Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mariëlle, wat vervelend dat het is mislukt deze keer. Veel sterkte voor jullie!

En wat spannend hier, ieders verhaal. Henne, ik hoop dat het goed blijft gaan. En NCM, ik hoop dat jouw bruinverlies niks met een menstruatie te maken heeft! Alle klachten kunnen twee dingen betekenen, maar dat is zo makkelijk gezegd, weet ik uit ervaring.

Ik ben nu zelf halfverwege de wachtweken. Volgende week woensdag zullen we het weten. Ik had gisteren een weeig gevoel onderin mijn buik, bijna de hele dag. Dat maakt me erg onzeker. Sinds vandaag zijn mijn borsten wat minder gevoelig. Ach, je kan er niks mee he, al die signaaltjes... Ik voel me erg onrustig en verdrietig deze keer. Wij hebben nog nooit een positieve test gehad. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat ooit gaat gebeuren. Maar die gedachte stuur ik weg door te beseffen dat we echt een kans hebben nu.

Onedream, ik herken je beschrijving erg goed. De angst kinderloos te blijven die je omschrijft. Evenals het gevoel dat wij nu verdorie aan de beurt zijn om papa en mama te worden. Ik vind het ook zeker geen gezeur van je. Juist hier moet je dit kwijt kunnen toch?

Iedereen veeeel sterkte en geluk!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breek in

Henne, shit! Hoe is het nu?

(NCM voor jou hetzelfde natuurlijk.)

Op zich een goed teken dat de streep donkerder wordt. Dat stelde mij in eerste instantie ook gerust. Maar heb mij inmiddels laten vertellen dat bij bloedverlies de kans 50/50 is en daar heb je dus helemaal geen bal aan. Ik hoop ontzettend dat het goed gaat!!! Allemaal op naar stralend witte onderbroeken!!!!

Breek uit...

Geplaatst

Klopt Floortje, bij bloedverlies is het echt vijftig procent kans. Maar bruinverlies valt daar geloof ik nog niet onder, dat scheelt. Enne....mijn vorige ronde bloedverlies was het goed fout, dus deze keer ga ik aan de goeie kant van die vijftig zitten ;-)

Hoe is het nu met jou?

Geplaatst

@ Henne ik duim overuren voor je :)

@ NCM Trek je het nog meid, kom op positief denken

@ Else nog een paar daagjes, we gaan gelijk op en zijn straks ook gelijk zwanger :)

Geplaatst

Lief dat jullie zo aan me denken! Het helpt me echt! Ik trek het nog wel maar vind het superspannend. Tot nu toe is de score ongeveer 4 druppels (sorry voor de "vieze"praat) dus dat valt nog erg mee. Ik hoop dat het morgen weg is.... maar ben dr bang voor... het is precies zoals normaliter mijn menstruatie begint maar zo lang ik niet vloei blijf ik stug doorhopen.... Morgen zien we weer verder maar wat is zaterdag ver weg zeg...

Geplaatst

Henne, ik duim voor je dat het bruinverlies gewoon van de innesteling was. Dat komt zo vaak voor, dus hopelijk is het gewoon allemaal prima!! Ik hoop dat het echt snel lukt om er ook een klein beetje van te genieten. Hier herstellen en dan weer op naar de volgende ronde, maar dat kan pas als mijn bloedwaarden weer normaal zijn en dat zijn ze nu nog niet, dus eerst volgende week weer bloed prikken.

Sterkte allemaal!!

Geplaatst

Inflame, een goede terugplaatsing vandaag!!!

NCM, hoe is het vandaag? Ik hoop maar dat het bruinverlies gestopt is! Op naar een positieve test zaterdag!

Henne, hoe is het nu bij jou? Krijg je er al een beetje vertrouwen in?

Zuuz en sometimes en Else, hoe gaat het bij jullie??

En dames in het traject? Jansuh, BettyBoopke?

Sorry als ik dames vergeten ben....

Hier dag 13 na de punctie, dag 9 na de terugplaatsing. Merk dat ik positief begin te worden: mijn borsten zijn nog steeds groot en gevoelig, regelmatig last van gammeligheid met lichte vlagen van misselijkheid (of komt dat van de zenuwen ;)).... Gisteravond was mijn man even ergens voetbal wezen kijken en had een paar wijntjes genuttigd. Ik merk dat ik de schrale alcohollucht in de slaapkamer en badkamer erg ruik deze keer en nog ranziger vind dan anders.... Maar goed, het is nog geen dinsdag. En de vorige keren begon ik zo rond deze dagen bruin te verliezen. Vind dat ik dat nu maar eens niet moet gaan doen....

Sterkte allemaal!!!

Groetjessssss

Geplaatst

Hallo

Hier nog steeds drupjes bruinverlies (ik denk dat de stand nu ongeveer4 drupjes is) maar niet veel. Ik denk dat het gelijk is aan gisteren. Borsten idd wat gevoelig . Gisteren om 21 uur naar bed gegaan met knallende hoofdpijn en vandaag wat licht in mn hoofd. Hopen dat het bruinverlies op gaat houden of niets te betekenen heeft... Nog 2 dagen doorploeteren tot zaterdagochtend en hard blijven hopen!!

Geplaatst

Ohw, NCM, zet 'm op nog die twee daagjes. Zoek afleiding, verwen jezelf, laat je verwennen en hou hoop!! Succes met die laatste loodjes.

Hildever, ik zit op dag 8 na de terugplaatsing vandaag. Ik voel me sinds gisteravond ook weer wat positiever. Mijn borsten zijn weer terug heel gevoelig geworden. Ben erg moe en voel me af en toe ook licht misselijk. Ik blijf wel bang maar voel iets meer hoop nu.

Ik hoop dat jij deze dagen geen bruinverlies zal hebben!

Omdat ik in tegenstelling tot de vorige keren de utrogestan (en nu ook daarnaast progynova) moet gebruiken tot en met de testdag (en hopelijk nog lang daarna...) ipv twee dagen ervoor stoppen weet ik niet hoe mijn lichaam gaat reageren. Alle keren werd ik na het stoppen met de utro de dag daarna ongesteld.

Alle meiden veel geluk!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier dag 10 na punctie. Vandaag begonnen met hoofdpijn. Zal de spanning zijn denk ik. Geen tekenen van een zwangerschap, niet misselijk, niet beter ruiken...maar nog steeds geen bloedverlies. Af en toe een steek door mijn boezem. Door de bollen waarvan ik ook bang ben dat ze een bloeding tegenhouden. Maandag is nog ver weg.

Ff snel vanaf mijn werk in de pauze..

Grtzz

Geplaatst

@ else bij mij hetzelfde, ik hb plots geen gevoelige borsten meer en de hele avond buikpijn, steken gehad, zoals wanneer ik ongesteld moet worden. De gevoeligheid van mijn borste verdwijnt dan ook en dan wordt ik ongesteld. Maar nu nog geen druppel, dus ik hb hoop. Een klein beetje, want ik dacht vanochtend dat het klaar was en hb toch getest. Ik kan alleen maar zeker weten nu dat de Otrivelle uit me lichaam is, want ik teste negatief.

Ik wacht nu tot maandag met testen. Dan weten we het zeker..

Geplaatst

@ zuus ik hb inderdaad veels te vroeg getest. Das waar. Maar als ik nu dus ga testen op maandag issie in ieder. Geval niet vals, want het kan nie door de otrivelle zijn..

Geplaatst

Dapper Sometimes dat je al getest hebt, ik durf dat nog niet. Gelijk heb je, als je maandag posi hebt dan is het echt zo.

Wat spannend allemaal!

Henne, volhouden!

Hildever, bijna zover toch?

Tazz?

Vanavond. Pas tijd beter te lezen

Geplaatst

Nou net terug uit t VU. Bij 4 van de 5 eitjes is bevruchting. 1 is er dus teruggeplaatst. Het zag er goed uit en het eitje was in 8e gedeeld. (ik heb er geen verstand van maar het schijnt goed te zijn) alles zag er goed uit! Baarmoederslijmvlies was top.

Hebben jullie last gehad van het terugplaatsen? Ik heb wat krampjes/ steekjes.

Nou... Nu kijken of de kleine blijft plakken :-)

Ik duim voor jullie allemaal hoor!!!! Dat het maar een vruchtbaar jaar mag zijn!

Geplaatst
Inflame succes vandaag meid
Thanks! Ik duim voor jou, nog even totdat je mag testen lees ik he!!! Is dit jullie 1e behandeling??Liefssss
Geplaatst
Thanks! Ik duim voor jou, nog even totdat je mag testen lees ik he!!! Is dit jullie 1e behandeling??Liefssss
Wat een mooi aantal!! Hoop dat deze blijft plakken inderdaad. We duimen weer.;)Dit is voor ons de eerste behandeling. Het viel mij erg mee, behalve dit eindeloze wachten met gekke steekjes en pijntjes. En nu dan de pukkeluitbarsting in me gezicht, enorme boobs, gelukkig nu niet meer gevoelig en het wachten.Sorry voor het geklaag, maar ben echt in een klagerug buitje.Ruzie met mijn baas en ziek gemeld vandaag. Bahh!!
Geplaatst

@ inflame, hoog bevruchtingspercentage zeg. Klinkt hoopvol! Is het je eerste behandeling? Krampjes en steekjes na de terugplaatsing is heel gebruikelijk. Hoeft niet, kan wel. Bij mij verschilde het per keer. Kunnen de medicijnen zijn, of nog napijn van de punctie.

@ sometimes, naar zeg, deze dag voor jou, sterkte.

Ik had vanmiddag een mega huilbui, voelde me zo in paniek. Al die onzekerheid... Luchtte wel op, da's dan weer fijn. Straks koken voor een lief vriendinnetje, even prettige afleiding dus vanavond.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden