Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@nmc, hoe is het nu?? Lastig he je lichaamssignalen die zooooww verwarrend zijn! Ik duim echt op een goede afloop hoor! Voor de hoeveelste keer zijn jullie bezig??

@hildever@ hahaha stuitertieten, hahahha. Is het nog steeds een beige smurriehoopje?? Ik duim ook zeker voor jou hoor ;-?Ik zou niet weten wanneer ik mag testen, hahah ik moet 12 juni naar t vu voor bloedonderzoek en dan hoor ik meer.... Ik wacht dat dus af denk ik en dan daarna een keer ofzo??? Hoe doe jij dat dan?? Klinkt naief bij mij, maar heb me er niet zo in verdiept..

@henne, weet je al wat??

@bettyboopke, ik hoop het ook voor je!!! Ik vraag me alleen af, moet je weer spuiten als je een cryo wil laten tp??

Vanmirgen stond ik op en voelde ik me beter dan de hele week... Heb maar 7 dagen hoeven prikken (volgens mij wel kort) daarna 2e pinksterdag de punctie en gisteren de tp.... Iedere keer een beetje pijntjes of steekjes... Maar nu NIETS.... Echt gek! Wel een beetje een harde onderbuik, maar verder voel ik me weer energiek, blij.....

Ow en net hoorde ik mijn darmen heel erg.. Hhaha maar dat kan ook verwerking van mijn diner zijn :-)

Nou zeg... Hopelijk is dit juist goed!

Meiden, ik duim echt voor een ieder, ik vind het buy the way wel fijn jullie verhalen te lezen en natuurlijk ook zelf wat te kunnen toevoegen! Thanks voor de reacties!

Geplaatst

Janssuh, het hele wachten is al spannend!

En Inflame, tot nu toe geen beige meer gezien! Het is weer witte smurrie! Als je de 12e naar het ziekenhuis moet voor bloedonderzoek, gaan ze aan de hand van je hcg bepalen of je zwanger bent. Je moet dan vaak 's morgens bloedprikken en dan hoor je 's middags of je zwanger bent. Je hoeft dus niet thuis te testen. Dat je je buik minder voelt is wrs. omdat alles langzamerhand ook een beetje aan het bijkomen is van de punctie. Dat had bij mij ongeveer een week nodig. Toen voelde ik dat ook allemaal niet meer zo. En inderdaad... protesterende darmen had ik nog wel. Maar dat is nu ook aardig over. Maar ik eet op het moment ook veel fruit omdat ik het idee heb dat als ik wat misselijk begin te worden, er wat in die maag moet. En dan liever wat gezonds (ik moet weer sultana-achtige koekjes in gaan slaan denk ik). En al die vezels helpen misschien wel weer om het allemaal wat makkelijker te laten verlopen.

BettyBoopke, dat het deze keer maar helemaal goed mag gaan en dat het niet zo'n afvalrace wordt bij je cryo's!!! Spannend weer!!!

Groetjessssss

Geplaatst

oh nee Else! Zoals ze ook hard naar mij roepen: het is pas over als je helderrood vloeit. Houd vol!

Geplaatst

@else: jeetje wat balen meis.... Sterkte met het verwerken!

@hildever: Dankjewel voor de info, heb ik echt wat aan!!! Is dit jullie eerste behandeling? En eerste kindje?? Ik ga voor je duimen, jij mag na het weekend testen toch??

Duim duim duim voor iedereen hier op het bankje :-)

Geplaatst

Ow, Else, hopelijk is het inderdaad nog niet over..... Ook net een adertje geraakt bij het bollen stoppen??? Gistermiddag had ik ook heel iets bruin/rood boven aan mijn vinger zitten... Maar verder dus nog steeds niets (tenminste, tot mijn laatste wc-gang een uurtje of 2,5 geleden dan).

Inflame, nee het is al onze 4e ICSI. Destijds 'beginnersgeluk' gehad en gelijk de eerste ICSI raak. Een pracht van een dochter hebben we gekregen. Nu, als alles goed blijft gaan krijgt zij er rond haar 4e verjaardag een broertje of zusje bij (ze is 7 februari geboren en als dit goed blijft gaan, is de uitgerekende bevallingsdatum 8 februari ;)). Dit was onze laatste ICSI...

Groetjes!!!!

Geplaatst

Ben bang dat het geen adertje was en gelet op de krampen die ik nu heb verwacht ik mijn bongi uiterlijk morgen. Voel me behoorlijk voor de gek gehouden door mijn eigen lijf. Ben er verdrietig over en ga zeker niet meteen verder. Nadat ons wondertje eind 2010 geboren is hadden we eigenlijk gezegd: laat ons gelukkig zijn met wat we hebben maar zo nooit meer. Ik ben 5 jaar niet mezelf geweest en nu we vanaf januari weer bezig waren hakte dat er toch weer behoorlijk in vanaf de start (instellen op medicijnen, curetage etc).

Ik probeer rationeel te zijn, kom op, het is de eerste poging etc maar na een forse huilbui op de schouder van mijn man zie ik het ff niet meer zitten. Vandaag dus, na de 3e bollen lading, voor mij een dip-dag

Neemt niet weg dat ik werkelijk hoop over een massa positieve testen te lezen deze maand. Duim, duim, duim

Geplaatst

Hildever: wat leuk te lezen dat je al een dochtertje hebt!!! Spannend deze laatste poging nu! Kun je het loslaten na deze laatste poging denk je? Brutale vraag, deze poging krijg je niet vergoed toch?

Ik hoop dat je echt weer zwanger mag worden!!! Gelukkkkkk!!!

Else: ach jeetje meis, wat naar joh!!! Zo'n behandeling hakt er aardig in, dus logisch dat je erg emotioneel bent nu! Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Breek in

Meiden! Houd vol, wat een zenuwslopend wachtbankje is dit!! Ik duim voor jullie! Bruinverlies en zelfs bloedverlies ook als het rood is, hoeft echt niets te betekenen. Mijn gynaecoloog heeft dat vorige week nog benadrukt. Het kan dan nog alle kanten op. Ze kunnen je onderzoeken en als de baarmoedermond mooi dicht is, is dat een goed teken. Alleen bloed, in welke kleur dan ook hoeft nog niet het einde te betekenen. Dus zet 'm op allemaal!!

Henne, ik ben zo benieuwd of je al wat weet? En Bettyboopke, je zit lekker te broeden op die follikels zeg, bijna zonde om ze niet te gebruiken, ha, ha... Ik hoop op wondereskimootjes deze ronde.

Geplaatst

Else, dat klinkt ook wel heftig, curettage... Was die curettage nodig om je in te stellen op de medicatie, of zie ik wat over het hoofd in je handtekening?

En dat je heel verdrietig bent, ook al is het nu de eerste poging voor een broertje of zusje, is toch niet raar? Je moet er nog al wat voor doen. Je krijgt nogal wat in je lijf te verstouwen... En dan ook nog eens al die spanning van de wachtweken! Dat moet ook weer ontladen! Dan mag je ook even, of nog even heel lang verdrietig zijn! Ik heb ook de vorige 2 keren ontladen met een flinke brulbui en en nog een poosje verdrietig zijn. Want ja... komt er nog wel of niet dat broertje of zusje. En ja, het is ons al een keer gelukt... Maar een 2e is ook zo welkom! En ik vind het voor ons meisje ook zo goed als er nog een kindje bij komt... Een speelmaatje aan huis, leren dat je niet de enige bent waar het in het gezin om draait... Ik verwacht dat dat voor jullie ook geldt.....

Groetjessssss

Geplaatst

En Bettyboopke, bij mij zijn alle cryo's goed ontdooid, maar geen eentje heeft het uiteindelijk gered, dus kwantiteit zegt niks! Je hebt maar een krachtpatsertje nodig die lekker warm bij jou onderduikt om niet meer weg te gaan. Houd hoop!!! En sterkte met de pregnyl, altijd weer een gedoe met die nare spuit.... Ik houd je in de gaten! X, Floor

Geplaatst

Ff een rare vraag: is bij jullie het ook zo lastig de bolletjes ustrogan (voor wie die gebruikt) in te brengen? T lijkt wel of mn baarmoeder steeds dichter zit en dikker wordt....... Is dat normaal???

Geplaatst

Hey Floor, lief berichtje :)

Ik ga ervan uit dat we dit keer meer geluk hebben, maar als ik aan dinsdag denk, voel ik toch wel wat kriebels hoor.

Uiteindelijk heb ik 18 dagen spuitjes gezet (menopur, dus die pregnyl kon er nog wel bij hoor haha), hoewel ik eigenlijk helemaal geen probleem heb met het zetten van die spuitjes, ben ik toch wel blij dat het vanavond de laatste was! En hopelijk de allerlaatste...!

Hoe is het met jou verder? Lukt het zo een beetje? Zo'n vroege mk komt toch wel even aan hè. Hoop dat je snel weer verder kunt! xxx

Geplaatst

net terug uit mijn werk...morgenochtend ga ik bijlezen

maar even voor jou NCM: veel sterkte en succes morgen!!! Ik duim!

Geplaatst

inflame ik breek ff in...

elke keer als ik zwanger was kreeg ik zo'n dikke baarmoedermond en leek hij ook lager te liggen. Dus bij mij is het een heel positief teken!!!

Hij werd ook meteen weer dunner als het mis was gegaan.

Dusse... duim duim duim

breek weer uit

Geplaatst

Yep, hier kan ik de utrogestan ook bijna niet meer 'kwijt'. In het begin kon ik bij het inbrengen m'n baarmoedermond vrij hoog voelen liggen, nu niet meer. Het is net of mn baarmoeder veel dikker is geworden en lager is gaan liggen. Dus wie weet Inflame wat een goed teken dat is...!

Hier uitslag van immunoloog, hij ziet geen afstotingsverschijnselen. Ik moet zeggen dat ik er zelf desondanks nog niet gerust op ben, maar dit stapje is dan in ieder geval weer gezet. Als dat stomme gekleurde gedoe nu eens ophield... en als ik dan maandag een knallende test heb... dan kan ik het misschien nog wel uithouden tot de eerste echo.

Else veel sterkte! Is het echt over?

En MCN ging jij nu vandaag testen?

Knuffel allemaal!

Geplaatst

GoedemorgenNou vannacht om vier uur wakker met hevige krampen in mn buik. Om 7 uur weer wakker dus besloten test te doen maar toen ik de trap af liep voelde ik alles al vloeien. Toch test gedaan. Als ik heel heel positief ben zie ik een heel heel licht streepje. Maar ik vloei intussen flink en heb veel kramp dus misschien is er 'iets' geweest maar nee, ik ben niet zwanger. Ik ben dr rustig onder maar ook strijdbaar moet ik zeggen. Dit is niet het einde en we gaan kijken wat we gaan doen. We denjen aan een gesprek in Rotterdam maar ook om onze adoptieplannen eerder dan we gepland hadden weer op te pakken (we wilden eerst een eigen kindje en daarna adopteren maar misschien nu andersom?). Maar eerst even tijd voor ons tweeen en onze directe familie en vrienden. En dan weer door!

Geplaatst

NCM: wat een teleurstelling weer! Pas je goed op jezelf de komende dagen??? Ik heb respect voor je strijdvaardigheid, niet opgeven maar o wat is dit toch moeilijk. Heel veel liefs xxx

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik zie dat er paar nieuwe bij zijn gekomen. ik ben weer lang niet meer geweest. Gisteren heb ik IUI gehad. 17 juni mag ik test doen. Dus weer heel spannend.

Heel veel succes en sterkte voor alle dames.

Liefs Marloes

Geplaatst

Breek in

Ncm gatver meid ik wil je heel veel sterkte wensen

Henne ik duim dat het goed gaat bij jullie heel veel succes en sterkte deze komende tijd

En de andere dames succes en op maar posi test

En de nega meiden heel veel sterkte

Liefs Jessica

Geplaatst

Jeetje NCM, wat jammer! Weg hoop. Wel goed te lezen dat je strijdbaar bent.

Ik hen na gisteren niets roods/bruins meer gezien maar heb geen hoop meer, heb volop krampen. Gisteravond een pijnstiller genomen zodat ik die pijn niet zo zou voelen.

Hilde, ik moet medicijnen nemen om mijn prolactinegehalte op pijl te krijgen. Ik neem 1,5 parlodel daarvoor, als bijwerking duf (grote gele stikker op de verpakking) en depri.

Waren de waardes eindelijk goed bleek ik een poliep te hebben bij de uitgangsecho, die werd middels curretage weggehaald. Mijn baarmoeder heeft de gewoonte vleesboompjes en poliepen te kweken. Heb ik in Duitsland laten doen, daar woon ik.

In het ziekenhuis zeiden ze dat ik maanden moest wachten met een ivf behandeling, eerst baarmoeder laten rusten Ddorf zei dat ik gewoon kon starten. Nu we in december besloten hadden toch voor een brusje te gaan wilde ik niet meer wachten. Er waren alweer 4 maanden om en de 39 is bij mij in zicht.

Ik was positief verrast over 4 follikels (bij 450 menopur), teleurgesteld dat er al 2 weg waren bij de punctie, blij met die ene bevruchting en nu heel verdrietig over het mislukken.

Maar ja, dat verdriet kennen we hier in dit forum allemaal wel in verschillende maten en vormen. Evenals die spanning en onzekerheid. VRESELIJK!

Ik gun het niemand en iedereen die wel door dit curcus gaat wens ik veel kracht en natuurlijk het gewenste resultaat.

Inderdaad Hilde, precies jullie beweegredenen zijn ook de onze om voor een brusje te gaan.

Na mijn emo aanval gisteren gaat het vandaag weer wat beter. Ga mijn lichaam en geest even wat rust gunnen en wie weet ergens in juli weer een poging wagen (mits mijn baarmoeder meewerkt)

Zodra ik weer eens aan een pc zit zal ik mijn handtekening bijwerken, via phone lukt dat niet.

Meiden in de wacht: hang on there!! Ik blijf voor jullie duimen

Grtz

Geplaatst

@ Hier ongi doorgekomen. Helder rood bloed en blijf vloeien dus deze poging is mislukt. Ben zo verdrietig, heb gewoon zitten huilen op mijn werk vandaag. Ik had het wel verwacht want ik voelde exact zo als ik altijd voel als ik ongi wordt, maar blieef toch hopen. Nu is het over. Ik had nooit gedacht dat het zo verdrietig zou aanvoelen. ..

Geplaatst

Hè bah, twee keer slecht nieuws vandaag :-( meiden veel sterkte. En hou die strijdlust vast, dat helpt je hier doorheen. Trouwens, een flinke pot janken en boos worden ook.

Voor degenen die positief getest hebben of nog positief gaan testen: ik heb een oud topic naar boven gehaald, het 12-weken bankje. Voor meiden die nog niet direct in een uitgerekend topic durven te schrijven maar ook niet zonder lotgenootjes kunnen in die eerste spannende weken. Is een dynamisch topic waar hopelijk telkens meiden bijkomen en dan rond de twaalf weken weer vertrekken.

Hang in there!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden