Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miems, de dagen gaan steeds langzamer he? Tenminste, bij mij wel! Hold on... we willen nog meer positief nieuws uit Zwolle en omstreken!!!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ suuz en hildever :-) Knettergek word ik ervan. Normaal vliegen de dagen voorbij en nu lijkt het wel of er iemand van 150 kg aan de wijzers hangt. ;-) ik word gek van mijn lichaam en de signalen die ze uitzend.

Geplaatst

Eten jullie ook zoveel? Ik wel hihi en mijn buik is dik....had altijd een platte ....komt denk ik door die balletjes utrogestan

Geplaatst

En je darmen zijn lekker bezig hoor, door al die hormonen... Zetten ook flink op....

En eh, de punctie... moet je ook niet uitvlakken... Daardoor had ik ook ruim een week een flinke buik! Nu is ie weer redelijk terug bij normaal....

Succes Miems

Geplaatst

Hahaha, en het lijken er nog zo veel hè, Miems! Met mij gaat het wel goed. Af en toe wat kraampjes in mijn buik. Heb mijn charmante meegroei bh's weer opgezocht. Even nog ff de muffe lucht eruit spoelen en dan gaan ze weer aan.

Geplaatst

Is infame alweer langs geweest? Na de melding van de bult in haar buik niks meer gehoord...terwijl ze toch wel regelmatig schreef?

Geplaatst
Dag dames allemaal!

Als alles goed gaat,heb ik maandag een TP van cryo.. (als ze de dooi overleven natuurlijk maar we blijven positief.)

@bettyboopke: ik hoef gn pregnyl te zetten hoor voor tp van cryo ik moet wel iedere dag 3x progynova slikken, 3xutrogestan zetten en om de 3dagen proluton laten spuiten.. Pregnyl,dacht ik,was enkel voor een verse TP en punctie maar mss hangt dit af van dokter tot dokter.

Aan alle andere wachtende dames: véééééél succes meiden,ik hoop met jullie mee!

Groetjes

Succes morgen hopelijk zijn ze goed ontdooit.. :)

Geplaatst

Heyyy meiden,

Zo ik had even een weekendje heel veel te doen, hahaha

De buikopzettingkjes zijn voorbij gelukkig. Ik zit inmiddels. Wachtdag 10, dinsdag naar het vu voor bloedafname. Spannend.

Ik heb nergens echt meer last van, alleen opgezetten borsten en grote tepels, maar dat zullen vast de hormonen zijn! Vanacht amper geslapen, ik werd keihard huilend wakker (2 keer, ik schrok er zelf van). Ik weet mijn droom nog precies, dat mjn man me ging verlaten. Arme man, werd er helemaal wakkeer van. En dan 2 keer achter elkaar een soortgelijke droom. Heb een hoofdpijn nu..pffff... Ik heb dit echt nog nooit gehad. Hoop dat het een bijwerking is van de hormonen. Heeft iemand hier ook last van gehad???

Hoe gaat het met jullie, ik lees een hoop goede berichten (gefeliciteerd allemaal!!!!)

En sommige mensen zitten nog net als ik in de spannende wachtdagen!! Pfffff... Heftig hoor!!!

Fijne zondag allemaal.

Geplaatst

Hoi Inflame, ja ik herken het. Ik droomde laatst dat ik allemaal stokbrood at met filet american en ik was zwanger was ik ff vergeten. Verder droom ik wel meer intensief..... Zal niet alles hier neer zetten. Dan krijgen we een psycho uurtje ;-) . Hoofdpijn heb ik

Geplaatst

Ook .....was nog. Niet klaar, maar mijn vent lijdt me af haha. Nog wel meer klachten, maar weet niet of dat door een zs komt op door die hormonen. We zullen zien. ;-) hoop door een zs komt. Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb net mijn 2e poging voor een brusje achter de rug... het was een rot poging en voor me gevoel hebben ze erg gefaald deze poging.

Ff in het kort, 3 x voor fm langs geweest bij 2e fm zeiden ze al dat de eitjes nog klein waren, 3e fm waren ze als nog klein en was er 1 van 17.

de norm van UMC U is 3 van 17 voor het afspreken van een punctie, ik moest bloedprikken, en de arts zei we bellen je straks of je de punctie din

mag hebben maar ik denk dat ze nog te klein zijn gezien je maar 1 van 17 heb.

die middag werd ik gebeld met het bericht ja hoor din punctie.. waar op zei hoe dat nou kon? en ik nog geen eens 3 van 17 had?

ze hadden me besproken en ondanks de arts die ik die middag zag die al aan gaf volgens mij moeten we het uit stellen,

kreeg ik din me punctie.

9 eitjes 7 KLEINE en 2 grote. uit eindelijk 1 tp en verder niks... Uiteraard ben ik erg blij met me TP

het is een morla op dag 3 en liep voor volgens de arts..

ik heb de tp vrijdag gehad en heb nog 3 x pregnyl 5000 gespoten, kan nu volgens mij niet eens veel eerder testen :(

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum. En ik wil graag mijn ervaringen met jullie delen. Na heel veel verdriet (een miskraam in april van een cryo terugplaatsing met 8 weken). En teleurstellingen: PCOS, Clomidresistent, Overstimulatie met Fostimon, drie mislukte OI pogingen, 1 mislukte IUI poging een escape IVF na overstimulatie (1 teruggeplaatst, helaas niet blijven plakken, 10 in de vriezer) en een cryo terugplaatsing 2 ontdooid, een teruggeplaatst, en zwanger, maar helaas een miskraam, zit ik nu op wachtdag 5 na de terugplaatsing van twee cryo's afgelopen dinsdag. Ik vind het megaspannend en ben mijn zenuwen en emoties totaal niet de baas. Lijkt me leuk om hier van me af te schrijven, contact te maken met 'lotgenoten' en natuurlijk positieve ervaringen uit te wisselen.

Ik ben onder behandeling in het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam en de terugplaatsingen en cryo's liggen in het Erasmus in Rotterdam.

Groetjes An

Geplaatst

Inflame, ik droom me ook suf. Heb vannacht nog gedroomd dat er mensen in ons huis kwamen kijken. Die zouden hier komen wonen. Nou, wij zijn hier voorlopig nog niet weg! Het houdt je psychisch gewoon zo bezig, dit hele intensieve traject dat het er ook 's nachts uit komt! Je bent er bijna!!! Nog 2 nachten proberen te slapen!

Wat vervelend Mijnbaby, maar 1 is genoeg he? Dat hebben wij de eerste keer bij onze dochter ook heel duidelijk ervaren!

Miems, het is ook lastig om alles te intepreteren. Hier schommelt het ook. Heb ook bijna geen misselijkheidsvlagen meer... Maar goed... Donderdag verschenen er bij Moeders voor moeders ook weer 2 streepjes met middagurine... dus het zal best nog goed zijn. Nog 6 dagen?

Dromenvaneenwonder... Je hebt al heel wat voor de kiezen gehad zeg! En nou weer die wachtweken.... Heel veel sterkte! En hopelijk is er deze keer een goede afloop!

Geplaatst

Mijnbaby wat vervelend zeg, dat je zelf ook niet de keuze mag maken..

Ik heb bij mijn allereerste poging ook getwijfeld, er was niet veel meer te stimuleren dan wat we hadden gedaan en dat betekende 5 grote meer niet.

De feriliteitskliniek gaf me de optie of punctie of IUI .. na alles bij elkaar opgeteld te hebben.. wat zouden we over houden van die 5 .. hebben we

beslist met veel dikke tranen dat het een IUI zou worden..

En dan zou je denken 5 .. maar mijn kans met IUI was na 8 pogingen nihil. Dat was ook wat de test uit wees NEGATIEF.

Het werd geen officiële IVF poging gelukkig.

Kan me voorstellen dat het niet lekker voelt, maar meid probeer wel te genieten van wat er nu in je buikje groeit.. je hebt zeker nog kans hé!!

Je moet positief blijven erin blijven geloven..

We leven allemaal stuk voor stuk met iedereen mee..

@welkom droom van een wonder!

We leven hier allemaal met elkaar mee.. dus hier kan je je ei wel kwijt hoor :) .. ik ben na 3 1/2 jaar zwanger, 24 Mei een tp gehad van 2 cryo's 4 cellig!

Dus nu duimen voor jou..

Geplaatst

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer! Nadat ik vanmorgen helemaal gek van mezelf werd heb ik hier een berichtje gepost. En wat ontzettend leuk dat ik nu al reacties lees! Het is echt moeilijk dat hele traject. Wij zijn nu 5,5 jaar bezig en iedere keer weer teleurstelling of een zwangerschap die in een miskraam eindigde. We willen zo graag een gezinnetje starten. Alles is er gewoon klaar voor. We hebben een goede baan, houden zielsveel van elkaar, hebben een veel te groot huis voor ons samen en we hebben zoveel liefde, daar kunnen we een kindje heel gelukkig mee maken!

Wat fijn om met mensen te praten die weten wat wij doormaken. Soms zijn mensen geinteresseerd en liefdevol, maar je merkt gewoon aan alles dat ze niet begrijpen wat een invloed het heeft op je dagelijkse leven om zoveel bezig te zijn met een grote kleine wens. Tegelijkertijd weten veel mensen in mijn directe omgeving nergens vanaf, dat maakt het nog moeilijker...

In ieder geval lees ik hier vele positieve verhalen, dames die zwanger zijn geworden!

Gefeliciteerd Hildever en Marcel&Roxanne!

En Miems, ik zit nu op wachtdag 5, verschrikkelijk gewoon! Vorige keer testte ik op wachtdag 6 positief, maar deze keer wil ik echt wachten tot wachtdag 12, dat is dan aankomende zondag. Dat zou wel een superleuk vaderdagcadeau voor mijn man zijn!

Ik zal proberen iedere dag even op deze site te kijken. En als jullie nog tips hebben om deze vreselijke wachtweken zo ontspannen mogelijk door te komen, dan hoor ik het graag!

'Groei maar goed kleine Eskimootjes, maak maar een lekker warm nestje! Jullie zijn heel erg gewenst, kom op doe je best!!!!'

Geplaatst

Ja, het enige wat ik je kan zeggen als tip oude ww zo ontspannen mogelijk door te komen is afleiding. Ik weet niet wat voor jou de manier is, wandelen, filmpje, boek, thee leuten met vriendin, winkelen euuuuuh, braderie bezoeken, zwemmen euuuuh ik weet het niet. Ik vind het zelf al lastig namelijk haha. Ik hoop dat alle wachtende dames straks een positieve test in hun handen hebben inclusief ikkuh natuurlijk. Vind de ww lastiger dan het traject ervoor, je kunt niets, heb soms het gevoel dat ik stil sta, alhoewel dat natuurlijk niet zo is. Ik zou op vakantie zijn in de ww, maar het ging zo goed en snel, dat we vrijdag met de uitslag naar Spanje gaan :-) maarre vandaag wachtdag 9....morgen op wachtdag 10 poging tot..... Is 2 weken na de punctie en 10 na de tp. We shall see?.... Liefs

Geplaatst

HEy meiden hoe gaat het hier? ik zit vandaag op w3... moet echt nog even..

Ik kan volgens mij niet eens eerder testen ivb met de pregnyl die ik na de punctie heb gespoten :(

wat is het wachten toch erg...

Geplaatst

Meiden, jullie zijn net zo erg als ik, : GEEN GEDULD, hahahaah errug he,... Die onzekerheid, je lichaam met de kwaaltjes en dan weer onzeker zijn het de hormonen of ben ik zwanger!??

Pffff

Ik hoop voor jullie allemaal op een positieve test hoor!!!!!!!!!!!! Ik duim echt voor jullie allemaal!!!

Geplaatst

Dag dames! Vandaag een TP gehad van een TOP-cryo,althans dat zei m'n gyne toch.. Hij was super positief en ik voelde me ook super! 24juni moet ik bloed laten nemen en dan de resultaten afwachten.. Dus,zet me maar op het,verschrikkelijke,wachtbankje..

Aan alle wachtenden,VEEL succes en aan alle zwangere meiden hier,geniet van jullie wondertje!!

Groetjes

Geplaatst

Ooooooooooh mijn god.......heb getetst..... Kv 2 voor 5....er staan 2 streepjes......kan het nog niet geloven.....heeeeel apart....durf het niet te geloven :-))))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden