.

En nu vanmorgen 2 x duidelijke positieve test (KV) en 1 Matcare Ulta met een zeer twijfelachtig streepje..moet je heel goed kijken.

Kan het nog niet geloven, na ruim 5 jaar, 3 x ICSI en dit was onze 10 IUI..is het dan toch gelukt.

Ik ben zwanger...

Ik kan het nog niet geloven, ben al sinds 5 uur op vanmorgen.

Net een chromosomaal onderzoek laten doen in Gent, en de uitslag is nog niets eens binnen.

Maar ja, ik ben voorzichtig blij want het moet ook allemaal goed blijvene gaan.

Maar in ieder geval voor het eerst in mijn leven een positieve test. mijn hemel.

Denk nu, zou het aan de DHEA hebben gelegen, heb ik 2 weken geslikt.

Lijkt me dat ik daar nu meer op moet houden.

Hou nog wel mijn afspraak in Gent aan, mocht het toch ergens misgaan, heb ik daar mijn afspraak nog staan.

Maar nu probeer ik stiekem een klein beetje te genieten en het te laten zinken.

wat een dag..

Geplaatst

Bloempje! Jaaaah!!!!!! Wat een supernieuws! Ben zo blij voor je! ga je ook nog een bloedtest doen? heel veel succes en op naar een kloppend hartje.

Ego, gisteren de eerste echo in Gent gehad en wij hebben een mooi kloppend hartje gehoord en gezien! Ik wordt nu overgedragen naar een nederlandse gyn en hoef (als het allemaal goed blijft gaan) niet meer terug naar Gent.

Hier dus ook enorm blij en opgelucht. (maar nog steeds onwerkelijk)

Geplaatst

Bloempje! Van harte gefeliciteerd! Ik begrijp dat je voorzichtig bent maar wat is het gaaf om een positieve test te zien he? Ik duim voor je dat je de reis naar Gent niet meer hoeft te maken!

SUPER!!

Geplaatst

@wen, bedankt! We kunnen het zelf ook nog niet echt bevatten. Dit was onze 10e IUI en hadden hier niet echt hoop op. Ben wel direct gestopt met die DHEA neem aan dat dat niet goed is als je zwanger ent, wat denk jij.

Je vroeg naar die bloedest, is dat beter om dat te laten doen? Ik heb toch al 2 positieve,inmiddels 3 hihi voor de zekerheid gedaan. Of krijg ik extra info door die bloedest? Kan dat via de huisarts?

Jij ook lekker aan het genieten hoeveel weken ben je nu? Ik probeer het voorzichtig te bevatten?

Geplaatst

Bloempje, een bloedtest hoef je niet te doen, hoor.

Tijdens de zwangerschap van mn zoontje heb ik nooit een bloedtest gehad. urinetesten was voldoende.

In gent doen ze wel standaard een bloedtest. Daar wordt dan de hcg waarde bekeken.

Ik had dus nu wel een bloedtest, maar ben gewoon daarnaast blijven testen met urinetesten (uit onzekerheid).

Een huisarts kan overigens dit ook laten testen, hoor.

Succes met je zwangerschap! Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Hoi dames,

Ik probeer al een tijdje contact te leggen met Gent, maar krijg telkens een 'in gesprek' toon. Ben bang dat ik niet het juiste nummer heb. Ik heb gebeld met 003293323139, is dit het juiste nummer?

Groeten Mare

Geplaatst

Mare, dat is inderdaad het juiste telefoonnummer. Gent is echter vaak erg druk en hierdoor slecht bereikbaar. Gewoon blijven proberen!

Geplaatst

Wen, bedankt voor jouw reactie! Hoe gaat het met je?

Ik blijf het gewoon proberen om gent te pakken te krijgen, moet vanzelf een keer lukken! Weet jij toevallig de wachttijd voor een intake?

Geplaatst

Hoi mare,

Ik heb vorige week Gent gebeld en een afspraak gemaakt voor een intakegesprek.en ik kan pas 8 oktober te recht. De wachttijd bedroeg 8 weken.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Nadat onze 3de ICSi ook mislukt is, denken wij er ernstig aan om een vierde poging in Gent te doen.

Net geprobeerd te bellen (in België doen ze niet aan tweede kerstdag), maar er staat een bandje aan met de tijden dat ze bereikbaar zijn. Dat is nu :-)

Weet iemand of er in Gent ook Kerstsluiting is en zo ja, tot wanneer de afdeling gesloten is?

En verder ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar nieuwe ervaringen in Gent.

Geplaatst

@Oskaan, Vanaf morgen zijn ze weer bereikbaar ik heb een mail gehad met wanneer ze dicht waren en daar stond in t/m 24 dec.

Onze ervaringen in Gent zijn echt heel goed en we voelen ons hier echt dat ze ons willem hebben.

Vorige week een tp gehad van een cryo in natuurlijke cyclus zit nu op wd7

Geplaatst
@Okaasan, Vanaf morgen zijn ze weer bereikbaar ik heb een mail gehad met wanneer ze dicht waren en daar stond in t/m 24 dec.

Onze ervaringen in Gent zijn echt heel goed en we voelen ons hier echt dat ze ons willen hebben.

Vorige week een tp gehad van een cryo in natuurlijke cyclus zit nu op wd7

Ik denk dat je tot en met 26 december bedoeld? Dank je wel in elk geval. Dan ga ik morgen weer proberen te bellen.

Spannend wordt het nu voor je, de tweede wachtweek in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden