Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kleine update omdat ik het niet kon laten te testen en er verder nog geen druppel rood/bruin/roze te zien is. Negatief en zo voelt het ook. Wachten dus maar..

Goed intiatief Henne!

Shit Sometimes en NCM, voel met jullie mee en uiteraard met iedereen die van de bank vallen.

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi else, wat bale zeg. Je bedoeld dat je geen symptomen hebt van n eventuele zwangerschap?? Maar je bent ook nog niet ingesteld toch??

@noor, bedankt voor de info!!!

Geplaatst

Oh Else dan is het idd weinig hoopgevend :-( balen zeg. Tuurlijk kan het nog, maar zelf zou ik op dat punt ook de moed opgeven. Zucht, diepe zucht.

Bedenk hier net dat de gekleurde afscheiding misschien wel van de utrogestan komt. Er zit namelijk echt een patroon in: in de ochtend wat bruinig/bezig en dan smiddags wat roze/roder. Toch best raar om dat zo op de klok te hebben als het een teken zou zijn van vroege miskraam.... Toch? Maar misschien geef ik mezelf nu wel weer lekker valse hoop :-s

Geplaatst

NCM, Else en sometimes... wat enorm balen meiden!!! Knap dat je d energie weer kan verzamelen om nu al weer strijdbaar te zijn, NCM.

En Else, ik heb ook echt flink moeten janken de vorige keren. Het is altijd een raar moment vind ik. Je weet dat het mis kan gaan, maar je hoopt toch anders. Als het dan daadwerkelijk mis is is het zo definitief. En jouw lijf heeft er nog eens wat meer voor moeten doen dan sommige anderen, klinkt het. Toitoitoi!

Sometimes, ja gek he? Het overviel mij toen ook dat ik er zo verdrietig van was. Ik had tenslotte nog 2 kansen....

Loesje, welkom terug. Dat het eitje en de zaadjes elkaar maar mogen vinden en er een mooie innesteling mag plaatsvinden!!

Henne, bij de zwangerschap van ons meisje heb ik vanaf de dag van de positieve test (w18) tot 9 dagen daarna ook bruin bloed verlies gehad. Ook tijdens de pil had ik hier altijd last van. In Zwolle is het protocol dat je vanaf de punctie de utrogestan gebruikt. De dag van de punctie 2x2, daarna tot de testdag 3x2 en dan bij positieve test 4 dagen 2x2 en tenslotte nog 3 dagen 1x2. Toen stopte dat dus 2 dagen nadat ik met de urogestan was gestopt... Wie weet stopt het dan straks bij jou ook? Ik hoop het van harte, kan me voorstellen dat je nog niet het volle vertrouwen hebt met jou geschiedenis. Zijn meiden die wat minder onzeker zijn over hun prille zwangerschap maar zich wel realiseren dat het nog mis kan gaan ook welkom op het 12 weken bankje?

Groetjes,

Hilde

Inflame, dit was onze laatste en de laatste nog vergoede poging.

Geplaatst

Oh Hilde dat vind ik echt fijn om te horen! Hoop zo dat mijn 'theorie' klopt en het bloedverlies dus verder niks te betekenen heeft. Ik moest vanaf de punctie twee weken 2x2 gebruiken, ga nu afbouwen naar 1x2 in de avond. Kijken of dan het rozerode verlies in de middag wegblijft. Enne....van harte welkom hoor, juist gezellig! En dan verhuizen we straks hopelijk samen (met nog veel meer meiden) naar uitgerekend in Februari :-)

Else en anderen, na een mislukte poging heb ik altijd heel erg moeten huilen. En dan ging daarna de knop weer om, dan kwam de strijdlust terug. Lijkt me ook heel normaal. Je bent voor je geoel toch zo dichtbij geweest en dan sta je in een klap weer bij af.... Knuffel!

Geplaatst

Heel veel dank voor de lieve en opbeurende woorden hier. Het is precies waarom ik eigenlijk niet nog een x het circus in wilde, ik ben zooo bang voor de spanning, de teleurstelling en het verdriet. Regelrechte angst.

Maar toch hoop ik over een tijdje weer op een bankje te zitten :-)

Uiteindelijk ben ook ik er een voorbeeld van dat het kan, mijn zoontje is het bewijs. Dus niet wanhopen meiden!

Ik vond trouwens wel dat ik verschijnselen had maar misschien wilde ik het te graag?

komende week maar eens bellen met ddorf om eea door te geven en te kijken hoe nu verder en wanneer. Denk zelf aan eerst minstens 2 maal menstrueren (excl deze ronde).

Enne, ik blijf trouw duimen hoor!

Geplaatst

Hildever: hoe gaat het nu met je???Mennn ik dacht dat t wachten wel mee zou vallen, maar sinds vandaag erge ongi krampen. Ik lezen op internet, duidt dit op mislukte innesteling, en dus verlies van het embryo... Ik janken. Do had ik de tp.Nu weer wat rustiger, heb wat andere berichtjes gelezen.. Dat er meer mensen zijn met ongi krampen.. Heb zoooown buikpijn nu.... Snik.Ik duim voor jullie allemaal hoor, maar het is moeilijk altijd positief te blijven zeg... Pfff

Geplaatst

Infame lieverd het zegt nu echt nog niks! Je zit nu net twee dagen na de terugplaatsing, het embryo is door gaan delen en kan zich nu pas ongeveer in gaan nestelen. Dat kan je voelen, maar zou niet zo heel veel fijn moeten doen denken. Hoewel ik zelf ook flinke steken heb gehad. Wat er verder gebeurt is dat je eierstokken weer slinken, die zijn na de punctie nog een paar dagen opgezet. Ook daar kun je buikpijn van hebben. Als het echt erge pijn is en het houdt aan, dan kun je het ziekenhuis even bellen. Misschien is er dan iets anders aan de hand, maar ik denk het ech niet hoor. Zolang je geen koorst hebt of opeens veel aankomt is er vooralsnog geen reden om je zorgen te makenn. Neem gerust paracetamol en leg een warme (geen hete) kruik tegen je rug of voeten (niet op je buik). En een innesteling kan nu nog niet mislukt zijn omdat die simpelweg nog niet eens heeft plaatsgevonden! Op vol meisie, lekker gaan slapen.

Geplaatst

Hey Inflame,

Volgens mij is dit nog wel een beetje vroeg om al ongesteld te gaan worden hoor!!! Dus wie weet is het wel lekker aan het innestelen???

En hier gaat het prima. Vanmorgen flink beroerd... witte derrie de hele dag.... Het gaat goed komen hier!

Henne, fijn dat ik je met mijn ervaring wat gerust heb kunnen stellen. Voor iedereen is het proces anders... maar soms kan je wat aan elkaars ervaringen hebben;). Hoop dat je gauw de rust een beetje kan vinden om meer te gaan genieten!!!

Ik ga mijn bedje opzoeken!!!! Ben moe!!!

Groetjesssss

Geplaatst

Hildever en Henne: zooo bedankt voor de reactie! Ik ga de raad opvolgen en lekker slapen met n kruikie tegen mijn koude voeten! En als t erger wordt met koorts, bel ik t vu, maar ga er niet vanuit!!!Echt zooo bedankt meiden!!!!!!Hildever: top dat alles nog steeds wit is! Ik geloof ook in jullie hoor!!!!henne: ik duim voor jou!!!!!! Houdt ons op de hoogte!! Ik duim!!!

Geplaatst

Inflame, ik zit me in 1 keer te bedenken dat ik bij de eerste terugplaatsing voor een broertje of zusje ook een enorme pijnaanval heb gehad een dag of 2/3 na de terugplaatsing. Ik was misselijk van de pijn en ging bijna van mijn stokje. Heb liggen klappertanden in bed, maar had geen koorts. Heb toen contact gehad met het ziekenhuis. Zij vermoedden toen dat mijn eierstok, die wrs. nog opgezwollen was even omgeslagen is geweest. Moest terug bellen als de pijn aan bleef houden, maar gelukkig was het toen een half uurtje later wel over. En inderdaad... er is zo gerommeld in die buik, die is gewoon ook gevoelig....

Hier gaat het verder prima...

Hoe is het met de andere meiden? Bettyboopke, al wat rust kunnen vinden over a.s. dinsdag? Hoe gaat het verder met de meiden die nog op het bankje zitten?

Groetjes,

Hilde

Geplaatst

@ Hildever, ik blijf duimen voor jou hoor. Voor mij is het egt over. Buikpijn en wel minder vloeien dan normaal, maar het stopt niet. Hb ziekenhuis gebeld, maar die zeggen gewoon testdag afwachten. Als het vloeien aanhoudt stoppen met de utro en als het stopt doorgaan met de utro. Ik stop dus en test morgen zonder echte hoop denk ik voor de zekerheid.

Dan ga ik voor de 2e poging denk ik. Maar, man wat is dit zwaar..

Geen cryos dus het hele circus opnieuw in..

@ NCM meid sterkte ook voor jou. Ik weet wat je voelt en knap dat je zo strijdvaardig bent.

Geplaatst

Heey Henne en Hildever,

Het gaat inmiddels veel beter, maar ben me wel rotgeschrokken! Gelukkig heb ik julli :-). Ik heb nog steeds af en toe een licht mensturatiegevoel, nam in de loop der dag af, nu bijna niets meer. Wel nog steeds rommelende darmen. Wat ik alleen zo gek vind is dat ik sinds vanmirgen weer heel makkelijk mijn bolletjes ustrogestan naar binnen kan duwen, wat ik van do tot gisteren bijna iet kon (toen leek het wel of mijn baarmoeder dicht zat, dit was goed dacht ik).

Ik ben nog steeds vet onzeker, zeker nu ik weer de dat de wijde baarmoederhals helemaal niet goed is....

Mennn ik wist echt niet dat het zoooo zwaar was die wachtdagen... En ik moet nog 10 dagen ofzo... Pfff....

En wat je op internet allemaal leest wordt je ook niet blij van. En dan een moeder waartegen je zegt nadat ze vraagt hoe je je voelt "ik voel menstruatiekrampjes, zegt zij, nou dan is het over.. Tjeeh dat is dan ook snel he dat het dan al over is". Ik nadat ik na een humeurige middag wat rustiger was weer over mijn zeik. Wat een ....moeder zeg, sorry... Tijdens het spuiten zei ze ook al (ze zag een blauw plekje van het prikken) : stop er toch mee joh, een kind is ook niet zaligmakend. ...... Lekkere steun....

Dus zit er echt over in ja!!!

Ik vraag me ook af hoe het met de rest van de meiden is! Ben echt benieuwd naar jullie gevoelens en weetjes, goede en slechte berichten!

Wat fijn hier zeg!!!!

Knufff en truste alvast!!!!

Geplaatst

Zo, dames. Ook ik mag mijn over 3 weken weer op de dit bankje melden. Dan gaan wij voor onze 2e poging. Ik lees hier al volop mee en leef ook mee.

Maar ik wilde nu ff reageren op Inflame. Wij zitten met hetzelfde probleem, maar het is voor hen een manier om er mee om te gaan. En om jou te behoeden voor een teleurstelling. Tuurlijk weten wij dat kinderen hebben niet altijd makkelijk is, maar zij hebben er nooit over nagedacht. Als je er zelf 100% achterstaat, dan moet je ze lekker laten kletsen! Misschien heb je gewoon op dit moment de innesteling, want dat kan dezelfde klachten geven. Dus meid, probeer positief te blijven. Ook al is het niet altijd makkelijk.

Ik heb waarschijnlijk na een licht positieve test in april, toch een innesteling gehad cq miskraam en dat was voor ons gewoon een opluchting dat het toch kan. Stom he? Wij zijn namelijk nu ruim 2,5 jaar bezig om een kindje te krijgen en proberen na heel veel tegenslagen ook het positieve te zien van alles en we hopen ook nog steeds!

Liefs aan allemaal en ik onthou altijd maar: achter elke wolk schijnt de zon!

Geplaatst

Breek even in

Inflame iedereen met zijn opmerkingen bah

Ongie krampen had ik ook en bij de 1 is positief en andere niet ik hoop voor jou van wel en mensen die zo kinderen krijgen staan niet zoveel bij dingen stil als wij en zeggen nou als ik alles had geweten dan zou ik er niet aan beginnen lekker bezig not

Heel veel succes en op naar posi test

Iedereen heel veel succes

En voor de meiden die nega hebben getest heel veel sterkte

Liefs Jessica

Geplaatst

@ inflame laat ze maar kletsen. Jij weet waarom je het doet en laat je niet afleiden door onwetende, goedbedoelende, botte, cynische en soms ronduit domme mensen. Ze weten eenvoudig niet wat te zeggen en vinden het te moeilijk om gewoon te zwijgen.

Geplaatst

- breek in -

2 weken op vakantie geweest, dus net uitgebreid de topic doorgelezen.

Hilde!!!!!! WAUWWWW!!! Dat zou echt geweldig zijn!! Opnieuw samen zwanger!! Voorzichtig gefeliciteerd alvast!

liefs,

Mariek

- breek uit -

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb vanmorgen even bijgelezen. Ik had nogal een pittig werkweekend-driegaagse. Dus alleen de computer aangezet tussendoor om op de bank te hangen en naar uitzending-gemist-dingen te kijken.

NCM, Sometimes en Else, wat ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is bij jullie. Wat is dit toch zwaar hé. NCM, knap hoor, je strijdvaardigheid. Even bezinnen en weer verder. Waar zijn jullie gebleven in het adoptietraject? Een alternatief plan kan een hoop energie geven lijkt me.

@sometimes, het was jouw eerste behandeling toch? Is er al een heel medisch traject aan vooraf gegaan, met iui enzo? Wat een domper, zo'n uitslag. Veel sterkte om dit te dragen.

@else, ik herken je angst zo goed. Vind dat ook het moeilijke aan het hele traject. Je hebt al een heel traject achter de rug zeg. Maar het is al een keer succesvol geweest, dus het kán!

Hildever, je hebt gewoon positief getest!! Spannend zeg, fijn dat het na alle onzekerheden toch weer goed gaat. Succes met de tweede test morgen. dan breekt er weer een nieuwe wachtperiode aan...succes.

Henne, blij te lezen dat het bij jou ook nog goed gaat. Ik snap dat je een slag om de arm houdt. Stapje voor stapje maar, zo probeer ik er altijd tegen aan te kijken. Ik duim voor je!

Inflame, al die onzekerheid, slopen he. Bah, kon de tijd maar vooruit.

Nieuwe meiden, veel succes. Ook fijn dat er zoveel 'inbreken' om steun te geven!!!

Ik word steeds zenuwachtiger. Woensdagochtend aanstaande naar het ziekenhuis voor een bloedafname. En dan 's middags gebeld worden voor de uitslag...brrr.

Nog geen bloed of bruinverlies gezien. Dat begon bij mij altijd een dag voor de test. Hopelijk deze keer niet. Maar eerdere pogingen had ik vandaag al moeten stoppen met de utro. Deze keer ga ik er mee door t/m de uitslag en als alles goed zit ook nog daarna. Wat ik allemaal voel laat ik maar achterwege...want dat kan toch beide dingen betekenen. Ik probeer me er vooral niet door te laten gek maken. En ik durf af en toe een beetje te fantaseren, over kleintjes in huis, maar dat is dan ook meteen weer zooo eng.

Geplaatst

Hey meiden!

Zuuz, ik hoop dat je morgen goed doorkomt! Blijf je heel braaf wachten tot ze bellen vanuit het ziekenhuis of ga je er nog een testje tegenaan gooien thuis? Spannend he? Vooral als je zo goed weet wanneer het anders altijd mis gaat! Ik mag morgen gaan afbouwen met de utrogestan! Yes! Nog 4 dagen 2x2 bollen en dan nog 3 dagen 1 x 2.... en dan ook eindelijk zonder inlegkruisjes!

Inflame, het is inderdaad zoooooo lang wachten. Zelfs nu ik vrijdag al heb getest duurt het nog een eeuwigheid voordat het dinsdag is! En wanneer mensen niet weten hoe dit proces werkt, kunnen ze er beter niks over zeggen. Die buikkrampen kunnen ook echt nog komen van al dat gepeuter bij je eierstokken en baarmoeder. Daar is echt flink wat gebeurd!

Els, nou, we maken graag een beetje ruimte voor je op het bankje!

Sometimes, wanneer was je testdag dan? Ik blijf stiekem toch nog een beetje voor je hopen hoor!!!

Groetjes!!!

Geplaatst

Hej Hildever,

Zodra we thuiskomen uit het ziekenhuis woensdag willen we zelf een test doen. Maar misschien dat ik daar tegen die tijd anders tegenaan kijk.

Dat afbouwen van de utrogestan gaat best snel zeg. Hoop dat ik ook zo ver kom. Ohohoh, wat zijn die laatste daagjes toch verschrikkelijk!

Geplaatst

Hildever, mijn testdag was 7 juni, maar ik ben echt ongesteld en vanochtend weer voor de zekerheid getest en niet zwanger. Ziekenhuis gebeld en hb 19 juli een evaluatiegesprek. Voor mij is het over, maar ik blijf duimen voor iedereen op het wachtbankje. Succes meiden!!

Geplaatst

@else, hoe gaat het nu met jou???

@hildever: eb met jou??

@zuuz, wat SPANNEND!!!! Ik ga duimen! Hoeveelste behandeling is dit?? Lekker blijven doorfantaseren hoor, positieve energie is gezond :-)

@de rest :-D: ik laat iedereen vanaf nu lekker kletsen, kost me alleen maar energie die mensen... :-) ik houd het wel bij jullie :-) en jullie hebben gelijk hoor, je let veel meer op je lichaam nu als voorheen.

Mijn buikkrampen zijn over, nu voel ik niets meer... Pfffffff

@els: jeetje, dat lijkt me ook moeielijk zeg, als je al zo lang beizg bent met de behandeling en dan telkens teleurgesteld worden.... Dit is onze eerste poging, wel al ruim 3 jaar daavoor aan het proberen geweest.

@sometimes, wat bale dat je geen cryos hebt en weer overnieuw moet beginnen! Sterkte hoor!!! En wat fijn dat je o.a. Mij zoveel steun kan geven! ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden