Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mijnbaby, geen test in huis???? Tjee, zeg, dat je je nog kunt beheersen, hahahaha! Op welke dagen moest jij Pregnyl spuiten? Ik op de dag van de TP en dan 3 dagen later weer en dat 4 keer achter elkaar. De laatste spuit heb ik afgelopen zondag gezet en eigenlijk mag ik dus pas volgende week maandag testen. Maar ik denk dat ik zondag al voorzichtig ga testen, hoor. En die testen liggen al klaar voor de start, hahaha! Nou, veel sterkte, hoor, je maakt ons wel razend nieuwsgierig!

Bloempje dan misschien???

• Reacties 627
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat spannend meiden, de testdatum komt steeds dichterbij! Hoe houden jullie het?

Hier is alle spanning weer flink naar een nulpunt gedaald, dus ik ben wat minder actief op dit forum. Als alles goed gaat begin ik over twee weken weer nagels te bijten...

Sterkte allemaal!!! An

Geplaatst

(Klik op de foto voor vergroting)

[ATTACH=CONFIG]4245[/ATTACH] Streep is streep!

Bij deze spring ik juichend dat wachtbankje af! Jieieieieieiehááááááá! :happydance:

Ik krijg die grijns niet van m'n ponem... Bloempje wordt vruchtje!

Maar nu heb ik het voorgedaan. Nu jullie!

Geplaatst

@ Bloempje: joehoe!!! Ik feest hier vanachter de computer met je mee!!!! GEFELICITEERD!!!

Aan de andere meiden: ik hoop dat jullie het voorbeeld van Bloempje allemaal goed volgen!!! En ik spreek mezelf ook nog eens goed toe dat ik dat ook moet doen!

Geplaatst

Bloempjeeeeeeeeeeeeeeeeee!!! Gefeliciteerd!! Joepieieieieie!! Ik zit hier plaatsvervangend met een grijns op mijn mond en tranen in mijn ogen! Wat ontzettend fijn voor je! Oooh, ik hoop toch zo dat ik dit over een aantal dagen ook kan plaatsen....

Mijnbaby, geeft dit je wat moed?

Geplaatst

Henne: de duidelijkste streep is de controlestreep, de rechtse de eigenlijke teststreep. Wij vonden hem nog niet zo duidelijk, maar ik had zo'n twee-in-éénverpakking van de Kruidvat, dus over een paar dagen doen we hem gewoon nog eens en dan is hij vast duidelijker.

Net de fertipoli gebeld; op 10/7 mag ik voor de eerste echo komen. Ze gaan dan kijken hoe ver ik ben. Dat snap ik niet zo goed, omdat ze dat volgens mij precies weten. Ook rekenen ze voor een cryo dezelfde tijd als een verse emmy: bij twee dagen na de Pregnyl zit je op twee weken. Volgens mij ben ik dan al ietsje verder, omdat die van ons al als blastocyst is teruggeplaatst, maar dat geeft niet. Het komt als het komt.

Hier zit ik al rond te plannen in huis: Een hoop zooi opruimen, kind één naar zolder, kind twee op de kamer van kind 1, dan kan straks kind 3 op de kamer van kind 2, want haar behang vindt ze niet mooi, maar is heel geschikt voor een babykamer, waar kan ik een box het best kwijt, waar wil ik bevallen, kan mijn bed wel op klossen, wanneer vertellen we het aan wie, enz, enz...

Eindelijk! Ik wil dit al zóveel jaren! En natuurlijk mogen we onze handjes dichtknijpen met de tweeling, maar in die acht jaar is er zoveel gebeurd dat een derde in de weg stond. En al weer bijna een jaar verder sinds de beslissing voor een derde te gaan, en nu toch nog gelukt, zelfs zonder onze derde ICSI-poging te hoeven gebruiken. (Ik zag tegen een evt. punctie op.) Gewoon geweldig! :happy:

Geplaatst

Dat klopt wel hoor Bloempje,twee dagen na de pregnyl rekenen ze dan je eisprong. De cryo is waarschijnlijk een aantal dagen later pas teruggeplaatst? Enne, ja tuurlijk is de controlestreep dikker ;-) maar ik heb stukken lichtere teststreepjes gezien hoor, dat bedoelde ik meer :-)

Geplaatst

Aha! Nou ja; zwanger is zwanger. En voor nu maakt het me niks uit of ik nou op 26 of 27 febr. uitgerekend ben. Zo'n kindje kan toch nog niet op de kalender kijken. ;-)

Geplaatst

Proficiat bloempje!! Genieten jij.. xx

@nyna: Ja,maar ik had mijn TP 11juni hé.. Ik weet het niet hoor maar we gaan niet teveel nadenken en gewoon een beetje positief blijven!

@vera: moest dit waar zijn,hoho,ik ben de gelukkigste vrouw ter wereld ;) Ik heb nu wel geen krampen meer het was echt gewoon gisterenavond.. Ik dacht dat de duveltjes erdoor gingen komen maar ik ben,voorlopig,nog veilig ;) Fingers crossed!

Groetjes aan de wachtende dames! xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Allereerst Bloempje gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Ik heb het toch niet meer kunnen houden en heb me vanmorgen getest en .......... dik positief!!!!!!!! De tranen van mij en mijn man hebben nogal gevloeid vanmorgen. Toch had ik het even moeilijk, tot nu toe nog altijd een beetje, om nu echt te denken dat het zover is! Ik had niet de echte duidelijke tekens en wist niet echt wat me voor te stellen. Nu is het afwachten geblazen om na te gaan of het om eentje gaat of een tweeling want ik heb een terugplaatsing gehad van 2 toppers! Ik zal hiervoor even langer moeten wachten omdat we momenteel in tunesie zijn en maar over een maand terug huiswaarts keren! Maar voor mij geen probleem, ik ben al heel blij dat het positief is! Ik heb de datum berekent en het zal ook 27 februari 2013 zijn maar ook weet ik hierin dat het bij mij een 2-tal weken vroeger zal zijn omdat ik met keizersnede terug moet bevallen. Hopelijk mag het 14 februari 2013 zijn dan heeft die dag toch nog een specialere betekenis!

Dus dames die aan de laatste wachtdagen bezig zijn verlies jullie hoop niet en ik hoop in de grond van mijn hart dat ik hier nog blij nieuws mag vernemen!

Geplaatst

Slwa, super, zeg! Van harte gefeliciteerd! Echt geweldig! Nu word ik toch wel een beetje bang, hoor.... Met zoveel geluk in deze maand, blijft er dan nog wat voor mij over? :-))

Dus je zit in Tunesie? Tjee, zeg, lekker! Het zal daar wel een stuk warmer zijn dan hier! Hou je het nog een beetje uit? Moeilijk dat je nu zo lang moet wachten! Nogmaals gefelicteerd!

IKWILOOKTESTEN!! :-))

Geplaatst
Slwa, super, zeg! Van harte gefeliciteerd! Echt geweldig! Nu word ik toch wel een beetje bang, hoor.... Met zoveel geluk in deze maand, blijft er dan nog wat voor mij over? :-))

Dus je zit in Tunesie? Tjee, zeg, lekker! Het zal daar wel een stuk warmer zijn dan hier! Hou je het nog een beetje uit? Moeilijk dat je nu zo lang moet wachten! Nogmaals gefelicteerd!

IKWILOOKTESTEN!! :-))

Er is ZEKER nog genoeg geluk voor jou!

Geplaatst

Dank je, Roxanne :-) Ik blijf hoop houden!!

Vandaag hebben we een brief gehad van het ziekenhuis dat het overgebleven embryootje helaas niet door is gaan delen. Geen cryo dus. Dat betekent dat deze poging de aller-allerlaatste kans is op een kindje van mijn man en mij samen.... We hebben wel het gevoel dat we er nu alles aan gedaan hebben wat mogelijk is, dus we kunnen er dan wel (na ee poosje.....) vrede mee hebben. Maar het blijft toch een raar idee, het beheerst zo'n tijd je leven en dan moet je ineens echt afscheid nemen van je wens.... Maar goed, voorlopig moeten we nog een paar dagen uitzingen! Tot dan leef ik lekker mee met alle zwangere dames en positieve testen :-))

Geplaatst

Wat gebeurt er deze maand toch??? Niet te geloven wat een groene maand!!!

Bloempje en SWLA van harte gefeliciteerd!! wat een gezelligheid, helemaal Top!

Geplaatst

Vera, ik ga mega voor je duimen, jammer van de cryo! maar deze blijft gewoon nog 8 maanden zitten!

Mijn baby, leef je nog?? toch dag w8 11? Duim ook voor jou!

Geplaatst

Swla, wauw!! Van harte!!!

Vera, heftig hoor om te lezen dat deze kans jullie laatste was/is. Oh wat hoop ik dat je straks ook positief zult testen meid!! Veel sterkte, nu zijn de wachtdagen natuurlijk extra zwaar beladen.

Hier alles goed, ik ben weer aan het werk en merk dat de afleiding me goed doet. had week na punctie vrij genomen, maar nu blij weer aan het werk te zijn!!

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Hier wachtdag 9 en het wordt er niet makkelijker op.... Vannacht gedroomd dat ik ongesteld geworden was :-(

Dus vanochtend opgestaan met een heel somber gevoel. Mijn borsten/tepels zijn ook een stuk minder gevoelig dan een aantal dagen geleden. Verder heb ik verspreid over de dag wel elke keer een heel weeig gevoel, maar ik herken dat ook wel van mijn maagproblemen. Geen eetlust, maar je toch heel naar voelen als je maag leeg is. Nou ja, ik kan speculeren wat ik wil, maar ik moet toch nog een paar dagen wachten. Ik heb er helaas niet zo'n positief gevoel meer over.

Met manlief afgesproken dat we stiekum zondag gaan testen, als ik dan tenminste nog niet ongesteld ben geworden. Eigenlijk moeten we maandag testen, maar we moeten dan allebei gewoon werken, dus dat is zo'n rare dag. Zondag zou ik nog ongeveer 16 eh pregnyl in mijn lichaam hebben. Misschien kan ik dan beter een test halen die niet zo gevoelig is, zodat we een beetje zeker kunnen weten dat het niet de pregnyl is die nog opgepakt wordt? We gaan voorzichtig testen met in het achterhoofd dat het nog zou kunnen komen van de pregnyl. En daarna maandagavond dan weer.

Mijnbaby, waar ben je??? Heb je al getest, meid?

Geplaatst

Vera, ik teste positief met 18 hcg in mn bloed, zowel op de kruitvat als op de CB. Ik denk dat je beter dan wel een slag om de arm kunt houden. wat spannend!!

Mijnbaby, hoe is het?

Hier ook afnemende kwalen...alleen tietjes doen nog zeer en de rest is verdwenen als sneeuw voor de zon. We gaan het zien binnenkort....pfff spannend allemaal hoor!

Nog even en vraagje, kan ik mijn normale LF aanhouden van 13 dagen na eisprong, of is in een gestimuleerde cyclus alles anders?

ZH zegt dat ik 10 dagen na TP mijn ongesteldheid kan verwachten, maar ik mag pas 14 dagen na TP testen. Dit vind ik wat krom, waarom is dat?

Geplaatst

Nyna in een gestimuleerde cyclus moet je uitgaan van de punctie, dat is je ovulatie. Veertien dagen daarna zou je in principe ongesteld kunnen worden (maar ook wel eerder of later). En dat ze je aanraden later te testen is vooral voor 'de zekerheid', omdat het vaak nog fout gaat in het prille begin, omdat testen dan nog vaag kunnen zijn... Elk ziekenhuis is daarin ook anders, in ons eerste ziekenhuis mocht je gewoon vijftien dagen na de punctie testen als je een dag overtijd was.

Vera hou je taai!

Mijnbaby?

Geplaatst

Hoi Nyna! Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de testen van KV vanaf 20hcg oppakken en van CB vanaf 50! Maar dat klopt dus niet, als ik jouw verhaal zo lees. Ik heb nog 1 test liggen van de Etos en zaterdag ga ik wel testen bij KV halen.

Balen hé, dat de symptomen verminderen..... Ik word er mega onzeker van. Als het dan toch mis moet gaan, laat het dan nu maar alvast gebeuren, want dat wachten, pfff..... Maar goed, elke dag is er weer 1, daar houden we maar aan vast! Ik baal er wel van dat ik zonder pregnyl a.s. vrijdag al had mogen testen, maar ja, niets aan te doen.

Ik heb geen idee hoe het precies zit met de cyclus. Volgens mij houden ze gewoon 14 dagen na de punctie aan als de dag waarop je normaal ongesteld moet worden. De dag van de punctie is je eisprong. Waarom je dan pas 14 dagen na de TP mag testen, weet ik niet. Dat is wel zo als je pregnyl gebruikt, want ik mag ook pas 14 dagen na TP testen. Ik kan inderdaad ook eerder ongesteld worden als het mislukt is, eigenlijk zo'n beetje vanaf vandaag/morgen. Extra spannende dagen dus. Het ziekenhuis heeft toen tegen mij gezegd: elke dag langer is een beetje extra kans dat het goed zit. Nou, dat maakt het er ook niet minder spannend op, haha!

Geplaatst

Henne, dank je voor je antwoord. Dan kan ik dus gewoon 10 dan na TP testen. Ik wil het weten voor de bloeding losbarst anders ben ik de hele dag van slag. Ik moet me voorbereiden..was met IUI's oook zo, alleen daarbij gebruikte ik dan geen hormonen en was alles een stuk duidelijker.

Geplaatst

Ik heb dat ook hoor, ik ben liever teleurgesteld op een zelf gekozen moment dan zomaar opeens als ik bijvoorbeeld op m'n werk naar het toilet ga. Wij testten tot nu toe ook altijd eerder, behalve de twee keer dat ik zelf al zeker wist dat het niet goed zat. Toen heb ik helemaal niet getest en gewoon gewacht tot ik (inderdaad) ongesteld werd.

En wat betreft die kwaaltjes. Op het moment dat ik positief testte, namen ze allemaal af. Inmiddels zijn er vele andere voor in de plaats gekomen, maar zo misselijk als ik die eerste week was ben ik tot op heden nog niet weer geweest. Zegt dus geen bal. De kwaaltjes nemen ook af omdat de pregnyl uit je lijf verdwijnt tenslotte. En van een zwangerschap hoef je niet vanaf dag 0 beroerd te zijn. Vrouwen die spontaan zwanger worden merken in eerste instantie vaak niks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden