Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Inflame!! Miems!! Gefeliciteerd!! Wat een fijn bericht dat jullie allebei een positieve test hebben.

Ik heb een paar dagen niet gelezen. Druk geweest met familie- en vriendenbezoekjes ivm ons goede nieuws. We hadden het meteen op de dag zelf al verteld, maar iedereen wilde ons graag even komen knuffelen. Iedereen leeft altijd zo met ons mee. Heel fijn dat we nu eens goed nieuws konden delen.

Ik zie dat zich weer nieuwe wachtenden hebben aangesloten. Oh, iedereen vindt die wachtweken hel he... Heel veel succes om ze zo goed en ontspannen mogelijk door te komen!!

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Gast Scorpio71
Geplaatst

Hi allemaal,

na een pauze van 4 mnd zijn wij weer begonnen met spuiten.

Vanavond om 20.00u Pregnyl gespoten en donderdag Inseminatie.

Heb bewust niet meegelezen, en merk dat er veel is veranderd hier.

Intussen ook druk met de planning voor de bruiloft in September, en hoop dat de wachtweken voorbij zullen vliegen.

Wish me luck....

Fijne avond dames !

Geplaatst

Hallo dames!

Wat een goede berichten hier, dat geeft de mens weer moed!

Hopelijk mag ik ook mijn onzekerheid hier spuien.

Vorige week vrijdag heb ik de punctie gehad, 5 follikels geprikt, 4 eitjes gevonden en 3 zijn er bevrucht (ik doe ICSI). Uiteindelijk zijn ze alle 3 goed doorgedeeld, maar 2 beste en die hebben we gisteren teruggeplaatst gekregen! Dit is onze 4e (zelfbetaalde.....) poging en ook gezien mijn leeftijd wat ons betreft de laatste. Maar goed, het terugplaatsen gisteren ging wat moeizaam en het tweede embryootje was ook niet uit het rietje gekomen, dus het moest nog een keer. De IVF arts heeft best even moeten "porren", want mijn blaas was helaas niet vol genoeg om de baarmoeder goed te leggen. Uiteindelijk gelukt en blij naar huis!

's Avonds kreeg ik echter last van ongesteldheidachtige krampen en wat bruinige afscheiding en later wat rozig. Ik herken dit helemaal niet van de vorige keren en maak me best zorgen. De krampjes blijven aanhouden, alsof ik ongesteld ben, de afscheiding is zo goed als weg. Ik heb toch het ziekenhuis maar even gebeld en zij zeiden dat zowel de krampjes als de afscheiding wel vaker voorkomen, maar dat er verder niets over te zeggen is. Het zegt niet dat het niet goed zit, maar ook niet dat het wel goed zit. Schiet ik dus niet veel mee op, alleen weet ik dat het wel vaker voorkomt. Ik weet dat ik er toch geen invloed meer op heb en dat er niets anders op zit dan afwachten, maar intussen heb ik vreselijk geslapen vannacht en als het zo door gaat, slaap ik vannacht ook niet lekker..... Heeft iemand hier ook last van gehad?

Geplaatst

Hey Vera,

In Juli vorig jaar heb ik ook niet zo'n plezierige terugplaatsing gehad. Ze hebben toen aardig moeten prikken, voordat het uiteindelijk lukte. Ze hebben mij toen ook gewaarschuwd dat ik wat bloedverlies kon hebben, omdat ze aardig hadden zitten porren. Weet niet zo heel erg goed meer of dat uiteindelijk wel het geval was... Maar mij waarschuwden ze er dus voor. Je baarmoeder heeft wel even wat te verduren gehad. Sterkte met wachten!!!

Hey Scorpio71... same age, even same month! Ik had het grote voorrecht om afgelopen november op de 11e van de 11e 40 te worden :-))))! Weer spannend dus... Hopelijk gaat deze iui voor mooi resultaat zorgen!

Gast Scorpio71
Geplaatst

Hi Vera71 ( zelfde bouwjaar merk ik )

Welkom hier :)

En heel veel succes met je poging, gun het je van harte.

Geplaatst

Dat komt gewoon nog van de tp Vera! Ik heb dat ook een keer gehad dat m'n blaas niet vol genoeg was en er nogal wat gepor nodig was. Kreeg toen ger plekke al krampen, was zeker niet leuk. Het maak je onrustig, maar het is ech niet erg. Probeer een warme kruik tegen je rug (niet je buik), of een lekker warme douche.

Ook dat het embryo nog in het slangetje zat hebben wij een keer gehad. Komt zeker vaker voor, anders zouden ze het niet controleren moet je maar denken. Enne...wij hebben 'm toen 'plakkertje' genoemd en dit was zowaar ook de eerste waar ik positief van testte dus wie weet ;-)

Gast Scorpio71
Geplaatst

@ Hildever ik ben 1 dag ouder dan jij :)

Gefeliciteerd , je bent zwanger lees ik...

Heel veel succes met je zwangerschap en over 8 mnd beschuit met muisjessssss

Geplaatst

Hoi Hildever,

Dank voor je snelle reactie! Met name jouw verhaal heb ik hier gevolgd, nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Meer dan wachten kun je ook niet doen in die vreselijk wachtweken, hé? Ik weet echter nog van de vorige keren dat ik de eerste week goed doorgekomen was en de ergste stress pas in de laatste week kwam.... Nu zit ik vast 2 weken lang in de stress! Maar goed, we blijven hoop houden en duimen, meer kunnen we niet doen! En dan hoop ik over zo'n dikke anderhalve week ook een positieve test te hebben :-)

Groetjes, Vera

Geplaatst

Hoi Scorpio! Ja, zelfde bouwjaar, haha! Ben van mei, dus net 41 geworden.....

Hoi Henne! Dank voor je reactie, het stelt me weer een beetje gerust. Wat een geschiedenis heb jij ook achter de rug zeg, pfff.... Ik zal enorm voor je duimen..... En even kijken of ik mijn geschiedenis ook kan plaatsen, dat heeft zich wel over de jaren verspreid.....

Geplaatst

Goed zo, Vera! Blijven hopen!

Had je het verhaal van Henne ook gelezen? Of hebben jullie ongeveer gelijk gepost...Ze heeft ook nog wat gezegd over die lastige terugplaatsing!

Haha, scorpio... da's wel heel close wat leeftijd betreft!

Geplaatst

Ik heb het gelezen, Hildever, en ook al (kort) gereageerd! Hopelijk betekent het voor mij ook iets positiefs!

Even kijken of mijn verhaal nu in de handtekening komt, hoor.

Geplaatst

Ik kom ook maar even hier bij jullie zitten. Glas rooibosthee erbij... Iemand ook?

Wij hadden afgelopen zondag een t.p. van een blastula (cryo). Ik heb alleen de eerste en laatste pagina van dit topic gezien, maar las over dat geprik en bloederige afscheiding en pijn. Dat had ik deze keer ook. Ik had ook al gezien dat het buisje waarmee ze wegliep na de t.p. bebloed was, dus vroeg me al af of ze die cryo in m'n slijmvlies hadden gespoten of zo, i.p.v. in m'n baarmoeder. Nog wel een hele dag last gehad van pijntjes, maar de afscheiding was na het slapen wel over.

En nu maar wachten... En dromen en plannen hoe we ons huis dan moeten indelen en hoe ik het m'n ouders moet vertellen als het lukt en en...

Geplaatst

@ inflame, wat ontzettend goed. Ik ben zoo blij voor je. Goed dat jij je aan de afspraak hb gehouden. Ik hoop eind juli me ook aan onze afspraak te houden. Voor nu ben ik aan het bijkomen en ontspannen. Goed gedaan meid :)

Geplaatst

Hallo,

Ik krijg zaterdag ochtend een terugplaatsing. Als er tenminsten 1 doordeeld natuurlijk.

Hai mijnbaby: weet jij al waneer jij de punctie hebt, of doe jij het lange schema?

Hai Bloempje: waneer heb jij de terugplaatsing gehad?

Hai Vera: spannend hé? Ik zal voor je duimen, en kan vanaf zat gezellig met je mee wachten!!!!!

Hai Scorpio: Waar zit jij nu in het traject?.... Of zie ik iest over het hoofd?

En wie zijn er op dit moment nog meer verzeild op het wachtbankje of gaan er net als ik bijna op......

Geplaatst
Hoi mijnbaby,

Ik zit op wd8, trek het niet meer. Eigenlijk stiekem het gevoel dat het niet gelukt is, maarja, hoop doet leven. Nog een paar nachtjes dan weten we het!

Sterkte met het altijdvervelendewachten!

Waarom denk je dat het niet gelukt is? Blijf wel positief hé .. nog twee nachtjes en dan mag je testen.. SPANNEND!!

Geplaatst
Hallo,

Ik krijg zaterdag ochtend een terugplaatsing. Als er tenminsten 1 doordeeld natuurlijk.

Hai mijnbaby: weet jij al waneer jij de punctie hebt, of doe jij het lange schema?

Hai Bloempje: waneer heb jij de terugplaatsing gehad?

Hai Vera: spannend hé? Ik zal voor je duimen, en kan vanaf zat gezellig met je mee wachten!!!!!

Hai Scorpio: Waar zit jij nu in het traject?.... Of zie ik iest over het hoofd?

En wie zijn er op dit moment nog meer verzeild op het wachtbankje of gaan er net als ik bijna op......

Hey Sanneke,

Spannend zeg.. laat je er twee terugplaatsen als dat kan?

Ik zie dat je bij je handschrift heb staan Hengelo/Dusseldorf.. betekent dat ook dat bij jullie eigenlijk alles gebeurd in Hengelo,

maar dat de bevruchting in Dusseldorf gebeurd en daarna weer terug komt naar Hengelo?

Ik zit namelijk bij behandelcentrum Geertgen in Elsendorp en die doen alles, stimuleren, echo's, punctie, daarna gaat mijn man

zijn zaad (wat al ingevroren is) samen met mijn eicellen naar Dusseldorf, Dusseldorf bevrucht ze. En dan worden ze ingevroren,

en gelijk terug naar Geertgen gebracht, waarbij dus de bevruchte eicellen nog niet gedeeld zijn.. maar die gaan zich pas delen

als ze eruit komen..

Dusseldorf is wel goed hé .. voordat ik aan IVF begon las ik hele goede verhalen over Dusseldorf, alleen was dat voor ons nog

een stapje te ver ivm rijden enzo ..

Ik denk aan jullie allemaaal!!

Geplaatst

moet nog ff kan niet eens eerder testen ivb met pregnyl die ik nog za heb gespoten ( 5000)

gevoel is gemengd je kan er geen touw aan knopen, voel me onderrug en een beetje een zwaar gevoel in me

onderbuik, borsten zijn gevoelig ( pregnyl) dus ja..

Geplaatst
moet nog ff kan niet eens eerder testen ivb met pregnyl die ik nog za heb gespoten ( 5000)

gevoel is gemengd je kan er geen touw aan knopen, voel me onderrug en een beetje een zwaar gevoel in me

onderbuik, borsten zijn gevoelig ( pregnyl) dus ja..

Ja dat is de pest met pregnyl hé dat had ik ook elke keer .. en dan dacht ik yes.. het is zover.. not.. ben blij dat ik nu

estradiol 1 xdgs 5 gebruik en utrogestan 3 x dgs 2..

Succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden