Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pffff...heb even een dipje...

Vandaag echo en bn gehad...en na 13dgn (!!) menopur spuiten (1 ampulleke per dag voor bms mooi te laten groeien) nog steeds stagnatie...

Tussen de basisecho en de eerste echo+bn (na 5 dgn spuiten) leek mijn lichaam goed te reageren, had zelfs een 7tal follikels die groeiden (en nu niet nodig zijn, want t is voor een cryootje nu). Maar vanaf dan stagnatie van bms, follikels en bloedwaardes. Ze durfden aanvankelijk de dosis ook niet te verhogen, omdat ze dachten dat die follikels dan te hard zouden groeien.

Ik moet vanaf vanavond 1,5 ampulleke gaan spuiten. En heb pas vrijdag weer controle, ze verwachten dus blijkbaar niet echt snel flinke vooruitgang :(

Ik vroeg vandaag hoe dit kwam. Blijkbaar komt dit vaker voor als een vrouw aansluitend op een IVF een cryo cyclus doet (zonder maandje ertussen). De hypofyse is door de suprefact een tijdje uitgeschakeld en heeft daarna vaak een tijdje nodig om weer in gang te geraken... En dan is de daaropvolgende cyclus vaker lang(er). Daarom dat er vroeger (en nu nog in sommige ziekenhuizen) een maandje rust na een IVF was (is).

Pffff.....ben dus al op 17 van mijn cyclus en een eisprong is nog niet voor direct (en dus ook geen tp). Het lijkt erop dat dit wel eens een cyclus van 5-6 weken gaat zijn ipv mijn gebruikelijke 4...

Het rotte is dat ik hierdoor wel wat begin te twijfelen aan mijn lichaam... en vragen begin te stellen als: maar als er straks cryo's worden teruggeplaatst, gaat mijn lichaam dan wèl naar behoren reageren en functioneren om ze te laten innestelen? Want dan moet het ritme toch weer teruggevonden zijn?!

Heeft er hier nog iemand ervaring met een plots lange cyclus na IVF?

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hè wat rottig zeg, daar zit je echt niet op te wachten. :-( ik heb zelf idd altijd een rustmaand gehad en dan een cryo in eigen cyclus.

Maar ik zou me geen zorgen maken over je kansen hoor, in een gewone IVF cyclus is ook alles gestimuleerd toch? Ik zou dit nu dan zien als een gestimuleerde cryo poging. Krijg je nog utrogestan na de tp? Dat zou ik dan evt wel vragen, al is het maa voor je eigen geruststelling.

Geplaatst

veel sterkte Bettyboopske! Het is ook zo'n circus aan je lichaam, deze processen.... Superheftig zo nu en dan.Hier begint de spanning toch wel toe te slaan. Zaterdag mag ik testen. Ik heb vandaag alleen maar het gevoel dat mijn onesteldheid doorkomt en ren dan naar het toilet om er vervolgens achter te komen dat er niets aan de hand is. Nog even een paar dagen volhouden en hard blijven hopen dat het voor ons deze keer eens raak mag zijn!Succes voor alle wachtende dames hiero!

Geplaatst

Morgen allemaal.

Dag 8 na punctie alweer. Boops inmiddels wel gevoelig (van de utrogestan, dat ken ik). Verder zegt mijn hoofd dat de duivelstjes gaan komen. Beetje rugpijn en wat andere pijntes. Dagen duren lang!

@henne: thanx, bij steekjes leg ik mijn had op mijn buik, dat helpt :-) en heb mijn duimen dubbel dicht voor je!

@betty: wat rot voor je! Ik heb daar 0 ervaring mre, als low responder heb ik nog nooit cryo's gehad

@tazz&sometimes geloof dat we gelijk op gaan, ik had 24.5 de terugplaatsing (3 dagen na punctie)

@NCM: succes met de laatse dagen, loodzwaar maar ze gaan voorbij, hoop met een dubbele streep

Ik wil niemand vergeten maar er wordt zo veel geschreven dat ik niet alles bij kan houden, sorry.

Grtzz

grtzz

Geplaatst

Hey meiden!

Henne, hoe is ie nu? Ik ben nog niet aan de beurt met testen... NCM is eerder... en volgens mij zijn er nog een paar die maandag mogen testen... Ik ben dinsdag pas aan de beurt. Wat kunnen weken toch langzaam gaan!

BettyBoopke, wat spannend allemaal.... Kan me voorstellen dat je er minder vertrouwen in krijgt als alles anders is... Maar aan de andere kant... de hormonen die je toegediend krijgt zorgen er zo wie zo altijd al voor dat alles anders is. Ik vind het altijd al een gekunstelde toestand... Mijn cyclus van normaal een dag of 25 wordt ook helemaal uit zijn verband getrokken... Ik hoop dat het ondanks je 'vertraging' allemaal goed gaat komen en je gauw die akelige wachtweken in kan rollen....

Janssuhh, ik ben de eerste 3 x ook eerst aan de pil geweest voordat ik kon gaan beginnen... En uit onze eerste poging hebben we een prachtig mooi meisje mogen krijgen! Nu, de laatste keer, was het zonder pil. Moest er gewoon even aan wennen. Succes strakjes!

Sometimes... ik vind de tijd ook zo kruipen!

Else, mijn buikklachten zijn ook ongeveer weg. Alleen als het tijd wordt om weer naar het toilet te gaan, voel ik dat vaak ook wel in mijn buik.

Hier dag 11 na de punctie, dag 7 na de terugplaatsing. Mijn schaamstreek is geïrriteerd. Voelt soms een beetje alsof er een schimmelinfectie aan zit te komen. Maar kan natuurlijk ook veroorzaakt worden door het inlegkruisjes gebruik en de warmte.... Eergisteravond maar een beetje sudocrème gesmeerd. Had de huisarts een keer aangeraden nadat die andere zalf er niet voor hielp. Verder zoete trek... Klachtjes die ik soms ook heb als een menstruatie eraan zit te komen.

Laatst schreef ik nog dat ik de indruk had dat mijn borsten ook wat minder groot en gevoelig aan het worden waren... dat is toch niet helemaal het geval... 's avonds heb ik het de laatste 2 dagen ook aardig gehad. Maar dat is ook niet raar met de intensieve dagen die het waren. Ik merk wel dat is 's ochtends op het moment eerder wakker ben en makkelijker wakker wordt. Soms lijkt het net even of ik een ietsje pietsie misselijk ben. Maar dat kan natuurlijk ook de verbeelding zijn. Gisteren bij mijn schoonouders kreeg ik even een enorme behoefte om even te gaan liggen... Ze zaten buiten, en ik ben heel eventjes op de bank gaan liggen. Voelde me toen niet helemaal goed. Niet dat ik beroerd was, maar een niet te negeren drang om even te gaan liggen. Tja, het blijft een verhaal van wachten.... Als ik in het weekend nog niet vloei, dan krijg ik toch wel positieve hoop. En toen ik gisteren in bed lag, had ik zoiets van: het is al maandag.... Door die pinksterdagen had ik zo'n zondagavond gevoel.... Dus toen viel het al wel weer een dag mee.... Al hoewel.... Pfffft.....Nog 62 bollen te gaan!

Geplaatst

Hoi Hildever,

Wat spannend! Al bijna om jou tijd. Ik hou zelf 14 dagen na punctie aan en als ik in het weekend nog geen bloed gezien heb weet ik zeker dat ik ook hoop krijg terwijl je een pasr dagen voor loopt!

Ik heb dat ook, klachten bij toiletgang. Hoop gedoe in mijn buik, blijkt het dat te zijn.

Omdat het normaal gesproken tussen dag 8 en 12 fout gaat heeft bij mij het 'broekloeren' virus toegeslagen.

Maar ja, er zit weinig anders op dan wachten....wachten...wachten...

Geplaatst

Och meiden wat een spanning! En ik kan jullie verzekeren, die neemt alleen maar toe na een positieve test. Nu heb ik ook wel hele negatieve ervaringen, maar pffffff wat ben ik bang en onzeker. Broekloeren is nu ook mijn voornaamste bezigheid. Plus mezelf vertellen dat alle krampjes en zeurderige trekjes in buik, rug en benen juist goed zijn... Met vroeg testen ben je wel eerder van dit bankje af, maar je zo langer op het volgende :-s

Die utrogestan is ook troep hè, vervelend dat het allemaal van die misleidende kwaaltjes kan veroorzaken. Hilde precies dat willen liggen had ik zaterdag, dus in die zin.....

Geplaatst

Wow Else houd jij 14 dagen na punctie aan? Gebruik jij Pregnyl of bollen? Blijft dat dan niet in je systeem zitten? Ik gebruik Pregnyl en mag echt pas 2 weken na de terugplaatsing testen.

Zaterdag is het voor ons inderdaad weer zover. Vandaag ben ik echt supernerveus... Ik vloei niet maar heb wel wat lichtgeel/bruinig slijm... wat "zware" borsten en DORST!! Dus wie weet. Maar ik ben zo ontzettend zenuwachtig... nog 3 dagen te gaan. Help me duimen dames!

Geplaatst

Hoi NCM.

Duim, duim, duim! Ik zou dan 11 dagen na TP testen, dr. s had het over 12 dagen en normaal is de TP in Ddorf na 2 dagen dus ik denk dat hij zich bij mij dagje vergist heeft.

Ik gebruik de bollen. Pregnyl was voor mij niet aan te komen, heb Ovitrelle genomen.

Ik inmiddels lage rugpijn en behoorlijke ongi-klachten. Als de duivels te voorschijn komen verbaast het me niet dan is het daarvan en anders......?

Grtzz

Geplaatst

Hier bruin bloedverlies dus vrees het ergste. Nadeel van vroeg testen natuurlijk, maar toch wel erg zuur dwars door een positieve test heen.

Als je na de tp pregnyl gebruikt in je idd niet eerder testen. Zou niks voor mij zijn ;-)

Geplaatst

Henne, pfff wat heb je een tijd achter de rug.. ik hoop dat je gevoel je nu wel in de steek laat en die test nog maar wat donkerder mag worden en over een maand of 8 eindelijk jullie wens uit mag komen!

Mijn twijfels slaan weer toe, zal ik ooit wel moeder worden?

Stel dat dit geluk echt niet voor ons is weggelegd, hoe moet ik ooit al die zwangeren om me heen verdragen.. ik heb er nu al zo'n moeite mee!!

Mensen die "per ongeluk" zwanger raken, mensen die "in een keer raak prikken" , mensen die eerst abortus plegen maar daarna zonder slag of stoot zomaar een kindje op de wereld mogen zetten.

Ik vraag af hoe het op deze wereld allemaal verdeeld is.. pfff!!!

Het duurt zo lang voordat wij allemaal eens zwanger mogen worden maar al die zwangerschappen om ons heen gaan zo snel.

Ik kan het op het moment niet verdragen om baby's om me heen te hebben.. allemaal lief leuk en aardig doen.. ga toch weg ik wil mijn eigen kindje!!!!!!

"geniet er nu nog maar van dat je ze niet hebt, je kunt nog doen en laten wat je wilt.. en slapen!!!"

Nou.. wat genieten wij daar toch van dat we ze niet hebben!!!

Of.. ach, je bent nog jong je hebt nog zeker 10 vruchtbare jaren.. tijd zat!

Nou... na 11 ivf jaren kun je me wel bij elkaar vegen denk!!! Maar jippie ik kan nog 10 jaar ivf'en!!!!

Zooooo wat krijg je toch soms harde uitspraken naar je kop geslingerd he!

Maargoed, ik heb mijn frustratie even uitgesproken... :)

Ik hoop morgen voor de laatste keer mijn menstruatie te krijgen zodat ik donderdag kan beginnen met de gonal-f.. dan nog een helse punctie maar dan zijn we weer in de race! Die tussenposes zijn allemaal niets voor mij!

Donderdag ga ik naar de acupunctuur, ook draag ik dag en nacht een maansteen, agaat en beschermengeltje.

Ik hoop dat dat ons deze ronde wat moois brengt..

Sorry voor mijn gezeur.. :mad:

Geplaatst

Pffff, Henne,

Ik hoor het vaak van anderen , bruin bloed verlies/lichte bloeding en toch een volledige zwangerschap. Ik hoop zooo voor je dat dat voor jou ook geldt!

Onedream: zeur maar raak hoor, hoort er ook bij en na 11 jaar......jemig!

grtz

Geplaatst

@ henne ik blijf voor je duimen en hoop dat het een nestelingsbloeding was

@ betty helaas geen ervaring hier, dit is mijn 1e IVF behandeling. Hoop dat je lichaam snel weer de oude is en je je eskimootje terug kan krijgen

@ NCM ik hoop zo op een positieve test voor jou. Ik zal aan je denken zaterdag, jij bent volgens mij de eerste die kan testen of niet?

Geplaatst

@else/tazz wanneer gaan jullie testen? Ik denk idd ook 14 dagen na de punctie dus dat zou 4 juni zijn :)

@ hildever tijd gaat super langzaam, gelukkig paar drukke dagen voor de boeg. Ik hb wel last van obstipatie, grote ,gevoelige boops, superveel puisten, maar verder niets. Niet misselijk, alhoewel ik dat wel stiekum hoop. Bij mij dochter was ik al vroeg kostmisselijk, dus dat zou voor mij een prachtig teken zijn, maar het is nog wel een beetje vroeg.. Hahahaha.

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben , de rest succes

Geplaatst

@sometimes: ik wil 4 juni testen en voor die tijd niets in huis hebben om te testen anders hou ik het niet vol vrees ik. Ik had 21 mei de punctie, 24 mei de TP.

Maar ja, de vraag natuurlijk of ik zover kom...4 juni is nog zooo ver weg en de krampen worden er niet minder om. Zin in choco en obstipatie. Past bij mijn maandelijkse ongemak.

Kijken wat morgen ochtend de stand van zaken is.

Geplaatst

Mogge meiden, hier een zenuwpees. Tot nu toe nog geen verder bloedverlies en test is wel wat donkerder dan twee dagen geleden, maar ook veel kramp en gewoon letterlijk bloednerveus. Kan voor mn gevoel alle kanten opgaan. Worden lange dagen.

Onedream ik moest echt even lachen om je post, lekker cynisch, had zo van mezelf kunnen zijn. En idd 'rot op, ik wil een eigen kind', dat denk ik ook zo vaak. Moet zeggen dat na alles wat we inmiddels meegemaakt hebben en de tijd dat we bezig zijn het wel iets minder wordt. Langzaam wen je in je achterhoofd ook wel aan het idee dat je misschien geen kinderen krijgt. In het begin raakte ik daar letterlijk van in paniek. Maar nog steeds is het voor ons 'geen optie'. Waarom denk je dat ik hier nu zit te stressen na de 11e tp met een shot prednisolon elke dag in mn lijf. En ik zweer je, toen we ruim vier jaar geleden voor onderzoek naar de gyn reden zei ik tegen mijn vriend: 'wat er ook uitkomt, ik ga géén ivf doen. Ik bedoel maar :-()

En ook al maken ze me nu zelf ook heel onzeker: krampen hoeven écht niet negatief te zijn. Ik weet uit mijn eerste zwangerschap ook dat ik er veel last van had. Heb toen zelfs het ziekenhuis nog gebeld omdat het zo erg was. Ik vond (achteraf) wel dat het andere krampen waren dan wanneer ik ongesteld werd. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen, maar bij een menstruatie lig ik er letterlijk bij te weg te krimpen en moet ik paracetamol nemen. Deze krampen zijn vervelend en pijnlijk, maar ik kan er wel gewoon mee doorlopen.

Hang in there girls!

Geplaatst

Argh! Ik ben de moed hard aan het verliezen... vanochtend bruinverlies wat meestal mijn menstruatie aankondigt... Ben zo bang dat het weer niet gelukt is....

Geplaatst

Oooh nee, niet nog meer bruinverlies in dit topic! Ik protesteer :mad:!! Sterkte meis, ik hoop voor je dat het niet doorzet.

Geplaatst

Ow, Henne en NCM, wat een ellende....

Het is zoooooo lastig! Ik hoop dat het rode bloed weg blijft! Ik weet dat het zo kan...Bij de zwangerschap van onze dochter had ik ook, vanaf dag 18 tot en met 27 na de punctie oud bloed verlies... Dat kon er bij horen zeiden ze al in het ziekenhuis. En ik weet dat het ook anders kan. Hield me ruim een jaar geleden ook vast aan deze gedachte, in eerste instantie... Maar goed, het was niet zo. En de 2e keer had ik al zoiets van: ow, het zal wel mis zijn.... Meiden... toi,toi,toi, en ik hoop dat het bij bruin blijft!!!

En Onedream, het is geen gezeur! Joh, als het niet op de 'gewone' manier lukt om zwanger te worden en je maar een paar kansen hebt, je overgeleverd bent aan de regering of het blijft zoals het is enz. enz.... is het wel heel makkelijk gezegd voor een ander. Je mag er over zeuren en er heeeeeeeel onzeker over wezen! Het is zo lastig om van uit ervaring te moeten spreken dat kinderen krijgen helemaal niet zo vanzelfsprekend is. En ik denk dat dat bijna niet voor te stellen is als je er niet mee te maken hebt. Het is lief van mensen om je nog eens op de voordelen te wijzen. Soms zie ik die voordelen van geen kinderen hebben ook nog wel eens hoor, met die schat van een meid die we door dit mooie, spannende, onzekere traject hebben mogen krijgen. Maar ik wil haar toch niet meer kwijt! Want geen kind(eren) hebben heeft ook nadelen!!!! Zeker als je ze zelf zo graag wil! Dus zeur maar door hoor;).

Sometimes, ik ga pas de 5e testen. Maar... als het weer mis is, dan verwacht ik morgen of overmorgen ook bruin bloedverlies, zo vlak voor het naar bed gaan.... Als dat niet het geval is... dan begin ik langzaam meer hoop te krijgen. Vanmorgen onder de douche, voor het ontbijt, had ik even wat misselijkheidvlaagjes, heel licht... Tja... die verbeelding kan natuurlijk ook alle kanten op gaan. Heb nog even gezegd tegen de embryootjes dat ze meer dan welkom zijn en dat ik erg nieuwsgierig naar ze ben. Ze moeten nog lang blijven zitten!

En Else, ik vind het heerlijk dat er eerst nog een weekend is: ik heb mezelf beloofd dat ik, als er niets gebeurd in het weekend, ik maandag tests mag kopen! En jij hebt de zelfde luxe... kan ook beslissen ze pas maandag te halen, gauw naar huis te racen en dan te testen.... Al hoewel, geloof dat ik ze dan toch al zaterdag zou halen....

Groetjessssss

Geplaatst

Goede morgen dames,

NCM, hoop dat het niets te betekenen heeft en je bij 1 die hoort die ondanks bruin/bloed verlies toch zwanger zijn en blijven! Als ik het stukje van Hilde lees geeft dat wel hoop.

Henne, streepje is toch echt donkerder zag ik. Fijn ook dat er geen bruin meer geweest is. Die voortdurende onzekerheid is slopend.

Hilde, spannende dagen hè! Je symptomen zouden je laten denken dat...:)

Ik nu WD 9 na punctie en nog geen tekenen van bloed.. Wel krampen, gisterenmiddag zelfs behoorlijk. Vandaag weer lage rugpijn erbij. Normaal gesproken zou ik dan 2 dagen later bloed moeten zien.

Nou ja, als ik het weekend ook nog goed doorkom zou ik het wel heel gemeen vinden als ik negatief test op maandag.

Nog 4 dagen volhouden

Grrz

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb maandag mijn punctie gehad en net gehoord dat ik morgen om half 2 mag komen om een eitje te laten terugplaatsen!! Jpppie!! 12 juni moet ik weer naar het ziekenhuis voor bloedafname...

Spannend!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ow Henne ik had in mijn nervositeit niet eens gelezen dat jouw streepje er zeker nog is en zelfs donkerder is!! Ik ga zo voor je hopen want met alle respect: wat een weg leg jij af zeg... Icsi nr 7...Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Thanks NCM...die zeven icsis valt nog wel mee, die miskramen hebben er vooral erg ingehakt. Maar de aanhouder wint he, dat zeggen ze tenminste. Heb een beetje hekel aan die uitdrukking want dat zou betekenen dat je een verliezer bent als je stopt. En stoppen met ivf vind ik zelf tien keer moeilijker en moediger dan maar doorboemelen met prikken en puncties..

Inflame super! Altijd fijn als dat punt bereikt is. Terugplaatsing is toch wel een bijzonder momentje :-)

Geplaatst
Thanks NCM...die zeven icsis valt nog wel mee, die miskramen hebben er vooral erg ingehakt. Maar de aanhouder wint he, dat zeggen ze tenminste. Heb een beetje hekel aan die uitdrukking want dat zou betekenen dat je een verliezer bent als je stopt. En stoppen met ivf vind ik zelf tien keer moeilijker en moediger dan maar doorboemelen met prikken en puncties..Inflame super! Altijd fijn als dat punt bereikt is. Terugplaatsing is toch wel een bijzonder momentje :-)
Dankjewel Henn.Als ik jouw berichten zo lees zou ik alleen maar tegen je op kijken als je uiteindelijk zou beslissen te stoppen met behandelen! Je kan jezelf alleen maar recht in je ogen aankijken er alles ALLES aan gedaan te hebben!! En natuurlijk hakken die miskramen er ontzettend in! Ik duim voor je hoor!!Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden